Yeterlilik Kodu

TR0030222985

Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım Programı (Gölhisar Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım programının eğitim amacı, hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen, ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan, yaşam boyu gelişme eğilimi gösteren, etkin iletişim kuran, ekip içerisinde çalışabilme becerisi yüksek, sorunları fark etme ve çözme yeteneği gelişmiş, farklılık yaratan ve alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip sağlık teknikeri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

İlk ve Acil Yardım Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak derslik ve uygulama laboratuvarında gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler mesleki uygulamalar I ve II dersinde ve staj uygulamasında 112 acil sağlık hizmetleri istasyonu ve devlet hastanesinde çeşitli birimlerde teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1. Mesleğiyle ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri edinir.
2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi edinir.

3. Mesleğiyle ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve bunları etkin bir şekilde kullanır.
4. Mesleğiyle ilgili bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5. Mesleki sorunları ve konuları bağımsız bir şekilde analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerileri sunar.
6. Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkili bir şekilde sunar ve anlaşılır biçimde ifade eder.
7. Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları ekip üyesi olarak çözmek için sorumluluk alır.
8. Yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir ve alanıyla ilgili gelişmeleri ve değişiklikleri yakından takip eder.
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11. Temel ve ileri yaşam desteği konularında bilgi edinir ve uygular.
12. Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanımlar ve etkin bir şekilde kullanır.
13. Acil sağlık hizmetlerinin sunumu sırasında hem kendi hem hastanın hem de olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
14. Acil sağlık hizmetlerine ilişkin yasal düzenlemeleri açıklar.

Anahtar Yetkinlikler

1. İlk ve acil yardım alanındaki temel, güncel ve uygulamalı bilgilere hâkim olmak ve mesleki gelişmeleri etkin bir şekilde takip ederek uygulamalara yansıtmak.
2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleriyle ilgili bilgi ve farkındalığa sahip olmak.
3. Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde sunabilme ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetkinliği.
4. Alan uygulamalarında karşılaşılan karmaşık sorunları ekip üyesi olarak çözmede sorumluluk alma ve etkin iş birliği yapma.
5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak ve alanındaki yenilikleri ve değişimleri yakından takip edebilmek.
6. Temel ve ileri yaşam desteği uygulamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olmak.
7. Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanıyabilmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.
8. Acil sağlık hizmetleri sırasında olay yeri, hasta ve ekip güvenliğini sağlama ve yönetme becerisi.
9. Acil sağlık hizmetlerine ilişkin yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak ve uygulamada bu mevzuata uygun hareket etmek.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlk ve Acil Yardım Programı öğrencilerinin ders başarıları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim- öğretim sınav yönetmeliğine
uygun bir biçimde yürütülmektedir. Teorik derslerin % 70, uygulamalı derslerin % 80 i ne devam eden öğrenciler ara sınav ve yıl sonu sınavlarına girebilir. Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı ve/veya yarıyıl içi çalışmanın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir bağıl not sisteminde harfli nota dönüştürülür. Yarıyıl sonu sınavında en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir.

