Yeterlilik Kodu

TR0030014653

Yeterlilik Adı
Bitki Koruma Doktora Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bitki patojenlerinin (fungus, virüs, bakteri vs.) özellikleri konusunda detaylı temel ve güncel bilgilere sahip olur ve oluşturdukları hastalıkları tanır.
  • Tarım alanlarında sorun oluşturan yabancı otların morfolojik, biyolojik özellikleri ve zararları konusunda bilgiye sahip olur, yabancı otlar ile alternatif mücadele yöntemleri konusunda deneysel ve kuramsal özgün fikirler geliştirir.
  • Tarım ve insanların yaşama alanlarında problem olan böcek, nematod, akar ve diğer zararlıları tanır, zarar şekillerini diğer biyotik ve abiyotik etkenlerin oluşturduğu zararlardan ayırır.
  • Fungal ve bakteriyel hastalıklar, nematodlar, böcekler, akarlar ile kimyasal, biyolojik ve diğer alternatif mücadele yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
  • Bitki patojenlerinin, yabancı otların, böcek, nematod ve akar gibi zararlıların teşhis ve tanılanmasına yönelik geleneksel ve güncel laboratuvar yöntemlerini kendi alanında kullanır.
  • Yabancı otların konvansiyonel ve moleküler düzeyde teşhisi, biyolojileri konusunda araştırma faaliyetleri yürütür.
  • Böcek, nematod ve akarların laboratuvar şartlarında kitlesel üretimi için kullanılan yöntemleri uygular.
  • Laboratuvar alet ve ekipmanlarını kullanır.
  • Probleme yönelik hipotez geliştirir, bilimsel bir yaklaşım içerisinde laboratuvar, sera ve arazi şartlarında denemeler kurar.
  • Deneme bulgularını yorumlar ve benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırır.
  • Bitki patojenlerini izole eder ve gerek in vitro gerekse in vivo şartlarda kültüre alır, biyolojik, moleküler, mikroskobik ve biyokimyasal yöntemler ile teşhis eder.
  • Böcek, nematod, akar gibi bitki zararlılarını makroskobik ve mikroskobik teşhis kriterlerini kullanarak teşhis eder, laboratuvar ve arazi çalışmaları ile biyolojilerini izler.
  • Bitki sağlığı ile ilgili olarak en uygun koruyucu ve tedavi edici yöntemleri seçer ve uygular.
  • Bilimsel bir konudaki açıklamaları takip eder, plan yapar ve deneysel çalışmalar için sorumluluk alır.
  • Bitkilerdeki biyotik ve abiyotik problemleri tanır, yorumlar ve çözer.
  • Uzman olduğu alanda edindiği bilgileri kullanarak araştırma verilerini toplar ve analiz eder.
  • Araştırma sonuçlarını lisansüstü tez olarak yazar ve bilimsel makale haline getir.
  • Bireysel ve disiplinler arası çalışmaları planlama ve yürütme becerisi kazanır.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kendi alanında bilgiye erişme ve kaynak araştırması yapabilmek için verimli bir şekilde kullanır.
  • Güncel mesleki konuları takip etmenin kariyerindeki önemini ve yaşamı boyunca “hayat boyu öğrenme” prensibini benimser.
  • Uzman olduğu alandaki bilgisini ve fikirlerini, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı değişik sunum teknikleri ile ifade eder, bilgi birikimini akademik ve tarımsal alanda çalışan kişilere ve öğrencilere aktarır.
  • En az bir yabancı dil bilgisi ile kendi alanındaki bilgileri izleyebilir, bilimsel toplantıları takip edebilir ve birçok alandaki kişilerle iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili konulardaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve duyurulması aşamasında bilimsel etik kurallarına göre hareket eder.
  • Laboratuvar çalışmaları ve arazi uygulamalarında kullanılan malzeme ve ekipmanların kullanımından doğan olumsuzlukların azaltılması konusunda duyarlı olur.
  • Doğal kaynakların korunması konusunda hassas, tarımsal uygulamaların çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir.
  • Bitki patojenlerinin (fungus, virüs, bakteri vs.) özellikleri konusunda detaylı temel ve güncel bilgilere sahip olur ve oluşturdukları hastalıkları tanır.
  • Tarım alanlarında sorun oluşturan yabancı otların morfolojik, biyolojik özellikleri ve zararları konusunda bilgiye sahip olur, yabancı otlar ile alternatif mücadele yöntemleri konusunda deneysel ve kuramsal özgün fikirler geliştirir.
  • Tarım ve insanların yaşama alanlarında problem olan böcek, nematod, akar ve diğer zararlıları tanır, zarar şekillerini diğer biyotik ve abiyotik etkenlerin oluşturduğu zararlardan ayırır.
  • Fungal ve bakteriyel hastalıklar, nematodlar, böcekler, akarlar ile kimyasal, biyolojik ve diğer alternatif mücadele yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1)Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 70.0 olması gerekir.

