Yeterlilik Kodu

TR0030011690

Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAtatürk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum
Sorumlu Kurum URLhttp://www.atauni.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri bilimlerinin tanımı, konusu, gerekliliği, kavramları, kaynakları ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenlerinin bu kaynaklardan nasıl yararlandığını açıklar.
  • Eğitim alanı ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili iletişim, sunum, plan ve organizasyon, motivasyon ve profesyonellik alanlarında gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri dersi öğretim programlarını değerlendirme, karşılaştırma ve önerilen takvim ve etkinliklere uygun olarak uygulama becerisine sahip olur.
  • Bilgisayar dersi öğretim programlarına ve bu alandaki çağdaş normlara uygun ölçme-değerlendirme uygulamaları yapar. 
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri dersi programlarında kazandırılmak istenilen becerilere sahip olur ve öğrenci seviyesine uygun her türlü yazılı, görsel ve işitsel materyalleri seçer, geliştir ve kullanır. 
  • Araştırma, eğitim ve uygulama çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir. 
  • Eğitim sisteminin ve okul örgütünün yapı ve işleyişini bilir.
  • Yapısal, yönetimsel, eğitsel ve çevre ile ilişkileri açısından okulun geliştirilmesine yardımcı olur. 
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim ve işbirliği kurabilir.
  • Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, farklılıklara saygı, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlere bağlıdır. 
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaya özen gösterir. 
  • Bir öğretmene yakışan görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilir. 
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretiminde farklı yöntem ve teknikleri kullanır. 
  • Öğretim ve değerlendirme sürecinde bireysel farklılıklar, gelişim düzeyleri ve özel öğretime ihtiyacı olan bireyleri dikkate alır.
  • Bilimsel çalışmalarda etik değerlerin korunmasına özen gösterir.
  • Öğretmenlik mesleği yeterlikleri çerçevesinde tarafsız biçimde öz değerlendirme yapabilir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Sayısal puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek

Başarma Şartları240 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Doktora Tezini jüri önünde başarı ile sunmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

BÖTE bölümünden doktorasını alan mezunlar öncelikle üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirilebilirler. en az 10 yıllık bir süreçde BÖTE bölümlerindeki öğretim üyesi açığının dolması beklenmemektedir. Mezunlar ayrıca kıdemli teknik personel, proje yöntecisi, performans teknolojisti ve ilgili diğer alanlarda uzman ve yönetici olabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030011690


Yeterlilik Adı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Atatürk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü Üniversite Mahallesi Prof. Dr. Hikmet Koçak Sokak No : 8 P.K : 25050 Yakutiye / Erzurum

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri bilimlerinin tanımı, konusu, gerekliliği, kavramları, kaynakları ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenlerinin bu kaynaklardan nasıl yararlandığını açıklar.
  • Eğitim alanı ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili iletişim, sunum, plan ve organizasyon, motivasyon ve profesyonellik alanlarında gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri dersi öğretim programlarını değerlendirme, karşılaştırma ve önerilen takvim ve etkinliklere uygun olarak uygulama becerisine sahip olur.
  • Bilgisayar dersi öğretim programlarına ve bu alandaki çağdaş normlara uygun ölçme-değerlendirme uygulamaları yapar. 
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri dersi programlarında kazandırılmak istenilen becerilere sahip olur ve öğrenci seviyesine uygun her türlü yazılı, görsel ve işitsel materyalleri seçer, geliştir ve kullanır. 
  • Araştırma, eğitim ve uygulama çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir. 
  • Eğitim sisteminin ve okul örgütünün yapı ve işleyişini bilir.
  • Yapısal, yönetimsel, eğitsel ve çevre ile ilişkileri açısından okulun geliştirilmesine yardımcı olur. 
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim ve işbirliği kurabilir.
  • Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, farklılıklara saygı, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlere bağlıdır. 
  • Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanmaya özen gösterir. 
  • Bir öğretmene yakışan görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olabilir. 
  • Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretiminde farklı yöntem ve teknikleri kullanır. 
  • Öğretim ve değerlendirme sürecinde bireysel farklılıklar, gelişim düzeyleri ve özel öğretime ihtiyacı olan bireyleri dikkate alır.
  • Bilimsel çalışmalarda etik değerlerin korunmasına özen gösterir.
  • Öğretmenlik mesleği yeterlikleri çerçevesinde tarafsız biçimde öz değerlendirme yapabilir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Sayısal puan türünde en az 55 ALES (Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı) puanına sahip olmak, ÜDS, KPDS veya eşdeğer bir yabancı dil sınavından (TOFEL vb) en az 55 puan almış olmak, Akademik Lisans Üstü Sınavının(ALES) % 60, lisans mezuniyet ortalamasının %20 ve yüksek lisans mezuniyet ortalamasının %20'si alınarak oluşturulan puanlarla belirlenen sıralamada kontenjan sayısına göre gerekli sıralamaya girebilmek


Başarma Şartları
240 AKTS karşılığı dersi başarı ile tamamlamak ve hazırlayacağı Doktora Tezini jüri önünde başarı ile sunmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

