Yeterlilik Kodu

TR0030217317

Yeterlilik Adı
Biyofizik Doktora Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi.
  • Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi.
  • Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır.
  • Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması; Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi.
  • Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi.
  • Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi.
  • Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi
  • Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi.
  • Ultrasonun fiziksel özellikleri, Ultrason elde etme yöntemi, Dokuda ultrason absorplanması;böbrek, yağ, kas, K.C. kan, plazma ve kemik dokularında ultrason absorplanma farklılıkları,
  • Dokuların karakteristik empedansı ve ultrason girginliği, Diagnostik ve terapötik ultrason, Ultrasonun kavitasyon etkisi ve araştırmada kullanımı, Mikromasaj etki konularının kavranması
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
  • 21. maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25.00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00
  • Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür)
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
  • (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
  • (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. 
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Elektrik akımı ile uyarı: Dokuda zedelenme akımı, Dokuda sonik karakteristikler, Karakteristik empedans: Dokuların karakteristik empedansı, Ultrasonun ısı etkisi ve tıpta kullanımı, Diagnostik, terapötik ve cerrahi ultrason, Doppler ultrason, Infrases konularının öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi - Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. Öğrenme Yetkinliği Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi. Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak. Dokularda piezoelektrik özellik, ultrases ve özellikleri konularının öğrenilmesi Ultrasonun fiziksel özellikleri, Ultrason elde etme yöntemi, Dokuda ultrason absorplanması;böbrek, yağ, kas, K.C. kan, plazma ve kemik dokularında ultrason absorplanma farklılıkları, Dokuların karakteristik empedansı ve ultrason girginliği, Diagnostik ve terapötik ultrason, Ultrasonun kavitasyon etkisi ve araştırmada kullanımı, Mikromasaj etki konularının kavranması Elektrik akımı ile uyarı: Dokuda zedelenme akımı, Dokuda sonik karakteristikler, Karakteristik empedans: Dokuların karakteristik empedansı, Ultrasonun ısı etkisi ve tıpta kullanımı, Diagnostik, terapötik ve cerrahi ultrason, Doppler ultrason, Infrases konularının öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi - Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Alana Özgü Yetkinlik Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak. Ultrasonun fiziksel özellikleri, Ultrason elde etme yöntemi, Dokuda ultrason absorplanması;böbrek, yağ, kas, K.C. kan, plazma ve kemik dokularında ultrason absorplanma farklılıkları, Dokuların karakteristik empedansı ve ultrason girginliği, Diagnostik ve terapötik ultrason, Ultrasonun kavitasyon etkisi ve araştırmada kullanımı, Mikromasaj etki konularının kavranması Elektrik akımı ile uyarı: Dokuda zedelenme akımı, Dokuda sonik karakteristikler, Karakteristik empedans: Dokuların karakteristik empedansı, Ultrasonun ısı etkisi ve tıpta kullanımı, Diagnostik, terapötik ve cerrahi ultrason, Doppler ultrason, Infrases konularının öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. Tezli programda, 120 AKTS kredisini tamamlamak, Seminer dersleri, ve tez çalışmasından başarılı olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar akademik kariyer yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217317


Yeterlilik Adı
Biyofizik Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi.
  • Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi.
  • Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır.
  • Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması; Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi.
  • Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi.
  • Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi.
  • Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi
  • Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi.
  • Ultrasonun fiziksel özellikleri, Ultrason elde etme yöntemi, Dokuda ultrason absorplanması;böbrek, yağ, kas, K.C. kan, plazma ve kemik dokularında ultrason absorplanma farklılıkları,
  • Dokuların karakteristik empedansı ve ultrason girginliği, Diagnostik ve terapötik ultrason, Ultrasonun kavitasyon etkisi ve araştırmada kullanımı, Mikromasaj etki konularının kavranması