2) Örgün lisansüstü öğretimde teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik ve uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına alınmaz ve öğrenciye F1 notu verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1)Doktora programlarına başvuranların YDS/ÜDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekir. Bilim alanı yabancı dille ilgili olan adayların öğrenim görecekleri yabancı dil dışında başka bir yabancı dilden gerekli dil puanı alması gerekir.

2)Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve mülakat sonucunun %20’si alınarak toplanır. Mülakata girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

Başarma Şartları1)Doktora yeterlik programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. 2) Doktora programına yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler, yedi dersten az olmamak koşuluyla en az 24 kredi ve 60 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az bir semineri; lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise 15 dersten az olmamak koşuluyla en az 44 kredi ve 120 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az iki semineri öngörülen süreler içerisinde başarıyla tamamlamak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tarım Bakanlığı, Tarım İl Müdürlüğü- Bitki Koruma Şube Müdürlüğü (İç karantina dahil), Karantina Müdürlüğü (Dış karantina- İhraç ve ithal edilen ürünler), Araştırma Enstitüleri-Bölge Zirai Mücadele Araştırma Enstitüleri , Narenciye Araştırma Enstitüsü, Tarımsal Araştırma Enstitüleri, Ziraat Fakülteleri- Bitki Koruma Bölümleri, Zirai ilaç firmaları (Bayer, Hektaş, Dow Elenco, BASF, Altın Tarım, Koruma Tarım, Cansa, Sygenta gibi), Tohum üretim şirketleri, Böcek üretim şirketleri-Biyolojik mücadele, İlaçlama şirketleri- çevre sağlığı ilaçlaması, Tarımsal danışmanlık şirketleri, Özel çiftlikler ve seralarda iş olanağı ve İlaç bayi açmak gibi alanlarda çalışma imkanları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014653


