Yeterlilik Kodu

TR0030222723

Yeterlilik Adı
Felsefe (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumKoç Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiRumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan) Felsefe ve Etik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Felsefe programının ana hedefi, felsefe kültürünü okuyup anlayabilmek, yeni yorumlar üretebilmek için gerekli yetenekleri ve düşünme disiplinini sağlamak, üstün yetenekli lider düşünürler yetiştirmektir. Bu hedef doğrultusunda önerilen İngilizce eğitim programının amaçları arasında öğrencilere gerçekliğin öğeleri ve bilinebilirliği, insanca bir yaşamın tanımı ve değerleri, kişisel veya kurumsal eylemlerin doğruluğu veya yanlışlığı gibi çeşitli soruların önemini kavratmak; felsefenin mantık, epistemoloji, bilim felsefesi, dil felsefesi, etik, estetik, siyaset felsefesi, sanat felsefesi ve hukuk felsefesi gibi alanlarındaki literatürü derinlemesine öğretmek; felsefenin eski dönemlerden bu yana ifade bulmuş bakış açıları üzerinden üretildiğinin ve dolayısıyla tarihselliğin öneminin kavranabilmesi için derin ve kapsamlı felsefe tarihi dersleri sunmak; felsefe disiplinin etik, sosyal ve küresel yönlerini ve bu alanlardaki sorgulayıcı ve farklılaştırıcı yapı ve etkisini göstermek ve düşünme, sorgulama ve eleştirme yeteneklerini harekete geçirmek sureti ile özgür ve sınırsız düşünebilen bireyler yetiştirmek yer almaktadır.
  • Sistematik okuma, yazma ve düşünmeyi geliştirme amacı yörüngesinde oluşmuş bir eğitim Koç Üniversitesi’nin Felsefe Bölümü’nün başta gelen hedeflerindedir. Bölümümüzde mantık, felsefe tarihi gibi alanları kapsayan temel ve zorunlu felsefe derslerine ek olarak, felsefenin değişik dallarında yoğunlaşma fırsatı tanıyan seçmeli felsefe dersleri de sunulmaktadır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenciler Ontoloji, Epistemoloji, Mantık, Etik, Estetik, gibi felsefenin ana alt disiplinlerinde bilgi sahibidir.
  • Öğrenciler Felsefe Tarihi (Antik, Modern, Orta Çağ ve Rönesans, Felsefe, Erken Analitik Felsefe Tarihi) hakkında bilgi sahibidir.
  • Öğrenciler açık, tutarlı ve mantıklı bir şekilde akıl yürütme becerisine sahiptir.
  • Öğrenciler ahlaki akıl yürütme yöntemlerini tanır ve eylemin sağlam ilkelerini bilir.
  • Öğrenciler siyaset felsefesi, çağdaş siyaset teorisi, zihin felsefesi, dil felsefesi, eylem felsefesi, insan hakları ve felsefesi, cinsiyete ilişkin felsefi bakış açıları ve diğerleriyle bağlantısı olan çeşitli alan seçmeli derslerine sahiptir.
  • Öğrenciler felsefe yaparken yaratıcılık kazanır ve çalışmalarını fakültenin desteğiyle yayınlama konusunda özgüven kazanır
  • Öğrenciler lisansüstü çalışmalara hazırlanır
  • Öğrenciler aktif bir şekilde öğrenir ve lisans felsefesi kulübünde seminer ve konuşma düzenlemek için inisiyatif alır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrencilere hem yazılı hem sözlü olarak duyurulur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.

Başarma ŞartlarıKoç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği Mezuniyet: Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Felsefe bölümü mezunlarına akademik kariyer veya medya ve yayın sektörlerinde kariyerlerine devam etmeleri için gerekli yaratıcı düşünme ve yazma yetkinliklerini kazandırır. Mezunlarımızın büyük kısmı Türkiye ve yurtdışındaki lider üniversitelerin yüksek lisans ve doktora programlarına kabul edilmektedirler.

Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/

Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.

(2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.

