Yeterlilik Kodu

TR0030024874

Yeterlilik Adı
Bilgi ve Belge Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kütüphane, bilgi ve arşiv çalışmaları
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgi kaynakları ve hizmetlerini belirler ve değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Yurtiçi ve yurtdışında bilgi ve/veya enformasyon sektöründe kullanılan terimler, kavramsal içerikleri ve bağlantıları ile hem basılı hem de elektronik ortamda bulunan ilgili terminoloji kaynaklarını (sözlükler, ansiklopediler, thesauruslar) değerlendirir ve yenilerini üretir.
  • Bilgi merkezleri bağlamında sosyal, kurumsal modellerin analizi, bu modellerin iş yönetimi ile ilgilerinin açıklanması, sosyal statüler, davranış modelleri, sosyal kurumlar ve kişisel analizler konularında yetkinlik kazanır.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Bilgi erişim süreci ve bilgi erişim sistemlerinin içeriği, sorgulama süreci ve aşamaları, bilgi erişim sürecinin değerlendirilmesi, kesin isabet ve erişim isabeti, bilgi erişim modelleri; olasılık modeli, Boolean mantığı, vektör uzayı modeli, istatistiksel ağırlıklandırma ve bilgi erişim sistemi türü olarak Internet’te bilgi erişim sürecinin niteliğini, ulusal ve evrensel örnekler ile değerlendirme konularında uygulama becerisi kazanır.
  • Bilgi erişimde açıklayıcı modeller ve teknikler, enformasyon sistemleri ve olasılık kuramına odaklanan matematiksel iletişim teorilerini uygulayabilir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulut bilişim modelleri ve teknik özellikleri konusunda temel bilgileri edinir ve bu konudaki gelişmeleri, girişimleri derleyerek mevcut örneklerin bilgi hizmetleri açısından yararlılık ve sınırlılıklarını saptayabilir.
  • Sınıflama yöntemlerini uygulayarak çağdaş sınıflama sistemlerini kullanır; bilgi merkezlerinde kullanılan farklı sınıflama sistemlerinin özelliklerini, aynı sınıflama sistemini kullanan farklı bilgi merkezlerinde uyumu araştırır, sistem önerisi belirler.
  • Bilgi merkezlerinin katalog kayıtları arasındaki tutarlık analizlerini yapabilir.
  • Bilgi uzmanının bir kütüphane binasının yapımında dikkat edilecek noktalar, hazırlaması gereken diyagramlar ve binanın mobilya teşrifinde kullanılacak malzemenin binaya etkisi; mekân saptamasında ve iletişimindeki temel noktalar hakkında uygulama becerisine sahip olur.
  • Meslek etiği ve mesleki sorumluluk bağlamında etik kuralları irdeler.
  • Arşiv teorilerini uygulama alanında yeni yaklaşımlar için kullanma becerisi kazanır.
  • Engellilerin toplumla bütünleşmesinde iletişim ve bilgiye erişim, erişilebilirlik konusunda yapılan çalışmaları değerlendirir ve öneriler geliştirebilir.
  • Elektronik ve Basılı yayınları değerlendirebilir.
  • Bilgi merkezlerinin elektronik yayınları değerlendirme politikalarını karşılaştırma, elektronik kaynakları fiziksel özellikleri ve içerikleri açısından değerlendirme becerisi kazanır.
  • Elektronik belgeler, elektronik bilgilere erişim ve bilgi edinme özgürlüğü, elektronik bilgi kaynakları ve Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, IFLA kütüphanelerin elektronik bilgi kaynaklarını kullanımı bildirisi, telif hakları ve elektronik bilgiler, ulusal ve uluslararası telif hakkı yasaları ve politikalar, telif haklarının yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır.
  • Kurumlarda bilgi yönetim sistemini tanımlama, geliştirme, bütünleştirme, uygulama adımlarını belirleme ve gerçekleştirme becerisi kazanır.
  • Kurumsal arşiv yönetim sistemi uygulamalarını arşiv yönetim yaklaşımlarının öngördüğü yöntem ve tekniklere uygun olarak tanımlama ve yürütme yetkinliği kazanır.
  • Kamu kurum ve kuruluşlarda bilgi ve belge kayıtlarına yönelik metadata standartlarını ilgili kuram ve yöntemlerine yönelik olarak uygulayabilir.
  • Elektronik belge yönetimi uygulamalarında kurumsal başarı için izlenmesi gereken süreçler ile geçiş süreci modellemesinin adımlarını planlayabilir.
  • Özgün bir Thesaurus algoritması oluşturabilir.
  • Özel arşivlerle ilgili işlemlerde yetkinlik kazanır.
  • Bilgi merkezlerinin özellikle kütüphanelerin, devlet teşkilatı içinde eğitim, bilim, kültür politikaları çerçevesinde nasıl bir örgütsel yapılanma izlendiğini ve kurumlararası işbirliği ve koordinasyon ile hizmet alan kesim arasındaki ilişkileri düzenleyen yasaların nitelikli bilgi hizmetlerinin sağlanmasına olan etkilerini ortaya koyabilir.
  • Kuramsal bilginin oluşumu ve toplumsal bilgiye dönüşümünde epistemoloji- bilgi.
  • Sektörel düzeyde yurtiçi ve yurtdışında erişilebilir bilgi kaynakları ve hizmetlerini belirleyebilir, değerlendirebilir.
  • Kartografik, filatelik ve nümizmatik materyalin hizmete sunulması ve kullanım alanlarına ilişkin yetkinlik kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere, kuram ve uygulamada en üst düzeyde mesleki yeterlilik kazanacakları akademik ve entelektüel bir çevre sunmak,
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri, araştırmaları ve çalışmaları takip etmek,
  • Türkiye’de kütüphane, arşiv ve müzelerin hizmetlerinin kalitesini artırmaya yardım etmek,
  • Bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunlara çözümler üretmek,
  • Bilgi profesyonellerinin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak,
  • Türkiye’nin sosyal ve kültürel gelişimini desteklemektir.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a)     Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)    Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)     Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)    Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)    Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Başarma ŞartlarıDoktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar, özel ve devlet kurumlarında (üniversite, araştırma, halk, okul ve özel kütüphaneler, arşivler ve dokümantasyon merkezleri, veri tabanı tasarım, indeksleme ve öz çıkarma hizmetleri, arama motorları, yazılım firmaları, haber ajansları, yayıncılar ve araştırma & geliştirme merkezleri vb.) iş bulabilmektedirler. 

