Yeterlilik Kodu

TR0030008954

Yeterlilik Adı
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiGülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://iyte.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektronik ve otomasyon
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
  • Deney tasarlama, uygulama, sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Bir gereksinimi karşılayacak bir sistemi, parçasını ve de süreci tasarımlama becerisi.
  • Takım içinde uyumlu ve verimli çalışma becerisi.
  • Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi.
  • Meslekte profesyonellik ve etik sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama bilinci.
  • Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisi.
  • Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal etkilerini anlama yetisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları geliştirebilmek için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern mühendislik araçlarını kullanma becerisi.
  • Proje planlama, geliştirme, uygulama, denetleme, belgeleme ve değerlendirme yeteneği.
  • Yeni fikirler ve yaratıcı tasarımlar üretebilme yeteneği.
  • Kurumsal aidiyet, sorumluluk, iş ve çevre güvenliği bilinci; kurum içinde zamanında ve yerinde iletişim kurabilme yeteneği.
  • Kendi bilgi ve becerilerini değerlendirebilme yeteneği.
  • Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimini planlayabilme becerisi.
  • Literatürü takip edebilecek ve katkıda bulunabilecek düzeyde ingilizce bilgisi.
  • Temel bilimlerdeki gelişmeleri takip ederek bunları yeni teknolojik tasarımlarda kullanma becerisi.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir. Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar. Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği mezunları özellikle İletişim, Tüketici Elektroniği, Endüstriyel Kontrol, Bilişim Teknolojileri alanlarında ve üniversitelerde görev almaktadırlar.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008954


Yeterlilik Adı
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Gülbahçe, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
  • Deney tasarlama, uygulama, sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Bir gereksinimi karşılayacak bir sistemi, parçasını ve de süreci tasarımlama becerisi.
  • Takım içinde uyumlu ve verimli çalışma becerisi.
  • Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi.
  • Meslekte profesyonellik ve etik sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama bilinci.
  • Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisi.
  • Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal etkilerini anlama yetisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
  • Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamaları geliştirebilmek için gerekli olan teknikleri, yetenekleri ve modern mühendislik araçlarını kullanma becerisi.
  • Proje planlama, geliştirme, uygulama, denetleme, belgeleme ve değerlendirme yeteneği.
  • Yeni fikirler ve yaratıcı tasarımlar üretebilme yeteneği.
  • Kurumsal aidiyet, sorumluluk, iş ve çevre güvenliği bilinci; kurum içinde zamanında ve yerinde iletişim kurabilme yeteneği.
  • Kendi bilgi ve becerilerini değerlendirebilme yeteneği.
  • Zaman yönetimi yapabilme ve meslek gelişimini planlayabilme becerisi.
  • Literatürü takip edebilecek ve katkıda bulunabilecek düzeyde ingilizce bilgisi.
