Yeterlilik Kodu | TR0030222194 | |
Yeterlilik Adı | İnşaat Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İnşaat ve inşaat mühendisliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Belirli bir uzmanlık alanına yönelik, ortaöğretim yeterliliklerine dayalı sekiz yarıyıllık bir eğitim sürecini kapsayan bir yükseköğretim programıdır. Bu program, ilgili alanda ihtiyaç duyulan nitelikli bireyleri yetiştirmeyi amaçlamakta olup, bilimsel ve teknik bilgiye sahip, analitik düşünebilen, takım çalışmasına yatkın, iletişim becerileri gelişmiş, meslek etiği ve çevresel duyarlılığı yüksek mezunlar yetiştirmeye odaklanmaktadır. Öğretim programı, öğrencilerin mesleki yeterlilik kazanmalarını, karşılaşacakları zorlukları aşabilmelerini ve değişen teknolojilere hızla uyum sağlayabilmelerini destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Mezunlar, akademik ve endüstriyel alanlarda kariyerlerine devam edebilecek donanıma sahip olacak şekilde yetiştirilir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim; örgün, açık veya uzaktan öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumlarının laboratuvar ve atölyelerinde, endüstride veya ilgili iş yerlerinde staj şeklinde gerçekleştirilmektedir. Programın içeriği, öğrencilere teorik bilgiyi uygulama becerisiyle bütünleştirme fırsatı sunacak şekilde tasarlanmıştır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | • İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır. • İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder. • İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir. • İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır. • İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. • Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. • İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı not verme sistemleri kullanılır. Bu bağlamda harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:
Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.06.2019 / 30.09.2025 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir. Varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip bireyler, gerekli koşulları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına, doğrudan kabul edilebilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Ayrıca, lisans öğrencileri, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumları tarafından sunulan çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, iki farklı lisans diplomasına yönelik eş zamanlı ders alarak, gerekli başarıyı sağlamaları durumunda her iki programdan mezun olma hakkını elde ederler. İnşaat Mühendisliği, geniş ve çeşitli istihdam alanlarına sahiptir. Mezunlar; bina, baraj, havaalanı, köprü, karayolu, demiryolu, tünel, kanal ve su şebekeleri ile liman gibi hizmet ve sanayi yapılarının planlanması, yenilenebilir enerji santrallerinin projelendirilmesi ve inşası gibi alanlarda görev alabilirler. Son yıllarda yaşanan doğal afetler, sürdürülebilir ve dayanıklı yapı tasarımını daha da önemli hale getirmiş olup, İnşaat Mühendisleri bu süreçte kritik roller üstlenmektedir. Artan mühendislik ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla, meslek etiğine sahip, çevreye duyarlı, iletişim becerileri yüksek, sistematik düşünebilen ve takım çalışmasına yatkın mühendisler yetiştirilmektedir. Program mezunları, yurtiçinde veya yurtdışında lisansüstü eğitimlerine devam edebilecekleri gibi, kamu ve özel sektörde çeşitli pozisyonlarda istihdam edilebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222194
ISCO 08
ISCO 08
Belirli bir uzmanlık alanına yönelik, ortaöğretim yeterliliklerine dayalı sekiz yarıyıllık bir eğitim sürecini kapsayan bir yükseköğretim programıdır. Bu program, ilgili alanda ihtiyaç duyulan nitelikli bireyleri yetiştirmeyi amaçlamakta olup, bilimsel ve teknik bilgiye sahip, analitik düşünebilen, takım çalışmasına yatkın, iletişim becerileri gelişmiş, meslek etiği ve çevresel duyarlılığı yüksek mezunlar yetiştirmeye odaklanmaktadır. Öğretim programı, öğrencilerin mesleki yeterlilik kazanmalarını, karşılaşacakları zorlukları aşabilmelerini ve değişen teknolojilere hızla uyum sağlayabilmelerini destekleyecek şekilde tasarlanmıştır. Mezunlar, akademik ve endüstriyel alanlarda kariyerlerine devam edebilecek donanıma sahip olacak şekilde yetiştirilir.
Eğitim ve öğretim; örgün, açık veya uzaktan öğretim yöntemleriyle yürütülmektedir. Ayrıca, uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumlarının laboratuvar ve atölyelerinde, endüstride veya ilgili iş yerlerinde staj şeklinde gerçekleştirilmektedir. Programın içeriği, öğrencilere teorik bilgiyi uygulama becerisiyle bütünleştirme fırsatı sunacak şekilde tasarlanmıştır.
• İnşaat Mühendisliğinde kullanılan biçimsel sistemleri ele alır ve değişik metotlarını tartışır.
• İnşaat Mühendisliğinde proje sunumu için tasarımın doğru ifade edilmesini formüle eder.
• İnşaat mühendisliğinde tasarım ve uygulama konularında gerekli araştırmaları yapabilme becerilerine sahiptir.
• İnşaat Mühendisliği disiplininde üretim alanlarında bağımsız olarak iş yapabilme ve bu konularda sorumluluk alır.
