Yeterlilik Kodu

TR0030008206

Yeterlilik Adı
İşletme (İngilizce (%30) Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Bölümümüz işletmelerin içinde bulunduğu ekonomik, yasal ve sosyal çevrenin gerektirdiği etkili karar alma becerilerine sahip potansiyel yöneticileri yetiştirmeyi amaçlayan ; ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi öğrenci kabul eden ve öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS-Hazırlık yılı hariç sekiz yarıyıla eşdeğer ) tümünü başarıyla tamamlaması şartı olan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

İşletme %30 İngilizce programında eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme bilimi ve temellerini oluşturan diğer disiplinlere ait kavram ve kuramları bilir, iş dünyası olgularına yönelik uygulama bilgisine sahip olur.
  • Alanıyla ilgili bilişsel ve uygulama becerisine sahiptir, işletme olgularına analitik bir bakış açısıyla yaklaşarak rasyonel ve eleştirel çözüm becerisi kazanır.
  • Kendi başına projeleri yönetme yeteneği edinir, alanıyla ilgili bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili öğrenme yetkinliğine sahiptir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek bilgi, beceri ve yetkinliklerini güncel tutar.
  • Program öğretim dilinde, alanıyla ilgili iletişim ve sosyal yetkinliğe sahiptir.
  • Bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma ve iş süreçlerini dijital araçlarla yürütme yeteneği kazanır.
  • Finansal tabloları anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirip, finansal kararlar alabilme yeteneği geliştirir.
  • Pazarlama araştırmaları ile müşteri ihtiyaçlarını anlayarak pazarlama planlarını etkili bir şekilde uygular, üretim süreçlerini yöneterek işletmenin verimliliğini ve kalitesini artırma yeteneği geliştirir.
  • İşletmelerde liderlik ve yönetim rollerini etkili bir şekilde üstlenebilecek beceri ve bilgiye sahip olur.
  • İşletmelerde hukuki süreçler, işletmelerin sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

                    

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, genel sınav, seviye tespit sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve sınırsız sınav olmak üzere dokuz çeşittir. Bu sınavlar yazılı ve/veya sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. İlgili dekanlık veya yüksekokul müdürlüğünce uygun görülen sınav tarihleri ve sınavın şekli ilgili bölümlerce sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.

Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Başarı notu tablosuna göre;

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

b) Bir dersten alınan DC ve DD notları bu dersin koşullu olarak başarıldığını belirtir.

c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.

ç) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel sınava alınmaz.

d) Genel sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir.

e) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.

f) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir.

g) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir.

ğ) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

h) MZ notu, ilgili yönetim kurulunca geçerli görülen mazereti nedeni ile genel sınava giremeyen öğrencilere verilir

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İşletme Programı, Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 22.04.2024 – 22.04.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak gerekmektedir.

2. Üniversitenin işletme lisans programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları 2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurulunca belirlenen ilkeler çerçevesinde yapılır. Üniversiteye kayıtla ilgili işlemler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yürütülür.

3. "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” esasına göre öğrenci kabul edilmektedir.

4.  “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” esasına göre DGS öğrencisi de kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıLisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü ( tezli yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Ayrıca Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008206


Yeterlilik Adı
İşletme (İngilizce (%30) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Bölümümüz işletmelerin içinde bulunduğu ekonomik, yasal ve sosyal çevrenin gerektirdiği etkili karar alma becerilerine sahip potansiyel yöneticileri yetiştirmeyi amaçlayan ; ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi öğrenci kabul eden ve öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS-Hazırlık yılı hariç sekiz yarıyıla eşdeğer ) tümünü başarıyla tamamlaması şartı olan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

İşletme %30 İngilizce programında eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İşletme bilimi ve temellerini oluşturan diğer disiplinlere ait kavram ve kuramları bilir, iş dünyası olgularına yönelik uygulama bilgisine sahip olur.
  • Alanıyla ilgili bilişsel ve uygulama becerisine sahiptir, işletme olgularına analitik bir bakış açısıyla yaklaşarak rasyonel ve eleştirel çözüm becerisi kazanır.
  • Kendi başına projeleri yönetme yeteneği edinir, alanıyla ilgili bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili öğrenme yetkinliğine sahiptir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek bilgi, beceri ve yetkinliklerini güncel tutar.
  • Program öğretim dilinde, alanıyla ilgili iletişim ve sosyal yetkinliğe sahiptir.
  • Bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma ve iş süreçlerini dijital araçlarla yürütme yeteneği kazanır.
  • Finansal tabloları anlayarak işletmenin mali durumunu değerlendirip, finansal kararlar alabilme yeteneği geliştirir.
  • Pazarlama araştırmaları ile müşteri ihtiyaçlarını anlayarak pazarlama planlarını etkili bir şekilde uygular, üretim süreçlerini yöneterek işletmenin verimliliğini ve kalitesini artırma yeteneği geliştirir.
  • İşletmelerde liderlik ve yönetim rollerini etkili bir şekilde üstlenebilecek beceri ve bilgiye sahip olur.
  • İşletmelerde hukuki süreçler, işletmelerin sürdürülebilirlik ve etik konusundaki sorumlulukları hakkında bilgi sahibi olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