BÖTE bölümünden doktorasını alan mezunlar öncelikle üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirilebilirler. en az 10 yıllık bir süreçde BÖTE bölümlerindeki öğretim üyesi açığının dolması beklenmemektedir. Mezunlar ayrıca kıdemli teknik personel, proje yöntecisi, performans teknolojisti ve ilgili diğer alanlarda uzman ve yönetici olabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030011690

Qualification Title
Computer Education and Instructional Technology (CEIT)
Awarding BodyAtatürk University
Awarding Body ContactAtatürk University
Awarding Body Urlhttp://www.atauni.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

- Have expert level subject and professional knowledge in Computer Education and Instructional Technology(CEIT). - Understands the relationship between CEIT, history of CEIT and other disciplines.- Use the theoretical and applied knowledge gained in the field of CEIT for the purpose of research and teaching. - Recognize any problem in CEIT, develop possible solutions, put in practice and test these possible solutions, reach a conclusion by using the gathered data. - Take responsibilities when encounter problems in the methods and system used in CEIT to develop new strategic approaches and solutions. - Carry out research, education, and application works as an individual or as a team member. - Practices problem solving skills in the field of CEIT and interdisciplinary studies as well. - Evaluate new findings in the field of CEIT and history of CEIT in an unbiased and critical manner. - Apply principles of "Professional Development" and "Lifelong Learning" to himself and others.- Evaluate critically the social relations in vocational and professional environments and may lead to future studies to improve them when necessary.- Achieve written and verbal communication by using at least one foreign language, at the level of the “European Language Portfolio B2 General." - Interpret the policies applied in the field of CEIT, evaluate them within the framework of quality processes and improve them when necessary. - Know the rules of ethics to be followed in CEIT studies, and can evaluate and teach these rules. - Present his/her or other experts’ studies in the field of CEIT or history of CEIT via written, oral, or visual system in a meaningful way. - Evaluate developments in the field of CEIT in the local (in line with national values and realities of the country) and universal dimension.

Key Competencies-
Further Info

Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan.

Quality Assurance-
Access Requirements

to have a score of minimum 55 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme(Master of Art)

Conditions for SuccessSuccessful completion of all courses equivalent 240 ECTS credits and succesful defence of Doctorate Thesis.
Progression Paths (Relationship Type)

Those who graduated from CEIT Ph.D. program primarily become an academician and work in the universities. The other graduates work as advanced skilled technical staff, project manager, performance technologist, expert and manager in related sectors.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030011690


Qualification Title
Computer Education and Instructional Technology (CEIT)

Awarding Body
Atatürk University

Awarding Body Contact
Atatürk University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

- Have expert level subject and professional knowledge in Computer Education and Instructional Technology(CEIT). - Understands the relationship between CEIT, history of CEIT and other disciplines.- Use the theoretical and applied knowledge gained in the field of CEIT for the purpose of research and teaching. - Recognize any problem in CEIT, develop possible solutions, put in practice and test these possible solutions, reach a conclusion by using the gathered data. - Take responsibilities when encounter problems in the methods and system used in CEIT to develop new strategic approaches and solutions. - Carry out research, education, and application works as an individual or as a team member. - Practices problem solving skills in the field of CEIT and interdisciplinary studies as well. - Evaluate new findings in the field of CEIT and history of CEIT in an unbiased and critical manner. - Apply principles of "Professional Development" and "Lifelong Learning" to himself and others.- Evaluate critically the social relations in vocational and professional environments and may lead to future studies to improve them when necessary.- Achieve written and verbal communication by using at least one foreign language, at the level of the “European Language Portfolio B2 General." - Interpret the policies applied in the field of CEIT, evaluate them within the framework of quality processes and improve them when necessary. - Know the rules of ethics to be followed in CEIT studies, and can evaluate and teach these rules. - Present his/her or other experts’ studies in the field of CEIT or history of CEIT via written, oral, or visual system in a meaningful way. - Evaluate developments in the field of CEIT in the local (in line with national values and realities of the country) and universal dimension.


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and evaluation system for each course is described in detail under Course Instruction Plan.


Quality Assurance
-

Access Requirements

to have a score of minimum 55 from ALES (academic test for graduate studies) exam, to have a score of minimum 55 from UDS (Interuniversity Board Foreign Language Examination) or KPSD (Test of Foreign Language for Public Servants) exams or equivalent score from TOEFL or similar exams, to be in the line according to the qouta of the programme as result of the mark graded by taking %60 of the mark candidates get from Academic Graduate Exam, % 20 of their General Point Average(GPA) of their graduate programme and % 20 of their General Point Average(GPA) of their undergraduate programme from graduate programme(Master of Art)


Conditions for Success
Successful completion of all courses equivalent 240 ECTS credits and succesful defence of Doctorate Thesis.

Progression Paths (Relationship Type)

Those who graduated from CEIT Ph.D. program primarily become an academician and work in the universities. The other graduates work as advanced skilled technical staff, project manager, performance technologist, expert and manager in related sectors.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address