Yeterlilik Kodu

TR0030018897

Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİnönü Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Sorumlu Kurum URLhttp://inonu.edu.tr/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin kuramsal ve uygulamalı olarak farklı disiplinlerdeki ve disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirebilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin tüm boyutlarına ilişkin alanyazına ve uygulamaya katkıda bulunacak şekilde bilimsel araştırmalar planlayabilme ve uygulayabilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme.
  • Bilgisayar ve Öğretim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme.
  • Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme.
  • Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne dönük bilişim ve öğretim teknolojisi tabanlı bireysel ve işbirliğine dayalı ulusal ya da uluslararası projelere katkıda bulunabilme.
  • Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal, psikolojik, eğitsel ve bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek varolan uygulamaları değerlendirebilme.
  • Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme.
  • Türkiye'nin BİT vizyonuna, stratejik hedef ve eylem planları ile alanda var olan kuram ve modeller arasında eleştirel bakış açısıyla ilişki kurabilme ve değerlendirme.
  • Yaptığı çalışmalarda Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşabilme ve yeni okuryazarlıkları takip edebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddeleri uygulanır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

(1) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi yüksek lisans programına başvuracak öğrencilerin, Yürütücü Enstitünün bağlı olduğu üniversitenin Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen asgari koşulları sağlamaları gereklidir. (2) Programa Türk vatandaşı olmayan öğrencilerin kabulünde de Yürütücü Enstitünün bağlı olduğu üniversitenin Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen asgari koşulları sağlamaları gereklidir. (3) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi yüksek lisans programına başvuran öğrencilerin giriş sınavı ve değerlendirilmesi, Yürütücü Enstitü tarafından belirlenen en az üç kişilik jüri tarafından gerçekleştirilir. Giriş sınavında Yürütücü Enstitünün bağlı olduğu üniversitenin Lisansüstü Eğitim - Öğretim ve Sınav yönetmeliğindeki kurallar uygulanır. (4) Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %50’si, lisans genel not ortalamasının %30’i ve varsa eğer Yabancı Dil (İngilizce) sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır.

Başarma ŞartlarıBaşvuruda kabul edilen lisans programları: BÖTE lisans programı mezunlarının başvuruları kabul edilmektedir. ALES Minimum Puanı: 55 ( x) EA ( ) SÖZ ( x) SAYBu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumları bünyesindeki okullarda bilişim rehber öğretmeni olarak çalışabilirler. Bölümden mezun olan öğrenciler öğretmenlik gibi değerli bir mesleğin yanında alternatif meslek dallarına yönelebilmektedir. Bunlar; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni, Öğretim Teknolojileri Ölçme Değerlendirme Uzmanı, Yazılım-Tasarım Geliştirme Uzmanı, Grafik Tasarım Uzmanı, Eğitim ve Öğretim Teknoloğu, İçerik geliştirme uzmanı, Performans ve program değerlendirme uzmanı, Uzaktan Eğitim Uzmanı, Bilgisayar Programcısı, Sistem Tasarımcısı, Çoklu Ortam Tasarımcısı olarak iş bulabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018897


Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İnönü Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Üniversitesi Merkez Kampüsü (Elazığ Yolu 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşılabilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanabilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin kuramsal ve uygulamalı olarak farklı disiplinlerdeki ve disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirebilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerinin tüm boyutlarına ilişkin alanyazına ve uygulamaya katkıda bulunacak şekilde bilimsel araştırmalar planlayabilme ve uygulayabilme.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojilerine ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleyebilme ve çalışmalarına yansıtabilme.
  • Bilgisayar ve Öğretim teknolojilerinin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun nasıl sağlanabileceği konusunda kuramları temel alarak çözüm önerileri geliştirebilme bu konuda kurumlara rehberlik edebilme.
  • Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlayabilme, geliştirme ve yayılımını sağlayabilme konusundaki çalışmaları analiz edebilme ve raporlayabilme.
  • Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne dönük bilişim ve öğretim teknolojisi tabanlı bireysel ve işbirliğine dayalı ulusal ya da uluslararası projelere katkıda bulunabilme.
  • Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal, psikolojik, eğitsel ve bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek varolan uygulamaları değerlendirebilme.
  • Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileyebilme.
  • Türkiye'nin BİT vizyonuna, stratejik hedef ve eylem planları ile alanda var olan kuram ve modeller arasında eleştirel bakış açısıyla ilişki kurabilme ve değerlendirme.
  • Yaptığı çalışmalarda Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşabilme ve yeni okuryazarlıkları takip edebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan “Değerlendirme Sistemi” tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Hacettepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin ilgili maddeleri uygulanır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

