Yeterlilik Kodu | TR0030223290 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | İstanbul Beykent Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.beykent.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 – 2141.3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Tanımlanan Program Eğitim Amaçları aşağıdaki gibidir: EA.1 Ürün ve hizmet üretimi yapan ulusal ve uluslararası kurumlarda kariyer yapabilirler. EA.2 Bilimsel bilgi ve ileri analitik teknikleri kullanarak, organizasyonların karar verme süreçlerine yön verirler. EA.3 Endüstriyel sistemlerin tasarımı, uygulanması ve sürekli iyileştirilmesinde aktif rol üstlenirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme ortamları: örgün, uzaktan ve uygulamalı eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrencilerin pratik bilgilerini artırmak adına endüstri 4.0 laboratuvarı, CAD-CAM laboratuvarı, genel makine mühendisliği laboratuvarı, malzeme laboratuvarı, mekanik ve kontrol laboratuvarı, bilgisayar laboratuvarı ve takım tezgâhları laboratuvarı olmak üzere toplam 7 adet teknik laboratuvarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1 Etik ilkelere uygun şekilde hareket eder, mesleki ve etik sorumlulukları değerlendirir ve Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartları açıklar. (MÜDEK ix) 2 Endüstri Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. (MÜDEK iv) 3 Endüstri Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı seviyesinde bilişim ve iletişim teknolojilerini ve ilgili yazılımları kullanır. (MÜDEK iv) 4 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini analiz eder, formüle eder ve çözümler. Bu amaçla, uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini uygular. (MÜDEK ii) 5 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği alanlarında yeterli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde uygular. (MÜDEK i) 6 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini incelemek için deney tasarlar, uygular, veri toplar ve sonuçları analiz eder. (MÜDEK v) 7 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamaları açıklar, girişimcilik ve yenilikçiliği analiz eder ve sürdürülebilir kalkınmayı değerlendirir. (MÜDEK x) 8 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki evrensel ve toplumsal etkilerini açıklar, çağın sorunlarını analiz eder ve Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarını değerlendirir. (MÜDEK xi) 9 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; ve gerektiğinde liderlik üstlenir. (MÜDEK vi) 10 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlar ve uygun modern tasarım yöntemlerini uygular. (MÜDEK iii) 11 Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar; en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bir yabancı dil kullanır, etkili rapor yazar ve anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar ve açık talimat verir ve alır. (MÜDEK vii) 12-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkındadır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli geliştirir. (MÜDEK viii) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri (1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır. (2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir. Ölçme Faaliyeti Türleri (1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür. a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir. b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır. c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır. Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir: 2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir. a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir. b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz. c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir. d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir. Başarı Notu Katsayısı: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; * YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. * YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. * YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon kuruluşu adı: MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) Başlangıç-Bitiş Tarihi: 01.05.2025-30.09.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | İstanbul Beykent Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SAY puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için; ders planı ve yapısı ile sunulan derslerden 240 AKTS kredilik dersi geçer not ile başarmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmak gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz, çok geniş alanlarda çalışabilme imkânına sahiptirler. Öğrencilerimiz, tamamlamış oldukları mühendislik eğitimleri sonucunda, üretim ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren her tür işletmede;
Satın alma, Üretim ve operasyon planlama, Kalite kontrol, Lojistik ve iş geliştirme bölümlerinde uzman ve yönetici pozisyonlarında yer alırlar.
Ayrıca bu faaliyetleri yürüten danışmanlık şirketleri kurabilir ve yönlendirebilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030223290
ISCO:08 – 2141.3
ISCO:08 – 2141.3
Tanımlanan Program Eğitim Amaçları aşağıdaki gibidir:
EA.1 Ürün ve hizmet üretimi yapan ulusal ve uluslararası kurumlarda kariyer yapabilirler.
