Yeterlilik Kodu

TR0030010675

Yeterlilik Adı
Biyoloji Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Biyolojide yer alan sembol, öğe, kavram, kuram, ilke ve genellemeler, model, yöntem ve teknikleri bilme.
  • Biyolojide yer alan kavram, kuram, model, ilke ve genellemeler, yöntem ve teknikleri kavrayabilme.
  • Biyoloji Dersi Öğretim Programının amaç, ilke ve yaklaşımlarını kavrayabilme.
  • Biyoloji Öğretim Programını Değerlendirebilme.
  • Biyolojide yer alan kavram, kuram, model, ilke ve genellemeler, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
  • Biyoloji öğretim programı paralelinde araç, gereç, materyal ve öğrenme ortamlarını düzenleyebilme.
  • Biyoloji öğretim planı doğrultusunda öğretim yöntem, teknik ve stratejileri uygulayabilme.
  • Biyoloji Öğretimindeki Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Uygulayabilme.
  • Biyoloji Öğretim sürecini Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına bağlı değerlendirebilme.
  • Bilimsel Süreç ve Araştırma Becerilerini Uygulayabilme.
  • Biyoloji Öğretim Sürecini Planlayabilme.
  • Bilim-Teknoloji-Toplum-Çevre Etkileşimini Anlayabilme.
  • Olumlu Tutum ve Değerlere Sahip Olabilme.
  • Biyoloji bilgisini kuram, ilke, genelleme ve modeller ışığında analiz edebilme.
  • Biyoloji bilgisini kuram, ilke, genelleme ve modellere göre yapılandırabilme.
  • Biyolojinin Diğer Bilim Dalları ile Olan İlişkisini Kurabilme.
  • Bilim-Teknoloji-Toplum-Çevre Etkileşimini Değerlendirebilme.
  • Bilişim ve İletişim Becerilerine Sahip Olabilme.
  • Biyoloji öğretim planı doğrultusunda kullanılan öğretim yöntem teknik ve stratejileri belli ölçütlere göre değerlendirebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Sayısal puan türünde en az 70 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek.

Başarma ŞartlarıAdayın, en az 21 Kredi saatlik dersi (7 adet) minimum CB 75 notu ile başarması, toplamda en az 180-240 AKTS biriminde akademik faaliyeti başarmış olması, yeterlik sınavında başarılı olması, doktora tez önerisinin tez izleme komitesince kabul edilmiş olması ve alanında Doktora tezi hazırlaması ve tez savunmasında başarılı olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030010675


Yeterlilik Adı
Biyoloji Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Biyolojide yer alan sembol, öğe, kavram, kuram, ilke ve genellemeler, model, yöntem ve teknikleri bilme.
  • Biyolojide yer alan kavram, kuram, model, ilke ve genellemeler, yöntem ve teknikleri kavrayabilme.
  • Biyoloji Dersi Öğretim Programının amaç, ilke ve yaklaşımlarını kavrayabilme.
  • Biyoloji Öğretim Programını Değerlendirebilme.
  • Biyolojide yer alan kavram, kuram, model, ilke ve genellemeler, yöntem ve teknikleri uygulayabilme.
  • Biyoloji öğretim programı paralelinde araç, gereç, materyal ve öğrenme ortamlarını düzenleyebilme.
  • Biyoloji öğretim planı doğrultusunda öğretim yöntem, teknik ve stratejileri uygulayabilme.
  • Biyoloji Öğretimindeki Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Uygulayabilme.
  • Biyoloji Öğretim sürecini Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına bağlı değerlendirebilme.
  • Bilimsel Süreç ve Araştırma Becerilerini Uygulayabilme.
  • Biyoloji Öğretim Sürecini Planlayabilme.
  • Bilim-Teknoloji-Toplum-Çevre Etkileşimini Anlayabilme.
  • Olumlu Tutum ve Değerlere Sahip Olabilme.
  • Biyoloji bilgisini kuram, ilke, genelleme ve modeller ışığında analiz edebilme.
  • Biyoloji bilgisini kuram, ilke, genelleme ve modellere göre yapılandırabilme.
  • Biyolojinin Diğer Bilim Dalları ile Olan İlişkisini Kurabilme.
  • Bilim-Teknoloji-Toplum-Çevre Etkileşimini Değerlendirebilme.
  • Bilişim ve İletişim Becerilerine Sahip Olabilme.
  • Biyoloji öğretim planı doğrultusunda kullanılan öğretim yöntem teknik ve stratejileri belli ölçütlere göre değerlendirebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Sayısal puan türünde en az 70 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek.


