Yeterlilik Kodu | TR0030004549 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Yönelim | - | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Pazarlama ve reklamcılık | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | - | |
Kredi Değeri | - | |
Programın Normal Süresi | - | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğretim elemanları/ders kurulu koordinatörleri, derslerine yazılan her öğrenciyi; ara sınavları ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarını, bütünleme sınavı sonuçları veya sınav yerine geçen benzeri çalışmaları da göz önünde tutarak değerlendirir. Bu değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin o dersteki başarı notu olur. Başarı notları Sayısal eşdeğeri AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 DZ 0.00Başarı ile geçebilmek için öğrencinin en az 2.00 ortalamayı tutturması gerekmektedir. Ara sınav ve mazeret sınavlarının dönem sonu başarı notundaki ağırlığı %40; final sınavının dönem sonu başarı notundaki ağırlığı %60’dır. Ders Tekrarı; Ders planlarında yer alan bir dersi normal yılında/yarıyılında almayan veya bir derse yazıldıktan sonra o dersten çekilmiş öğrenciler ile herhangi bir dersten herhangi bir nedenle başarısız olan öğrenciler, o dersi açıldığı ilk yılda/yarıyılda almak ve o ders için o yarıyılda belirlenmiş tüm koşulları yerine getirmek zorundadır. Dönem Tekrarı; Başarısız öğrenciler; 4. yarıyıl sonunda GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler üst yarıyıllardan ders alamaz. Aynı şekilde başarısız öğrenci, başarısız dersi takip eden 4. dönemden ders alamaz. Bu durumdaki öğrenciler GANO’sunu 2.00 veya üzerine çıkarana kadar daha önce (FF), olan derslerini tekrar ederler. Ders tekrarı ile GANO’sunu 2.00’ın üzerine çıkaran öğrenciler normal eğitim-öğretime devam ederler. Başarılı öğrenciler; Bölüm veya programlarını GANO 3.50-4.00 ile tamamlayan öğrenciler, Üniversitenin yüksek onur öğrencisi olarak mezun olur ve Üniversitenin onur listesinde yer alır. Bu durum ayrıca öğrencinin diplomasında da belirtilir | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Programa TYT ile merkezi sınavı ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Öğrenciler aldıkları puanlarına göre yaptıkları tercihler arasından merkezi sistemle ilgili programa yerleştirilmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, Üniversitenin yabancı uyruklu öğrenci kontenjanına yerleştirmede SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO, vs. sınavlarından biri dikkate alınır. Değişim öğrencileri, Üniversite yapacağı ikili anlaşmalarla, yurt içinde veya yurt dışında faaliyet gösteren yükseköğretim kurumları ile öğrenci değişim programları uygulayabilir. Ancak yapılan işbirliği protokolleri ve sözleşme taslakları imzalanmadan önce YÖK’e sunulur ve onay alınır. Misafir Öğrenciler; programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesiyle kayıt yaptırabilirler. YGS ve DGS öğrencileri, YÖK Mevzuatına uygun olarak Yatay Geçiş Sistemi (YGS) ve Dikey Geçiş Sistemi (DGS) ile programa öğrenci kabul edilmektedir. | |
Başarma Şartları | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü öğrencileri zorunlu stajlarını tamamlayarak, en az DD ile tüm dersleri geçerek 2.00 Genel not ortalamasını ve 240 AKTS kredisini elde ederek mezun olmaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları; gerek kamu gerekse özel sektörde Halkla ilişkiler ve Reklamcılık Bölümünün her alanında (İletişim direktörlüğü/koordinatörlüğü, basınla ilişkiler, medya planlama, etkinlik sorumlusu, metin yazarlığı, yapımcı, planlayıcı, tasarımcı olarak) iş bulma imkânına sahiptirler. Ayrıca kamusal yarar gözeten pek çok kurumda, derneklerde, sivil toplum örgütlerinde, toplumsal sorumluluk kampanyalarında da etkin rol alabileceklerdir. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004549
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanının temel ilke ve elemanlarını öğrenir.
- Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları ileri düzeyde tanımlar.
- Alanının gerektirdiği ilke ve öğelerle ilişkin bilgiye ileri düzeyde sahiptir.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını içeren kültür ve estetik konularına ilişkin kavramları tanımlar.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık kapsamında ürünler ortaya koyarken sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve yaratıcılığı kullanır.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık kampanyaları konusunda uygulamalı bilgi ve beceriye sahiptir.
- Edindiği kuramsal, estetik ve sanatsal bilgiyi ortaya koyduğu ürünlerde kullanır.
- Alanının gerektirdiği araç ve gereçleri kullanır, bu doğrultudaki değişimleri izler ve kendini sürekli geliştirir.
- Alanına ilişkin yöntem ve teknikleri bilir, bunları çalışmalarına uygular.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
- Zihinsel, düşünsel yaratıcılılık yeteneğini ve etkili konuşma, yazma ve ikna yöntemlerini geliştirebilir ve kullanabilir.
- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetir.
- Çalışma sırasında gerekli görülen bilgi, düşünce, uygulama ve/veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
- Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir.
- Öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Bilgisayar yazılımı/programları ve Masaüstü Yayıncılık konusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünce gücü ile yeni ve özgün yapıtlara dönüştür.
- Alanında kuramsal ve uygulamalı düşünme ve yorumlama yapabilecek farkındalığa sahiptir.
- Uygulama aşamasında grubun bir üyesi olarak en etkili şekilde nasıl çalışacaklarını öğrenirler.
Öğretim elemanları/ders kurulu koordinatörleri, derslerine yazılan her öğrenciyi; ara sınavları ve yarıyıl sonu sınav sonuçlarını, bütünleme sınavı sonuçları veya sınav yerine geçen benzeri çalışmaları da göz önünde tutarak değerlendirir. Bu değerlendirmeler sonucunda aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin o dersteki başarı notu olur. Başarı notları Sayısal eşdeğeri AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 DZ 0.00Başarı ile geçebilmek için öğrencinin en az 2.00 ortalamayı tutturması gerekmektedir. Ara sınav ve mazeret sınavlarının dönem sonu başarı notundaki ağırlığı %40; final sınavının dönem sonu başarı notundaki ağırlığı %60’dır. Ders Tekrarı; Ders planlarında yer alan bir dersi normal yılında/yarıyılında almayan veya bir derse yazıldıktan sonra o dersten çekilmiş öğrenciler ile herhangi bir dersten herhangi bir nedenle başarısız olan öğrenciler, o dersi açıldığı ilk yılda/yarıyılda almak ve o ders için o yarıyılda belirlenmiş tüm koşulları yerine getirmek zorundadır. Dönem Tekrarı; Başarısız öğrenciler; 4. yarıyıl sonunda GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler üst yarıyıllardan ders alamaz. Aynı şekilde başarısız öğrenci, başarısız dersi takip eden 4. dönemden ders alamaz. Bu durumdaki öğrenciler GANO’sunu 2.00 veya üzerine çıkarana kadar daha önce (FF), olan derslerini tekrar ederler. Ders tekrarı ile GANO’sunu 2.00’ın üzerine çıkaran öğrenciler normal eğitim-öğretime devam ederler. Başarılı öğrenciler; Bölüm veya programlarını GANO 3.50-4.00 ile tamamlayan öğrenciler, Üniversitenin yüksek onur öğrencisi olarak mezun olur ve Üniversitenin onur listesinde yer alır. Bu durum ayrıca öğrencinin diplomasında da belirtilir
Programa TYT ile merkezi sınavı ile öğrenci alımı yapılmaktadır. Öğrenciler aldıkları puanlarına göre yaptıkları tercihler arasından merkezi sistemle ilgili programa yerleştirilmektedir.Yabancı uyruklu öğrenciler, Üniversitenin yabancı uyruklu öğrenci kontenjanına yerleştirmede SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO, vs. sınavlarından biri dikkate alınır. Değişim öğrencileri, Üniversite yapacağı ikili anlaşmalarla, yurt içinde veya yurt dışında faaliyet gösteren yükseköğretim kurumları ile öğrenci değişim programları uygulayabilir. Ancak yapılan işbirliği protokolleri ve sözleşme taslakları imzalanmadan önce YÖK’e sunulur ve onay alınır. Misafir Öğrenciler; programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesiyle kayıt yaptırabilirler. YGS ve DGS öğrencileri, YÖK Mevzuatına uygun olarak Yatay Geçiş Sistemi (YGS) ve Dikey Geçiş Sistemi (DGS) ile programa öğrenci kabul edilmektedir.
