Yeterlilik Kodu

TR0030040577

Yeterlilik Adı
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Aydın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFlorya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://www.aydin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • İletişim bilimi, görsel iletişim tasarımı ilkeleri, tasarım kuralları, estetik, görsel kültür hakkında temel bilgi ve bilimsel anlayışa sahip olmak.
  • Fotoğraf, bilgisayar, web tasarımı, masaüstü yayıncılık, grafik, çoklu ortam tasarımı, yayın tasarımı, siber kültür, canlandırma, tipografi, video ve sosyolojisi gibi alt alanlar temel dinamiklerini öğretmek.
  • Yeni iletişim teknolojilerini kullanarak kompozisyon oluşturabilme becerisi kazandırmak.
  • Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda kendisini sürekli geliştiren, değişime açık görsel iletişim tasarımcı yetiştirmek.
  • Mesleki pratiklerinde toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimsetmek.
  • Dünyaya ve kendisine eleştirel bakabilmek.
  • Mesleki yetkinlik ve becerilerini görsel iletişim tasarımının her alanında uygulayabilmek.
  • Disiplinler arası bakış açısı kazandırmak.
  • Araştırma ve geliştirmeye önem veren ve teorik bilgiyi hem bireysel hem de kolektif uygulamaya aktarabilen nitelikli görsel iletişim tasarımcı profesyonelleri yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları
  • MAC ve PC Bilgisayar Laboratuvarları
  • VR Laboratuvarı
  • Stüdyo
  • Haber, Program ve TV Dizisi Uygulama alanları
  • Ana Kumanda Odası
  • Seslendirme Odası
  • Aktüel kamera paketleri
  • İnternet yayın odası
  • Fotoğraf Eğitim Stüdyosu
  • Dijital Sanatlar ve Kurgu Koridoru
  • Renk Düzenleme Ünitesi
     
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.
  •  Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
  •  Tasarıma ait estetik kuralları kavrar.
  •  Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
  •  Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
  •  Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
  •  Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
  •  Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder.
  •  Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.
  •  Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.
  •  Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
  •  Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
  •  Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
  •  Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
  •  Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
  •  Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.
  •  Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
  •  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
  •  Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.
  •  Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
  •  Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
  •  Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.
  •  Estetik bakış açısını pekiştirir.
  •  Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
  •  Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
  •  İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanısıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından iletişim fakültesi bölümleri denetlenmektedir.

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Başarma Şartları Bir öğrencinin Görsel İletişim Tasarımı programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çift Anadal
  • Yandal
  • Uluslararası çift diploma
  • Uluslararası Değişim programları (1 veya 2 dönem)
  • Mezun olduktan sonra lisansüstü programlar için fırsatlar
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030040577


Yeterlilik Adı
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Aydın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • İletişim bilimi, görsel iletişim tasarımı ilkeleri, tasarım kuralları, estetik, görsel kültür hakkında temel bilgi ve bilimsel anlayışa sahip olmak.
  • Fotoğraf, bilgisayar, web tasarımı, masaüstü yayıncılık, grafik, çoklu ortam tasarımı, yayın tasarımı, siber kültür, canlandırma, tipografi, video ve sosyolojisi gibi alt alanlar temel dinamiklerini öğretmek.
  • Yeni iletişim teknolojilerini kullanarak kompozisyon oluşturabilme becerisi kazandırmak.
  • Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerler doğrultusunda kendisini sürekli geliştiren, değişime açık görsel iletişim tasarımcı yetiştirmek.
  • Mesleki pratiklerinde toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimsetmek.
  • Dünyaya ve kendisine eleştirel bakabilmek.
  • Mesleki yetkinlik ve becerilerini görsel iletişim tasarımının her alanında uygulayabilmek.
  • Disiplinler arası bakış açısı kazandırmak.
  • Araştırma ve geliştirmeye önem veren ve teorik bilgiyi hem bireysel hem de kolektif uygulamaya aktarabilen nitelikli görsel iletişim tasarımcı profesyonelleri yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları
  • MAC ve PC Bilgisayar Laboratuvarları
  • VR Laboratuvarı
  • Stüdyo
  • Haber, Program ve TV Dizisi Uygulama alanları
  • Ana Kumanda Odası
  • Seslendirme Odası
  • Aktüel kamera paketleri
  • İnternet yayın odası
  • Fotoğraf Eğitim Stüdyosu
  • Dijital Sanatlar ve Kurgu Koridoru
  • Renk Düzenleme Ünitesi
     

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.
  •  Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
  •  Tasarıma ait estetik kuralları kavrar.
  •  Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
  •  Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
  •  Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
  •  Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
  •  Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder.
  •  Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.
  •  Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.
  •  Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
  •  Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
  •  Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
  •  Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
  •  Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
  •  Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.
  •  Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
  •  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
  •  Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.
  •  Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
  •  Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
  •  Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.
  •  Estetik bakış açısını pekiştirir.
  •  Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
  •  Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
  •  İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bunun yanısıra İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından iletişim fakültesi bölümleri denetlenmektedir.