Kalite Güvencesi

Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ ve MEDEK Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirme-geliştirme odaklıdır. Bu kapsamda MAKÜ Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız;
• Kalite Politikasının uygulanmasında öğretim, bilimsel, sanatsal ve profesyonel çalışmalarının süreç ve sonuçlarının kullanıcıları, öğretim elemanlarımız, mezunlarımız, öğrencilerimiz ile olduğu gibi dış paydaşlar, yurtiçi ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumları ile de iş birliği yaparak gerçekleştirilmesini,
• Gelişen teknolojiyle birlikte iş dünyasının ihtiyaç duyduğu uluslararası standartlarda mesleki ve teknik eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve anlayışa sahip, çözümleyici, nitelikli eleman yetiştirilmesini,
• Eğitim, araştırma ve bilimsel ve sanatsal çalışmaların başarılı uygulama süreçlerinde iş ve iş süreçlerindeki kullanıcıların gereksinimlerini yerine getirilmesini,
• Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun hizmetlerinin kalitesi konusunda şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkelerine bağlı kalarak güven ve memnuniyet sağlanmasını,
• Mezuniyet sonrasını takibinin gerçekleştirilmesini ve kariyer gelişim aktiviteleri ile desteklenmesini,
• Dünyadaki eğitim trendlerine uygun bir şekilde, gerekliliklere ve yeterliklere uygun olarak ders içeriklerinin yenilenmesini
• Öğretim ve öğretim dışı personelin bilgi ve becerilerinin geliştirmesini,
• Malzeme ve insan kaynağının optimum kullanımını,
• Bilimsel araştırma ve sanatsal faaliyetlerin kalitesinin artırılmasını,
• Çalışma koşullarının ve ekipmanların kalitesinin iyileştirilmesini,
• Çalışanların ve öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün güçlendirmesini,
• Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun tüm organizasyonel seviyelerde Kalite Politikasının anlaşılmasını, uygulanmasını ve sürdürülmesini,
• Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun bünyesindeki organizasyon birimlerinde görevli tüm çalışanların hak ve yükümlülüğündeki yönetim sürecinin kalitesini esas alır.

Giriş Şartı

İlk ve Acil Yardım Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir.

Başarma Şartlarıİlk ve Acil Yardım alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir ve 30 iş günü staj yapmakla zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

“İlk ve Acil Yardım Teknikeri” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, 112 Acil Sağlık Hizmetleri istasyonlarında, hava ve deniz
ambulansları gibi kamu kurumlarında ve özel ambulans servisleri, Kızılay, sanayi kuruluşları, spor kulüpleri, belediyeler, ilk yardım eğitim merkezlerinde istihdam edilmektedirler. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere İlk ve Acil Yardım alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Hemşirelik,
Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Sağlık Yönetimi ve Sosyal Hizmet olarak 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222985


Yeterlilik Adı
İlk ve Acil Yardım Programı (Gölhisar Sağlık Hizmetleri MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım programının eğitim amacı, hastane öncesi acil sağlık hizmetlerinde hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, her türlü sistem travmasını tanıyıp uygun acil yaklaşımı yapabilen, ilk müdahaleleri yapılmış hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan, yaşam boyu gelişme eğilimi gösteren, etkin iletişim kuran, ekip içerisinde çalışabilme becerisi yüksek, sorunları fark etme ve çözme yeteneği gelişmiş, farklılık yaratan ve alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip sağlık teknikeri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

İlk ve Acil Yardım Programında teorik ve uygulama dersleri örgün olarak derslik ve uygulama laboratuvarında gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler mesleki uygulamalar I ve II dersinde ve staj uygulamasında 112 acil sağlık hizmetleri istasyonu ve devlet hastanesinde çeşitli birimlerde teorik yetkinliklerini uygulamalı eğitim ile destekleme imkânı bulabilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1. Mesleğiyle ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgileri edinir.
2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi edinir.

3. Mesleğiyle ilgili güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve bunları etkin bir şekilde kullanır.
4. Mesleğiyle ilgili bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5. Mesleki sorunları ve konuları bağımsız bir şekilde analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve çözüm önerileri sunar.
6. Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkili bir şekilde sunar ve anlaşılır biçimde ifade eder.
7. Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları ekip üyesi olarak çözmek için sorumluluk alır.
8. Yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir ve alanıyla ilgili gelişmeleri ve değişiklikleri yakından takip eder.
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11. Temel ve ileri yaşam desteği konularında bilgi edinir ve uygular.
12. Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanımlar ve etkin bir şekilde kullanır.
13. Acil sağlık hizmetlerinin sunumu sırasında hem kendi hem hastanın hem de olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir.
14. Acil sağlık hizmetlerine ilişkin yasal düzenlemeleri açıklar.