(3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030222723


Yeterlilik Adı
Felsefe (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Koç Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 Faks: (0212) 338 12 05 information@ku.edu.tr

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Felsefe programının ana hedefi, felsefe kültürünü okuyup anlayabilmek, yeni yorumlar üretebilmek için gerekli yetenekleri ve düşünme disiplinini sağlamak, üstün yetenekli lider düşünürler yetiştirmektir. Bu hedef doğrultusunda önerilen İngilizce eğitim programının amaçları arasında öğrencilere gerçekliğin öğeleri ve bilinebilirliği, insanca bir yaşamın tanımı ve değerleri, kişisel veya kurumsal eylemlerin doğruluğu veya yanlışlığı gibi çeşitli soruların önemini kavratmak; felsefenin mantık, epistemoloji, bilim felsefesi, dil felsefesi, etik, estetik, siyaset felsefesi, sanat felsefesi ve hukuk felsefesi gibi alanlarındaki literatürü derinlemesine öğretmek; felsefenin eski dönemlerden bu yana ifade bulmuş bakış açıları üzerinden üretildiğinin ve dolayısıyla tarihselliğin öneminin kavranabilmesi için derin ve kapsamlı felsefe tarihi dersleri sunmak; felsefe disiplinin etik, sosyal ve küresel yönlerini ve bu alanlardaki sorgulayıcı ve farklılaştırıcı yapı ve etkisini göstermek ve düşünme, sorgulama ve eleştirme yeteneklerini harekete geçirmek sureti ile özgür ve sınırsız düşünebilen bireyler yetiştirmek yer almaktadır.
  • Sistematik okuma, yazma ve düşünmeyi geliştirme amacı yörüngesinde oluşmuş bir eğitim Koç Üniversitesi’nin Felsefe Bölümü’nün başta gelen hedeflerindedir. Bölümümüzde mantık, felsefe tarihi gibi alanları kapsayan temel ve zorunlu felsefe derslerine ek olarak, felsefenin değişik dallarında yoğunlaşma fırsatı tanıyan seçmeli felsefe dersleri de sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün şeklinde Rumelifeneri Kampüsü’nde gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenciler Ontoloji, Epistemoloji, Mantık, Etik, Estetik, gibi felsefenin ana alt disiplinlerinde bilgi sahibidir.
  • Öğrenciler Felsefe Tarihi (Antik, Modern, Orta Çağ ve Rönesans, Felsefe, Erken Analitik Felsefe Tarihi) hakkında bilgi sahibidir.
  • Öğrenciler açık, tutarlı ve mantıklı bir şekilde akıl yürütme becerisine sahiptir.
  • Öğrenciler ahlaki akıl yürütme yöntemlerini tanır ve eylemin sağlam ilkelerini bilir.
  • Öğrenciler siyaset felsefesi, çağdaş siyaset teorisi, zihin felsefesi, dil felsefesi, eylem felsefesi, insan hakları ve felsefesi, cinsiyete ilişkin felsefi bakış açıları ve diğerleriyle bağlantısı olan çeşitli alan seçmeli derslerine sahiptir.
  • Öğrenciler felsefe yaparken yaratıcılık kazanır ve çalışmalarını fakültenin desteğiyle yayınlama konusunda özgüven kazanır
  • Öğrenciler lisansüstü çalışmalara hazırlanır
  • Öğrenciler aktif bir şekilde öğrenir ve lisans felsefesi kulübünde seminer ve konuşma düzenlemek için inisiyatif alır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, başarı notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında belirlenir ve öğrencilere hem yazılı hem sözlü olarak duyurulur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Aday öğrenciler ÖSYM sınavı, yatay geçiş, yabancı öğrencisi statüsü veya özel öğrenci olarak başvuruda bulunabilirler. Her bir seçenek için başvuru koşulları Kayıt ve Kabul Direktörlüğü sayfasında yer almaktadır: https://registrar.ku.edu.tr/kayit-icin-gerekli-belgeler/ Değişim programı öğrencileri için başvuru koşulları http://oip.ku.edu.tr sayfasında yer almaktadır.


Başarma Şartları
Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği Mezuniyet: Kayıtlı oldukları programın derslerini yasal süresi içinde başarıyla tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Felsefe bölümü mezunlarına akademik kariyer veya medya ve yayın sektörlerinde kariyerlerine devam etmeleri için gerekli yaratıcı düşünme ve yazma yetkinliklerini kazandırır. Mezunlarımızın büyük kısmı Türkiye ve yurtdışındaki lider üniversitelerin yüksek lisans ve doktora programlarına kabul edilmektedirler.