Bölüm mezunları; gerek kamu gerekse özel sektörde Halkla ilişkiler ve Reklamcılık Bölümünün her alanında (İletişim direktörlüğü/koordinatörlüğü, basınla ilişkiler, medya planlama, etkinlik sorumlusu, metin yazarlığı, yapımcı, planlayıcı, tasarımcı olarak) iş bulma imkânına sahiptirler. Ayrıca kamusal yarar gözeten pek çok kurumda, derneklerde, sivil toplum örgütlerinde, toplumsal sorumluluk kampanyalarında da etkin rol alabileceklerdir.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004549 | |
Qualification Title | Public Relations and Advertising License | |
Awarding Body | İstanbul Yeni Yüzyıl University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.yeniyuzyil.edu.tr/ | |
Orientation | - | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Marketing and advertising | |
National Occupation Classification | - | |
Category | - | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Instructors / course board coordinators, students who take their courses; midterm exam and final exam results, make-up exam results, or examining similar studies taking into account the exam. As a result of these evaluations, one of the following success grades will be the success grade of the student. Success gradesNumerical equivalent AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 DZ 0.00In order to pass successfully, the student has to achieve a minimum of 2.00 averages. The rate of midterm and final exams in the semester-end grade is 40%; the rate of the final exam at the end of the semester is 60%.Course Review; Students who have not taken a course in their regular year / semester or who have failed in any course with the students who have been withdrawn from that course after they have been enrolled in a course, must take all courses in that first year / semester and fulfill all the conditions determined in that semester for that course.,Term Repetition;At the end of the 4th semester, students with GANO less than 2.00 cannot take courses from the upper semesters. Likewise, the failed student cannot take courses from the 4th semester following the failed course. Students in this situation will repeat the lessons of FF before taking the GANO up to 2.00 or above. Students who increase their GPA above 2.00 with the repetition of the courses continue their normal education.Successful students; Students who complete the department or programs with GANO 3.50-4.00 graduate from the university as a high honor student and take part in the Universitys honor list. This is also indicated on the students diploma. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Student admissions to this programme are conducted in the framework of the regulations set by the Higher Education Council of Turkey (YÖK). This requires the candidate students to take a centralized national university placement examination (ÖSYS) organized by an autonomous public body called Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM).International students are accepted to the programme according to the score of one of the following international exams: SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO.Exchange student admissions are made according to the requirements specified in the bilateral agreements signed by Yeni Yuzyil University and the partner universities.Visiting student admissions are conducted according to Yeni Yuzyil University Regulations (on education and exams in first and short cycle programmes), and upon the confirmation of the related academic units (faculty and department).Horizontal Transfer System (YGS) and Vertical Transfer System (DGS) students are accepted to the program with Horizontal Transfer System (YGS) and Vertical Transfer System (DGS) in accordance with YÖK Legislation. | |
Conditions for Success | The students of Yeni Yüzyıl University Public Relations and Advertising Department have completed their compulsory internships and pass all courses with a minimum grade of DD and achieve to graduate with a CGPA of 2.00 and have obtained 240 ECTS credits. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Department graduates; They have the opportunity to find jobs in all areas of Public Relations and Advertising Department (Communication Director / Coordinator, Media Relations, Media Planning, Activity Manager, Copywriting, Producer, Planner, Designer) both in public and private sector. They will also be able to take an active role in many organizations, associations, non-governmental organizations and social responsibility campaigns. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004549
Instructors / course board coordinators, students who take their courses; midterm exam and final exam results, make-up exam results, or examining similar studies taking into account the exam. As a result of these evaluations, one of the following success grades will be the success grade of the student. Success gradesNumerical equivalent AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FF 0.00 DZ 0.00In order to pass successfully, the student has to achieve a minimum of 2.00 averages. The rate of midterm and final exams in the semester-end grade is 40%; the rate of the final exam at the end of the semester is 60%.Course Review; Students who have not taken a course in their regular year / semester or who have failed in any course with the students who have been withdrawn from that course after they have been enrolled in a course, must take all courses in that first year / semester and fulfill all the conditions determined in that semester for that course.,Term Repetition;At the end of the 4th semester, students with GANO less than 2.00 cannot take courses from the upper semesters. Likewise, the failed student cannot take courses from the 4th semester following the failed course. Students in this situation will repeat the lessons of FF before taking the GANO up to 2.00 or above. Students who increase their GPA above 2.00 with the repetition of the courses continue their normal education.Successful students; Students who complete the department or programs with GANO 3.50-4.00 graduate from the university as a high honor student and take part in the Universitys honor list. This is also indicated on the students diploma.
Student admissions to this programme are conducted in the framework of the regulations set by the Higher Education Council of Turkey (YÖK). This requires the candidate students to take a centralized national university placement examination (ÖSYS) organized by an autonomous public body called Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM).International students are accepted to the programme according to the score of one of the following international exams: SAT I, GCE, ACT, ABITUR, IB, TAWJIHI, BACCALAUREAT LIBANAIS, BACCALAUREAT FRANÇAIS, AL-SAHADA, AL TAHANAWIYYA, GAOKAO.Exchange student admissions are made according to the requirements specified in the bilateral agreements signed by Yeni Yuzyil University and the partner universities.Visiting student admissions are conducted according to Yeni Yuzyil University Regulations (on education and exams in first and short cycle programmes), and upon the confirmation of the related academic units (faculty and department).Horizontal Transfer System (YGS) and Vertical Transfer System (DGS) students are accepted to the program with Horizontal Transfer System (YGS) and Vertical Transfer System (DGS) in accordance with YÖK Legislation.
Department graduates; They have the opportunity to find jobs in all areas of Public Relations and Advertising Department (Communication Director / Coordinator, Media Relations, Media Planning, Activity Manager, Copywriting, Producer, Planner, Designer) both in public and private sector. They will also be able to take an active role in many organizations, associations, non-governmental organizations and social responsibility campaigns.
Qualification is continuous