Yeterlilik Kodu

TR0030007604

Yeterlilik Adı
Coğrafya Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNecmettin Erbakan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.erbakan.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Alana özgü hem teorik hem de uygulamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanmış, çağın gerektirdiği değerleri kavramış, ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, coğrafya öğrenme ve
 öğretme sürecine ilişkin olumlu tutum geliştirmiş, bilimsel okuryazarlığa önem veren, ahlaki, toplumsal, kültürel ve etik değerlere sahip nitelikli coğrafya öğretmenlerinin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilmektedir. Dersler yerleşke içerisinde bulunan sınıf, laboratuvar ve diğer fiziki ortamlarda yürütülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1- Coğrafya bilimine ait temel kavramları örneklerle açıklar.  
2- Coğrafi şekillerin oluşum ve gelişiminin insan faaliyetleri üzerine etkilerine örnekler verir. 
3- Yeryüzündeki farklı insan faaliyetlerinin ve geçim kaynaklarının sürdürülebilirliğini benimsediğini gerekçeleri ile açıklar. 
4- Yakın ve uzak çevrenin mekânsal bileşenlerini, meslek ve günlük hayatına uygular.
5- Coğrafya dersi öğretiminde günümüz öğretim anlayışına uygun öğretim uygulamalarını düzenlemede istekli olur. 
6- Coğrafi problemlere ilişkin karar verme, planlama, proje hazırlama ve sorun çözme faaliyetlerinde bireysel ve ekiple çalışma sorumluluğuna sahip olur. 
7- Coğrafi unsurlara ait insan ve doğa ilişkisini zaman ve mekân olgusu içerisinde değerlendirir. 
8- Öğretmenlik mesleği esnasında coğrafi bilgilerini kullanarak yaşadığı toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalar yapar. 
9- Alanını ile ilgili konularda mesleki ve etik kurallar içerisinde çeşitli iş birliğine dayalı uygulamalarda görev almayı alışkanlık haline getirir.
10- Coğrafya öğretiminde teknolojiyi etkin ve doğru kullanır. 
11- Coğrafi bilgiye erişmek için kaynak araştırması yaparken, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından edindiği bilgilerin güvenirliliğini ve güncelliğini denetleyerek kullanır. 
12- Etkili bir coğrafya öğretmeni olabilmek için coğrafya derslerinde teknolojiyi, uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaktan zevk alır.
13- Yaşadığı toplumun ve dünyanın gündemindeki coğrafi olayları ve gelişmeleri değerlendirir. 
14- Fiziki ve beşerî kaynakların tanınması, korunması ve gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde ulaştırılmasına yönelik uygun davranışlar sergiler.  
15- Afetlere karşı hangi tedbirlerin alınması gerektiğini bilir ve bu tedbirleri uygulama becerisine sahip olur. 
16- Coğrafya biliminin çalışma alanlarına ait saha çalışmalarına katılır. 
17- Coğrafya öğretiminde konu alanının ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun yazılı, görsel (harita, grafik, tablo, diyagram, fotoğraf vb.) ve işitsel materyal geliştirerek 
öğretim sürecinde kullanır. 
18- Coğrafya eğitiminde konum belirleme, harita okuma, çizme ve kullanma konusunda yeterlilik kazanarak uygulamaya istekli olur. 
19- Uluslararası ilişkilerin Türkiye ve Küresel boyuttaki etkilerini değerlendirerek sonuç çıkarır. 
20- Coğrafya öğretmeni özel alan yeterlilikleri ile Millî Eğitim Bakanlığının Coğrafya Öğretim Programında amaçlamış olduğu kazanımları öğrencilerine kavratma yetkinliğine 
sahiptir.
 

