Yeterlilik Kodu | TR0030219413 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | (1) Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır. (2) Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden, yüksek lisans düzeyinde en az 65 ve doktora düzeyinde en az 70 olması gerekir. (3) Seminer ders, uzmanlık alanı, yeterlilik ders, tez çalışması ve bitirme projesi geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir. (4) Öğrenci başarısız olduğu bir dersin yerine başka bir ders alabilir. a. 3 kredilik en az toplam 21 kredilik 7 dersi başarı ile verme. b. Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek. c. Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile vermek. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Aşağıdaki linkte belirtilen, lisansüstü öğrenci yönetmeliği incelenebilir; https://lisansustu.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/126102202094305.pdf Madde 14 de, öğrenci başvuru koşulları, Madde 15 de ise, yüksek lsans programlarında değerlendrme ve öğrenci kabül şartları belirtilmiştir. | |
Başarma Şartları | 3 kredilik en az toplam 21 kredilik 7 dersi başarı ile verme. Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek. Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile vermek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler üniversitelerde, araştırma enstitülerinde, çeşitli devlet kurumlarında, özel sektörde yazılım ve donanım firmalarında ve teknolojiye yönelik çeşitli iş kollarında istihdam edilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219413
Öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan, lisans yeterliliklerine dayalı bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Gereksinim duyulan bilgi ve verilere ulaşma, bunları tanımlama ve sınıflandırmada yüksek seviyeli beceri elde etme
- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.
- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetebilme.
- Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme.
- Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme.
- Bilgisayar Mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma.
- Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistem, süreci, cihaz ve ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme.
- Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum.
- Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.
- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Başarı notu, ara sınav notunun %40’ı ve genel sınav notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
(2) Bir dersin başarılı sayılabilmesi için hem genel sınav notunun hem de başarı notunun 100 tam not üzerinden, yüksek lisans düzeyinde en az 65 ve doktora düzeyinde en az 70 olması gerekir.
(3) Seminer ders, uzmanlık alanı, yeterlilik ders, tez çalışması ve bitirme projesi geçer (G) veya kalır (K) olarak değerlendirilir.
(4) Öğrenci başarısız olduğu bir dersin yerine başka bir ders alabilir.
a. 3 kredilik en az toplam 21 kredilik 7 dersi başarı ile verme.
b. Yüksek lisans seminer çalışmasını başarı ile vermek.
c. Yüksek lisans tez çalışmasını başarı ile vermek.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Aşağıdaki linkte belirtilen, lisansüstü öğrenci yönetmeliği incelenebilir; https://lisansustu.karabuk.edu.tr/yuklenen/dosyalar/126102202094305.pdf Madde 14 de, öğrenci başvuru koşulları, Madde 15 de ise, yüksek lsans programlarında değerlendrme ve öğrenci kabül şartları belirtilmiştir.
Bu bölümden mezun olan öğrenciler üniversitelerde, araştırma enstitülerinde, çeşitli devlet kurumlarında, özel sektörde yazılım ve donanım firmalarında ve teknolojiye yönelik çeşitli iş kollarında istihdam edilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219413 | |
Qualification Title | Yüksek Lisans - Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Masters Degree | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Acquire solid background to get the required information and data, to define and classify them. Complete and implement “limited or incomplete data” by using different scientific methods. Be aware of social, scientific and ethical values guarding adequacy at all professional activities and at the stage of data collection, interpretation and announcement. Gain comprehensive information on modern techniques, methods and their borders which are being applied to engineering. Consolidate Computer Engineering problems, develop proper method(s) to solve and apply the innovative solutions to them. Be aware of new and developing application of Computer Engineering profession and ability to analyze and study on those applications Work in multi-disciplinary teams and to take responsibility to define approaches for complex situations. Design a system, component, or process to meet desired need within realistic constraints, such as economic, environmental, social, political, ethical, health safety, manufacturability, and sustainability. Interpret computer engineering application’s social and environmental dimensions and its compliance with the social environment. Develop new and original ideas and methods, to develop new innovative solutions at design of system, component or process. Design and apply analytical, modelling and experimental based research, analyze and interpret the faced complex issues during the design and apply process. | |
Key Competencies | - | |
Further Info |
a. Successfully teaching at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits. b. Successfully giving postgraduate seminar work. c. Successfully submitting a masters thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages. | |
Conditions for Success | a. Successfully teaching at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits. b. Successfully giving postgraduate seminar work. c. Successfully submitting a masters thesis. Thesis (Formal) a. Successfully teaching at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits. b. Successfully giving postgraduate seminar work. c. Successfully submitting a masters thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219413
Acquire solid background to get the required information and data, to define and classify them. Complete and implement “limited or incomplete data” by using different scientific methods. Be aware of social, scientific and ethical values guarding adequacy at all professional activities and at the stage of data collection, interpretation and announcement. Gain comprehensive information on modern techniques, methods and their borders which are being applied to engineering. Consolidate Computer Engineering problems, develop proper method(s) to solve and apply the innovative solutions to them. Be aware of new and developing application of Computer Engineering profession and ability to analyze and study on those applications Work in multi-disciplinary teams and to take responsibility to define approaches for complex situations. Design a system, component, or process to meet desired need within realistic constraints, such as economic, environmental, social, political, ethical, health safety, manufacturability, and sustainability. Interpret computer engineering application’s social and environmental dimensions and its compliance with the social environment. Develop new and original ideas and methods, to develop new innovative solutions at design of system, component or process. Design and apply analytical, modelling and experimental based research, analyze and interpret the faced complex issues during the design and apply process.
- The success grade is calculated by taking 40% of the midterm exam grade and 60% of the general exam grade.
- In order for a course to be considered successful, both the general exam grade and the passing grade must be at least 65 out of 100 at the masters level and at least 70 at the doctorate level.
- Seminar course, specialization, proficiency course, thesis work and graduation project are evaluated as pass (G) or fail (F).
- The student can take another course instead of a failed course.
a. Successfully teaching at least 7 courses with a total of 21 credits of 3 credits.
b. Successfully giving postgraduate seminar work.
c. Successfully submitting a masters thesis.
For Turkish Citizens: First Cycle (Bachelors) Degree diploma, (2) A minimum score of 55 in the Examination for Academic Personnel and Graduate Studies (ALES) or equivalent international examinations scores for graduate-level programmes such as GRE, GMAT, etc., recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on ALES and first cycle degree grade point averages. For International Students: First Cycle Degree diploma obtained from universities recognised by YÖK. Candidates gain access to the programmes based on their first cycle degree grade point averages.
This degree is an academically oriented degree and enables the graduate to exercise his/her profession in or a related field of study and/or in research.
Qualification is continuous