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
  • 21. maddedeki şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, yukarıdaki şekilde hesaplanan puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25.00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Bu değerlendirmeden sonra da, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Notlar ve katsayılar aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Notlar Katsayılar AA 4.00 BA 3.50 BB 3.00 CB 2.50 CC 2.00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.50 FF 0.00
  • Kredisiz dersler için başarılı, K: Kredisiz dersler için kalır, D: Devamsız, G: Girmedi, M: Muaf , S: Süren çalışma, E: Eksik (takip eden dönemin ders kayıt tarihine kadar düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür)
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. Ayrıca, bir yarıyıla/yıla ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o yarıyıl/yıl (DC) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, (DC+) olarak ifade edilir.
  • (B) ve (K) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez.
  • (M) notu Üniversite dışından nakil yoluyla gelen veya ÖSYM sınavı, yatay ve dikey geçiş yolu ile Üniversiteye kaydolan öğrencilere evvelce almış oldukları ve denkliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine ilgili yönetim kurulunca tanınan dersler için verilir. (M) notu ortalama hesaplarına dahil edilmez. 

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Elektrik akımı ile uyarı: Dokuda zedelenme akımı, Dokuda sonik karakteristikler, Karakteristik empedans: Dokuların karakteristik empedansı, Ultrasonun ısı etkisi ve tıpta kullanımı, Diagnostik, terapötik ve cerrahi ultrason, Doppler ultrason, Infrases konularının öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi - Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. Öğrenme Yetkinliği Hücre ve membranın elektriksel olarak irdelenmesi, biyoelektrik potansiyellerin ve voltaj-klamp tekniğinin uygulamalı öğrenilmesi. Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak. Dokularda piezoelektrik özellik, ultrases ve özellikleri konularının öğrenilmesi Ultrasonun fiziksel özellikleri, Ultrason elde etme yöntemi, Dokuda ultrason absorplanması;böbrek, yağ, kas, K.C. kan, plazma ve kemik dokularında ultrason absorplanma farklılıkları, Dokuların karakteristik empedansı ve ultrason girginliği, Diagnostik ve terapötik ultrason, Ultrasonun kavitasyon etkisi ve araştırmada kullanımı, Mikromasaj etki konularının kavranması Elektrik akımı ile uyarı: Dokuda zedelenme akımı, Dokuda sonik karakteristikler, Karakteristik empedans: Dokuların karakteristik empedansı, Ultrasonun ısı etkisi ve tıpta kullanımı, Diagnostik, terapötik ve cerrahi ultrason, Doppler ultrason, Infrases konularının öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi - Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sorumlu