Yeterlilik Kodu | TR0030015506 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Görsel İletişim Tasarımı görme ve algılama yetisini iletişime çok amaçlı katan bölümdür. Kitle iletişimi ve görsel iletişimin gereksinimi olan teknolojiyi estetikle birleştiren uygulamalarla bütünleşiktir. Geleneksel ve yeni medyanın tüm alanlarından, yazılı basından, dergi, gazete, afiş ve reklamdan, kurumsal kimlik uygulamalarına dek görsel iletişim kuram teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyle kullanılır hale getirmektir. Görsel iletişim tasarımında hedef kitleye bir mesajı iletmek, yaratıcı bir fikri görselleştirme yeteneği ve yaratıcılığına dayanmaktadır. Görsel tasarımcı yaratıcı metin, görüntüler, hareket ve ses gibi iletişim araçlarını yeni medya, televizyon, bilgisayar, akıllı iletişim araçları ve mekanlar, arayüz/etkileşim tasarımı, basılı ürünler ve tüm iletişim mecraları üzerinde kullanır. Bu programın eğitiminde öğrenciler; tasarım prensiplerine odaklı yaratıcı problem çözme, görsel düşünme, güçlü ve etkili iletişim becerileri kazanma, içerik geliştirme/kavramsal düşünme, kurum kimlik tasarımı oluşturma, marka yaratım sürecinde reklam mecralarının tasarımı seçimi ve kullanımı üzerine odaklanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Üniversite bünyesindeki atölye ve dersliklerde uygulamalı ve teorik eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, sunum, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenciler bu yöntemlerle harf notu ve puan alır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a (https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yok-kalite-guvence-rehberi.pdf) göre sağlanır: Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Başlangıç: 12.03.2025 / Bitiş: 12.03.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından veya denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul koşullarını taşımak. 2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen özel yetenek sınavlarıyla öğrenci kabul eden yükseköğretim kurumlarının programlarına ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış olmak ve özel yetenek sınavında başarılı olmak. 4. Önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında tamamladıkları alanların devamı olan lisans programlarına usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen ve yürütülen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ÖSYM tarafından yerleştirilmek.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekir. Ayrıca alınması zorunlu tüm dersleri başarı ile geçmiş olması gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Görsel İletişim Tasarımı Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz “Görsel İletişim Tasarımcısı” unvanı almaktadır. Mezunlarımız, “hareketli grafik tasarımı”, “mobil uygulama”, “arayüz tasarımı”, “etkileşim tasarımı”, “oyun tasarımı”, “masaüstü yayıncılık”, “multimedya tasarımı” gibi alanlarda farklı sektörlerde ilgili birimlerde üretim yapabilecektir. Bu kariyerlere alternatif medyanın yaratıcı alanlarında kendilerine yeni iş sahaları oluşturabilirler. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencileri eğitim fakültesinden pedagojik formasyon eğitimi alarak öğretmenlik sertifikasına da sahip olabilirler. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü mezunları koşulları sağladıkları takdirde Görsel İletişim Tasarımı, Radyo Televizyon ve Sinema ve benzeri sosyal bilimler alanlarında yüksek lisans yapabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı |
1.2 Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2..2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1 Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030015506
ISCO 08
ISCO 08
Görsel İletişim Tasarımı görme ve algılama yetisini iletişime çok amaçlı katan bölümdür. Kitle iletişimi ve görsel iletişimin gereksinimi olan teknolojiyi estetikle birleştiren uygulamalarla bütünleşiktir. Geleneksel ve yeni medyanın tüm alanlarından, yazılı basından, dergi, gazete, afiş ve reklamdan, kurumsal kimlik uygulamalarına dek görsel iletişim kuram teknik ve uygulamalarını yaratıcı düşünceyle kullanılır hale getirmektir. Görsel iletişim tasarımında hedef kitleye bir mesajı iletmek, yaratıcı bir fikri görselleştirme yeteneği ve yaratıcılığına dayanmaktadır. Görsel tasarımcı yaratıcı metin, görüntüler, hareket ve ses gibi iletişim araçlarını yeni medya, televizyon, bilgisayar, akıllı iletişim araçları ve mekanlar, arayüz/etkileşim tasarımı, basılı ürünler ve tüm iletişim mecraları üzerinde kullanır. Bu programın eğitiminde öğrenciler; tasarım prensiplerine odaklı yaratıcı problem çözme, görsel düşünme, güçlü ve etkili iletişim becerileri kazanma, içerik geliştirme/kavramsal düşünme, kurum kimlik tasarımı oluşturma, marka yaratım sürecinde reklam mecralarının tasarımı seçimi ve kullanımı üzerine odaklanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Üniversite bünyesindeki atölye ve dersliklerde uygulamalı ve teorik eğitimler yapılır.