• İnşaat Mühendisliği mesleğinin gereği olarak güncel değişimleri izler ve yenilikleri takip etme becerisine sahip olarak yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
• Bir birey olarak; Sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
• İnşaat Mühendisliğinde yapı yönetiminin yetki ve sorumlulukları içinde yer alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı not verme sistemleri kullanılır. Bu bağlamda harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:
- 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00
- 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50
- 75- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00
- 65- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50
- 55- 64 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00
- 45- 54 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.80
- 40- 44 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.50
- 00- 39 arası yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0.00
Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
- G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
- K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.06.2019 / 30.09.2025
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Lisans diplomasına sahip bireyler, gerekli koşulları sağlamaları halinde yüksek lisans programlarına, doğrudan kabul edilebilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. Ayrıca, lisans öğrencileri, öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumları tarafından sunulan çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Bu programlara kayıtlı öğrenciler, iki farklı lisans diplomasına yönelik eş zamanlı ders alarak, gerekli başarıyı sağlamaları durumunda her iki programdan mezun olma hakkını elde ederler. İnşaat Mühendisliği, geniş ve çeşitli istihdam alanlarına sahiptir. Mezunlar; bina, baraj, havaalanı, köprü, karayolu, demiryolu, tünel, kanal ve su şebekeleri ile liman gibi hizmet ve sanayi yapılarının planlanması, yenilenebilir enerji santrallerinin projelendirilmesi ve inşası gibi alanlarda görev alabilirler. Son yıllarda yaşanan doğal afetler, sürdürülebilir ve dayanıklı yapı tasarımını daha da önemli hale getirmiş olup, İnşaat Mühendisleri bu süreçte kritik roller üstlenmektedir. Artan mühendislik ve araştırma ihtiyacını karşılamak amacıyla, meslek etiğine sahip, çevreye duyarlı, iletişim becerileri yüksek, sistematik düşünebilen ve takım çalışmasına yatkın mühendisler yetiştirilmektedir. Program mezunları, yurtiçinde veya yurtdışında lisansüstü eğitimlerine devam edebilecekleri gibi, kamu ve özel sektörde çeşitli pozisyonlarda istihdam edilebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222194 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Civil Engineering (English) | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Building and civil engineering | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education for a specific learning field or profession. This program aims to train qualified individuals to meet the needs of the relevant field by focusing on graduates who possess scientific and technical knowledge, analytical thinking skills, teamwork abilities, strong communication skills, professional ethics, and environmental awareness. The curriculum is structured to equip students with professional competencies, enabling them to overcome challenges and quickly adapt to evolving technologies. Graduates are prepared with the necessary qualifications to pursue careers in both academic and industrial fields. | |
Learning Environments | Education and training are conducted through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is carried out in the laboratories and workshops of higher education institutions, in the industry, or through internships at relevant workplaces. The program content is designed to provide students with the opportunity to integrate theoretical knowledge with practical skills. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1.Reading and writing competence 2.Multilingual competence 3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4.Digital competence 5.Personal, social and learning to learn competence 6.Civic competence 7.Entrepreneurial competence 8.Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | 1.Assessment and evaluation methods, types of exams, and their contributions to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK). 2.Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. 3.Letter and/or numerical grading systems are used to evaluate student success. In this context, the letter grades, their coefficients, and their equivalents on a 100-point scale are as follows:
Grades that are not included in the GPA calculation are:
| |
Quality Assurance | For the preservation of the quality of higher education programs: •YÖK (Higher Education Council) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. •"University Monitoring and Evaluation Reports" belonging to higher education institutions, prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. •"Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations conducted for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Establishment and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program to be acquired by students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes to be acquired by students in each undergraduate program are conducted according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students registered in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" prepared by YÖKAK (Higher Education Quality Board) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of programs are ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Accreditation Start/End Date: 1.1.06.2019 / 30.09.2025 | |
Access Requirements | 1.To graduate from high schools or foreign high schools approved by the Ministry of National Education, or equivalent institutions, and to meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs. 2.To be placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the centralized exam administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the procedures and principles determined by YÖK. 3.To meet the requirements for Horizontal Transfer. 4.To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed at associate degree level by achieving success in the Vertical Transfer Exam (DGS) administered by ÖSYM, according to the procedures and principles determined by YÖK. | |
Conditions for Success | It is required to successfully complete a minimum of 240 ECTS credits, fulfill all the courses included in the student's curriculum as well as any additional courses taken, and achieve a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00. Additionally, any other requirements set by the respective higher education institution, if applicable, must be met. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Individuals holding a bachelor’s degree may pursue master’s programs, as well as direct-entry doctoral and proficiency in arts programs, provided they meet the necessary requirements. Additionally, undergraduate students have the right to enroll in double major programs offered by their higher education institutions. Students registered in these programs take courses from two different undergraduate programs simultaneously and, upon fulfilling the required academic success criteria, earn degrees from both programs. Civil Engineering offers a wide and diverse range of employment opportunities. Graduates can work in areas such as the planning and construction of buildings, dams, airports, bridges, highways, railways, tunnels, canals, and water distribution networks, as well as ports and industrial structures. Additionally, they can contribute to the design and construction of renewable energy power plants. In recent years, natural disasters have further emphasized the importance of sustainable and resilient structural design, making civil engineers play a crucial role in these processes. To meet the growing demand for engineering expertise and research, the program aims to educate engineers who uphold professional ethics, are environmentally conscious, possess strong communication skills, think systematically, and excel in teamwork. Graduates of the program may pursue postgraduate studies in domestic or international institutions or find employment in various positions within the public and private sectors. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address |
TR0030222194
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester program and providing education for a specific learning field or profession. This program aims to train qualified individuals to meet the needs of the relevant field by focusing on graduates who possess scientific and technical knowledge, analytical thinking skills, teamwork abilities, strong communication skills, professional ethics, and environmental awareness. The curriculum is structured to equip students with professional competencies, enabling them to overcome challenges and quickly adapt to evolving technologies. Graduates are prepared with the necessary qualifications to pursue careers in both academic and industrial fields.