EA.2 Bilimsel bilgi ve ileri analitik teknikleri kullanarak, organizasyonların karar verme süreçlerine yön verirler.
EA.3 Endüstriyel sistemlerin tasarımı, uygulanması ve sürekli iyileştirilmesinde aktif rol üstlenirler.
Öğrenme ortamları: örgün, uzaktan ve uygulamalı eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca öğrencilerin pratik bilgilerini artırmak adına endüstri 4.0 laboratuvarı, CAD-CAM laboratuvarı, genel makine mühendisliği laboratuvarı, malzeme laboratuvarı, mekanik ve kontrol laboratuvarı, bilgisayar laboratuvarı ve takım tezgâhları laboratuvarı olmak üzere toplam 7 adet teknik laboratuvarda uygulamalı eğitimler gerçekleştirilmektedir.
1 Etik ilkelere uygun şekilde hareket eder, mesleki ve etik sorumlulukları değerlendirir ve Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartları açıklar. (MÜDEK ix)
2 Endüstri Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. (MÜDEK iv)
3 Endüstri Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı seviyesinde bilişim ve iletişim teknolojilerini ve ilgili yazılımları kullanır. (MÜDEK iv)
4 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini analiz eder, formüle eder ve çözümler. Bu amaçla, uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini uygular. (MÜDEK ii)
5 Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği alanlarında yeterli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde uygular. (MÜDEK i)
6 Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini incelemek için deney tasarlar, uygular, veri toplar ve sonuçları analiz eder. (MÜDEK v)
7 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamaları açıklar, girişimcilik ve yenilikçiliği analiz eder ve sürdürülebilir kalkınmayı değerlendirir. (MÜDEK x)
8 Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki evrensel ve toplumsal etkilerini açıklar, çağın sorunlarını analiz eder ve Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarını değerlendirir. (MÜDEK xi)
9 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; ve gerektiğinde liderlik üstlenir. (MÜDEK vi)
10 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında tasarlar ve uygun modern tasarım yöntemlerini uygular. (MÜDEK iii)
11 Türkçe sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar; en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde bir yabancı dil kullanır, etkili rapor yazar ve anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar ve açık talimat verir ve alır. (MÜDEK vii)
12-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkındadır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli geliştirir. (MÜDEK viii)
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
İstanbul Beykent Üniversitesi’nde uygulanan ölçme değerlendirme sistemi, üniversite web sayfasında da bulunan “T.C İstanbul Beykent Üniversitesi Ölçme Faaliyetleri ve Sınav Uygulama Yönergesi” ile belirlenmiştir:
http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf
Başarı Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçme Faaliyetleri
(1) Ölçme faaliyetleri, dönem içi ve dönem sonu ölçme faaliyetlerinden oluşmaktadır.
(2) Sınavlar haricinde kalan değerlendirme faaliyetlerinin bir kısmı, grup çalışması olarak verilmektedir.
Ölçme Faaliyeti Türleri
(1) Sınavlar: Sınavlar yazılı, test veya sözlü olarak; yüz yüze ya da elektronik ortamlardan yürütülür.
a) Kısa Sınav: Ünite sonu öğrenim kazanımlarını ölçmek için kullanılan kısa süreli ve dar kapsamlı sınavlardır. Bu sınavların yüz yüze uygulamalarında, uygulama programı ilan edilmez ve ders saatlerinde uygulanır. Elektronik ortamda yapılan sınavlar için en geç bir hafta önceden bir uygulama programı ve saat aralığı ilan edilir.
b) Ara sınav: Dönem başından ilgili sınav gününe kadar işlenmiş konulara ilişkin öğrenim kazanımlarının ölçülmesi için uygulanır.
c) Dönem Sonu Sınavı: Genel olarak dersin tüm öğrenim kazanımlarını kapsayacak nitelikte uygulanan bir sınavdır.