1 | Görsel iletişim tasarımı araçlarını etkili şekilde kullanabilme. |
2 | İki ve üç boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilme. |
3 | Görsel iletişim tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı edinme ve bilgiyi farklı tasarım sorunlarının çözümlerinde kullanabilme. |
4 | Görsel iletişim tasarımına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiler hakkında donanım sahibi olma. |
5 | Yaratıcı bir fikri estetik bilgi, beceri ve algıyı geliştirerek; hedef kitleye etkili bir görsel mesaj iletebilme. |
6 | Tasarım alanına ilişkin hukuksal ve etik kurallar hakkında bilgi sahibi olma. |
7 | Görsel İletişim Tasarımcısı olarak yer alınan projelerde bireysel ve takım çalışması disiplinine sahip olma. |
8 | Profesyonel yaşamın gereklerine uygun olarak, iş planı ve ona uygun bir çalışma takvimi planlayabilme ve uygulayabilme. |
9 | Fotoğraf ve video alanında çekim, görüntü işleme, kurgu gibi bütün üretim süreçleri hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve uygulayabilme. |
10 | Tasarımlarını etkili bir şekilde sunmak için gerekli uygulama ve iletişim becerileri kazanma. |
11 | Sosyal sorumluluk projeleri için yaratıcı çözüm önerileri geliştirebilme. |
12 | Uluslararası düzeyde tasarım işleri üretebilecek bilgi ve donanıma sahip olma. |
13 | Görsel iletişim tasarımı alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışabilme ve yorumlayabilme. |
14 | Dijital teknolojileri geleneksel tasarım araçlarıyla bir arada kullanabilme. |
15 | Tasarım uygulama sürecinde karşılaşılan zorlukları entelektüel birikimle aşabilme. |
16 | Görsel iletişim tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri takip ederek yorumlayabilme ve değerlendirebilme. |
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda yer alan her ders için ölçme ve değerlendirmeye ilişkin yöntemler ders öğretim planı içerisinde dersi veren öğretim üyesi tarafından ayrıntılı bir biçimde belirtilmektedir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, sunum, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenciler bu yöntemlerle harf notu ve puan alır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a (https://uluslararasi.yok.gov.tr/Documents/avrupa-yuksekogretim-alani-ile-uyumlasma-projesi/documents/yok-kalite-guvence-rehberi.pdf) göre sağlanır:
Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)
Başlangıç: 12.03.2025 / Bitiş: 12.03.2027
1. Ortaöğretim kurumlarından veya denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul koşullarını taşımak.
2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen özel yetenek sınavlarıyla öğrenci kabul eden yükseköğretim kurumlarının programlarına ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış olmak ve özel yetenek sınavında başarılı olmak.
4. Önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında tamamladıkları alanların devamı olan lisans programlarına usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen ve yürütülen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda ÖSYM tarafından yerleştirilmek.