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu, genel/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50'si ve genel/bütünleme sınav notunun %50'sinin toplamı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
90-100  AA  4,00
85-89  BA   3,50
75-84  BB   3,00
70-74  CB   2,50
60-69  CC   2,00
55-59  DC  1,50
50-54  DD  1,00
40-49  FD   0,50
 0-39   FF    0,00
Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Coğrafya Öğretmenliği Lisans programında öğrenim görebilmek için, adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) sınavı sonucuna göre programa yerleşmiş olması gerekir  Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci üniversitemiz tarafından belirlenmiş ve ilan edilen kontenjan dahilinde ve “Yüksek Öğretim Kuramlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal ve Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarınaİlişkin Yönetmelik” esasları ile yatay geçiş veya öğrenci değişimi programları ile kabul alabilmektedir. Ayrıca programımızda iki adet de yabancı uyruklu öğrenci kontenjanı bulunmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler Necmettin Erbakan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kabul Yönergesi belirtilen şartları sağlamaları halinde Coğrafya Öğretmenliği Lisans programında kayıt yaptırabilmektedir.

Başarma ŞartlarıMezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) 240’tır. Öğrenciler aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı liselerde zorunlu Öğretmenlik Uygulaması dersini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince; öğrenci, derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadır. Teorik derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına devam etmeyen ve uygulamalarda başarılı olamayan öğrenci o dersin genel sınavına giremez.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları Milli Eğtiimi Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim kurumlarında ve özel okullarda  öğretmen olarak görev yapabilmektedir. Ayrıca mezunlar lisansüstü eğitimine devam ederek akademik kariyer yaparak akademisyen olabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030007604


Yeterlilik Adı
Coğrafya Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Necmettin Erbakan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Alana özgü hem teorik hem de uygulamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazanmış, çağın gerektirdiği değerleri kavramış, ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, coğrafya öğrenme ve
 öğretme sürecine ilişkin olumlu tutum geliştirmiş, bilimsel okuryazarlığa önem veren, ahlaki, toplumsal, kültürel ve etik değerlere sahip nitelikli coğrafya öğretmenlerinin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilmektedir. Dersler yerleşke içerisinde bulunan sınıf, laboratuvar ve diğer fiziki ortamlarda yürütülmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1- Coğrafya bilimine ait temel kavramları örneklerle açıklar.  
2- Coğrafi şekillerin oluşum ve gelişiminin insan faaliyetleri üzerine etkilerine örnekler verir. 
3- Yeryüzündeki farklı insan faaliyetlerinin ve geçim kaynaklarının sürdürülebilirliğini benimsediğini gerekçeleri ile açıklar. 
4- Yakın ve uzak çevrenin mekânsal bileşenlerini, meslek ve günlük hayatına uygular.
5- Coğrafya dersi öğretiminde günümüz öğretim anlayışına uygun öğretim uygulamalarını düzenlemede istekli olur. 
6- Coğrafi problemlere ilişkin karar verme, planlama, proje hazırlama ve sorun çözme faaliyetlerinde bireysel ve ekiple çalışma sorumluluğuna sahip olur. 
7- Coğrafi unsurlara ait insan ve doğa ilişkisini zaman ve mekân olgusu içerisinde değerlendirir. 
8- Öğretmenlik mesleği esnasında coğrafi bilgilerini kullanarak yaşadığı toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalar yapar. 
9- Alanını ile ilgili konularda mesleki ve etik kurallar içerisinde çeşitli iş birliğine dayalı uygulamalarda görev almayı alışkanlık haline getirir.
10- Coğrafya öğretiminde teknolojiyi etkin ve doğru kullanır. 
11- Coğrafi bilgiye erişmek için kaynak araştırması yaparken, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarından edindiği bilgilerin güvenirliliğini ve güncelliğini denetleyerek kullanır. 
12- Etkili bir coğrafya öğretmeni olabilmek için coğrafya derslerinde teknolojiyi, uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaktan zevk alır.
13- Yaşadığı toplumun ve dünyanın gündemindeki coğrafi olayları ve gelişmeleri değerlendirir. 
14- Fiziki ve beşerî kaynakların tanınması, korunması ve gelecek nesillere sağlıklı bir şekilde ulaştırılmasına yönelik uygun davranışlar sergiler.  
15- Afetlere karşı hangi tedbirlerin alınması gerektiğini bilir ve bu tedbirleri uygulama becerisine sahip olur. 
16- Coğrafya biliminin çalışma alanlarına ait saha çalışmalarına katılır. 
17- Coğrafya öğretiminde konu alanının ve öğrencilerin gereksinimlerine uygun yazılı, görsel (harita, grafik, tablo, diyagram, fotoğraf vb.) ve işitsel materyal geliştirerek 
öğretim sürecinde kullanır. 
18- Coğrafya eğitiminde konum belirleme, harita okuma, çizme ve kullanma konusunda yeterlilik kazanarak uygulamaya istekli olur. 
19- Uluslararası ilişkilerin Türkiye ve Küresel boyuttaki etkilerini değerlendirerek sonuç çıkarır. 
20- Coğrafya öğretmeni özel alan yeterlilikleri ile Millî Eğitim Bakanlığının Coğrafya Öğretim Programında amaçlamış olduğu kazanımları öğrencilerine kavratma yetkinliğine 
sahiptir.
 