Bir öğrencinin mutlak başarı puanı; o derse ait dönem içi notu ile dönem sonu puanının (bütünleme sınavına girmiş ise bütünleme sınavı puanının) belirli oranlarda katkısından oluşur. Dönem içi değerlendirmelerin mutlak başarı puanına katkısı; örgün öğretimde % 40’tan az, % 70’ten fazla olamaz, uzaktan öğretimde ise dönem içi değerlendirmeleri %20, dönem sonu değerlendirmeleri %80 üzerinden hesaplanır. Mutlak başarı notları öğrencilerin sıralama notunu gösterir. Sınıfın başarı düzeyi, puanların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak harfli başarı notlarının nasıl elde edileceği Senato tarafından belirlenir. Harfli başarı notu ve katsayıları ve diğer işaretler aşağıda gösterilmiştir:
2) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir.
a) DZ notu; dersin devam şartları sağlanmadığında verilir.
b) Muaf notu (M); muafiyet sınavları sonucunda kazanılmış kredilere verilir. Muaf notu; mezuniyet kredisine dâhil edilir, ağırlıklı genel not ortalaması hesabına katılmaz.
c) Geçer notu (G); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarılması durumunda verilir.
d) Kalır notu (K); ağırlıklı genel not ortalamasına katılmayan derslerin başarısızlığı durumunda verilir.
Başarı Notu Katsayısı:
AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
Başarı Derecesi | Harf Notu | Dört Üzerinden Başarı Katsayısı |
---|---|---|
Pekiyi (90-100) | AA | 4,00 |
İyi-Pekiyi (85-89) | BA | 3,50 |
İyi (80-84) | BB | 3,00 |
Orta-İyi (75-79) | CB | 2,50 |
Orta (70-74) | CC | 2,00 |
Zayıf-Orta (60-69) | DC | 1,50 |
Zayıf (50-59) | DD | 1,00 |
Çok Zayıf (40-49) | FD | 0,50 |
Başarısız (00-39) | FF | 0 |
Devamsız (00) | DZ | 0 |
Muaf (--) | M | -- |
Geçer (--) | G | -- |
Yeterli (--) | Y | -- |
Kalır (--) | K | -- |
Süren Çalışma (--) | S | -- |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
* YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
* YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
* YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon kuruluşu adı: MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği)
Başlangıç-Bitiş Tarihi: 01.05.2025-30.09.2027
İstanbul Beykent Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümüne öğrenci kabulü, Beykent Üniversitesi akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama / sınavları başarma durumunda gerçekleşmektedir. Çerçevesini Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler doğrultusunda, bu programa öğrenci kabulü AYT olarak adlandırılan merkezi sınav sistemiyle SAY puan türüne göre yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu'nda mevcuttur. Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Beykent Üniversitesi ile işbirliği yapan üniversiteler arasında imzalanan ikili protokoller (ERASMUS, vb. gibi.) kapsamında yapılmaktadır. Öğrenciler ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda programa kayıt olabilirler. Programa kabul edilecek öğrencilerde dersleri takip edebilecek yeterlilikte dil bilme koşulu aranır.
Endüstri Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz, çok geniş alanlarda çalışabilme imkânına sahiptirler. Öğrencilerimiz, tamamlamış oldukları mühendislik eğitimleri sonucunda, üretim ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren her tür işletmede;
Satın alma,
Üretim ve operasyon planlama,
Kalite kontrol,
Lojistik ve iş geliştirme bölümlerinde uzman ve yönetici pozisyonlarında yer alırlar.