Kariyer Gelişim Merkezi, tüm Koç Üniversitesi öğrencilerine ve mezunlarına kariyer gelişimi ve planlaması, lisansüstü eğitim planlarının oluşturulması ve profesyonel iş hayatı ile ilgili kararlarında destek olmaktadır. Kariyer Gelişim Merkezi ile ilgili daha fazla bilgi almak için https://career.ku.edu.tr/

Koç Üniversitesi Lisans Yönetmeliği: Çift anadal, yandal ve uzmanlık programları MADDE 28– (1) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, çift anadal öğrencisi olarak Üniversitenin iki ayrı diploma programından eş zamanlı olarak ders alarak iki ayrı diploma alabilirler. Çift anadal öğretimine kabul, devam ve mezuniyet için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Çift anadala başvuru, kabul, devam, ikinci anadal programı kapsamında fazla ders yükü alınması ikinci anadaldan ilişiğin kesilmesi, ikinci anadala yatay geçiş ve ikinci anadaldan mezuniyete ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.

(2) Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik çerçevesinde Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, yandal öğrencisi olarak Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak yandal sertifikası alabilirler. Birden fazla diploma programından ders alınabilecek yandal programları açılabilir. Yandal öğretimine kabul ve devam ile yandal sertifikasına hak kazanılması için her iki diploma programının ders ve ortak eğitim uygulaması koşullarının yerine getirilmesi gerekir. Yandala başvuru, kabul, devam, yandaldan ilişiğin kesilmesi ve yandal sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.

(3) Akademik Kurul tarafından belirlenen başarı şartını ve diğer koşulları sağlayan öğrenciler, Üniversitenin bir başka diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokul yönetim kurulunun belirlediği şekilde eş zamanlı ve sınırlı sayıda ders alarak veya kayıtlı oldukları diploma programından bu diploma programının bağlı olduğu fakültenin veya yüksekokulun yönetim kurulunun belirlediği seçimlik dersleri alarak uzmanlık sertifikası alabilirler. Uzmanlık programına başvuru, kabul, devam, ilişiğin kesilmesi, uzmanlık sertifikasına hak kazanılmasına ilişkin kurallar Akademik Kurul tarafından belirlenir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030222723

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Philosophy
Awarding BodyKoç University
Awarding Body ContactRumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://www.ku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasPhilosophy and ethics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Philosophical thinking is fostered by our natural curiosity and desire to know that make us question our assumptions and beliefs about truth and reality as well as right and wrong. The main objective of the philosophy department is to raise thinkers with superior critical abilities not only to grasp the fundamental philosophical questions and concerns but also to contribute to the field of philosophy..
  • The undergraduate program aims at providing a sound foundation by introducing students to the main subdisciplines within philosophy, including Ontology, Epistemology, Ethics, Logic, Aesthetics and History of Philosophy. One of our department’s main goals is to enhance the students’ abilities to think clearly, to reason logically and coherently, as well as to search for the sound principles of thought and action. To reach that goal, the students will be encouraged to develop their skills of systematic reading, writing and thinking. The department will offer area as well as elective courses in philosophy to enable the students to concentrate on issues in which they have special interest.
Learning Environments
  • Formal education occurs on the Rumeli Feneri campus.
Description
  • Students have knowledge of the main sub-disciplines of philosophy such as Ontology, Epistemology, Logic, Ethics, Aesthetics.
  • Students have knowledge of the History of Philosophy (Ancient, Modern, Medieval and Renaissance, Philosophy, History of Early Analytic Philosophy).
  • Students have the ability to reason clearly, coherently and logically.
  • Students recognize methods of moral reasoning and know sound principles of action.
  • Students have a variety of field electives with connections to political philosophy, contemporary political theory, philosophy of mind, philosophy of language, philosophy of action, human rights and philosophy, philosophical perspectives on gender, and others.
  • Students gain creativity in doing philosophy and gain the confidence to publish their work with the support of the faculty
  • Students are prepared for graduate studies
  • Students learn actively and take the initiative to organize seminars and talks in the undergraduate philosophy club.
Key Competencies

Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology
  • Digital literacy
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students.
Conditions for SuccessKoç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Graduation: Students who successfully complete within the legally allowed period the courses of the program they are registered for and who accumulate a grade point average of a minimum of 2,00 shall earn the right to an undergraduate diploma.
Progression Paths (Relationship Type)

The Philosophy program seeks to give students the knowledge necessary to pursue a career in academic life or publication and media sector thanks to their critical and creative thinking and writing skills. Many of the graduates of the college continue their studies in distinguished graduate programs in Türkiye and abroad.

Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/

Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning

Double major, minor, and specialization programs:

ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council.

(2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council.