                    


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, genel sınav, seviye tespit sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve sınırsız sınav olmak üzere dokuz çeşittir. Bu sınavlar yazılı ve/veya sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. İlgili dekanlık veya yüksekokul müdürlüğünce uygun görülen sınav tarihleri ve sınavın şekli ilgili bölümlerce sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir.

Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Başarı notu tablosuna göre;

a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.

b) Bir dersten alınan DC ve DD notları bu dersin koşullu olarak başarıldığını belirtir.

c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.

ç) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel sınava alınmaz.

d) Genel sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir.

e) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır.

f) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir.

g) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir.

ğ) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

h) MZ notu, ilgili yönetim kurulunca geçerli görülen mazereti nedeni ile genel sınava giremeyen öğrencilere verilir

Başarı Derecesi Başarı Notu Katsayı Puanı
Pekiyi AA 4.00 94 – 100
İyi-Pekiyi BA 3.50 87 – 93
İyi BB 3.00 80 – 86
Orta-İyi CB 2.50 73 – 79
Orta CC 2.00 65 – 72
Zayıf-Orta DC 1.50 58 – 64
Zayıf DD 1.00 50 – 57
Başarısız-Zayıf FD 0.50 45 – 49
Başarısız FF 0.00 0 – 44
Geçer YT - -
Kalır YZ - -
Muaf MU - -
Mazeretli MZ - -
Devamsız DZ 0.00 -
Sınava Girmedi GR 0.00 -


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İşletme Programı, Sosyal Beşeri Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından 22.04.2024 – 22.04.2028 tarihleri arasında akredite edilmiştir.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak gerekmektedir.

2. Üniversitenin işletme lisans programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları 2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurulunca belirlenen ilkeler çerçevesinde yapılır. Üniversiteye kayıtla ilgili işlemler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca yürütülür.

3. "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” esasına göre öğrenci kabul edilmektedir.

4.  “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” esasına göre DGS öğrencisi de kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü ( tezli yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. Ayrıca Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008206

Qualification Title
Bachelor of Business Administration Diploma
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.

Our department is a higher education program designed to train potential managers with effective decision-making skills required by the economic, legal, and social environment in which businesses operate. This program is conducted within the framework of regulations set by the Council of Higher Education (YÖK) based on secondary education qualifications and admits students through the central examination system called ÖSYS. In order to complete the program, students must successfully pass all compulsory and elective courses, amounting to a total of 240 ECTS credits (equivalent to eight semesters, excluding the preparatory year).

Learning Environments

In the Business Administration program (with 30% English instruction) education and training are conducted in a formal (face to face) education format.

 

Description

1. Understands fundamental concepts and theories of business science and related disciplines, gaining practical knowledge of business phenomena.

2. Develops cognitive and practical skills in the field, approaching business phenomena analytically and acquiring rational and critical problem-solving abilities.

3. Acquires the ability to manage projects independently and demonstrates competence in working autonomously and taking responsibility in the field.

4. Possesses learning competence, identifying learning needs and keeping knowledge, skills, and competencies up to date.

5. Communicates effectively in the program's language of instruction, demonstrating communication and social competence in the field.

6. Effectively utilizes information technologies and conducts business processes using digital tools.

7. Interprets financial statements, evaluates the financial position of a business, and develops financial decision-making skills.

8. Understands customer needs through marketing research, effectively implements marketing plans, and manages production processes to enhance business efficiency and quality.

9. Possesses the skills and knowledge to take on leadership and management roles in businesses effectively.

10. Has knowledge of legal processes in businesses and understands corporate responsibility regarding sustainability and ethical issues.

Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

There are nine types of exams, which include: midterm exam, final exam, placement exam, exemption exam, single-course exam, make-up exam, resit exam, additional exam, and unlimited exam. These exams can be conducted in written, oral, and/or practical formats. The dates and formats of the exams, as determined by the relevant faculty or school administration, are announced by the respective departments at least two weeks prior to the exams.