Ayrıca bu faaliyetleri yürüten danışmanlık şirketleri kurabilir ve yönlendirebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030223290 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Industrial Engineering (EN) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | İstanbul Beykent University | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Ayazağa, Hadım Koruyolu Cd. No:19, 34398 Sarıyer/İstanbul | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.beykent.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Management and administration | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 – 2141.3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The defined program training objectives are as follows: TO.1 Graduates are qualified to pursue careers in national and international institutions engaged in the production of goods and services. TO.2 They contribute to organizational decision-making processes by utilizing scientific knowledge and advanced analytical methodologies. TO.3 They assume active roles in the design, implementation, and continuous improvement of industrial systems. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning environments: formal, distance and applied education is provided. In addition, in order to increase the practical knowledge of the students, applied training is provided in a total of 7 technical laboratories, including industry 4.0 laboratory, CAD-CAM laboratory, general mechanical engineering laboratory, material laboratory, mechanical and control laboratory, computer laboratory and machine tools laboratory. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | 1 Acts in accordance with ethical principles, evaluates professional and ethical responsibilities, and explains the standards used in Industrial Engineering applications. (MÜDEK ix) 2 Selects and uses modern techniques and tools necessary for Industrial Engineering applications. (MÜDEK iv) 3 Uses information and communication technologies and relevant software at a level required by Industrial Engineering, at least at the level of the European Computer Driving License. (MÜDEK iv) 4 Analyzes, formulates, and solves complex Industrial Engineering problems. For this purpose, applies appropriate analytical methods and modeling techniques. (MÜDEK ii) 5 Has sufficient knowledge in mathematics, science, and Industrial Engineering and applies this knowledge to complex Industrial Engineering problems. (MÜDEK i) 6 Designs experiments to examine complex Industrial Engineering problems, conducts them, collects data, and analyzes the results. (MÜDEK v) 7 Explains business practices such as project management, risk management, and change management, analyzes entrepreneurship and innovation, and evaluates sustainable development. (MÜDEK x) 8 Explains the universal and societal impacts of Industrial Engineering practices on health, environment, and safety, analyzes contemporary issues, and evaluates the legal consequences of Industrial Engineering solutions. (MÜDEK xi) 9 Works effectively in intra-disciplinary and multidisciplinary teams; and assumes leadership when necessary. (MÜDEK vi) 10 Designs complex systems, processes, devices, or products under realistic constraints and conditions and applies appropriate modern design methods. (MÜDEK iii) 11 Communicates effectively in Turkish, both orally and in writing; uses at least a B1 level of a foreign language according to the European Language Portfolio, writes and comprehends effective reports, prepares design and production reports, delivers effective presentations, and gives and receives clear instructions. (MÜDEK vii) 12 Recognizes the necessity of lifelong learning; accesses information, follows developments in science and technology, and continuously improves themselves. (MÜDEK viii) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Those who possess the keys listed below have advanced proficiency. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal and social learning and learning competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural and literacy competence | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Students are required to attend all written and practical exams in addition to the courses. In many courses, a midterm exam and a final exam or a project is given depending on the course. In addition to these, students are evaluated by doing in-class assignments, midterm projects, presentations, and experimental reports depending on the instructor of the course. Midterm and final exams are held on common dates throughout the university and are specified in the university academic calendar and the syllabus of all courses.
General rules regarding measurement and evaluation are regulated by the "Istanbul Beykent University Associate and Undergraduate Education - Teaching Regulation". Special processes regarding exams, education-teaching, measurement and evaluation are determined by the "Istanbul Beykent University Measurement Activities and Exam Application Directive". Relative evaluation principles and procedures are defined by the "Istanbul Beykent University Relative Evaluation System Application Directive". Teaching and measurement-evaluation methods used in courses are specified in the course syllabuses on the department web pages and are accessible to all students.
A student's absolute success score is composed of the contribution of the mid-term grade for that course and the final grade (if a make-up exam was taken, the make-up exam score) at certain rates. The Senate determines how letter grades will be obtained, taking into account the level of success of the class, the statistical distribution of the scores and the class average. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; * YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. * “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. * “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation organization name: MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) Start-End Date: 01.05.2025-30.09.2027 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission to Istanbul Beykent University Visual Communication Design Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SAY score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In order to graduate from this program, it is necessary to pass 240 ECTS credits of the courses offered with the course plan and structure with a passing grade and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Our students who graduate from the Department of Industrial Engineering have the opportunity to work in a wide range of areas. As a result of the engineering education they have completed, our students take on expert and managerial positions in all types of businesses operating in the production and service sectors;
Purchasing, Production and operations planning, Quality control, Logistics and business development departments.
They can also establish and direct consulting companies that carry out these activities. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Validity is continuous. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030223290
ISCO:08 – 2141.3
ISCO:08 – 2141.3
The defined program training objectives are as follows:
TO.1 Graduates are qualified to pursue careers in national and international institutions engaged in the production of goods and services.
TO.2 They contribute to organizational decision-making processes by utilizing scientific knowledge and advanced analytical methodologies.
TO.3 They assume active roles in the design, implementation, and continuous improvement of industrial systems.
Learning environments: formal, distance and applied education is provided. In addition, in order to increase the practical knowledge of the students, applied training is provided in a total of 7 technical laboratories, including industry 4.0 laboratory, CAD-CAM laboratory, general mechanical engineering laboratory, material laboratory, mechanical and control laboratory, computer laboratory and machine tools laboratory.
1 Acts in accordance with ethical principles, evaluates professional and ethical responsibilities, and explains the standards used in Industrial Engineering applications. (MÜDEK ix)
2 Selects and uses modern techniques and tools necessary for Industrial Engineering applications. (MÜDEK iv)
3 Uses information and communication technologies and relevant software at a level required by Industrial Engineering, at least at the level of the European Computer Driving License. (MÜDEK iv)
4 Analyzes, formulates, and solves complex Industrial Engineering problems. For this purpose, applies appropriate analytical methods and modeling techniques. (MÜDEK ii)
5 Has sufficient knowledge in mathematics, science, and Industrial Engineering and applies this knowledge to complex Industrial Engineering problems. (MÜDEK i)
6 Designs experiments to examine complex Industrial Engineering problems, conducts them, collects data, and analyzes the results. (MÜDEK v)
7 Explains business practices such as project management, risk management, and change management, analyzes entrepreneurship and innovation, and evaluates sustainable development. (MÜDEK x)
8 Explains the universal and societal impacts of Industrial Engineering practices on health, environment, and safety, analyzes contemporary issues, and evaluates the legal consequences of Industrial Engineering solutions. (MÜDEK xi)
9 Works effectively in intra-disciplinary and multidisciplinary teams; and assumes leadership when necessary. (MÜDEK vi)
10 Designs complex systems, processes, devices, or products under realistic constraints and conditions and applies appropriate modern design methods. (MÜDEK iii)
11 Communicates effectively in Turkish, both orally and in writing; uses at least a B1 level of a foreign language according to the European Language Portfolio, writes and comprehends effective reports, prepares design and production reports, delivers effective presentations, and gives and receives clear instructions. (MÜDEK vii)
12 Recognizes the necessity of lifelong learning; accesses information, follows developments in science and technology, and continuously improves themselves. (MÜDEK viii)
Those who possess the keys listed below have advanced proficiency. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal and social learning and learning competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural and literacy competence
Students are required to attend all written and practical exams in addition to the courses. In many courses, a midterm exam and a final exam or a project is given depending on the course. In addition to these, students are evaluated by doing in-class assignments, midterm projects, presentations, and experimental reports depending on the instructor of the course. Midterm and final exams are held on common dates throughout the university and are specified in the university academic calendar and the syllabus of all courses.
General rules regarding measurement and evaluation are regulated by the "Istanbul Beykent University Associate and Undergraduate Education - Teaching Regulation". Special processes regarding exams, education-teaching, measurement and evaluation are determined by the "Istanbul Beykent University Measurement Activities and Exam Application Directive". Relative evaluation principles and procedures are defined by the "Istanbul Beykent University Relative Evaluation System Application Directive". Teaching and measurement-evaluation methods used in courses are specified in the course syllabuses on the department web pages and are accessible to all students.
A student's absolute success score is composed of the contribution of the mid-term grade for that course and the final grade (if a make-up exam was taken, the make-up exam score) at certain rates. The Senate determines how letter grades will be obtained, taking into account the level of success of the class, the statistical distribution of the scores and the class average. Letter grades and coefficients and other marks are shown below:
The measurement and evaluation system applied at Istanbul Beykent University is determined by the “T.C Istanbul Beykent University Measurement Activities and Examination Application Directive”, which is also available on the university website: http://www.beykent.edu.tr/Content/files/20171014075427712.pdf Measurement Activities Used in Achievement Assessment (1) Assessment activities consist of mid-term and end-of-term assessment activities. (2) Some of the assessment activities other than exams are given as group work. Types of Assessment Activities (1) Examinations: Examinations are conducted in written, test or oral form, face-to-face or via electronic media. a) Quiz: These are short-term and narrow-scope exams used to measure end-of-unit learning outcomes. In face-to-face applications of these exams, the application programme is not announced and is applied during class hours. For exams conducted electronically, an application programme and time interval are announced at least one week in advance. b) Mid-term exam: It is applied to measure the learning outcomes related to the subjects covered from the beginning of the semester until the relevant exam day. c) Final Examination: It is an exam that is generally applied to cover all learning outcomes of the course. A student's absolute success score; It consists of the contribution of the mid-term grade of that course and the end-of-term score (if he / she has taken the make-up exam, the make-up exam score) in certain proportions. The contribution of in-term evaluations to the absolute success score; In formal education, it cannot be less than 40% and more than 70%, in distance education, in-term evaluations are calculated over 20% and end-of-term evaluations over 80%. Absolute success grades show the ranking grade of the students. Considering the success level of the class, the statistical distribution of the scores and the class average, how the letter grades will be obtained is determined by the Senate. Letter grades and coefficients and other marks are shown below: 2) Other letter grades and their meanings are given below. a) DZ grade; It is given when the attendance conditions of the course are not met. b) Exempt grade (M); It is given to credits earned as a result of exemption exams. Exempt grade; It is included in the graduation credit, it is not included in the weighted grade point average calculation. c) Pass grade (G) is given for the courses that are not included in the weighted grade point average. d) Fail grade (K); It is given in case of failure of courses that are not included in the weighted grade point average. Success Grade Coefficient: AA 4.0 / BA 3.5 / BB 3.0 / CB 2.5 / CC 2.0 / DC 1.5 / DD 1.0 / FD 0.5 / FF 0.0
|
In order to monitor the quality of higher education programs;
* YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
* “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
* “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation organization name: MÜDEK (Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği)
Start-End Date: 01.05.2025-30.09.2027
Student admission to Istanbul Beykent University Visual Communication Design Department is possible upon completion of processes/passing exams determined by ÖSYM within the framework of academic and legal legislation of Beykent University. In accordance with the relevant regulations established by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made according to the SAY score type with the central exam system called AYT. After students declare their program preferences in which they want to study, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the score they receive from this exam. A student who has started their education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated specifically before the beginning of the semester, considering the conditions of each student and the degree they apply for. More detailed information about admission to the university is available in the Institutional Introduction Catalogue. Admission of students to programs with a General Academic Exchange Protocol is made within the scope of bilateral protocols signed between Beykent University and cooperating universities (such as ERASMUS). Students can enroll in the program if the relevant academic unit approves. Students who will be accepted to the program are required to have sufficient language skills to follow the courses.
Our students who graduate from the Department of Industrial Engineering have the opportunity to work in a wide range of areas. As a result of the engineering education they have completed, our students take on expert and managerial positions in all types of businesses operating in the production and service sectors;
Purchasing,
Production and operations planning,
Quality control,
Logistics and business development departments.
They can also establish and direct consulting companies that carry out these activities.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity is continuous.