Yeterlilik Kodu

TR0030044949

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır ve işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi/siyasal iletişim, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet, sanat ve estetik vb. alanlardaki çalışmaları halkla ilişkiler disiplininde kullanır.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar ve mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiye sahip olur ve karşılaştırma yapar.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili kuramları, araştırma amacına yönelik uygun nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilir,
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki bir sorunu tespit eder, araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar ve elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.
  • Bilimsel yazım kurallarına hâkim olur ve bunlar çerçevesinde akademik üretim yapar.
  • Bilgiye erişme amacıyla Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin ulusal ve uluslararası literatür tarayabilir ve ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir,
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirerek akademik çalışmalarına aktarır.
  • Eleştirel düşünce becerisine sahip olur ve halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olarak alanı eleştirel kuram açısından değerlendirir.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar,
  • Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.
  • Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünür ve stratejik halkla ilişkiler yönetim sürecini gerçekleştirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği ilgili maddeleri uygulanır.
  • (https://oidb.kastamonu.edu.tr/images/Kastamonu_%C3%9Cniversitesi_Lisans%C3%BCst%C3%BC_E%C4%9Fitim_ve_%C3%96%C4%9Fretim_Y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf)
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Dört yıllık yükseköğrenimini tamamlamış adaylar bu programa başvurabilirler. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi ve adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların başvurusu için gerekli koşullar:

  •  Lisans diplomasına sahip olmak.
  • ALES’den başvurulan programın puan türünde en az 65 standart puan almış olmak.
  • YDS veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ulusal veya uluslararası bir yabancı dil sınavına (örn. TOEFL) girmiş olmak Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. Başarılı olan asil adaylar ve varsa yedekleri ilgili Yönetim Kurulu kararı ile ve ilgili Müdürlükçe ilan edilir. Lisansüstü programları kazanan adaylar ilgili Yönetim Kurulunca belirlenen tarihler arasında ve istenen belgelerle birlikte ilgili Enstitü Sekreterliğine başvurarak kesin kayıtlarını yaptırırlar. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday bu hakkını kaybeder. Öğrenciler her yarıyıl kayıt işlemlerini yenilemek zorundadır. Ayrıca Yabancı uyruklu öğrencinin kabulünde; Senato tarafından kabul edilen yönerge esasları uygulanır.
Başarma Şartları Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders (seminer dahil olmak üzere) , diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşların halkla ilişkiler birimleri başta olmak üzere, sağlık kuruluşları, belediyeler, siyasal partiler, sivil toplum kuruluşları, gazete, radyo ve televizyonlarda görev alabilmektedir.
  • Ayrıca bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz reklam ajanslarında, halkla ilişkiler ajanslarında, medya planlama şirketlerinde, grafik ajanslarında, dijital ajanslarda, araştırma şirketlerinde, işletmelerin marka iletişimi, pazarlama iletişimi, müşteri ilişkileri, insan kaynakları, kurumsal iletişim gibi bölümlerinde, kamu kurumlarının halkla ilişkiler vb. bölümlerinde, sivil toplum örgütleri ve siyasi parti gibi kurumlarda stratejik planlamacı, metin yazarı, müşteri temsilcisi, halkla ilişkiler uzmanı, medya planlamacı, araştırmacı, müşteri ilişkileri uzmanı, danışman, marka yöneticisi, iletişim uzmanı olarak çalışır.
  • Mezun öğrencilerimiz bu istihdam olanaklarının yanı sıra üniversitelerde akademik kariyer yapma olanağına da sahiptirler.
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030044949


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır ve işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi/siyasal iletişim, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet, sanat ve estetik vb. alanlardaki çalışmaları halkla ilişkiler disiplininde kullanır.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar ve mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiye sahip olur ve karşılaştırma yapar.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili kuramları, araştırma amacına yönelik uygun nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilir,
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki bir sorunu tespit eder, araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar ve elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır.
  • Bilimsel yazım kurallarına hâkim olur ve bunlar çerçevesinde akademik üretim yapar.
  • Bilgiye erişme amacıyla Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin ulusal ve uluslararası literatür tarayabilir ve ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir,
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirerek akademik çalışmalarına aktarır.
  • Eleştirel düşünce becerisine sahip olur ve halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olarak alanı eleştirel kuram açısından değerlendirir.
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır.
  • Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar,
  • Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür.
  • Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünür ve stratejik halkla ilişkiler yönetim sürecini gerçekleştirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği ilgili maddeleri uygulanır.
  • (https://oidb.kastamonu.edu.tr/images/Kastamonu_%C3%9Cniversitesi_Lisans%C3%BCst%C3%BC_E%C4%9Fitim_ve_%C3%96%C4%9Fretim_Y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf)

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Dört yıllık yükseköğrenimini tamamlamış adaylar bu programa başvurabilirler. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi ve adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların başvurusu için gerekli koşullar:

  •  Lisans diplomasına sahip olmak.
  • ALES’den başvurulan programın puan türünde en az 65 standart puan almış olmak.
  • YDS veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ulusal veya uluslararası bir yabancı dil sınavına (örn. TOEFL) girmiş olmak Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. Başarılı olan asil adaylar ve varsa yedekleri ilgili Yönetim Kurulu kararı ile ve ilgili Müdürlükçe ilan edilir. Lisansüstü programları kazanan adaylar ilgili Yönetim Kurulunca belirlenen tarihler arasında ve istenen belgelerle birlikte ilgili Enstitü Sekreterliğine başvurarak kesin kayıtlarını yaptırırlar. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday bu hakkını kaybeder. Öğrenciler her yarıyıl kayıt işlemlerini yenilemek zorundadır. Ayrıca Yabancı uyruklu öğrencinin kabulünde; Senato tarafından kabul edilen yönerge esasları uygulanır.

Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders (seminer dahil olmak üzere) , diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bu programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşların halkla ilişkiler birimleri başta olmak üzere, sağlık kuruluşları, belediyeler, siyasal partiler, sivil toplum kuruluşları, gazete, radyo ve televizyonlarda görev alabilmektedir.
  • Ayrıca bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz reklam ajanslarında, halkla ilişkiler ajanslarında, medya planlama şirketlerinde, grafik ajanslarında, dijital ajanslarda, araştırma şirketlerinde, işletmelerin marka iletişimi, pazarlama iletişimi, müşteri ilişkileri, insan kaynakları, kurumsal iletişim gibi bölümlerinde, kamu kurumlarının halkla ilişkiler vb. bölümlerinde, sivil toplum örgütleri ve siyasi parti gibi kurumlarda stratejik planlamacı, metin yazarı, müşteri temsilcisi, halkla ilişkiler uzmanı, medya planlamacı, araştırmacı, müşteri ilişkileri uzmanı, danışman, marka yöneticisi, iletişim uzmanı olarak çalışır.
  • Mezun öğrencilerimiz bu istihdam olanaklarının yanı sıra üniversitelerde akademik kariyer yapma olanağına da sahiptirler.

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

-


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030044949

Qualification Title
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Diploması
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır ve işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi/siyasal iletişim, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet, sanat ve estetik vb. alanlardaki çalışmaları halkla ilişkiler disiplininde kullanır. , Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar ve mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiye sahip olur ve karşılaştırma yapar., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili kuramları, araştırma amacına yönelik uygun nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilir, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki bir sorunu tespit eder, araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar ve elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır., Bilimsel yazım kurallarına hâkim olur ve bunlar çerçevesinde akademik üretim yapar. , Bilgiye erişme amacıyla Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin ulusal ve uluslararası literatür tarayabilir ve ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirerek akademik çalışmalarına aktarır., Eleştirel düşünce becerisine sahip olur ve halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olarak alanı eleştirel kuram açısından değerlendirir., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır., Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar, Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür., Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünür ve stratejik halkla ilişkiler yönetim sürecini gerçekleştirir.

Key Competencies-
Further Info

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği ilgili maddeleri uygulanır. (https://oidb.kastamonu.edu.tr/images/Kastamonu_%C3%9Cniversitesi_Lisans%C3%BCst%C3%BC_E%C4%9Fitim_ve_%C3%96%C4%9Fretim_Y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf)

Quality Assurance-
Access Requirements

Dört yıllık yükseköğrenimini tamamlamış adaylar bu programa başvurabilirler. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi ve adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların başvurusu için gerekli koşullar: 1. Lisans diplomasına sahip olmak 2. ALES’den başvurulan programın puan türünde en az 65 standart puan almış olmak. 3. YDS veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ulusal veya uluslararası bir yabancı dil sınavına (örn. TOEFL) girmiş olmak Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. Başarılı olan asil adaylar ve varsa yedekleri ilgili Yönetim Kurulu kararı ile ve ilgili Müdürlükçe ilan edilir. Lisansüstü programları kazanan adaylar ilgili Yönetim Kurulunca belirlenen tarihler arasında ve istenen belgelerle birlikte ilgili Enstitü Sekreterliğine başvurarak kesin kayıtlarını yaptırırlar. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday bu hakkını kaybeder. Öğrenciler her yarıyıl kayıt işlemlerini yenilemek zorundadır. Ayrıca Yabancı uyruklu öğrencinin kabulünde; Senato tarafından kabul edilen yönerge esasları uygulanır.

Conditions for SuccessTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders (seminer dahil olmak üzere) , diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur.
Progression Paths (Relationship Type)

Bu programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşların halkla ilişkiler birimleri başta olmak üzere, sağlık kuruluşları, belediyeler, siyasal partiler, sivil toplum kuruluşları, gazete, radyo ve televizyonlarda görev alabilmektedir. Ayrıca bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz reklam ajanslarında, halkla ilişkiler ajanslarında, medya planlama şirketlerinde, grafik ajanslarında, dijital ajanslarda, araştırma şirketlerinde, işletmelerin marka iletişimi, pazarlama iletişimi, müşteri ilişkileri, insan kaynakları, kurumsal iletişim gibi bölümlerinde, kamu kurumlarının halkla ilişkiler vb. bölümlerinde, sivil toplum örgütleri ve siyasi parti gibi kurumlarda stratejik planlamacı, metin yazarı, müşteri temsilcisi, halkla ilişkiler uzmanı, medya planlamacı, araştırmacı, müşteri ilişkileri uzmanı, danışman, marka yöneticisi, iletişim uzmanı olarak çalışır. Mezun öğrencilerimiz bu istihdam olanaklarının yanı sıra üniversitelerde akademik kariyer yapma olanağına da sahiptirler.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030044949


Qualification Title
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Tezli Yüksek Lisans Diploması

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

İletişim biliminin disiplinlerarası doğasının farkına varır ve işletme yönetimi, pazarlama / pazarlama iletişimi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji, örgütsel psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi/siyasal iletişim, bilgi iletişim teknolojileri, hukuk, araştırma-istatistik, kültürel çalışmalar, toplumsal cinsiyet, sanat ve estetik vb. alanlardaki çalışmaları halkla ilişkiler disiplininde kullanır. , Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili temel sorunları ve bunların neden-sonuç ilişkilerini tanımlar ve mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili uzmanlık düzeyinde kuramsal, metodolojik ve pratik bilgiye sahip olur ve karşılaştırma yapar., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanıyla ilgili kuramları, araştırma amacına yönelik uygun nicel ve nitel araştırma yöntemleri ile birleştirerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilir, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanı ile ilgili bilgileri analitik ve sistematik şekilde oluşturur., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki bir sorunu tespit eder, araştırma sorunuyla ilgili verileri toplar ve elde ettiği verilerden sonuçlar çıkarır., Bilimsel yazım kurallarına hâkim olur ve bunlar çerçevesinde akademik üretim yapar. , Bilgiye erişme amacıyla Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanına ilişkin ulusal ve uluslararası literatür tarayabilir ve ulaşabildiği bütün bilgi kaynaklarını değerlendirir, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanındaki güncel kuramsal ve metodolojik gelişmeleri takip eder ve bunları değerlendirerek akademik çalışmalarına aktarır., Eleştirel düşünce becerisine sahip olur ve halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olarak alanı eleştirel kuram açısından değerlendirir., Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında edindiği bilgi ve beceriler ile analiz etme yeteneğini akademik ve toplumsal bilgiye katkı için kullanır., Ulusal ve uluslararası kültürel ve çağdaş yaklaşımları, sorunları ve olayları takip ederek mesleki görüş ve çözüm önerileri sunar, Bireysel ve grup içinde sorumluluk alarak halkla ilişkiler ve reklamcılık alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı yürütür., Halkla ilişkiler ve ilgili alanlara ilişkin stratejik düşünür ve stratejik halkla ilişkiler yönetim sürecini gerçekleştirir.


Key Competencies
-

Further Info

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan “Ders Bilgi Paketi’nde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Kastamonu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Ve Öğretim Yönetmeliği ilgili maddeleri uygulanır. (https://oidb.kastamonu.edu.tr/images/Kastamonu_%C3%9Cniversitesi_Lisans%C3%BCst%C3%BC_E%C4%9Fitim_ve_%C3%96%C4%9Fretim_Y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf)


Quality Assurance
-

Access Requirements

Dört yıllık yükseköğrenimini tamamlamış adaylar bu programa başvurabilirler. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları, son başvuru tarihi ve adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların başvurusu için gerekli koşullar: 1. Lisans diplomasına sahip olmak 2. ALES’den başvurulan programın puan türünde en az 65 standart puan almış olmak. 3. YDS veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ulusal veya uluslararası bir yabancı dil sınavına (örn. TOEFL) girmiş olmak Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır. Başarılı olan asil adaylar ve varsa yedekleri ilgili Yönetim Kurulu kararı ile ve ilgili Müdürlükçe ilan edilir. Lisansüstü programları kazanan adaylar ilgili Yönetim Kurulunca belirlenen tarihler arasında ve istenen belgelerle birlikte ilgili Enstitü Sekreterliğine başvurarak kesin kayıtlarını yaptırırlar. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday bu hakkını kaybeder. Öğrenciler her yarıyıl kayıt işlemlerini yenilemek zorundadır. Ayrıca Yabancı uyruklu öğrencinin kabulünde; Senato tarafından kabul edilen yönerge esasları uygulanır.


Conditions for Success
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders (seminer dahil olmak üzere) , diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur.

Progression Paths (Relationship Type)

Bu programdan mezun olan öğrenciler kamu ve özel kuruluşların halkla ilişkiler birimleri başta olmak üzere, sağlık kuruluşları, belediyeler, siyasal partiler, sivil toplum kuruluşları, gazete, radyo ve televizyonlarda görev alabilmektedir. Ayrıca bölümümüzden mezun olan öğrencilerimiz reklam ajanslarında, halkla ilişkiler ajanslarında, medya planlama şirketlerinde, grafik ajanslarında, dijital ajanslarda, araştırma şirketlerinde, işletmelerin marka iletişimi, pazarlama iletişimi, müşteri ilişkileri, insan kaynakları, kurumsal iletişim gibi bölümlerinde, kamu kurumlarının halkla ilişkiler vb. bölümlerinde, sivil toplum örgütleri ve siyasi parti gibi kurumlarda stratejik planlamacı, metin yazarı, müşteri temsilcisi, halkla ilişkiler uzmanı, medya planlamacı, araştırmacı, müşteri ilişkileri uzmanı, danışman, marka yöneticisi, iletişim uzmanı olarak çalışır. Mezun öğrencilerimiz bu istihdam olanaklarının yanı sıra üniversitelerde akademik kariyer yapma olanağına da sahiptirler.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address