(1) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi yüksek lisans programına başvuracak öğrencilerin, Yürütücü Enstitünün bağlı olduğu üniversitenin Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen asgari koşulları sağlamaları gereklidir. (2) Programa Türk vatandaşı olmayan öğrencilerin kabulünde de Yürütücü Enstitünün bağlı olduğu üniversitenin Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirtilen asgari koşulları sağlamaları gereklidir. (3) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi yüksek lisans programına başvuran öğrencilerin giriş sınavı ve değerlendirilmesi, Yürütücü Enstitü tarafından belirlenen en az üç kişilik jüri tarafından gerçekleştirilir. Giriş sınavında Yürütücü Enstitünün bağlı olduğu üniversitenin Lisansüstü Eğitim - Öğretim ve Sınav yönetmeliğindeki kurallar uygulanır. (4) Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %50’si, lisans genel not ortalamasının %30’i ve varsa eğer Yabancı Dil (İngilizce) sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır.


Başarma Şartları
Başvuruda kabul edilen lisans programları: BÖTE lisans programı mezunlarının başvuruları kabul edilmektedir. ALES Minimum Puanı: 55 ( x) EA ( ) SÖZ ( x) SAYBu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumları bünyesindeki okullarda bilişim rehber öğretmeni olarak çalışabilirler. Bölümden mezun olan öğrenciler öğretmenlik gibi değerli bir mesleğin yanında alternatif meslek dallarına yönelebilmektedir. Bunlar; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni, Öğretim Teknolojileri Ölçme Değerlendirme Uzmanı, Yazılım-Tasarım Geliştirme Uzmanı, Grafik Tasarım Uzmanı, Eğitim ve Öğretim Teknoloğu, İçerik geliştirme uzmanı, Performans ve program değerlendirme uzmanı, Uzaktan Eğitim Uzmanı, Bilgisayar Programcısı, Sistem Tasarımcısı, Çoklu Ortam Tasarımcısı olarak iş bulabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018897

Qualification Title
Master's Degree in Computer Education and Instructional Technology (with thesis)
Awarding BodyInonu University
Awarding Body Contactİnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya
Awarding Body Urlhttp://inonu.edu.tr/tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Approaching the theories and praxis in the field of CEIT (Computer Education and Instructional Technology) by utilizing scientific and higher order thinking skills.
  • Being able to utilize the basic concepts and principles of CEIT on their research at the expert level effectively.
  • Evaluating the theoretical and practical position of CEIT with and within transdiciplinary studies. 4. Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices.
  • Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices.
  • Following the contemporary trends in CEIT and reflecting them upon their studies.
  • On the basis of contemporary theories, to provide solutions and guidance on the way of diffusion of Computer Education and Instructional Technologies and their integration into learning and teaching process.
  • To analyze and report on design, develop, and dissemination of e-learning environments on the basis of teaching and learning theories.
  • To contribute national and/or international projects on an individual and collaborative bases in addressing social or domain-specific problems by utilizing information and instructional technology.
  • To evaluate existing applications that are based on theories and models of social, psychological, educational, and cognitive variables, which are related to the impact of technology on human life.
  • Being aware of the ethics of CEIT and act accordingly.Integrating and evaluating the theories and models in CEIT into the ICT vision, strategic aims and action plans of Turkey with a critical view.
  • Utilizing multiple literacies and following new literacies in their research within CEIT.
Key Competencies-
Further Info

The assessment and evaluation methods for each course are defined in detail in the hazırlanan Evaluation System ilgili tables prepared by the relevant faculty members and included in the information package. The relevant articles of the Hacettepe University Graduate Education and Examination Regulations are applied for examinations and course grades.Undergraduate programs accepted in the application: Applications of the undergraduate program graduates of CEIT are accepted.ALES Minimum Score: 55 (x) EA () SÖZ (x) SAY

Quality Assurance-
Access Requirements

(1) Students who apply for Computer Education and Instructional Technology are required to meet the minimum requirements stated in the Graduate Education Regulations of the University where the Graduate School is affiliated with.

(2) In the admission of the students who are not Turkish citizens to the program, the University of the Institute of Associate Institute must meet the minimum requirements stated in the Regulation on Graduate Education and Examination.

(3) The entrance examination and evaluation of the students applying to the Computer Education and Instructional Technology program are carried out by a jury of at least three persons determined by the Executive Institute. In the entrance exam, the rules of the Graduate School Regulations for Graduate Education and Examination apply.

(4) The overall success grade of all applicants applying for this program is calculated by the candidate evaluation jury by taking into account 50% of the ALES score, 30% of the undergraduate grade point average and 20% of the result of the Foreign Language (English) exam.

Conditions for SuccessUndergraduate programs accepted in the application: Applications of the undergraduate program graduates of CEIT are accepted.ALES Minimum Score: 55 (x) EA () SÖZ (x) SAY
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as informatics guidance counselors in schools within the official and private education institutions affiliated to the Ministry of National Education. Students who graduate from the department can turn to alternative occupations such as teaching. These;Computer and Instructional Technology TeacherInstructional Technology Testing SpecialistSoftware-Design Development SpecialistGraphic Design SpecialistEducation and Training TechnicianContent development specialistPerformance and program evaluation specialistDistance Education SpecialistComputer ProgrammerSystems DesignerMultimedia Designerthey can find work.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018897


Qualification Title
Master's Degree in Computer Education and Instructional Technology (with thesis)

Awarding Body
Inonu University

Awarding Body Contact
İnönü University Central Campus (Elazığ Road 15.km) Pk:44280 Battalgazi/Malatya

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Approaching the theories and praxis in the field of CEIT (Computer Education and Instructional Technology) by utilizing scientific and higher order thinking skills.
  • Being able to utilize the basic concepts and principles of CEIT on their research at the expert level effectively.
  • Evaluating the theoretical and practical position of CEIT with and within transdiciplinary studies. 4. Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices.
  • Planning and conducting research regarding the all dimensions of CEIT in order to contribute the literature and practices.
  • Following the contemporary trends in CEIT and reflecting them upon their studies.
  • On the basis of contemporary theories, to provide solutions and guidance on the way of diffusion of Computer Education and Instructional Technologies and their integration into learning and teaching process.
  • To analyze and report on design, develop, and dissemination of e-learning environments on the basis of teaching and learning theories.
  • To contribute national and/or international projects on an individual and collaborative bases in addressing social or domain-specific problems by utilizing information and instructional technology.
  • To evaluate existing applications that are based on theories and models of social, psychological, educational, and cognitive variables, which are related to the impact of technology on human life.
  • Being aware of the ethics of CEIT and act accordingly.Integrating and evaluating the theories and models in CEIT into the ICT vision, strategic aims and action plans of Turkey with a critical view.
  • Utilizing multiple literacies and following new literacies in their research within CEIT.

Key Competencies
-

Further Info

The assessment and evaluation methods for each course are defined in detail in the hazırlanan Evaluation System ilgili tables prepared by the relevant faculty members and included in the information package. The relevant articles of the Hacettepe University Graduate Education and Examination Regulations are applied for examinations and course grades.Undergraduate programs accepted in the application: Applications of the undergraduate program graduates of CEIT are accepted.ALES Minimum Score: 55 (x) EA () SÖZ (x) SAY


Quality Assurance
-

Access Requirements

(1) Students who apply for Computer Education and Instructional Technology are required to meet the minimum requirements stated in the Graduate Education Regulations of the University where the Graduate School is affiliated with.

(2) In the admission of the students who are not Turkish citizens to the program, the University of the Institute of Associate Institute must meet the minimum requirements stated in the Regulation on Graduate Education and Examination.

(3) The entrance examination and evaluation of the students applying to the Computer Education and Instructional Technology program are carried out by a jury of at least three persons determined by the Executive Institute. In the entrance exam, the rules of the Graduate School Regulations for Graduate Education and Examination apply.

(4) The overall success grade of all applicants applying for this program is calculated by the candidate evaluation jury by taking into account 50% of the ALES score, 30% of the undergraduate grade point average and 20% of the result of the Foreign Language (English) exam.


Conditions for Success
Undergraduate programs accepted in the application: Applications of the undergraduate program graduates of CEIT are accepted.ALES Minimum Score: 55 (x) EA () SÖZ (x) SAY

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates can work as informatics guidance counselors in schools within the official and private education institutions affiliated to the Ministry of National Education. Students who graduate from the department can turn to alternative occupations such as teaching. These;Computer and Instructional Technology TeacherInstructional Technology Testing SpecialistSoftware-Design Development SpecialistGraphic Design SpecialistEducation and Training TechnicianContent development specialistPerformance and program evaluation specialistDistance Education SpecialistComputer ProgrammerSystems DesignerMultimedia Designerthey can find work.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address