- Öğrencilerin programa girebilmesi için ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme sınav sonucuna göre bölüme kayıt yaptırmaya hak kazanmış olması gerekir.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümünden mezun olan öğrencilerimiz “Görsel İletişim Tasarımcısı” unvanı almaktadır. Mezunlarımız, “hareketli grafik tasarımı”, “mobil uygulama”, “arayüz tasarımı”, “etkileşim tasarımı”, “oyun tasarımı”, “masaüstü yayıncılık”, “multimedya tasarımı” gibi alanlarda farklı sektörlerde ilgili birimlerde üretim yapabilecektir. Bu kariyerlere alternatif medyanın yaratıcı alanlarında kendilerine yeni iş sahaları oluşturabilirler. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü öğrencileri eğitim fakültesinden pedagojik formasyon eğitimi alarak öğretmenlik sertifikasına da sahip olabilirler. Görsel İletişim Tasarımı Bölümü mezunları koşulları sağladıkları takdirde Görsel İletişim Tasarımı, Radyo Televizyon ve Sinema ve benzeri sosyal bilimler alanlarında yüksek lisans yapabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- 1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2 Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2..2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1 Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030015506 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Visual Communication Design License
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Audio-visual techniques and media production | |||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Visual Communication Design is the field that adds the ability to see and perceive to communication for multiple purposes. It is integrated with applications that combine the technology needed by mass communication and visual communication with aesthetics. It is to make use of visual communication theories, techniques and practices from all areas of traditional and new media, from print media, magazines, newspapers, posters and advertisements to corporate identity applications with creative thinking. In visual communication design, conveying a message to the target audience is based on the ability and creativity to visualize a creative idea. The visual designer uses communication tools such as creative text, images, movement and sound on new media, television, computer, smart communication tools and spaces, interface / interaction design, printed products and all communication media. In the education of this program, students focus on creative problem solving, visual thinking, gaining strong and effective communication skills, content development /conceptual thinking, corporate identity design, use of advertising media in the brand creation process. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out through formal, open, or distance learning. In addition, both practical and theoretical instruction is provided in the workshops and classrooms within the University. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Methods of measurement and evaluation for each course in the program are specified in detail by the faculty member teaching the course in the course teaching plan. Different methods such as homework, project, presentation, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Students receive letter grades and scores using these methods. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of educational activities and other operations within higher education institutions. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is governed by the “Regulation on the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”(YÖK Quality Assurance Guide): Curriculum Development and Approval: Assessment and Evaluation: Certification: Self-Assessment and External Evaluation: Accreditation Body: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
According to the placement exam conducted by ÖSYM, one must be eligible to enroll in the department in order to enter the program. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to successfully complete all the courses in the program (corresponding to a total of 240 ECTS credits), students must achieve a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00. Additionally, all compulsory courses must be successfully passed. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our students who graduate from the Department of Visual Communication Design receive the title of "Visual Communication Designer". Our graduates will be able to produce in related units in different sectors in fields such as "motion graphic design", "mobile applications", "interface design", "interaction design", "game design", "desktop publishing", "multimedia design". They can create new job areas for themselves in the creative fields of media alternative to these careers. Students of the Visual Communication Design Department can also obtain a teaching certificate by taking pedagogical formation training from the education faculty. If the graduates of the Visual Communication Design Department meet the conditions, they can graduate in the fields of Visual Communication Design, Radio, Television and Cinema , and similar social sciences. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis |
1.2 Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Belge sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030015506
ISCO 08
ISCO 08
Visual Communication Design is the field that adds the ability to see and perceive to communication for multiple purposes. It is integrated with applications that combine the technology needed by mass communication and visual communication with aesthetics. It is to make use of visual communication theories, techniques and practices from all areas of traditional and new media, from print media, magazines, newspapers, posters and advertisements to corporate identity applications with creative thinking. In visual communication design, conveying a message to the target audience is based on the ability and creativity to visualize a creative idea. The visual designer uses communication tools such as creative text, images, movement and sound on new media, television, computer, smart communication tools and spaces, interface / interaction design, printed products and all communication media. In the education of this program, students focus on creative problem solving, visual thinking, gaining strong and effective communication skills, content development /conceptual thinking, corporate identity design, use of advertising media in the brand creation process.