Başarma Şartları
Adayın, en az 21 Kredi saatlik dersi (7 adet) minimum CB 75 notu ile başarması, toplamda en az 180-240 AKTS biriminde akademik faaliyeti başarmış olması, yeterlik sınavında başarılı olması, doktora tez önerisinin tez izleme komitesince kabul edilmiş olması ve alanında Doktora tezi hazırlaması ve tez savunmasında başarılı olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz üniversitelerde akademisyen olarak görev alabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030010675

Qualification Title
Biology Education Master Degree
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Biology of the symbol, items, concepts, theories, principles and generalizations, models, methods and techniques to know
  • Biology of the concepts, theories, models, principles and generalizations, to comprehend the methods and techniques
  • Biology Curriculum objectives, principles and approaches to comprehend
  • Biology Teaching Program to evaluate- Biology of the concept, theories, models, principles and generalizations, methods and techniques to apply.
  • Biology curriculum in line with the tools, equipment, materials, and organize learning environments
  • Biology teaching methods in line with teaching plan, practice techniques and strategies
  • Measurement and Evaluation Techniques Apply teaching Biology.
  • Assessment and Evaluation Practices of Teaching Biology to evaluate the process
  • Apply the Scientific Process and Research Skills- Biology Education Process plan - Understanding of Science-Technology-Society-Environment Interaction
  • To have a positive Attitude and Values
  • Biological information theory, principles, generalizations and models to analyze the light.
  • Biological information theory, principle, generalization, and configure according to models - Establish the relationship between biology and Other Sciences.
  • To evaluate the interaction of Science-Technology-Society-Environment
  • To have Information and Communication Skills
  • Biology teaching methods used in teaching techniques and strategies in line with the plan according to specific criteria to evaluate
Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan.

Quality Assurance-
Access Requirements

to have a score of minimum 70 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme(Master of Art)

Conditions for SuccessThe students have to successfully complete a minimum of 7 graduate courses or 21 local credits (equivalent to 180-240 ECTS) from taught courses delivered within the graduate program of the department and in related fields, achieve a CGPA of at least 75 out of 100 (equivalent to BC), pass the doctoral upgrade exam, the thesis proposal has to be approved by the thesis advisory board and prepare and successfully defend a doctoral thesis.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work as academicians in universities and also teachers in the schools.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030010675


Qualification Title
Biology Education Master Degree

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Biology of the symbol, items, concepts, theories, principles and generalizations, models, methods and techniques to know
  • Biology of the concepts, theories, models, principles and generalizations, to comprehend the methods and techniques
  • Biology Curriculum objectives, principles and approaches to comprehend
  • Biology Teaching Program to evaluate- Biology of the concept, theories, models, principles and generalizations, methods and techniques to apply.
  • Biology curriculum in line with the tools, equipment, materials, and organize learning environments
  • Biology teaching methods in line with teaching plan, practice techniques and strategies
  • Measurement and Evaluation Techniques Apply teaching Biology.
  • Assessment and Evaluation Practices of Teaching Biology to evaluate the process
  • Apply the Scientific Process and Research Skills- Biology Education Process plan - Understanding of Science-Technology-Society-Environment Interaction
  • To have a positive Attitude and Values
  • Biological information theory, principles, generalizations and models to analyze the light.
  • Biological information theory, principle, generalization, and configure according to models - Establish the relationship between biology and Other Sciences.
  • To evaluate the interaction of Science-Technology-Society-Environment
  • To have Information and Communication Skills
  • Biology teaching methods used in teaching techniques and strategies in line with the plan according to specific criteria to evaluate

Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

to have a score of minimum 70 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme(Master of Art)


Conditions for Success
The students have to successfully complete a minimum of 7 graduate courses or 21 local credits (equivalent to 180-240 ECTS) from taught courses delivered within the graduate program of the department and in related fields, achieve a CGPA of at least 75 out of 100 (equivalent to BC), pass the doctoral upgrade exam, the thesis proposal has to be approved by the thesis advisory board and prepare and successfully defend a doctoral thesis.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduated students can work as academicians in universities and also teachers in the schools.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address