Anahtar Yetkinlikler

1. İlk ve acil yardım alanındaki temel, güncel ve uygulamalı bilgilere hâkim olmak ve mesleki gelişmeleri etkin bir şekilde takip ederek uygulamalara yansıtmak.
2. İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleriyle ilgili bilgi ve farkındalığa sahip olmak.
3. Bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde sunabilme ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetkinliği.
4. Alan uygulamalarında karşılaşılan karmaşık sorunları ekip üyesi olarak çözmede sorumluluk alma ve etkin iş birliği yapma.
5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak ve alanındaki yenilikleri ve değişimleri yakından takip edebilmek.
6. Temel ve ileri yaşam desteği uygulamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olmak.
7. Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanıyabilmek ve etkin bir şekilde kullanabilmek.
8. Acil sağlık hizmetleri sırasında olay yeri, hasta ve ekip güvenliğini sağlama ve yönetme becerisi.
9. Acil sağlık hizmetlerine ilişkin yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olmak ve uygulamada bu mevzuata uygun hareket etmek.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

İlk ve Acil Yardım Programı öğrencilerinin ders başarıları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ön lisans ve lisans eğitim- öğretim sınav yönetmeliğine
uygun bir biçimde yürütülmektedir. Teorik derslerin % 70, uygulamalı derslerin % 80 i ne devam eden öğrenciler ara sınav ve yıl sonu sınavlarına girebilir. Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı ve/veya yarıyıl içi çalışmanın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir bağıl not sisteminde harfli nota dönüştürülür. Yarıyıl sonu sınavında en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait bütün derslerden bütünleme sınavına girebilir.


Kalite Güvencesi

Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu hedeflerini gerçekleştirmek üzere paydaşlarımız olan YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ ve MEDEK Kalite Deklarasyonu ilkelerini esas alır ve sürekli araştırma-iyileştirme-geliştirme odaklıdır. Bu kapsamda MAKÜ Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu olarak kalite politikamız;
• Kalite Politikasının uygulanmasında öğretim, bilimsel, sanatsal ve profesyonel çalışmalarının süreç ve sonuçlarının kullanıcıları, öğretim elemanlarımız, mezunlarımız, öğrencilerimiz ile olduğu gibi dış paydaşlar, yurtiçi ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumları ile de iş birliği yaparak gerçekleştirilmesini,
• Gelişen teknolojiyle birlikte iş dünyasının ihtiyaç duyduğu uluslararası standartlarda mesleki ve teknik eğitimin gerektirdiği bilgi, beceri ve anlayışa sahip, çözümleyici, nitelikli eleman yetiştirilmesini,
• Eğitim, araştırma ve bilimsel ve sanatsal çalışmaların başarılı uygulama süreçlerinde iş ve iş süreçlerindeki kullanıcıların gereksinimlerini yerine getirilmesini,
• Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun hizmetlerinin kalitesi konusunda şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkelerine bağlı kalarak güven ve memnuniyet sağlanmasını,
• Mezuniyet sonrasını takibinin gerçekleştirilmesini ve kariyer gelişim aktiviteleri ile desteklenmesini,
• Dünyadaki eğitim trendlerine uygun bir şekilde, gerekliliklere ve yeterliklere uygun olarak ders içeriklerinin yenilenmesini
• Öğretim ve öğretim dışı personelin bilgi ve becerilerinin geliştirmesini,
• Malzeme ve insan kaynağının optimum kullanımını,
• Bilimsel araştırma ve sanatsal faaliyetlerin kalitesinin artırılmasını,
• Çalışma koşullarının ve ekipmanların kalitesinin iyileştirilmesini,
• Çalışanların ve öğrencilerin öz değerlendirme ve kalite değerlendirmedeki rolünün güçlendirmesini,
• Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun tüm organizasyonel seviyelerde Kalite Politikasının anlaşılmasını, uygulanmasını ve sürdürülmesini,
• Gölhisar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunun bünyesindeki organizasyon birimlerinde görevli tüm çalışanların hak ve yükümlülüğündeki yönetim sürecinin kalitesini esas alır.


Giriş Şartı

İlk ve Acil Yardım Programına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir.