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu, genel/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50'si ve genel/bütünleme sınav notunun %50'sinin toplamı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
90-100  AA  4,00
85-89  BA   3,50
75-84  BB   3,00
70-74  CB   2,50
60-69  CC   2,00
55-59  DC  1,50
50-54  DD  1,00
40-49  FD   0,50
 0-39   FF    0,00
Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Coğrafya Öğretmenliği Lisans programında öğrenim görebilmek için, adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) sınavı sonucuna göre programa yerleşmiş olması gerekir  Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci üniversitemiz tarafından belirlenmiş ve ilan edilen kontenjan dahilinde ve “Yüksek Öğretim Kuramlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal ve Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarınaİlişkin Yönetmelik” esasları ile yatay geçiş veya öğrenci değişimi programları ile kabul alabilmektedir. Ayrıca programımızda iki adet de yabancı uyruklu öğrenci kontenjanı bulunmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler Necmettin Erbakan Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kabul Yönergesi belirtilen şartları sağlamaları halinde Coğrafya Öğretmenliği Lisans programında kayıt yaptırabilmektedir.


Başarma Şartları
Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) 240’tır. Öğrenciler aynı zamanda Milli Eğitim Bakanlığına bağlı liselerde zorunlu Öğretmenlik Uygulaması dersini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince; öğrenci, derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadır. Teorik derslerin %30’undan, uygulamaların %20’sinden fazlasına devam etmeyen ve uygulamalarda başarılı olamayan öğrenci o dersin genel sınavına giremez.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları Milli Eğtiimi Bakanlığı'na bağlı ortaöğretim kurumlarında ve özel okullarda  öğretmen olarak görev yapabilmektedir. Ayrıca mezunlar lisansüstü eğitimine devam ederek akademik kariyer yaparak akademisyen olabilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030007604

Qualification Title
Bachelor of Science in Geography Teaching
Awarding BodyNecmettin Erbakan University
Awarding Body Contact Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA
Awarding Body Urlwww.erbakan.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The aim is to train qualified geography teachers who have acquired both theoretical and practical knowledge and skills specific to the field, grasp the values required by the age, follow national and international developments, have developed a positive attitude towards the process of learning and teaching geography, attach importance to scientific literacy, and possess moral, social, cultural, and ethical values.

Learning Environments

Education and training are provided in a formal format. Courses are held in classrooms, laboratories, and other physical environments on campus.