Mezunlar, kütüphaneci, bilgi profesyoneli, arşivci, akademisyen, sistem analisti, web tasarımcısı vb. gibi unvanlar alabilmektedirler. Ayrıca alanla ilgili bazı kurumlarda yönetici olarak da çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024874


Yeterlilik Adı
Bilgi ve Belge Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgi kaynakları ve hizmetlerini belirler ve değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • Alanyazın araştırması yapar.
  • Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Yurtiçi ve yurtdışında bilgi ve/veya enformasyon sektöründe kullanılan terimler, kavramsal içerikleri ve bağlantıları ile hem basılı hem de elektronik ortamda bulunan ilgili terminoloji kaynaklarını (sözlükler, ansiklopediler, thesauruslar) değerlendirir ve yenilerini üretir.
  • Bilgi merkezleri bağlamında sosyal, kurumsal modellerin analizi, bu modellerin iş yönetimi ile ilgilerinin açıklanması, sosyal statüler, davranış modelleri, sosyal kurumlar ve kişisel analizler konularında yetkinlik kazanır.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir.
  • Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Bilgi erişim süreci ve bilgi erişim sistemlerinin içeriği, sorgulama süreci ve aşamaları, bilgi erişim sürecinin değerlendirilmesi, kesin isabet ve erişim isabeti, bilgi erişim modelleri; olasılık modeli, Boolean mantığı, vektör uzayı modeli, istatistiksel ağırlıklandırma ve bilgi erişim sistemi türü olarak Internet’te bilgi erişim sürecinin niteliğini, ulusal ve evrensel örnekler ile değerlendirme konularında uygulama becerisi kazanır.
  • Bilgi erişimde açıklayıcı modeller ve teknikler, enformasyon sistemleri ve olasılık kuramına odaklanan matematiksel iletişim teorilerini uygulayabilir.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Bulut bilişim modelleri ve teknik özellikleri konusunda temel bilgileri edinir ve bu konudaki gelişmeleri, girişimleri derleyerek mevcut örneklerin bilgi hizmetleri açısından yararlılık ve sınırlılıklarını saptayabilir.
  • Sınıflama yöntemlerini uygulayarak çağdaş sınıflama sistemlerini kullanır; bilgi merkezlerinde kullanılan farklı sınıflama sistemlerinin özelliklerini, aynı sınıflama sistemini kullanan farklı bilgi merkezlerinde uyumu araştırır, sistem önerisi belirler.
  • Bilgi merkezlerinin katalog kayıtları arasındaki tutarlık analizlerini yapabilir.
  • Bilgi uzmanının bir kütüphane binasının yapımında dikkat edilecek noktalar, hazırlaması gereken diyagramlar ve binanın mobilya teşrifinde kullanılacak malzemenin binaya etkisi; mekân saptamasında ve iletişimindeki temel noktalar hakkında uygulama becerisine sahip olur.
  • Meslek etiği ve mesleki sorumluluk bağlamında etik kuralları irdeler.
  • Arşiv teorilerini uygulama alanında yeni yaklaşımlar için kullanma becerisi kazanır.
  • Engellilerin toplumla bütünleşmesinde iletişim ve bilgiye erişim, erişilebilirlik konusunda yapılan çalışmaları değerlendirir ve öneriler geliştirebilir.
  • Elektronik ve Basılı yayınları değerlendirebilir.
  • Bilgi merkezlerinin elektronik yayınları değerlendirme politikalarını karşılaştırma, elektronik kaynakları fiziksel özellikleri ve içerikleri açısından değerlendirme becerisi kazanır.
  • Elektronik belgeler, elektronik bilgilere erişim ve bilgi edinme özgürlüğü, elektronik bilgi kaynakları ve Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, IFLA kütüphanelerin elektronik bilgi kaynaklarını kullanımı bildirisi, telif hakları ve elektronik bilgiler, ulusal ve uluslararası telif hakkı yasaları ve politikalar, telif haklarının yönetimi konularında uygulama becerisi kazanır.
  • Kurumlarda bilgi yönetim sistemini tanımlama, geliştirme, bütünleştirme, uygulama adımlarını belirleme ve gerçekleştirme becerisi kazanır.
  • Kurumsal arşiv yönetim sistemi uygulamalarını arşiv yönetim yaklaşımlarının öngördüğü yöntem ve tekniklere uygun olarak tanımlama ve yürütme yetkinliği kazanır.
  • Kamu kurum ve kuruluşlarda bilgi ve belge kayıtlarına yönelik metadata standartlarını ilgili kuram ve yöntemlerine yönelik olarak uygulayabilir.
  • Elektronik belge yönetimi uygulamalarında kurumsal başarı için izlenmesi gereken süreçler ile geçiş süreci modellemesinin adımlarını planlayabilir.
  • Özgün bir Thesaurus algoritması oluşturabilir.
  • Özel arşivlerle ilgili işlemlerde yetkinlik kazanır.
  • Bilgi merkezlerinin özellikle kütüphanelerin, devlet teşkilatı içinde eğitim, bilim, kültür politikaları çerçevesinde nasıl bir örgütsel yapılanma izlendiğini ve kurumlararası işbirliği ve koordinasyon ile hizmet alan kesim arasındaki ilişkileri düzenleyen yasaların nitelikli bilgi hizmetlerinin sağlanmasına olan etkilerini ortaya koyabilir.
  • Kuramsal bilginin oluşumu ve toplumsal bilgiye dönüşümünde epistemoloji- bilgi.
  • Sektörel düzeyde yurtiçi ve yurtdışında erişilebilir bilgi kaynakları ve hizmetlerini belirleyebilir, değerlendirebilir.
  • Kartografik, filatelik ve nümizmatik materyalin hizmete sunulması ve kullanım alanlarına ilişkin yetkinlik kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere, kuram ve uygulamada en üst düzeyde mesleki yeterlilik kazanacakları akademik ve entelektüel bir çevre sunmak,
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri, araştırmaları ve çalışmaları takip etmek,
  • Türkiye’de kütüphane, arşiv ve müzelerin hizmetlerinin kalitesini artırmaya yardım etmek,
  • Bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunlara çözümler üretmek,
  • Bilgi profesyonellerinin mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak,
  • Türkiye’nin sosyal ve kültürel gelişimini desteklemektir.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Doktora Derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a)     Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir. Lisans derecesi ile başvuracak adayların lisans not ortalamalarının 4.00 katsayı üzerinden en az 3.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip adayların yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.75 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.

