Yeterlilik Kodu

TR0030006435

Yeterlilik Adı
Bilgi Yönetimi Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgi Yönetimi temel kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma, işletmelerde katma değere çevirebilmek.
  • İşletim sistemleri, ofis yazılımları hakkında iyi derecede bilgi sahibi olma ve bu yazılımları kullanabilmek.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
  • Veritabanı uygulamaları geliştirebilme, web sayfa tasarımı ve internet programcılığı konusunda işletmelere fayda sağlayabilmek.
  • Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanabilmek.
  • Bilişim Teknolojilerinin bir işletmenin hedeflerine nasıl katkı sağlayacağını bilerek, bu katkıyı arttırıcı çalışmalar yapabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Bireysel ya da takım içinde disiplinli şekilde çalışabilme, sorumluluk alma özgüvene sahip olabilmek.
  • İletişim, müşteri ilişkileri, yönetim ve organizasyon konularında temel bilgi sahibi olabilmek.
  • Sistem analizi, proje yönetimi, toplam kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu süreçlere aktif olarak katılabilmek.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilişim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileyebilme becerisine sahip olabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere, çalıştaylara, mezuniyet projelerine ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %70ine katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Sınavlar genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin hocası ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar derse giren hocalar tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 5 iş günü içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.(www.osym.gov.tr)

Başarma Şartlarıİlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak 30 iş günü staj yapmak zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olacak öğrencilerin, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Nesnel Programlama, Görsel programlam, Web Tasarım, Genel İşletme, İşletim Sistemleri, Masaüstü Yayıncılık, İşlem tabloları, Çoklu Ortam Uygulamaları, Kurumsal İletişim ve Birlikte Çalışma, Yönetim ve Organizasyon, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Toplam Kalite Yönetimi, İşletme Yönetimi, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku gibi) derslerde İşletmelerin ihtiyaç duydukları ara eleman açığını dolduracakları göz önüne alınmıştır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006435


Yeterlilik Adı
Bilgi Yönetimi Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgi Yönetimi temel kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma, işletmelerde katma değere çevirebilmek.
  • İşletim sistemleri, ofis yazılımları hakkında iyi derecede bilgi sahibi olma ve bu yazılımları kullanabilmek.
  • Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilmek.
  • Veritabanı uygulamaları geliştirebilme, web sayfa tasarımı ve internet programcılığı konusunda işletmelere fayda sağlayabilmek.
  • Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanabilmek.
  • Bilişim Teknolojilerinin bir işletmenin hedeflerine nasıl katkı sağlayacağını bilerek, bu katkıyı arttırıcı çalışmalar yapabilme becerisine sahip olabilmek.
  • Bireysel ya da takım içinde disiplinli şekilde çalışabilme, sorumluluk alma özgüvene sahip olabilmek.
  • İletişim, müşteri ilişkileri, yönetim ve organizasyon konularında temel bilgi sahibi olabilmek.
  • Sistem analizi, proje yönetimi, toplam kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu süreçlere aktif olarak katılabilmek.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilişim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileyebilme becerisine sahip olabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her bir öğrenci derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, projelere, seminerlere, çalıştaylara, mezuniyet projelerine ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Teorik derslerin en azından %70ine katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. Sınavlar genelde yazılı şekildedir. Fakat dersin hocası ders bilgilendirme formunda belirtmek şartıyla, isterse sınavları, projeleri ve ödevleri sözlü şekilde yapabilir. Sınavlar derse giren hocalar tarafından yapılır ve düzenlenir. Mazeret sınavı, final sınavları bittikten sonra 5 iş günü içerisinde ilgili kurulun denetiminden ve kabulünden sonra belgelenmiş özür belgeleriyle öğrencilere yapılır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı)’ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce (ÖSYM) düzenlenmektedir. Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.(www.osym.gov.tr)


Başarma Şartları
İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak 30 iş günü staj yapmak zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olacak öğrencilerin, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Nesnel Programlama, Görsel programlam, Web Tasarım, Genel İşletme, İşletim Sistemleri, Masaüstü Yayıncılık, İşlem tabloları, Çoklu Ortam Uygulamaları, Kurumsal İletişim ve Birlikte Çalışma, Yönetim ve Organizasyon, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri, Toplam Kalite Yönetimi, İşletme Yönetimi, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku gibi) derslerde İşletmelerin ihtiyaç duydukları ara eleman açığını dolduracakları göz önüne alınmıştır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006435