Description

1- Explains the basic concepts of geography with examples.
2- Gives examples of the effects of the formation and development of geographical features on human activities.
3- Explains, with justifications, their commitment to the sustainability of various human activities and livelihoods on Earth.
4- Applys the spatial components of the near and far environment to their professional and daily lives.
5- Demonstrates a willingness to implement teaching practices consistent with contemporary teaching approaches in geography teaching.
6- Assumes responsibility for working individually and in teams in decision-making, planning, project preparation, and problem-solving activities related to geographic problems.
7- Evaluates the relationship between humans and nature within the context of time and space.
8- During their teaching career, they use their geographic knowledge to work toward solving current problems in their communities.
9- Makes it a habit to participate in various collaborative practices related to their field, adhering to professional and ethical principles.
10- Uses technology effectively and correctly in geography teaching.
11- When conducting resource research to access geographic information, they verify the reliability and currency of the information obtained from databases and other information sources.
12- To be an effective geography teacher, they enjoy using technology, appropriate teaching methods, and techniques in geography classes.
13- They evaluate geographical events and developments in their community and the world.
14- They exhibit appropriate behaviors towards the recognition, protection, and safeguarding of physical and human resources for future generations.
15- They understand the precautions that need to be taken against disasters and have the skills to implement these precautions.
16- They participate in field studies related to the study areas of geography.
17- They develop and utilize written, visual (maps, graphs, tables, diagrams, photographs, etc.), and audio materials appropriate to the subject area and students' needs in geography teaching.
18- They are willing to apply these skills in geography education by acquiring proficiency in location determination, map reading, drawing, and usage.                
19- Draws conclusions by evaluating the impact of international relations on Türkiye and globally.                                                     
20- Geography teachers possess the competence to ensure their students understand the objectives set forth in the Ministry of National Education's Geography Curriculum through their specialized field competencies.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The final grade is determined by calculating the sum of 50% of the midterm exam(s) and multiple assessment criteria, plus 50% of the final/summary exam grade, and assigning a letter grade by the instructor responsible for the course. Letter grades and their equivalents are shown below:
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
75-84 BB 3.00
70-74 CB 2.50
60-69 CC 2.00
55-59 DC 1.50
50-54 DD 1.00
40-49 FD 0.50
0-39 FF 0.00
Students with a semester/year weighted GPA of 2.50 are considered to have passed the DC courses. Otherwise, they must repeat these courses. Grades DD, FD and FF correspond to failing grades; the score ranges for these grades cannot be changed.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" are published annually for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education. Based on these reports, reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by the Council of Higher Education. The Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Education Programs are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public.
Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)

Access Requirements

To study in the Geography Teaching Undergraduate Program, candidates must have a high school diploma or equivalent and be placed in the program based on the results of the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). A student who has started studying in an equivalent program, either domestically or abroad, can be admitted through horizontal transfer or student exchange programs within the quota determined and announced by our university and in accordance with the principles of the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors and Minors, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Theories." Our program also has two quotas for international students. International students can enroll in the Geography Teaching Undergraduate Program if they meet the requirements specified in Necmettin Erbakan University's International Student Admission Guidelines.

Conditions for SuccessThe minimum required ECTS (European Credit Transfer System) credit for graduation is 240. Students are also required to complete the compulsory Teaching Practice course in high schools affiliated with the Ministry of National Education within the specified timeframe and requirements. According to Necmettin Erbakan University's Associate and Undergraduate Education, Teaching, and Examination Regulations, students are required to attend both classes and practical sessions. Students who miss more than 30% of theoretical courses and 20% of practical sessions, and who fail the practical sessions, cannot take the final exam for that course.
Progression Paths (Relationship Type)

Program graduates can work as teachers in secondary schools and private schools affiliated with the Ministry of National Education. They can also pursue postgraduate studies and pursue academic careers as academics.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030007604


Qualification Title
Bachelor of Science in Geography Teaching

Awarding Body
Necmettin Erbakan University

Awarding Body Contact
Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The aim is to train qualified geography teachers who have acquired both theoretical and practical knowledge and skills specific to the field, grasp the values required by the age, follow national and international developments, have developed a positive attitude towards the process of learning and teaching geography, attach importance to scientific literacy, and possess moral, social, cultural, and ethical values.


Learning Environments

Education and training are provided in a formal format. Courses are held in classrooms, laboratories, and other physical environments on campus.