Başarma Şartları
İlk ve Acil Yardım alanında Ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir ve 30 iş günü staj yapmakla zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

“İlk ve Acil Yardım Teknikeri” unvanı ile ara eleman olarak mezun edilen öğrencilerimiz, 112 Acil Sağlık Hizmetleri istasyonlarında, hava ve deniz
ambulansları gibi kamu kurumlarında ve özel ambulans servisleri, Kızılay, sanayi kuruluşları, spor kulüpleri, belediyeler, ilk yardım eğitim merkezlerinde istihdam edilmektedirler. Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere İlk ve Acil Yardım alanında ön lisans diploması verilir. Mezun öğrencilerimiz DGS sınavı ile Hemşirelik,
Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Sağlık Yönetimi ve Sosyal Hizmet olarak 4 yıllık bölümlere geçiş yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222985

Qualification Title
Associate Degree
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCO-08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The aim of the education in the First and Emergency Aid program at the Gölhisar Health Services Vocational School of Burdur Mehmet Akif Ersoy
University is to provide basic and advanced life support to patients and injured in prehospital emergency medical services, to recognize all kinds of system trauma and to make appropriate emergency approach, to provide safe access to hospitals by ambulance of the first-respected patients or injured, to communicate effectively for life, to communicate effectively, to train health technicians who have high ability to work in a team, have developed the ability to recognize and solve problems, create differences and have sufficient knowledge and skills in their field.

Learning Environments

In the First and Emergency Aid Program, theoretical and application courses are carried out in the classroom and practice laboratory. Students can find the opportunity to support their theoretical competencies in various units in 112 emergency health care stations and state hospitals in the vocational applications I-II course and internship practice with hands-on training.

Description

1. Acquires fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to their profession.
2. Gains knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
3. Follows current developments and practices related to her profession and uses them effectively.
4. Effectively employs information technologies relevant to their profession.
5. Independently analyzes and evaluates professional issues and topics using an analytical and critical approach, offering solutions.
6. Communicates knowledge and skills effectively through written and verbal means, expressing them clearly.
7. Takes responsibility as a team member in addressing and resolving complex and unforeseen problems encountered in professional practices.
8. Possesses awareness of lifelong learning and closely follows developments and changes in their field.
9. Adheres to societal, scientific, cultural, and ethical values during the collection, application, and dissemination of data in their field.
10. Utilizes a foreign language to access and apply knowledge in their field.
11. Acquires and applies knowledge in basic and advanced life support.
12. Identifies and effectively operates equipment used in emergency health services.
13. Ensures and manages the safety of themselves, the patient, and the scene during the delivery of emergency health services.
14. Explains legal regulations pertaining to emergency health services.

Key Competencies

1. To possess comprehensive knowledge of fundamental, current, and practical information in the field of first aid and emergency care and to effectively follow professional developments, integrating them into practice.
2. To have knowledge and awareness regarding occupational health and safety, environmental consciousness, and quality processes.
3. To demonstrate the ability to effectively present knowledge and skills in written and verbal forms and to express them clearly.
4. To take responsibility and collaborate effectively as a team member in solving complex problems encountered in field applications.
5. To have a consciousness of lifelong learning and to closely follow innovations and changes in the field.
6. To possess the knowledge and skills required for basic and advanced life support practices.
7. To recognize and effectively operate equipment used in emergency health services.
8. To ensure and manage the safety of the scene, the patient, and the team during emergency health service delivery.
9. To have knowledge of legal regulations related to emergency health services and to act in compliance with these regulations in practice.

Further Info

The academic performance of students in the First and Emergency Aid Program is conducted in accordance with the associate and undergraduate education and examination regulations of Mehmet Akif Ersoy University. Students attending 70% of theoretical courses and 80% of practical courses may take midterm and year-end exams. Students are subjected to the midterm exam and the end of the semester exam for each course. The contribution of the midterm exam and/or the contribution of the semester is 40% and the contribution of the end-of-semester exam is 60. All exams are evaluated over 100 points and converted to letter notes in the relative grade
system. There is a requirement to score at least 45 on the end of the semester exam. At the end of each semester, students can take the integration exam from all courses of that semester.