Education and training are carried out through formal, open, or distance learning. In addition, both practical and theoretical instruction is provided in the workshops and classrooms within the University.
1 | To be able to use visual communication design tools effectively. |
2 | To be able to solve two and three dimensional design problems. |
3 | To have an interdisciplinary perspective on visual communication design and to be able to use information in solving different design problems. |
4 | To be equipped with theoretical and practical information about visual communication design. |
5 | By developing a creative idea, aesthetic knowledge, skill and perception; To be able to convey an effective visual message to the target audience. |
6 | To have knowledge about the legal and ethical rules in the field of design. |
7 | Having the discipline of individual and teamwork in projects that take part as a Visual Communication Designer. |
8 | To be able to plan and apply a business plan and a work schedule in accordance with the requirements of professional life. |
9 | To have sufficient knowledge about all production processes such as shooting, image processing and editing in the field of photography and video. |
10 | To gain the necessary application and communication skills to present their designs effectively. |
11 | To be able to develop creative solutions for social responsibility projects. |
12 | To have the knowledge and equipment to produce design works at international level. |
13 | To be able to critically discuss and interpret the theories, concepts and ideas that form the basis of the field of visual communication design. |
14 | To be able to use digital technologies together with traditional design tools. |
15 | To be able to overcome the difficulties encountered in the design application process with intellectual knowledge. |
16 | To follow, interpret and evaluate the developments in the world and in Turkey in the field of visual communication design. |
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy qualification
- Multiple language qualification
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering
- Digital qualification
- Personal, social and learning competence
- Citizenship qualification
- Entrepreneurship qualification
- Cultural awareness and expression qualification
Methods of measurement and evaluation for each course in the program are specified in detail by the faculty member teaching the course in the course teaching plan. Different methods such as homework, project, presentation, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. Students receive letter grades and scores using these methods.
To ensure the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of educational activities and other operations within higher education institutions. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is governed by the “Regulation on the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”(YÖK Quality Assurance Guide):
Curriculum Development and Approval:
YÖK sets the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes expected of students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK.
National Core Education Curricula are implemented by higher education institutions upon approval by YÖK, following their adoption by the relevant Deans’ Councils.
Assessment and Evaluation:
The methods used to assess and evaluate the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the core principles defined by YÖK.
Certification:
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the required course credits and other academic obligations set by the institution.
Self-Assessment and External Evaluation:
In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK publishes a "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of institutions.
Furthermore, accreditation decisions granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK confirm the quality assurance of program qualifications.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted regarding defined qualifications.
Accreditation Body:
Communication Research Association (İLAD)
Accreditation Period: Start: 12.03.2025 / End: 12.03.2027
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having obtained sufficient points as a result of the central examination held by ÖSYM for the programmes of higher education institutions that accept students through special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK, and having been successful in the special talent examination.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
According to the placement exam conducted by ÖSYM, one must be eligible to enroll in the department in order to enter the program.
Our students who graduate from the Department of Visual Communication Design receive the title of "Visual Communication Designer". Our graduates will be able to produce in related units in different sectors in fields such as "motion graphic design", "mobile applications", "interface design", "interaction design", "game design", "desktop publishing", "multimedia design". They can create new job areas for themselves in the creative fields of media alternative to these careers. Students of the Visual Communication Design Department can also obtain a teaching certificate by taking pedagogical formation training from the education faculty. If the graduates of the Visual Communication Design Department meet the conditions, they can graduate in the fields of Visual Communication Design, Radio, Television and Cinema , and similar social sciences.
- Law no. 2547 on Higher Education
- 1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2 Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
Belge sürekli geçerlidir.