Description

1- Explains the basic concepts of geography with examples.
2- Gives examples of the effects of the formation and development of geographical features on human activities.
3- Explains, with justifications, their commitment to the sustainability of various human activities and livelihoods on Earth.
4- Applys the spatial components of the near and far environment to their professional and daily lives.
5- Demonstrates a willingness to implement teaching practices consistent with contemporary teaching approaches in geography teaching.
6- Assumes responsibility for working individually and in teams in decision-making, planning, project preparation, and problem-solving activities related to geographic problems.
7- Evaluates the relationship between humans and nature within the context of time and space.
8- During their teaching career, they use their geographic knowledge to work toward solving current problems in their communities.
9- Makes it a habit to participate in various collaborative practices related to their field, adhering to professional and ethical principles.
10- Uses technology effectively and correctly in geography teaching.
11- When conducting resource research to access geographic information, they verify the reliability and currency of the information obtained from databases and other information sources.
12- To be an effective geography teacher, they enjoy using technology, appropriate teaching methods, and techniques in geography classes.
13- They evaluate geographical events and developments in their community and the world.
14- They exhibit appropriate behaviors towards the recognition, protection, and safeguarding of physical and human resources for future generations.
15- They understand the precautions that need to be taken against disasters and have the skills to implement these precautions.
16- They participate in field studies related to the study areas of geography.
17- They develop and utilize written, visual (maps, graphs, tables, diagrams, photographs, etc.), and audio materials appropriate to the subject area and students' needs in geography teaching.
18- They are willing to apply these skills in geography education by acquiring proficiency in location determination, map reading, drawing, and usage.                
19- Draws conclusions by evaluating the impact of international relations on Türkiye and globally.                                                     
20- Geography teachers possess the competence to ensure their students understand the objectives set forth in the Ministry of National Education's Geography Curriculum through their specialized field competencies.


Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

The final grade is determined by calculating the sum of 50% of the midterm exam(s) and multiple assessment criteria, plus 50% of the final/summary exam grade, and assigning a letter grade by the instructor responsible for the course. Letter grades and their equivalents are shown below:
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
75-84 BB 3.00
70-74 CB 2.50
60-69 CC 2.00
55-59 DC 1.50
50-54 DD 1.00
40-49 FD 0.50
0-39 FF 0.00
Students with a semester/year weighted GPA of 2.50 are considered to have passed the DC courses. Otherwise, they must repeat these courses. Grades DD, FD and FF correspond to failing grades; the score ranges for these grades cannot be changed.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs, the Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" are published annually for higher education institutions, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education. Based on these reports, reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by the Council of Higher Education. The Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curricula of the National Core Education Programs are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public.
Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its legislation.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)


Access Requirements

To study in the Geography Teaching Undergraduate Program, candidates must have a high school diploma or equivalent and be placed in the program based on the results of the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). A student who has started studying in an equivalent program, either domestically or abroad, can be admitted through horizontal transfer or student exchange programs within the quota determined and announced by our university and in accordance with the principles of the "Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors and Minors, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Theories." Our program also has two quotas for international students. International students can enroll in the Geography Teaching Undergraduate Program if they meet the requirements specified in Necmettin Erbakan University's International Student Admission Guidelines.


Conditions for Success
The minimum required ECTS (European Credit Transfer System) credit for graduation is 240. Students are also required to complete the compulsory Teaching Practice course in high schools affiliated with the Ministry of National Education within the specified timeframe and requirements. According to Necmettin Erbakan University's Associate and Undergraduate Education, Teaching, and Examination Regulations, students are required to attend both classes and practical sessions. Students who miss more than 30% of theoretical courses and 20% of practical sessions, and who fail the practical sessions, cannot take the final exam for that course.

Progression Paths (Relationship Type)

Program graduates can work as teachers in secondary schools and private schools affiliated with the Ministry of National Education. They can also pursue postgraduate studies and pursue academic careers as academics.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address