Yeterlilik Kodu | TR0030024378 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü yüksek lisans mezunları Bilgisayar Öğretmeni ve Öğretim Teknolojileri Uzmanı unvanını taşımaya hak kazanır. Yüksek Lisans programının iki amacı bulunmaktadır. Birincisi; bilgisayar öğretmenlerine bilimsel araştırma mantığı ve akademik beceriler kazandırmaktır. İkincisi ise bilgisayar öğretmenlerinin, öğretim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, ileri düzeyde uzmanlaşmalarını sağlamaktır. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi yüksek lisans programında alan ile ilgili teorik ve uygulamalı dersler verilmektedir. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programı, bugüne kadar kamu ve özel sektörde çalışan çok sayıda nitelikli öğretmen ve teknolog yetiştirmiştir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler. | |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki derslerden 120 AKTS almaları ve en az 3.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü yüksek lisans programından mezun olanlar, özel ve kamu sektöründe öğretim teknolojileri uzmanı olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030024378
- Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar.
- Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar.
- Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler.
- Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular.
- Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır.
- Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir.
- Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir.
- Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir.
- Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır.
- Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.
- İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir.
- Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
- Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
- Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
- Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.
- Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir.
- Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.
- Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü yüksek lisans mezunları Bilgisayar Öğretmeni ve Öğretim Teknolojileri Uzmanı unvanını taşımaya hak kazanır. Yüksek Lisans programının iki amacı bulunmaktadır. Birincisi; bilgisayar öğretmenlerine bilimsel araştırma mantığı ve akademik beceriler kazandırmaktır. İkincisi ise bilgisayar öğretmenlerinin, öğretim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, ileri düzeyde uzmanlaşmalarını sağlamaktır. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi yüksek lisans programında alan ile ilgili teorik ve uygulamalı dersler verilmektedir. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programı, bugüne kadar kamu ve özel sektörde çalışan çok sayıda nitelikli öğretmen ve teknolog yetiştirmiştir.
Bu programa öğrenciler "Ç.Ü. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği" çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü yüksek lisans programından mezun olanlar, özel ve kamu sektöründe öğretim teknolojileri uzmanı olarak çalışabilmektedirler.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024378 | |
Qualification Title | Computer and Instructional Technologies Education Master's Degree Diploma | |
Awarding Body | Çukurova University | |
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 1 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 1 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | - | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | |
Url | Open Address |
TR0030024378
Qualification is continious.