Yeterlilik Adı
Bitki Koruma Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bitki patojenlerinin (fungus, virüs, bakteri vs.) özellikleri konusunda detaylı temel ve güncel bilgilere sahip olur ve oluşturdukları hastalıkları tanır.
  • Tarım alanlarında sorun oluşturan yabancı otların morfolojik, biyolojik özellikleri ve zararları konusunda bilgiye sahip olur, yabancı otlar ile alternatif mücadele yöntemleri konusunda deneysel ve kuramsal özgün fikirler geliştirir.
  • Tarım ve insanların yaşama alanlarında problem olan böcek, nematod, akar ve diğer zararlıları tanır, zarar şekillerini diğer biyotik ve abiyotik etkenlerin oluşturduğu zararlardan ayırır.
  • Fungal ve bakteriyel hastalıklar, nematodlar, böcekler, akarlar ile kimyasal, biyolojik ve diğer alternatif mücadele yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.
  • Bitki patojenlerinin, yabancı otların, böcek, nematod ve akar gibi zararlıların teşhis ve tanılanmasına yönelik geleneksel ve güncel laboratuvar yöntemlerini kendi alanında kullanır.
  • Yabancı otların konvansiyonel ve moleküler düzeyde teşhisi, biyolojileri konusunda araştırma faaliyetleri yürütür.
  • Böcek, nematod ve akarların laboratuvar şartlarında kitlesel üretimi için kullanılan yöntemleri uygular.
  • Laboratuvar alet ve ekipmanlarını kullanır.
  • Probleme yönelik hipotez geliştirir, bilimsel bir yaklaşım içerisinde laboratuvar, sera ve arazi şartlarında denemeler kurar.
  • Deneme bulgularını yorumlar ve benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırır.
  • Bitki patojenlerini izole eder ve gerek in vitro gerekse in vivo şartlarda kültüre alır, biyolojik, moleküler, mikroskobik ve biyokimyasal yöntemler ile teşhis eder.
  • Böcek, nematod, akar gibi bitki zararlılarını makroskobik ve mikroskobik teşhis kriterlerini kullanarak teşhis eder, laboratuvar ve arazi çalışmaları ile biyolojilerini izler.
  • Bitki sağlığı ile ilgili olarak en uygun koruyucu ve tedavi edici yöntemleri seçer ve uygular.
  • Bilimsel bir konudaki açıklamaları takip eder, plan yapar ve deneysel çalışmalar için sorumluluk alır.
  • Bitkilerdeki biyotik ve abiyotik problemleri tanır, yorumlar ve çözer.
  • Uzman olduğu alanda edindiği bilgileri kullanarak araştırma verilerini toplar ve analiz eder.
  • Araştırma sonuçlarını lisansüstü tez olarak yazar ve bilimsel makale haline getir.
  • Bireysel ve disiplinler arası çalışmaları planlama ve yürütme becerisi kazanır.
  • Temel bilgisayar kullanımı ve yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kendi alanında bilgiye erişme ve kaynak araştırması yapabilmek için verimli bir şekilde kullanır.
  • Güncel mesleki konuları takip etmenin kariyerindeki önemini ve yaşamı boyunca “hayat boyu öğrenme” prensibini benimser.
  • Uzman olduğu alandaki bilgisini ve fikirlerini, araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı değişik sunum teknikleri ile ifade eder, bilgi birikimini akademik ve tarımsal alanda çalışan kişilere ve öğrencilere aktarır.
  • En az bir yabancı dil bilgisi ile kendi alanındaki bilgileri izleyebilir, bilimsel toplantıları takip edebilir ve birçok alandaki kişilerle iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili konulardaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve duyurulması aşamasında bilimsel etik kurallarına göre hareket eder.
  • Laboratuvar çalışmaları ve arazi uygulamalarında kullanılan malzeme ve ekipmanların kullanımından doğan olumsuzlukların azaltılması konusunda duyarlı olur.
  • Doğal kaynakların korunması konusunda hassas, tarımsal uygulamaların çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir.
  • Bitki patojenlerinin (fungus, virüs, bakteri vs.) özellikleri konusunda detaylı temel ve güncel bilgilere sahip olur ve oluşturdukları hastalıkları tanır.
  • Tarım alanlarında sorun oluşturan yabancı otların morfolojik, biyolojik özellikleri ve zararları konusunda bilgiye sahip olur, yabancı otlar ile alternatif mücadele yöntemleri konusunda deneysel ve kuramsal özgün fikirler geliştirir.
  • Tarım ve insanların yaşama alanlarında problem olan böcek, nematod, akar ve diğer zararlıları tanır, zarar şekillerini diğer biyotik ve abiyotik etkenlerin oluşturduğu zararlardan ayırır.
  • Fungal ve bakteriyel hastalıklar, nematodlar, böcekler, akarlar ile kimyasal, biyolojik ve diğer alternatif mücadele yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1)Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 70.0 olması gerekir.

2) Örgün lisansüstü öğretimde teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik ve uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına alınmaz ve öğrenciye F1 notu verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1)Doktora programlarına başvuranların YDS/ÜDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekir. Bilim alanı yabancı dille ilgili olan adayların öğrenim görecekleri yabancı dil dışında başka bir yabancı dilden gerekli dil puanı alması gerekir.