  • Temel bilimlerdeki gelişmeleri takip ederek bunları yeni teknolojik tasarımlarda kullanma becerisi.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her ders için her yarıyılda en az bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Yarıyıl sonu sınavları günü, yeri ve saati belirtilmek sureti ile Enstitü tarafından tespit ve ilan edilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına bildirilir. Bu derslerde öğrencinin yarıyıl sonu notu, yarıyıl içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: - 90- 100 arası yarıyıl ders notu olarak AA olmakla beraber katsayısı 4.00 - 85- 89 arası yarıyıl ders notu olarak BA olmakla beraber katsayısı 3.50 - 80- 84 arası yarıyıl ders notu olarak BB olmakla beraber katsayısı 3.00 - 75- 79 arası yarıyıl ders notu olarak CB olmakla beraber katsayısı 2.50 - 70- 74 arası yarıyıl ders notu olarak CC olmakla beraber katsayısı 2.00 - 65- 69 arası yarıyıl ders notu olarak DC olmakla beraber katsayısı 1.50 - 60- 64 arası yarıyıl ders notu olarak DD olmakla beraber katsayısı 1.00 - 50- 59 arası yarıyıl ders notu olarak FD olmakla beraber katsayısı 0.50 - 49 ve aşağısı yarıyıl ders notu olarak FF olmakla beraber katsayısı 0 Başarı Notları Bir dersten başarılı sayılabilmek için o dersten yarıyıl notu olarak lisans öğrencisinin en az (DD) almış olması gerekir. Genel not ortalaması ve yarıyıl not ortalaması en az 2.00 olan lisans öğrencileri başarılı sayılırlar. Başarılı öğrencilerden bir yarıyıl sonunda, en az normal ders yükünü almak koşuluyla o yarıyılın not ortalaması 3.00 - 3.49 olanlar yarıyıl onur öğrencisi, 3.50 - 4.00 olanlar yarıyıl yüksek onur öğrencisi sayılırlar. Ders Tekrarı Bir dersten ‘NA’ (Devamsız), ‘FF’, ‘FD’, ‘W’ (Çekilmiş) veya ‘U’ (Yetersiz) notu alan veya dersi normal yarıyılında almayan öğrenciler, bu dersi tekrar verildiği ilk yarıyılda almak zorundadırlar. Bu dersler seçmeli veya sonradan programdan çıkarılan dersler ise, öğrenciler bunların yerine okudukları Bölüm Başkanlığınca eşdeğerliliği kabul edilen dersleri alırlar. Dönem Tekrarı Genel not ortalaması ve/veya yarıyıl not ortalaması 2.00’nin altında olan lisans öğrencileri başarısız sayılırlar. İkinci ve daha üst yarıyıl öğrencisi olan başarısız öğrencinin öğrenimlerine devam edebilmeleri için kayıtlı bulundukları yarıyıl sonu itibarıyla genel not ortalamalarının en az 1.80 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci, genel not ortalamasını 1.80’e yükseltinceye kadar daha önce aldığı dersleri tekrarlar.Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler bu programa Ölçme Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan, YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) adı verilen merkezi sınav sistemi ile yerleştirilirler.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)Bu programdan mezun olabilmek için öğrencinin eğitim planında yer alan dersler ile aldığı diğer dersleri başarı ile tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamış olması gereklidir.(Bologna süreci kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi sonunda en az 240 AKTS kredisini tamamlamış olması beklenmektedir.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği mezunları özellikle İletişim, Tüketici Elektroniği, Endüstriyel Kontrol, Bilişim Teknolojileri alanlarında ve üniversitelerde görev almaktadırlar.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008954