Quality Assurance

In order to achieve its goals, the Gölhisar Health Services Vocational School follows the principles of the Quality Declaration of our stakeholders,
including YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, and MEDEK, and is focused on continuous research, improvement, and development.
In this context, our quality policy at MAKÜ Gölhisar Health Services Vocational School is:
• To implement the Quality Policy through cooperation with users, teaching staff, alumni, students, as well as external stakeholders, and  higher education institutions both domestic and international, in the processes and outcomes of teaching, scientific, artistic, and professional work.
• To train qualified personnel with the knowledge, skills, and understanding required by the developing technology and the professional and technical education standards needed by the business world, with an analytical and solution-oriented approach.
• To meet the needs of users in the successful implementation of education, research, and scientific and artistic works in business and work processes.
• To ensure trust and satisfaction by adhering to the principles of transparency and accountability in the quality of services provided by the Gölhisar Health Services Vocational School.
• To track post-graduation activities and provide support through career development activities.
• To update course content in accordance with global education trends and the required qualifications and competencies.
• To improve the knowledge and skills of both teaching and nonteaching staff.
• To optimize the use of material and human resources.
• To enhance the quality of scientific research and artistic activities.
• To improve the quality of working conditions and equipment.
• To strengthen the role of staff and students in self-assessment and quality evaluation.
• To ensure the understanding, implementation, and maintenance of the Quality Policy at all organizational levels of our Gölhisar Health Services Vocational School.

• To base the quality of the management process on the rights and responsibilities of all employees working in organizational units within the Gölhisar Health Services Vocational School.

Access Requirements

Candidates who have a First and Emergency Aid Program, High School and equivalent school diploma and who have sufficient score from the exam made by the Student Selection & Placement Center (ÖSYM) are considered as students.

Conditions for SuccessIn order to obtain an Associate degree in First and Emergency Aid, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS equivalent) they must take in the program and complete a grade point average of 4.00 at the most it must be less than 2.0 and is mandatory with a 30 working day internship.
Progression Paths (Relationship Type)

“First and Emergency Aid Technician” graduated as an intermediate staff with the title of our students, 112 Emergency Medical Services stations, air and sea ambulances in public institutions such as private ambulance services, Red Crescent, industrial enterprises, etc, they are employed in sports clubs, municipalities, first aid training centers.
Students who successfully complete the program are awarded an associate degree in First and Emergency Aid. Our graduate students can transfer to 4- year departments as Nursing, Emergency and Disaster Management, Health Management and Social Work with DGS exam.

Legal Basis

• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222985


Qualification Title
Associate Degree

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO-08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO-08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The aim of the education in the First and Emergency Aid program at the Gölhisar Health Services Vocational School of Burdur Mehmet Akif Ersoy
University is to provide basic and advanced life support to patients and injured in prehospital emergency medical services, to recognize all kinds of system trauma and to make appropriate emergency approach, to provide safe access to hospitals by ambulance of the first-respected patients or injured, to communicate effectively for life, to communicate effectively, to train health technicians who have high ability to work in a team, have developed the ability to recognize and solve problems, create differences and have sufficient knowledge and skills in their field.


Learning Environments

In the First and Emergency Aid Program, theoretical and application courses are carried out in the classroom and practice laboratory. Students can find the opportunity to support their theoretical competencies in various units in 112 emergency health care stations and state hospitals in the vocational applications I-II course and internship practice with hands-on training.


Description

1. Acquires fundamental, up-to-date, and practical knowledge related to their profession.
2. Gains knowledge about occupational health and safety, environmental awareness, and quality processes.
3. Follows current developments and practices related to her profession and uses them effectively.
4. Effectively employs information technologies relevant to their profession.
5. Independently analyzes and evaluates professional issues and topics using an analytical and critical approach, offering solutions.
6. Communicates knowledge and skills effectively through written and verbal means, expressing them clearly.
7. Takes responsibility as a team member in addressing and resolving complex and unforeseen problems encountered in professional practices.
8. Possesses awareness of lifelong learning and closely follows developments and changes in their field.
9. Adheres to societal, scientific, cultural, and ethical values during the collection, application, and dissemination of data in their field.
10. Utilizes a foreign language to access and apply knowledge in their field.
11. Acquires and applies knowledge in basic and advanced life support.
12. Identifies and effectively operates equipment used in emergency health services.
13. Ensures and manages the safety of themselves, the patient, and the scene during the delivery of emergency health services.
14. Explains legal regulations pertaining to emergency health services.