2)Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve mülakat sonucunun %20’si alınarak toplanır. Mülakata girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.


Başarma Şartları
1)Doktora yeterlik programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. 2) Doktora programına yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler, yedi dersten az olmamak koşuluyla en az 24 kredi ve 60 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az bir semineri; lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise 15 dersten az olmamak koşuluyla en az 44 kredi ve 120 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az iki semineri öngörülen süreler içerisinde başarıyla tamamlamak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tarım Bakanlığı, Tarım İl Müdürlüğü- Bitki Koruma Şube Müdürlüğü (İç karantina dahil), Karantina Müdürlüğü (Dış karantina- İhraç ve ithal edilen ürünler), Araştırma Enstitüleri-Bölge Zirai Mücadele Araştırma Enstitüleri , Narenciye Araştırma Enstitüsü, Tarımsal Araştırma Enstitüleri, Ziraat Fakülteleri- Bitki Koruma Bölümleri, Zirai ilaç firmaları (Bayer, Hektaş, Dow Elenco, BASF, Altın Tarım, Koruma Tarım, Cansa, Sygenta gibi), Tohum üretim şirketleri, Böcek üretim şirketleri-Biyolojik mücadele, İlaçlama şirketleri- çevre sağlığı ilaçlaması, Tarımsal danışmanlık şirketleri, Özel çiftlikler ve seralarda iş olanağı ve İlaç bayi açmak gibi alanlarda çalışma imkanları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014653

Qualification Title
Bitki Koruma Doktora Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have knowledge on basic and current features of plant pathogens (fungus, bacteria, virus etc.) and recognize plant diseases.
  • Have basic knowledge on weeds and parasitic plants, their biological, morphological features and damages in agricultural areas, and able to develop experimental and theoretical ideas for alternative weed control methods.
  • Recognize insect pests, plant parasitic nematodes and mites harmful in agricultural areas, and differentiate their damages from other biotic and abiotic factors.
  • Have knowledge on chemical, biological and other non-chemical management and control methods for plant diseases and pests.
  • Able to use conventional and innovative methods for the detection and diagnosis of plant pathogens, weeds, insects, nematodes and mites with respect to the field of interest.
  • Able to make research facilities on conventional and molecular weed detection methods, and weed biology if the field of study is weed science.
  • Able to use laboratory techniques needed for mass production of insects, nematodes and mites.
  • Able to use laboratory equipments.
  • Able to develop hypothesis for a problem, and to establish an scientific experiment in laboratory, glasshouse and field conditions.
  • Able to make comments for the results of experiments and compare with those of similar studies.
  • Able to isolate plant pathogens, culture them in vivo and in vitro conditions, identify them by using biological, molecular, biochemical methods and microscopy depending on the field of study.
  • Able to identify insect pests, nematodes and mites by macroscopic and microscopic methods and follow their biology in laboratory and field conditions.
  • Be able to evaluate and use the most reliable protective and curative methods for plant health.
  • Able to follow scientific comments, make a plan and have responsibility for research.
  • Identify abiotic and biotic problems of plants, make comments and propose solutions to problems.
  • Able to collect research data related to field of interest and analyze the data.
  • Able to write a dissertation and research articles in the field of study.
  • Able to make a plan for individual and inter-disciplinary work, and conduct team work.
  • Use basic computer skills, software, information and communication technologies efficiently to access information and resources relevant to agricultural issues.
  • Understand the importance of following up new information and life-long learning in professional career.
  • Communicate effectively to explain professional knowledge, ideas and research results in a matter by using oral and written presentation techniques, and transfer practical and theoretical experience to scientific, agricultural experts and students.
  • Have ability to evaluate new information, to follow scientific meetings, and communicate with other people in many disciplines by using at least one foreign language.
  • Be aware of professional and scientific ethical issues during collecting and analyzing data, and applying and demonstrating information in the field of interest.
  • Sensitive to diminishing harmful consequences of the use of laboratory and field equipments.
  • Sensitive to conserving natural resources, and aware of the environmental and global effect of agricultural practices.
  • Be able to diagnose of plant pests such as insects, nematodes and mites with using macroscopic and microscopic diagnostic criteria, and monitor their biology at laboratory and field studies With regard to plant health, to select and implement the most appropriate preventive and curative methods.
  • Be able to follow instructions of scientific issue, make plans, and take responsibility for experimental studies Solving, interpretation and recognition of biotic and abiotic problems of plants To collect, analyze specialist research data by using gained information.
  • To write post graduate thesis and make up scientific article with results of their research.
  • Be able to planning and execution of individual skills and interdisciplinary studies.
  • Be able to use in efficient manner of basic computer skills and software, information and communication technologies to access information of resources in their research field Information and ideas of specialized field, expression of oral, written and in different presentation techniques results of research, know how to transfer information to students and people working in agriculture and academic .
  • To act according to rules of scientific ethics for collecting, analyzing, implementing, publicizing of information on issues related to their field .
  • Department of plant protection, develop technical issues as well as social issues such as students to think more, speak, generate ideas, creativity and leadership skills enterprising individuals to train in accordance with the principle of participation .
  • To adopt the principle of ‘learning of life times’ current professional issues and importance of following his or her career throughout his or her life .
  • Be sensitive to reduce negative effects arising from use of materials and equipment used in applications of laboratory and field studies.
Key Competencies-
Further Info