Qualification Title
ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Bachelor of Science
Awarding Bodyİzmir Institute of Technology
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasElectronics and automation
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The ability to apply fundamental knowledge of mathematics, science and engineering.The ability to design, perform and analyze experiments and interpret results.The ability to design a system, a component or a process that meets a certain requirement.The ability to interact and work effectively as a team member.The ability to identify engineering problems, build models, develop solutions.The awareness, understanding and adoption of engineering responsibilities and ethics.The ability of effective written and oral communication.The ability to comprehend the universal and social impacts of engineering solutions.The awareness on the importance of life-long learning and the ability to perform it.The ability to use modern engineering tools, techniques and skills in developing electrical and electronics engineering applications.The ability to plan, develop, apply, inspect, document and evaluate projects.The ability to produce new ideas and creative designs.The awareness and responsibility for institutional commitment, work and environment safety; the ability to use appropriate communication channels in a timely manner.The ability to self-evaluate knowledge and skills.The ability to manage time effectively and plan the development of a professional career.Profficiency in English language to read and contribute to existing literature.The ability to follow up with scientific developments and apply them in new technological designs.

Key Competencies-
Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course. Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department. Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).

Conditions for SuccessIn order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Electronics and Communication Engineering Program are employed mainly in Telecommunications, Consumer Electronics, Industrial Control, Information Technology fields and universities.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008954


Qualification Title
ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ Bachelor of Science

Awarding Body
İzmir Institute of Technology

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The ability to apply fundamental knowledge of mathematics, science and engineering.The ability to design, perform and analyze experiments and interpret results.The ability to design a system, a component or a process that meets a certain requirement.The ability to interact and work effectively as a team member.The ability to identify engineering problems, build models, develop solutions.The awareness, understanding and adoption of engineering responsibilities and ethics.The ability of effective written and oral communication.The ability to comprehend the universal and social impacts of engineering solutions.The awareness on the importance of life-long learning and the ability to perform it.The ability to use modern engineering tools, techniques and skills in developing electrical and electronics engineering applications.The ability to plan, develop, apply, inspect, document and evaluate projects.The ability to produce new ideas and creative designs.The awareness and responsibility for institutional commitment, work and environment safety; the ability to use appropriate communication channels in a timely manner.The ability to self-evaluate knowledge and skills.The ability to manage time effectively and plan the development of a professional career.Profficiency in English language to read and contribute to existing literature.The ability to follow up with scientific developments and apply them in new technological designs.


Key Competencies
-

Further Info

Examination Regulations, Assessment and Grading Students are required to take at least one mid-term exam and one final exam in each semester. Quizzes can be given without prior notice. The criteria such as quizzes, mid-terms and final exams and assignments which are taken into consideration for evaluation and the ratio of the criteria are distributed through course syllabuses to the students in the beginning of each semester or announced on the website. Dates, places and times of final examinations are determined and declared to the students by the Institution. Final grades of the students are determined by the instructor of related course according to the assessment after considering mid-term and final examination results, term studies, and attendance of the student. If there are courses not requiring any mid-term or final exams, these courses are determined by the related Heads of Departments and informed to the Registrar’s Office. Semester studies of the students are taken into account for the final grades of these courses. Course grades for the end of term are submitted to the Registrar’s Office by the lecturer. Grades The instructor gives one of the letter grades below as the semester course grade to the student taking related course. Coefficients and percentage equivalents of the letter grades are indicated below. - Between 90- 100, semester grade is AA and coefficient is 4.00 - Between 85- 89, semester grade is BA and coefficient is 3.50 - Between 80- 84, semester grade is BB and coefficient is 3.00 - Between 75- 79, semester grade is CB and coefficient is 2.50 - Between 70- 74, semester grade is CC and coefficient is 2.00 - Between 65- 69, semester grade is DC and coefficient is 1.50 - Between 60- 64, semester grade is DD and coefficient is 1.00 - Between 50- 59, semester grade is FD and coefficient is 0.50 - 49 and below, semester grade is FF and coefficient is 0 Success Criteria Students have to obtain at least (DD) from a course in any semester in order to be considered successful for that course. Besides, students need a GPA and Cumulative GPA (CGPA) of at least 2.00 in order to be considered successful in a year. At the end of each semester, students obtaining a GPA of 3.00-3.49 with a normal semester course load at minimum are considered “Honor Students” and those obtaining a GPA of 3.50-4.00 are considered “High Honor Students” for that term. Repeating Courses Students having received an “NA” (non-Attendance) “FF”, “FD”, or “W” (Withdrawal) or “U” (Unsatisfactory) in any course or those not having followed the course during its regular semester must repeat it in the first semester the course is offered again. If these courses are elective courses or ones deleted from the curriculum, students have to take one of the other courses that are considered equivalent by the relevant Heads of Department. Repeating the Semester Undergraduate students who could not obtain a CGPA and / or GPA of 2.00 are considered unsuccessful. Unsuccessful students in their second semester or above must have a CGPA of at least 1.80 including the semester they have already registered so that they can continue their education. Otherwise, they have to repeat the courses they have already taken until they increase their CGPA to 1.80.In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are placed into this program with the score they get from the exam called YKS (the Exam for the Higher Education Council) carried out by ÖSYM (assessment selection and placement center).


Conditions for Success
In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)In order to graduate from this program, the students are required to succeed in all of the courses listed in the curriculum of the program and to have a Cumulative Grade Point Average of 2.00 out of 4.00.(Within the scope of the Bologna Process, students are expected to have completed at least 240 ECTS credits at the end of their undergraduate education.)

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Electronics and Communication Engineering Program are employed mainly in Telecommunications, Consumer Electronics, Industrial Control, Information Technology fields and universities.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address