öğretim üyesinin önerdiği konularda makale taraması yapıp sözlü sunum hazırlamak Kendisinden istenen her konu hakkında bilimsel sorgulama ve sunum yeteneği kazandırılması Alana Özgü Yetkinlik Mikro akımların elde ediliş yöntemleri, Voltaj değişimli sabit akım kaynakları (LIDC) ve yumuşak dokuya etkisi, Yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması ve elektrot tipleri konuları hakkında bilgi sahibi olmak. Ultrasonun fiziksel özellikleri, Ultrason elde etme yöntemi, Dokuda ultrason absorplanması;böbrek, yağ, kas, K.C. kan, plazma ve kemik dokularında ultrason absorplanma farklılıkları, Dokuların karakteristik empedansı ve ultrason girginliği, Diagnostik ve terapötik ultrason, Ultrasonun kavitasyon etkisi ve araştırmada kullanımı, Mikromasaj etki konularının kavranması Elektrik akımı ile uyarı: Dokuda zedelenme akımı, Dokuda sonik karakteristikler, Karakteristik empedans: Dokuların karakteristik empedansı, Ultrasonun ısı etkisi ve tıpta kullanımı, Diagnostik, terapötik ve cerrahi ultrason, Doppler ultrason, Infrases konularının öğrenilmesi. Dolaşım sisteminin elektrik devre modeli, dolaşım sisteminde sürtünmeyi etkileyen faktörler, Damarlarda kanın akmasını belirleyen faktörler: Damar direnci basınç farkı ilişkisi, Stokes yasası, Bernouilli yasası, İç sürtünmeli akışta hız, debi, direnç ve damar yarıçapı ilişkisi, Damarlarda kinetik enerji faktörü, Egzersizde dolaşımı etkileyen faktörler konularının öğrenilmesi. Biyolojik potansiyel farkın nedeni: Asimetri, Hücre potansiyelinin oluşmasında fosfolipidlerin rolü, Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon konsantrasyon farkının rolü, Sinir hücresinin elektrik eşdeğer modeli, Sinir hücresinde uyarı, Lokal kısmi uyarı,Hodkin döngüsü konularının öğrenilmesi sağlanacaktır. Biyolojik dokularda sonik karakteristikler, İşitme Biyofiziği, Bir transduser olarak kulak, Biyomateryaller, özellikleri ve metal implantlar, Vücutta implant korozyonu, nedenleri ve çözümlerinin öğrenilmesi. Doku iletkenliği, dokuların dielektrik özellikleri, Elektrocerrahi, Kemik kırıklarının iyileşmesinin hızlandırılmasında mikro akımlar ve uygulama yöntemleri konularının öğrenilmesi Lazer, fiziksel özellikleri, oluşum mekanizması ve etkileri, çeşitleri ve biyolojik ortamlarla etkileşimleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinimi Biyomanyetik alanlar konusunda gerek teorik gerekse uygulama açısından detaylı bilgi edinimi Biyofizik ve Elektromanyetik Alan Teorisi konularında bilgi edinimi. Dozimetre, ölçülendirme, biyomanyetik alan araştırmalarında canlıya uygulanan manyetik alanlar için modelleme çalışmaları, ölçülendirme faktörü konularında bilgi edinimi. Tezli programda, 120 AKTS kredisini tamamlamak, Seminer dersleri, ve tez çalışmasından başarılı olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar akademik kariyer yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217317