1) Passing grade for each course is determined according to the results of mid-semester exam including practical work and assays (40%) and final exam (60%). Average score of each course must be 65 out of 100.

2) Attending practical and theory courses is compulsory. Students who haven’t followed more than 20% of theory and practical courses are not allowed to join final exam and evaluated as F1 (non-attendance).

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are selected by considering 50% of ALES grade, 40% of the average transcript grade and 10% of English or other language exams, overall of them must be at least 60. Language grade of a student is considered as “zero” in case the student doesn’t have any certificate of ÜDS/YDS or other certificate which is accepted by Interuniversity Council. The students who get score 60 or above are ranked from the highest to the lowest and placed according to the quota of each program declared. In case of overall grade equivalence, a student possess the highest score of ALES exam is preferred.

Conditions for SuccessPhD program (with a dissertation) contains a total of 24 credits or 60 ECTS involving 7 courses, seminar, courses of specialization and a work of dissertation with at least 60 ECTS.
Progression Paths (Relationship Type)

This degree enables graduates to work professionally at the departments linked to Ministry of Agriculture, Food and Livestock, (Provincial and District Directories, Plant Protection Units, Quarantine Directories for exported and imported crops, Research Institutes), Agriculture Faculties, Private Pesticide, Seed Companies, Advisory Companies, Private Farms and Greenhouse Production Companies, Insect Production and Biological Pest Control Companies and pest