(3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030222723


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Philosophy

Awarding Body
Koç University

Awarding Body Contact
Rumelifeneri Yolu 34450 Sarıyer / İstanbul Tel: (0212) 338 10 00 information@ku.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Philosophical thinking is fostered by our natural curiosity and desire to know that make us question our assumptions and beliefs about truth and reality as well as right and wrong. The main objective of the philosophy department is to raise thinkers with superior critical abilities not only to grasp the fundamental philosophical questions and concerns but also to contribute to the field of philosophy..
  • The undergraduate program aims at providing a sound foundation by introducing students to the main subdisciplines within philosophy, including Ontology, Epistemology, Ethics, Logic, Aesthetics and History of Philosophy. One of our department’s main goals is to enhance the students’ abilities to think clearly, to reason logically and coherently, as well as to search for the sound principles of thought and action. To reach that goal, the students will be encouraged to develop their skills of systematic reading, writing and thinking. The department will offer area as well as elective courses in philosophy to enable the students to concentrate on issues in which they have special interest.

Learning Environments
  • Formal education occurs on the Rumeli Feneri campus.

Description
  • Students have knowledge of the main sub-disciplines of philosophy such as Ontology, Epistemology, Logic, Ethics, Aesthetics.
  • Students have knowledge of the History of Philosophy (Ancient, Modern, Medieval and Renaissance, Philosophy, History of Early Analytic Philosophy).
  • Students have the ability to reason clearly, coherently and logically.
  • Students recognize methods of moral reasoning and know sound principles of action.
  • Students have a variety of field electives with connections to political philosophy, contemporary political theory, philosophy of mind, philosophy of language, philosophy of action, human rights and philosophy, philosophical perspectives on gender, and others.
  • Students gain creativity in doing philosophy and gain the confidence to publish their work with the support of the faculty
  • Students are prepared for graduate studies
  • Students learn actively and take the initiative to organize seminars and talks in the undergraduate philosophy club.

Key Competencies

Advanced proficiency is exhibited in the following key competencies:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology
  • Digital literacy
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

The number of midterm exams, assignments, homework, and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the final grade, and the requirements for participating in the final exam are determined by the instructor at the beginning of the semester and announced to the students both written and verbally.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Students shall be admitted to undergraduate and associate degree programs according to the selection and placement procedures conducted by ÖSYM and according to the regulations concerning the admissions of international students.

Conditions for Success
Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning Graduation: Students who successfully complete within the legally allowed period the courses of the program they are registered for and who accumulate a grade point average of a minimum of 2,00 shall earn the right to an undergraduate diploma.

Progression Paths (Relationship Type)

The Philosophy program seeks to give students the knowledge necessary to pursue a career in academic life or publication and media sector thanks to their critical and creative thinking and writing skills. Many of the graduates of the college continue their studies in distinguished graduate programs in Türkiye and abroad.

Career Development Center, supports all Koç University students and graduates in career Development and Planning, in preparing graduate education plans, and in professional life decisions. For more information about the Career Development Center, please visit https://career.ku.edu.tr/en/

Koç University Regulation For Undergraduate And Associate Degree Teaching And Learning

Double major, minor, and specialization programs:

ARTICLE 28– (1) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success conditions and other requirements established by the Academic Council can, as double major students, concurrently take courses from two separate diploma programs of the University and earn two separate diplomas. For acceptance into, attendance to, and graduation from a double major program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to double major program, taking of course over the ordinary course load in the context of the second major program, dismissal from the second major program, internal transfer to the second major, and graduation from the second major are determined by the Academic Council.

(2) In accordance with the Regulation Concerning Transfer between Undergraduate and Associate Degree Programs, Double Major, Minor, and Principles Concerning Credit Transfer among Institutions of Higher Education, students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can, as minor students, concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program, and receive a minor certificate. Minor programs that allow taking courses from more than one diploma program can be offered. For acceptance into, attendance to and earning a certificate from a minor program, courses and common educational requirements of both diploma programs must be fulfilled. Rules concerning the application, acceptance, and attendance to, dismissal from the minor and earning the minor certificate are determined by the Academic Council.

(3) Students who meet the success condition and other requirements established by the Academic Council can concurrently take a limited number of courses from another diploma program of the University as determined by the Executive Council of the college that offers this diploma program and receive a track certificate. Rules concerning application to, acceptance, attendance, and dismissal from the track program and qualification for the track certificate are determined by the Academic Council.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address