Education and training are conducted through formal, open, or distance learning methods. Additionally, practical training is carried out in the laboratories and workshops of higher education institutions, in the industry, or through internships at relevant workplaces. The program content is designed to provide students with the opportunity to integrate theoretical knowledge with practical skills.
- The formal systems used in civil engineering takes and discuss the different methods
- Civil engineering design for the project presentation ensures the correct expression
- To be able to conduct the necessary research on design and application issues in civil engineering.
- Rise construction in the areas of production engineering can work independently and take responsibility for these issues
- As a requirement of the civil engineering profession and the current change follows the principle of lifelong learning
- As an individual becomes aware of social and professional responsibility
- The powers and responsibilities of civil engineering and construction management takes place within
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1.Reading and writing competence
2.Multilingual competence
3.Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4.Digital competence
5.Personal, social and learning to learn competence
6.Civic competence
7.Entrepreneurial competence
8.Cultural awareness and expression competence
1.Assessment and evaluation methods, types of exams, and their contributions to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Higher Education Council (YÖK).
2.Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
3.Letter and/or numerical grading systems are used to evaluate student success. In this context, the letter grades, their coefficients, and their equivalents on a 100-point scale are as follows:
- 90-100: Semester course grade AA, coefficient 4.00
- 85-89: Semester course grade BA, coefficient 3.50
- 75-84: Semester course grade BB, coefficient 3.00
- 65-74: Semester course grade CB, coefficient 2.50
- 55-64: Semester course grade CC, coefficient 2.00
- 45-54: Semester course grade DC, coefficient 1.80
- 40-44: Semester course grade DD, coefficient 1.50
- 00-39: Semester course grade FF, coefficient 0.00
Grades that are not included in the GPA calculation are:
- G (Pass): Given to students who successfully complete non-credit courses in the curriculum.
- K (Fail): Given to students who fail non-credit courses in the curriculum.
- D (Absenteeism): Assigned to students who fail due to not meeting attendance or course participation requirements. The D grade is treated as an FF in GPA calculations.
For the preservation of the quality of higher education programs:
•YÖK (Higher Education Council) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
•"University Monitoring and Evaluation Reports" belonging to higher education institutions, prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
•"Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations conducted for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Establishment and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes of each program to be acquired by students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes to be acquired by students in each undergraduate program are conducted according to the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students registered in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" prepared by YÖKAK (Higher Education Quality Board) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of programs are ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Accreditation Start/End Date: 1.1.06.2019 / 30.09.2025
1.To graduate from high schools or foreign high schools approved by the Ministry of National Education, or equivalent institutions, and to meet the admission requirements of higher education institutions' undergraduate programs.
2.To be placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the centralized exam administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the procedures and principles determined by YÖK.
3.To meet the requirements for Horizontal Transfer.
4.To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed at associate degree level by achieving success in the Vertical Transfer Exam (DGS) administered by ÖSYM, according to the procedures and principles determined by YÖK.
Individuals holding a bachelor’s degree may pursue master’s programs, as well as direct-entry doctoral and proficiency in arts programs, provided they meet the necessary requirements. Additionally, undergraduate students have the right to enroll in double major programs offered by their higher education institutions. Students registered in these programs take courses from two different undergraduate programs simultaneously and, upon fulfilling the required academic success criteria, earn degrees from both programs. Civil Engineering offers a wide and diverse range of employment opportunities. Graduates can work in areas such as the planning and construction of buildings, dams, airports, bridges, highways, railways, tunnels, canals, and water distribution networks, as well as ports and industrial structures. Additionally, they can contribute to the design and construction of renewable energy power plants. In recent years, natural disasters have further emphasized the importance of sustainable and resilient structural design, making civil engineers play a crucial role in these processes. To meet the growing demand for engineering expertise and research, the program aims to educate engineers who uphold professional ethics, are environmentally conscious, possess strong communication skills, think systematically, and excel in teamwork. Graduates of the program may pursue postgraduate studies in domestic or international institutions or find employment in various positions within the public and private sectors.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is continuously valid.