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014653


Qualification Title
Bitki Koruma Doktora Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have knowledge on basic and current features of plant pathogens (fungus, bacteria, virus etc.) and recognize plant diseases.
  • Have basic knowledge on weeds and parasitic plants, their biological, morphological features and damages in agricultural areas, and able to develop experimental and theoretical ideas for alternative weed control methods.
  • Recognize insect pests, plant parasitic nematodes and mites harmful in agricultural areas, and differentiate their damages from other biotic and abiotic factors.
  • Have knowledge on chemical, biological and other non-chemical management and control methods for plant diseases and pests.
  • Able to use conventional and innovative methods for the detection and diagnosis of plant pathogens, weeds, insects, nematodes and mites with respect to the field of interest.
  • Able to make research facilities on conventional and molecular weed detection methods, and weed biology if the field of study is weed science.
  • Able to use laboratory techniques needed for mass production of insects, nematodes and mites.
  • Able to use laboratory equipments.
  • Able to develop hypothesis for a problem, and to establish an scientific experiment in laboratory, glasshouse and field conditions.
  • Able to make comments for the results of experiments and compare with those of similar studies.
  • Able to isolate plant pathogens, culture them in vivo and in vitro conditions, identify them by using biological, molecular, biochemical methods and microscopy depending on the field of study.
  • Able to identify insect pests, nematodes and mites by macroscopic and microscopic methods and follow their biology in laboratory and field conditions.
  • Be able to evaluate and use the most reliable protective and curative methods for plant health.
  • Able to follow scientific comments, make a plan and have responsibility for research.
  • Identify abiotic and biotic problems of plants, make comments and propose solutions to problems.
  • Able to collect research data related to field of interest and analyze the data.
  • Able to write a dissertation and research articles in the field of study.
  • Able to make a plan for individual and inter-disciplinary work, and conduct team work.
  • Use basic computer skills, software, information and communication technologies efficiently to access information and resources relevant to agricultural issues.
  • Understand the importance of following up new information and life-long learning in professional career.
  • Communicate effectively to explain professional knowledge, ideas and research results in a matter by using oral and written presentation techniques, and transfer practical and theoretical experience to scientific, agricultural experts and students.
  • Have ability to evaluate new information, to follow scientific meetings, and communicate with other people in many disciplines by using at least one foreign language.
  • Be aware of professional and scientific ethical issues during collecting and analyzing data, and applying and demonstrating information in the field of interest.
  • Sensitive to diminishing harmful consequences of the use of laboratory and field equipments.
  • Sensitive to conserving natural resources, and aware of the environmental and global effect of agricultural practices.
  • Be able to diagnose of plant pests such as insects, nematodes and mites with using macroscopic and microscopic diagnostic criteria, and monitor their biology at laboratory and field studies With regard to plant health, to select and implement the most appropriate preventive and curative methods.
  • Be able to follow instructions of scientific issue, make plans, and take responsibility for experimental studies Solving, interpretation and recognition of biotic and abiotic problems of plants To collect, analyze specialist research data by using gained information.
  • To write post graduate thesis and make up scientific article with results of their research.
  • Be able to planning and execution of individual skills and interdisciplinary studies.
  • Be able to use in efficient manner of basic computer skills and software, information and communication technologies to access information of resources in their research field Information and ideas of specialized field, expression of oral, written and in different presentation techniques results of research, know how to transfer information to students and people working in agriculture and academic .
  • To act according to rules of scientific ethics for collecting, analyzing, implementing, publicizing of information on issues related to their field .
  • Department of plant protection, develop technical issues as well as social issues such as students to think more, speak, generate ideas, creativity and leadership skills enterprising individuals to train in accordance with the principle of participation .
  • To adopt the principle of ‘learning of life times’ current professional issues and importance of following his or her career throughout his or her life .
  • Be sensitive to reduce negative effects arising from use of materials and equipment used in applications of laboratory and field studies.

Key Competencies
-

Further Info

1) Passing grade for each course is determined according to the results of mid-semester exam including practical work and assays (40%) and final exam (60%). Average score of each course must be 65 out of 100.

2) Attending practical and theory courses is compulsory. Students who haven’t followed more than 20% of theory and practical courses are not allowed to join final exam and evaluated as F1 (non-attendance).


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are selected by considering 50% of ALES grade, 40% of the average transcript grade and 10% of English or other language exams, overall of them must be at least 60. Language grade of a student is considered as “zero” in case the student doesn’t have any certificate of ÜDS/YDS or other certificate which is accepted by Interuniversity Council. The students who get score 60 or above are ranked from the highest to the lowest and placed according to the quota of each program declared. In case of overall grade equivalence, a student possess the highest score of ALES exam is preferred.


Conditions for Success
PhD program (with a dissertation) contains a total of 24 credits or 60 ECTS involving 7 courses, seminar, courses of specialization and a work of dissertation with at least 60 ECTS.

Progression Paths (Relationship Type)

This degree enables graduates to work professionally at the departments linked to Ministry of Agriculture, Food and Livestock, (Provincial and District Directories, Plant Protection Units, Quarantine Directories for exported and imported crops, Research Institutes), Agriculture Faculties, Private Pesticide, Seed Companies, Advisory Companies, Private Farms and Greenhouse Production Companies, Insect Production and Biological Pest Control Companies and pest


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address