Qualification Title
Associate Diploma in Information Management
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Defines, explains and uses basic concepts of Information. Management and turns them into added value in businesses. Has knowledge about operating systems and Office programs and uses them. Reaches the information and searches for sources and uses the database. Develops database applications and helps the business about website design and internet programming. Thinks analytically and uses modern methods and Technologies in Information Technologies. To know how the information technologies can contribute to bussiness aims and to be able to find ways to contribute more. To work individually or in a team in a disciplined way, and to take on responsibility. To have basic knowledge about communication, customer relations, management and organization. To know about system analysis, project management, total quality processes and to join those processes in an active way. To be aware of lifelong learning; to be able to improve himself and follow the developments in science and technology.

Key Competencies-
Further Info

Each student should participate in classes, workshops, labs, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies during the registration period. Students who do not attend at least 70% of theoretical courses are not allowed to take final exams from those courses. When the student shows the necessary participation in the theoretical courses, participation is not compulsory for this course if the course is to be taken again later.The exams are usually written. However, the instructor can make the examinations, projects and assignments verbally provided that he / she indicates in the course information form. The exams are held and organized by the instructors entering the course. Make-up exams are made to the students with documented apologies within 5 working days after the final exams are over, from the inspection and approval of the relevant institution.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted through an examination based on Higher Education YGS (Higher Education Transition Exam). The examination is held once a year and organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates can enter the higher education institutions with a score obtained by combining YGS examination scores and middle school achievement averages (www.osym.gov.tr)

Conditions for SuccessTo complete all the courses necessary for graduation within the periods specified in the related regulation, to be successful from the courses taken and to complete the program that is going on with the condition of at least 2.00 weighted grade point average30 working days internship is obligatory.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the program will be able to use the information they received during their 2 years of education (Objective Programming, Visual Programming, Web Design, General Business, Operating Systems, Desktop Publishing, Process Tables, Multimedia Applications, Corporate Communication and Collaboration, Management and Organization, Database Management Systems , Total Quality Management, Business Management, Business and Social Security Law), it is considered that Businesses will fill the vacancies they need.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006435


Qualification Title
Associate Diploma in Information Management

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Defines, explains and uses basic concepts of Information. Management and turns them into added value in businesses. Has knowledge about operating systems and Office programs and uses them. Reaches the information and searches for sources and uses the database. Develops database applications and helps the business about website design and internet programming. Thinks analytically and uses modern methods and Technologies in Information Technologies. To know how the information technologies can contribute to bussiness aims and to be able to find ways to contribute more. To work individually or in a team in a disciplined way, and to take on responsibility. To have basic knowledge about communication, customer relations, management and organization. To know about system analysis, project management, total quality processes and to join those processes in an active way. To be aware of lifelong learning; to be able to improve himself and follow the developments in science and technology.


Key Competencies
-

Further Info

Each student should participate in classes, workshops, labs, projects, seminars, workshops, graduation projects and other studies during the registration period. Students who do not attend at least 70% of theoretical courses are not allowed to take final exams from those courses. When the student shows the necessary participation in the theoretical courses, participation is not compulsory for this course if the course is to be taken again later.The exams are usually written. However, the instructor can make the examinations, projects and assignments verbally provided that he / she indicates in the course information form. The exams are held and organized by the instructors entering the course. Make-up exams are made to the students with documented apologies within 5 working days after the final exams are over, from the inspection and approval of the relevant institution.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted through an examination based on Higher Education YGS (Higher Education Transition Exam). The examination is held once a year and organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Candidates can enter the higher education institutions with a score obtained by combining YGS examination scores and middle school achievement averages (www.osym.gov.tr)


Conditions for Success
To complete all the courses necessary for graduation within the periods specified in the related regulation, to be successful from the courses taken and to complete the program that is going on with the condition of at least 2.00 weighted grade point average30 working days internship is obligatory.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduated from the program will be able to use the information they received during their 2 years of education (Objective Programming, Visual Programming, Web Design, General Business, Operating Systems, Desktop Publishing, Process Tables, Multimedia Applications, Corporate Communication and Collaboration, Management and Organization, Database Management Systems , Total Quality Management, Business Management, Business and Social Security Law), it is considered that Businesses will fill the vacancies they need.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address