Assessment of Course Success

The evaluation of a student’s success in a course is determined by considering:

  • Midterms, assignments, practical applications, and project work, which contribute to the semester's in-term success score.
  • Final exam performance, which is combined with the in-term success score.

During the assessment, class performance levels, statistical distribution of grades, and class average are taken into account. This is referred to as relative grading, which determines the student’s final course grade.

Grading Criteria:

  • Students who score below 35% on either the final exam or the raw success score (calculated from the in-term and final exam grades) automatically receive an FF grade, regardless of relative grading.
  • Students with a raw success score above 65% but a relative grade of DC or below automatically receive a CC grade.
  • Students with a raw success score above 95% but a relative grade lower than AA automatically receive an AA grade.

The final exam’s contribution to the overall course grade can be 40%, 50%, or 60%, depending on the course. For compulsory common courses, the final exam contributes 60% to the course grade. The specific weight of the final exam and in-term success is determined by the course instructor and the relevant academic board and is communicated to students in advance.

Grading Scale and Passing Conditions:

a) Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have passed the course.
b) DC and DD indicate conditional pass, meaning the student may need to improve performance in future semesters.
c) Students who receive DZ, GR, FD, FF, or YZ are considered to have failed and must retake the course in the next available semester.
d) DZ (Absenteeism Grade) is given to students who fail to meet attendance requirements. These students are not eligible to take the final exam.
e) GR (Absent Grade) is given to students who qualify for the final exam but do not attend. This grade is assigned regardless of in-term performance.
f) DZ and GR grades are treated as FF and affect the cumulative GPA accordingly.
g) YT (Satisfactory Grade) is given for non-credit courses and does not affect GPA.
h) YZ (Unsatisfactory Grade) is assigned for failure in non-credit courses.
i) MU (Exemption Grade) is awarded to students who successfully pass exemption exams.
j) MZ (Excused Grade) is given to students who miss the final exam due to a valid excuse, as approved by the academic board.

Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -

Quality Assurance

To Ensure the Quality of Higher Education Programs:

  • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared annually for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are compiled and shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Academic Programs

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.

2. Assessment and Evaluation

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation

Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.

The Business Administration Program was accredited by the Social Humanities Fundamental Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) between 22.04.2024 and 22.04.2028.

Access Requirements
  1. Candidates must be graduates of secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education and must meet the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.
  2. The final registration of students placed in the Business Administration undergraduate program by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) is carried out in accordance with Law No. 2547 and the principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Registration procedures are managed by the Student Affairs Directorate of the university.
  3. Students can also be admitted under the "Regulation on Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions."
  4. Students from vocational schools and open education associate degree programs can also be admitted through the Vertical Transfer Examination (DGS), in accordance with the "Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education."

 

Conditions for SuccessTo obtain a bachelor’s degree, students must successfully complete all compulsory and elective courses in the program, totaling 240 ECTS credits, and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education may pursue graduate (master’s with thesis and doctoral) programs, provided that they obtain a qualifying score in the ALES exam and demonstrate sufficient proficiency in a foreign language. Additionally, undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in a double major program take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, can obtain two separate bachelor’s degrees.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
    1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008206


Qualification Title
Bachelor of Business Administration Diploma

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program that spans eight semesters based on secondary education qualifications and provides education focused on a specific field of study or profession.

Our department is a higher education program designed to train potential managers with effective decision-making skills required by the economic, legal, and social environment in which businesses operate. This program is conducted within the framework of regulations set by the Council of Higher Education (YÖK) based on secondary education qualifications and admits students through the central examination system called ÖSYS. In order to complete the program, students must successfully pass all compulsory and elective courses, amounting to a total of 240 ECTS credits (equivalent to eight semesters, excluding the preparatory year).


Learning Environments

In the Business Administration program (with 30% English instruction) education and training are conducted in a formal (face to face) education format.

 


Description

1. Understands fundamental concepts and theories of business science and related disciplines, gaining practical knowledge of business phenomena.

2. Develops cognitive and practical skills in the field, approaching business phenomena analytically and acquiring rational and critical problem-solving abilities.

3. Acquires the ability to manage projects independently and demonstrates competence in working autonomously and taking responsibility in the field.

4. Possesses learning competence, identifying learning needs and keeping knowledge, skills, and competencies up to date.

5. Communicates effectively in the program's language of instruction, demonstrating communication and social competence in the field.

6. Effectively utilizes information technologies and conducts business processes using digital tools.

7. Interprets financial statements, evaluates the financial position of a business, and develops financial decision-making skills.

8. Understands customer needs through marketing research, effectively implements marketing plans, and manages production processes to enhance business efficiency and quality.