Qualification Title
BİYOFİZİK ANABİLİM DALI(DR) Doctorate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. To gain the ability of presentation skills and scientific queries. Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents Ability to work independently and take responsibility Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect

Key Competencies-
Further Info

The evaluation is implemented based on the principles set forth in Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) is considered successful in that course. Grades below CC (i.e. DC, DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Attendance to the final examination is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and those are recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criterion for degree classification is: - Başarılı (Satisfactory) 3.00 - 4.00 Theoretical, Factual - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. SKILLS Cognitive, Practical - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Learning Competence - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Communication and Social Competence - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. Field-based Competence - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessTheoretical, Factual - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. SKILLS Cognitive, Practical - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Learning Competence - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Communication and Social Competence - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. Field-based Competence - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. In order to graduate from master program, students should achieve 60 ECTS credits in total, and pass the lectures of Seminar. Also, students should success in master thesis.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates may make acedemic career.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217317


Qualification Title
BİYOFİZİK ANABİLİM DALI(DR) Doctorate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. To gain the ability of presentation skills and scientific queries. Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents Ability to work independently and take responsibility Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect


Key Competencies
-

Further Info

The evaluation is implemented based on the principles set forth in Gazi University Statute of Instruction and Examination. Grading principles for courses with special evaluation are announced by faculty member(s) to the students and the department in the beginning of the semester. 100 is the full point in the assessment of exams. The relative weights of midterm examinations and final examination are submitted to the Registrars Office. Based on grades and associated weights, final points are determined by the course instructor. As featured in the table below, considering the average and statistical distribution of the final points and general class performance, final grades are given. A grade of (E) is given to a student who provides supporting evidence through genuine and valid documentation of illness or other reason which has prevented her/him from completing the necessary course work. E grades are finalized as FF, unless revised until the beginning of the following semester. A student who holds either of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) is considered successful in that course. Grades below CC (i.e. DC, DD, FD and FF) are considered to be unsuccessful. The grades of B, K, and M are not included in the calculation of GPA. Attendance to the final examination is mandatory for successful completion of a course. The grade M is granted for courses that a transfer student has taken earlier and the courses equivalency with the programme is approved by the Faculty Executive Board upon the request of the department. Grade Point Averages: The students standing is calculated in the form of a GPA and CGPA (Cumulative Grade Point Average), and announced at the end of each semester by the Registrars Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade point of the final grade by the credit hours. In order to obtain the GPA for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. The CGPA is calculated by taking into account all the courses taken by a student from the first semester to the last semester and those are recognized as valid by the department in which she/he is registered. The criterion for degree classification is: - Başarılı (Satisfactory) 3.00 - 4.00 Theoretical, Factual - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. SKILLS Cognitive, Practical - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Learning Competence - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Communication and Social Competence - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. Field-based Competence - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Theoretical, Factual - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. SKILLS Cognitive, Practical - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents COMPETENCIES Ability to work independently and take responsibility - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Learning Competence - Learning cell and electrical properties of cell, Equivalent electrical circuit model of membrane, Bio-Electric Potentials, Voltage-Clamp Technique. - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning piezoelectric structures in the body and ultrasound - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. Communication and Social Competence - To prepare an oral presentation on the article survey proposed by the supervisor - To gain the ability of presentation skills and scientific queries. Field-based Competence - Learning methods for generation of micro currents, Sources of Low Intensity Direct Current (LIDC) and effects of LIDC on soft tissues, Accelerating the recovery of injury by stationary micro currents and types of electrodes - Learning physical properties of ultrasound, methods of ultrasound generation, ultrasound absorbtion of tissues, differences of kidney, lipids, muscle, liver, blood, plasma and bone tissues in absorption of ultrasound, characteristic impedance of tissues and penetration of ultrasound, Diagnostic and therapeutic ultrasound, ultrasound cavitation effect and using in researches, Micromassage effect - Learning Stimulus of tissue by electric current; Injury current in tissues; Sonic characteristics in tissues, Characteristic impedance of tissues; Thermal effects of ultrasound; Use of ultrasound in medicine; Diagnostic, therapeutic and surgical ultrasound; Doppler ultrasound; Infrasound. - Learning Equivalent electrical circuit models of circulatory system; Factors affecting on friction in the circulatory system; Factors of blood flow in vessels; Relation of vessel resistance and pressure difference; Stoke?s law; Bernouilli law; Relations between velocity, flow and resistance; Vessel?s radius in the internal frictional flow; Kinetic energy factor in vessels; Factors affecting on the circulation in exercise. - Learning reason of biological potential difference: Asymmetry, the role of phospholipids on the formation of cell potential, the role of ion concentration difference on the formation of cell potential, equivalent electrical circuit models of nerve cell, stimulus in nerve cell, local stimulus, Hodkin cycle. - Learning sonic characteristics of biological tissues, Biophysics of Hearing, Ear as a transducer, Biomaterials, properties of Biomaterials and metallic implants, reasons and solutions of implant corrosion inside the body - Learning Conductivity of tissues, dielectric properties of tissues, electrosurgery, Microcurrents in accelerating the recovery of bone injury and methods for application of microcurrents - Learning Laser, its physical characteristics, formation mechanism, and effects, interactions with biologic mediums, types (argon, CO2 ,YAG, helium) and applications. - To learn theory and applications of Biomagnetic Fields. - Learning Biophysics and Theory of Electromagnetic Field - Learning Dosimetry, Scaling, Determination of applied Magnetic Field values on living beings, modelling studies and scaling factor from animal to human. In order to graduate from master program, students should achieve 60 ECTS credits in total, and pass the lectures of Seminar. Also, students should success in master thesis.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates may make acedemic career.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address