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma Şartları
Bir öğrencinin Görsel İletişim Tasarımı programından mezun olabilmesi için: Genel not ortalaması 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması, toplam 240 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine karar verilmiş olması gerekir. Mezuniyet kararı verilen öğrencilere ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak diploma ile birlikte İngilizce düzenlenmiş bir diploma eki verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Çift Anadal
  • Yandal
  • Uluslararası çift diploma
  • Uluslararası Değişim programları (1 veya 2 dönem)
  • Mezun olduktan sonra lisansüstü programlar için fırsatlar

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030040577

Qualification Title
Bachelor's Degree in Visual Communication Design
Awarding BodyIstanbul Aydın University
Awarding Body ContactBeşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL
Awarding Body Urlhttps://www.aydin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Having a scientific understanding about communication science, visual communication design principles, design rules, aesthetics, visual culture and basic knowledge
  • To teach the basic dynamics of subfields such as photography, computer, web design, desktop publishing, graphics, multimedia design, broadcast design, cyber culture, animation, typography, video and sociology.
  • To gain the ability to create a composition using current communication technologies.
  • To train visual communication designers who constantly improves itself in line with social, cultural, scientific and professional ethical values and open to change
  • Adopting social responsibility and benefit in their professional practice.
  • To be able to look critically at the world and itself.
  • Demonstrate professional competencies and skills in all areas of visual communication design.
  • To gain an interdisciplinary perspective.
  • To give importance to research and development.
Learning Environments
  • MAC and PC Computer Laboratories
  • VR Laboratory
  • Studio
  • News, Program and TV Series Application areas
  • Main Control Room
  • Voice Over Room
  • Current camera packages
  • Internet broadcasting room
  • Photo Training Studio
  • Digital Arts and Editing Corridor
  • Color Adjustment Unit
Description
  • Knows the theoretical knowledge, principles and concepts of visual communication design.
  •  Tells the computer programs used for designing with their features.
  •  Comprehends the aesthetic rules of design.
  •  Explains new media technologies.
  •  Knows the complex designs of cultures and nations in scientific, social, economic, legal and political terms.
  •  Defines national and international ethical rules, legislation and quality standards in the field of visual communication design.
  •  Has the knowledge of using audio-visual and multimedia techniques used in visual communication design.
  •  Distinguishes the characteristics of works designed in the field of visual communication.
  •  Analyzes the methods and techniques related to the field of Visual Communication Design.
  •  Examines and transfers a visual communication design process with its main lines.
  •  Applies the tools and techniques required for visual communication design in a new media environment.
  •  Applies scientific research and development studies for visual communication design applications.
  •  Uses computer programs required by the field.
  •  Analyzes, compares and applies multidimensional design with individual and collective studies in line with the determined need.
  • Creates creative and powerful designs individually and/or in groups.
  • Synthesizes research and development projects with a critical approach in order to find solutions to problems in the field of visual communication design from various perspectives.
  •  Synthesizes technological innovations competently in the field.
  •  Advocates the necessity of lifelong learning.
  •  Compares scientific, social, economic, legal and political developments with the theoretical knowledge, principles and concepts of the field of visual communication design.
  •  Reinforces the research conducted in the field with different perspectives.
  •  Converts abstract and concrete concepts into creative thinking and makes innovative and original designs.
  •  Synthesizes the knowledge of social sciences and related art disciplines and visual communication design fields.
  •  Reinforces the aesthetic point of view.
  •  Behaves in accordance with professional and ethical responsibility values.
  •  Determines the effects and legal issues in the universal and social dimensions of professional studies related to the field.
  •  Associates the knowledge of occupational health and safety with their field.
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info
  • Midterm Exam
  • Info.Des. Presentation
  • Final Exam
  • Short Exam
  • Report Presentation
  • Final Examination at the end of the year
  • Project Evaluation
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, communication faculty departments are inspected by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK).

Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • To have received sufficient points due to the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that continue the fields they have completed in higher education institutions.
Conditions for Success In order for a student to graduate from the Visual Communication Design program, He or She Must Have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, succeed in all compulsory courses in the education program, succeed in all other studies envisaged in the program, complete a workload of 240 ECTS credits in total, and meet the relevant management requirements. The board must have decided on graduation. Students who choose to graduate are given a diploma supplement issued in English and their diploma following the relevant legislation.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Double Major
  • Minor
  • International double degree
  • International Exchange programmes (1 or 2 semesters)
  • Oppurtunities for Master programmes after graduation
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)
  • Competence is continuously valid.
Url Open Address
Qualification Code

TR0030040577


Qualification Title
Bachelor's Degree in Visual Communication Design

Awarding Body
Istanbul Aydın University

Awarding Body Contact
Beşyol. Inönü Road, No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Having a scientific understanding about communication science, visual communication design principles, design rules, aesthetics, visual culture and basic knowledge
  • To teach the basic dynamics of subfields such as photography, computer, web design, desktop publishing, graphics, multimedia design, broadcast design, cyber culture, animation, typography, video and sociology.
  • To gain the ability to create a composition using current communication technologies.
  • To train visual communication designers who constantly improves itself in line with social, cultural, scientific and professional ethical values and open to change
  • Adopting social responsibility and benefit in their professional practice.
  • To be able to look critically at the world and itself.
  • Demonstrate professional competencies and skills in all areas of visual communication design.
  • To gain an interdisciplinary perspective.
  • To give importance to research and development.

Learning Environments
  • MAC and PC Computer Laboratories
  • VR Laboratory
  • Studio
  • News, Program and TV Series Application areas
  • Main Control Room
  • Voice Over Room
  • Current camera packages
  • Internet broadcasting room
  • Photo Training Studio
  • Digital Arts and Editing Corridor
  • Color Adjustment Unit

Description
  • Knows the theoretical knowledge, principles and concepts of visual communication design.
  •  Tells the computer programs used for designing with their features.
  •  Comprehends the aesthetic rules of design.
  •  Explains new media technologies.
  •  Knows the complex designs of cultures and nations in scientific, social, economic, legal and political terms.
  •  Defines national and international ethical rules, legislation and quality standards in the field of visual communication design.
  •  Has the knowledge of using audio-visual and multimedia techniques used in visual communication design.
  •  Distinguishes the characteristics of works designed in the field of visual communication.
  •  Analyzes the methods and techniques related to the field of Visual Communication Design.
  •  Examines and transfers a visual communication design process with its main lines.
  •  Applies the tools and techniques required for visual communication design in a new media environment.
  •  Applies scientific research and development studies for visual communication design applications.
  •  Uses computer programs required by the field.
  •  Analyzes, compares and applies multidimensional design with individual and collective studies in line with the determined need.
  • Creates creative and powerful designs individually and/or in groups.
  • Synthesizes research and development projects with a critical approach in order to find solutions to problems in the field of visual communication design from various perspectives.
  •  Synthesizes technological innovations competently in the field.
  •  Advocates the necessity of lifelong learning.
  •  Compares scientific, social, economic, legal and political developments with the theoretical knowledge, principles and concepts of the field of visual communication design.
  •  Reinforces the research conducted in the field with different perspectives.
  •  Converts abstract and concrete concepts into creative thinking and makes innovative and original designs.
  •  Synthesizes the knowledge of social sciences and related art disciplines and visual communication design fields.
  •  Reinforces the aesthetic point of view.
  •  Behaves in accordance with professional and ethical responsibility values.
  •  Determines the effects and legal issues in the universal and social dimensions of professional studies related to the field.
  •  Associates the knowledge of occupational health and safety with their field.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info
  • Midterm Exam
  • Info.Des. Presentation
  • Final Exam
  • Short Exam
  • Report Presentation
  • Final Examination at the end of the year
  • Project Evaluation

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

In addition, communication faculty departments are inspected by the Communication Education Evaluation Accreditation Board (İLEDAK).


Access Requirements
  • To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
  • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
  • To have received sufficient points due to the central examination conducted by ÖSYM for the programs of higher education institutions that accept students through special talent examination, the procedures and principles determined by YÖK, and to have passed the special talent examination.
  • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that continue the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for Success
In order for a student to graduate from the Visual Communication Design program, He or She Must Have a GPA of at least 2.00 out of 4.00, succeed in all compulsory courses in the education program, succeed in all other studies envisaged in the program, complete a workload of 240 ECTS credits in total, and meet the relevant management requirements. The board must have decided on graduation. Students who choose to graduate are given a diploma supplement issued in English and their diploma following the relevant legislation.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Double Major
  • Minor
  • International double degree
  • International Exchange programmes (1 or 2 semesters)
  • Oppurtunities for Master programmes after graduation

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)
  • Competence is continuously valid.

Url
Open Address