9. Possesses the skills and knowledge to take on leadership and management roles in businesses effectively.

10. Has knowledge of legal processes in businesses and understands corporate responsibility regarding sustainability and ethical issues.


Key Competencies

Possesses advanced proficiency in the following key competencies.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurship competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

There are nine types of exams, which include: midterm exam, final exam, placement exam, exemption exam, single-course exam, make-up exam, resit exam, additional exam, and unlimited exam. These exams can be conducted in written, oral, and/or practical formats. The dates and formats of the exams, as determined by the relevant faculty or school administration, are announced by the respective departments at least two weeks prior to the exams.

Assessment of Course Success

The evaluation of a student’s success in a course is determined by considering:

  • Midterms, assignments, practical applications, and project work, which contribute to the semester's in-term success score.
  • Final exam performance, which is combined with the in-term success score.

During the assessment, class performance levels, statistical distribution of grades, and class average are taken into account. This is referred to as relative grading, which determines the student’s final course grade.

Grading Criteria:

  • Students who score below 35% on either the final exam or the raw success score (calculated from the in-term and final exam grades) automatically receive an FF grade, regardless of relative grading.
  • Students with a raw success score above 65% but a relative grade of DC or below automatically receive a CC grade.
  • Students with a raw success score above 95% but a relative grade lower than AA automatically receive an AA grade.

The final exam’s contribution to the overall course grade can be 40%, 50%, or 60%, depending on the course. For compulsory common courses, the final exam contributes 60% to the course grade. The specific weight of the final exam and in-term success is determined by the course instructor and the relevant academic board and is communicated to students in advance.

Grading Scale and Passing Conditions:

a) Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have passed the course.
b) DC and DD indicate conditional pass, meaning the student may need to improve performance in future semesters.
c) Students who receive DZ, GR, FD, FF, or YZ are considered to have failed and must retake the course in the next available semester.
d) DZ (Absenteeism Grade) is given to students who fail to meet attendance requirements. These students are not eligible to take the final exam.
e) GR (Absent Grade) is given to students who qualify for the final exam but do not attend. This grade is assigned regardless of in-term performance.
f) DZ and GR grades are treated as FF and affect the cumulative GPA accordingly.
g) YT (Satisfactory Grade) is given for non-credit courses and does not affect GPA.
h) YZ (Unsatisfactory Grade) is assigned for failure in non-credit courses.
i) MU (Exemption Grade) is awarded to students who successfully pass exemption exams.
j) MZ (Excused Grade) is given to students who miss the final exam due to a valid excuse, as approved by the academic board.

Success Level Success Grade Coefficient Score
Very Good AA 4.00 94 – 100
Good-Very Good BA 3.50 87 – 93
Good BB 3.00 80 – 86
Average-Good CB 2.50 73 – 79
Average CC 2.00 65 – 72
Weak-Average DC 1.50 58 – 64
Weak DD 1.00 50 – 57
Fail-Weak FD 0.50 45 – 49
Fail FF 0.00 0 – 44
Pass YT - -
Fail YZ - -
Exempt MU - -
Excused MZ - -
Absent DZ 0.00 -
Did not take the exam GR 0.00 -


Quality Assurance

To Ensure the Quality of Higher Education Programs:

  • YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” are prepared annually for higher education institutions. Based on these reports, quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are compiled and shared with the public by YÖK.
  • Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Academic Programs

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in compliance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.

2. Assessment and Evaluation

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation

Higher education institutions, as part of continuous monitoring, enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report", which includes the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as evidence that programs meet the quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.

The Business Administration Program was accredited by the Social Humanities Fundamental Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) between 22.04.2024 and 22.04.2028.


Access Requirements
  1. Candidates must be graduates of secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education and must meet the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.
  2. The final registration of students placed in the Business Administration undergraduate program by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) is carried out in accordance with Law No. 2547 and the principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Registration procedures are managed by the Student Affairs Directorate of the university.
  3. Students can also be admitted under the "Regulation on Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions."
  4. Students from vocational schools and open education associate degree programs can also be admitted through the Vertical Transfer Examination (DGS), in accordance with the "Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education."

 


Conditions for Success
To obtain a bachelor’s degree, students must successfully complete all compulsory and elective courses in the program, totaling 240 ECTS credits, and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education may pursue graduate (master’s with thesis and doctoral) programs, provided that they obtain a qualifying score in the ALES exam and demonstrate sufficient proficiency in a foreign language. Additionally, undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in a double major program take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, can obtain two separate bachelor’s degrees.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on the Principles of Transfers Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers
    1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode