Yeterlilik Kodu

TR0030031107

Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder.
  • Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
  • Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
  • Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
  • Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
  • AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).
  • Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder.
  • Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar.
  • Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
  • Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar.
  • Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
  • Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
  • Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri izleyip eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, uzmanlık alanına ait bilimsel etkinliklere aktif olarak katılır.
  • Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
  • Uzmanlık alanında çalışan meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
  • Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
  • Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Özel Kabul Koşulları

Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Eğitim Bilimleri Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır (www.egitim.sakarya.edu.tr). Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları (örneğin Erasmus) kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler Enstitü Anabilim Dalı`nda İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Bu kapsamda Üniversitemize gelmek isteyen öğrenciler programa başvuru ve kayıt işlemlerini Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü Erasmus Ofisine yapmaktadırlar. Başvuru süreci ve işlemler ile ilgili detaylı bilgiler Erasmus Ofisi`nin internet adresine mevcuttur (www.erasmus.sakarya.edu.tr/eng.htm).

Başarma ŞartlarıDereceyi alabilmek / programı tamamlamak için 90 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasına müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir. Bu bölüm, yüksek öğretimde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında 90 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030031107


Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgilere sahiptir.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili yeni ve güncel bilgiler, teknik ve yöntemler konusunda derinlemesine, eğitim bilimleri, eğitim teknolojisi, öğretmenlik mesleği konularında üst düzey bilgiye sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisiyle ilgili kavramları, fikirleri bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara problemlerle ve çözüm yöntemleriyle ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder.
  • Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
  • Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
  • Sorun çözmede üst düzey düşünme becerilerini kullanarak stratejik kararlar verir.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
  • Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği alanlarında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular, öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
  • Sorumluluğundaki kişiler ve özellikle öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, ailelerinin ve çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
  • AR-GE amaçlı kurumlar arası işbirliğine yönelik projeler geliştirir, yeni ve özgün fikirler ve yöntemler geliştirerek uygulamalarını yapar.
  • Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level B2).
  • Akademik ve mesleki bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine liderlik eder.
  • Eğitim teknolojisi ile ilgili araştırma yapar.
  • Bilgisayar ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (European Computer Driving Licence, Advanced Level) aynı anda meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
  • Mesleğini yürütürken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak uzmanlık alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Özdeğerlendirme yaparak sürekli gelişim için çaba harcar.
  • Öğretim teknolojisi alanındaki özgün bir konuda bilimsel araştırma sürecine uygun bir araştırma gerçekleştirir.
  • Alanıyla ilgili öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri karşı karşıya kaldığı problemlere çözüm üretmede kullanır.
  • Öğretim teknolojisi alanına özgü okuryazarlık becerileri sergiler.
  • Uzmanlık alanı ile ilgili bilgileri izleyip eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, uzmanlık alanına ait bilimsel etkinliklere aktif olarak katılır.
  • Öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojileri, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
  • Uzmanlık alanında çalışan meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Global Scale, Level C1).
  • Yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. Toplumun değerleri ve çevreyi koruma konularında yeterli bilgiye ve bilince sahiptir.
  • Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirir ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesine sahip olunur.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Özel Kabul Koşulları

Yüksek lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Programa öğrenci kabulü ve başvuru koşulları akademik dönem başlamadan önce Eğitim Bilimleri Enstitüsü Internet adresinde yayınlanmaktadır (www.egitim.sakarya.edu.tr). Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları (örneğin Erasmus) kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler Enstitü Anabilim Dalı`nda İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. Bu kapsamda Üniversitemize gelmek isteyen öğrenciler programa başvuru ve kayıt işlemlerini Dış İlişkiler Şube Müdürlüğü Erasmus Ofisine yapmaktadırlar. Başvuru süreci ve işlemler ile ilgili detaylı bilgiler Erasmus Ofisi`nin internet adresine mevcuttur (www.erasmus.sakarya.edu.tr/eng.htm).


Başarma Şartları
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için 90 AKTS kredisi karşılığı ilan edilen lisansüstü ders programından ders alınması ve başarılı bir şekilde bu derslerin tamamlanması gerekmektedir. Ders aşamasının tamamlanmasına müteakip danışman öğretim üyesinin nezaretinde belirlenecek bir konuda tez çalışması yapılarak teslim edilmelidir. Buna ilaveten, tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunması istenmektedir. Bu bölüm, yüksek öğretimde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında 90 AKTS kredilik ikinci aşama derece sistemine tabidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora derecesine başvuruda bulunabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030031107

Qualification Title
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Diploması
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactSakarya University
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030031107


Qualification Title
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Diploması

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Sakarya University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address