Key Competencies

1. To possess comprehensive knowledge of fundamental, current, and practical information in the field of first aid and emergency care and to effectively follow professional developments, integrating them into practice.
2. To have knowledge and awareness regarding occupational health and safety, environmental consciousness, and quality processes.
3. To demonstrate the ability to effectively present knowledge and skills in written and verbal forms and to express them clearly.
4. To take responsibility and collaborate effectively as a team member in solving complex problems encountered in field applications.
5. To have a consciousness of lifelong learning and to closely follow innovations and changes in the field.
6. To possess the knowledge and skills required for basic and advanced life support practices.
7. To recognize and effectively operate equipment used in emergency health services.
8. To ensure and manage the safety of the scene, the patient, and the team during emergency health service delivery.
9. To have knowledge of legal regulations related to emergency health services and to act in compliance with these regulations in practice.


Further Info

The academic performance of students in the First and Emergency Aid Program is conducted in accordance with the associate and undergraduate education and examination regulations of Mehmet Akif Ersoy University. Students attending 70% of theoretical courses and 80% of practical courses may take midterm and year-end exams. Students are subjected to the midterm exam and the end of the semester exam for each course. The contribution of the midterm exam and/or the contribution of the semester is 40% and the contribution of the end-of-semester exam is 60. All exams are evaluated over 100 points and converted to letter notes in the relative grade
system. There is a requirement to score at least 45 on the end of the semester exam. At the end of each semester, students can take the integration exam from all courses of that semester.


Quality Assurance

In order to achieve its goals, the Gölhisar Health Services Vocational School follows the principles of the Quality Declaration of our stakeholders,
including YÖKAK, YÖDAK, MAKÜ, TYYÇ, and MEDEK, and is focused on continuous research, improvement, and development.
In this context, our quality policy at MAKÜ Gölhisar Health Services Vocational School is:
• To implement the Quality Policy through cooperation with users, teaching staff, alumni, students, as well as external stakeholders, and  higher education institutions both domestic and international, in the processes and outcomes of teaching, scientific, artistic, and professional work.
• To train qualified personnel with the knowledge, skills, and understanding required by the developing technology and the professional and technical education standards needed by the business world, with an analytical and solution-oriented approach.
• To meet the needs of users in the successful implementation of education, research, and scientific and artistic works in business and work processes.
• To ensure trust and satisfaction by adhering to the principles of transparency and accountability in the quality of services provided by the Gölhisar Health Services Vocational School.
• To track post-graduation activities and provide support through career development activities.
• To update course content in accordance with global education trends and the required qualifications and competencies.
• To improve the knowledge and skills of both teaching and nonteaching staff.
• To optimize the use of material and human resources.
• To enhance the quality of scientific research and artistic activities.
• To improve the quality of working conditions and equipment.
• To strengthen the role of staff and students in self-assessment and quality evaluation.
• To ensure the understanding, implementation, and maintenance of the Quality Policy at all organizational levels of our Gölhisar Health Services Vocational School.

• To base the quality of the management process on the rights and responsibilities of all employees working in organizational units within the Gölhisar Health Services Vocational School.


Access Requirements

Candidates who have a First and Emergency Aid Program, High School and equivalent school diploma and who have sufficient score from the exam made by the Student Selection & Placement Center (ÖSYM) are considered as students.


Conditions for Success
In order to obtain an Associate degree in First and Emergency Aid, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS equivalent) they must take in the program and complete a grade point average of 4.00 at the most it must be less than 2.0 and is mandatory with a 30 working day internship.

Progression Paths (Relationship Type)

“First and Emergency Aid Technician” graduated as an intermediate staff with the title of our students, 112 Emergency Medical Services stations, air and sea ambulances in public institutions such as private ambulance services, Red Crescent, industrial enterprises, etc, they are employed in sports clubs, municipalities, first aid training centers.
Students who successfully complete the program are awarded an associate degree in First and Emergency Aid. Our graduate students can transfer to 4- year departments as Nursing, Emergency and Disaster Management, Health Management and Social Work with DGS exam.


Legal Basis

• Higher Education Law No. 2547
• Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address