Yeterlilik Kodu

TR0030023553

Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim teknolojisi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Etik kurallara uyma.
  • Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunları analiz eder.
  • Eğitim teknolojisi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır.Eğitim teknolojisi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır.
  • Eğitim teknoloEğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir.jisi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir.
  • Eğitim Teknolojisi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yapabilir.
  • Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak yürütülen bir araştırma projesinde ekip üyesi olarak çalışır.
  • Eğitim Teknolojisi alanıyla ilgili olarak uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk
  • Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak sorunların çözümlenmesini gerektiren konularda liderlik yapar.
  • Eğitim teknolojisi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanındaki bilgilerine olası etkileri konusunda fikir üretir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanına olası etkileri konusunda eleştirel bir yaklaşımla araştırmalar yürütebilir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümü için disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenmelerini geliştirir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Eğitim Teknolojisi alanında yürütülen araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma alt yapısına sahip olur.
  • Alanı ile ilgili konulardaki araştırmalarını yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Eğitim teknolojisi ile ilgili olarak, akademik ve mesleki gelişim bağlamında, bilimsel ve etik disiplinler çerçevesinde programda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerleme yaklaşımı benimsenmektedir.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları, gerekli bilgi ve becerileri kazandıktan sonra bakanlık birimlerinde veya özel öğretim kurumlarında eğitim uzmanı olarak çalışabilmektedir.  Programın bir başka istihdam alanı üniversitelerdir. Program mezunlarının bir kısmı başka üniversitelerde ve/veya başka alanlarda doktora programlarına devam ederek akademik personel olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030023553


Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Eğitim teknolojisi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Etik kurallara uyma.
  • Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma
  • Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Eğitim teknolojisi alanında karşılaşılan sorunları analiz eder.
  • Eğitim teknolojisi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır.Eğitim teknolojisi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır.
  • Eğitim teknoloEğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir.jisi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir.
  • Eğitim Teknolojisi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yapabilir.
  • Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak yürütülen bir araştırma projesinde ekip üyesi olarak çalışır.
  • Eğitim Teknolojisi alanıyla ilgili olarak uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk
  • Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili olarak sorunların çözümlenmesini gerektiren konularda liderlik yapar.
  • Eğitim teknolojisi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanındaki bilgilerine olası etkileri konusunda fikir üretir.
  • Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanına olası etkileri konusunda eleştirel bir yaklaşımla araştırmalar yürütebilir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümü için disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenmelerini geliştirir.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Eğitim Teknolojisi alanında yürütülen araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
  • Alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma alt yapısına sahip olur.
  • Alanı ile ilgili konulardaki araştırmalarını yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Eğitim teknolojisi ile ilgili olarak, akademik ve mesleki gelişim bağlamında, bilimsel ve etik disiplinler çerçevesinde programda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerleme yaklaşımı benimsenmektedir.
  • Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Yüksek Lisans derecesi verilir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların Tezli ya da Tezsiz Yüksek Lisans Programlarına kabul için aşağıdaki koşulları karşılamaları gerekir: a) Yüksek Lisans Programlarına başvuran adayların lisans diplomasına sahip olmaları ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Yabancı bir ülkedeki bir üniversiteden mezun olan Türk öğrenciler, Türkiye Yükseköğretim Kurulu (CHE) tarafından verilen lisans denklik belgesi almalıdır. b) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların ALES (Ulusal Lisansüstü Eğitim Bilimleri Sınavı) alanından veya eşdeğer uluslararası sınav puanlarından en az 55 puan almaları gerekir. c) Yüksek Lisans Programlarına başvurmak isteyen adayların en az 50 YDS (Ulusal İngilizce Yeterlik Sınavı) veya uluslararası sınavlardan (örneğin TOEFL) eşdeğer puanlara sahip olmaları, denkliği Türkiye'de Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmaktadır. Tezsiz yüksek lisans programları için dil puanı gerekmez. (Enstitü yönetim kurulu kararı nedeniyle dil puanı gerekebilir) d) Adaylar, kabul görüşmesinde 100 puan üzerinden değerlendirilir. Kabul mülakatında adaylar tavsiye mektubu ve sözlü değerlendirme ile değerlendirilir. e) Öğrencileri lisansüstü programlara kabul ederken; ALES puanının% 50'si, lisans not ortalamasının% 20'si ve kabul mülakat sonucunun% 30'u dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. f) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; Lisans not ortalamasının% 50'si ve kabul mülakat sonucunun% 50'si dikkate alınır ve en az 65 puan alan aday enstitü yönetim kurulu tarafından listelenir. g) Güzel Sanatlar Fakültesi ve Devlet Konservatuarı lisansüstü programları için ALES puanı aranmaz.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları, gerekli bilgi ve becerileri kazandıktan sonra bakanlık birimlerinde veya özel öğretim kurumlarında eğitim uzmanı olarak çalışabilmektedir.  Programın bir başka istihdam alanı üniversitelerdir. Program mezunlarının bir kısmı başka üniversitelerde ve/veya başka alanlarda doktora programlarına devam ederek akademik personel olarak çalışabilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030023553

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030023553


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address