b)    Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olan adayların, başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Dört yıllık lisans diploması ile doktora programlarına başvuran adayların  başvurdukları programın puan türünde ALES’ten en az 80 tam puan almaları gerekir.

c)     Doktora programına başvuran adayların YDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Yabancı uyruklu öğrencilerin, ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir yabancı dil sınavından bu puana eşdeğer bir puan almaları gerekir. Anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile bu dillere ek olarak başka bir dil belgesi de istenebilir.

d)    Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans ve/veya yüksek lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir.

e)    Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuarına öğrenci kabulünde, adı geçen fakülte ve konservatuar mezunlarından ALES puanı istenmez.

İlgili anabilim dalı/anasanat dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yüksek lisans programına kabul için özel koşullar istenebilir.


Başarma Şartları
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile başvuranlar için 21 ulusal krediden ve 240 AKTS kredisinden az olmamak üzere en az yedi ders, seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 240 AKTS kredisinin 120 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur. Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için 42 ulusal krediden ve 300 AKTS kredisinden az olmamak üzere on dört ders, iki seminer çalışması, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, alanıyla ilgili tek ya da çok isimli ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayımlanan bir makale, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. 300 AKTS kredisinin 180 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 120 AKTS kredisi de uzmanlık alan derslerinden oluşan tez çalışmasından oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Programdan mezun olanlar, özel ve devlet kurumlarında (üniversite, araştırma, halk, okul ve özel kütüphaneler, arşivler ve dokümantasyon merkezleri, veri tabanı tasarım, indeksleme ve öz çıkarma hizmetleri, arama motorları, yazılım firmaları, haber ajansları, yayıncılar ve araştırma & geliştirme merkezleri vb.) iş bulabilmektedirler. 

Mezunlar, kütüphaneci, bilgi profesyoneli, arşivci, akademisyen, sistem analisti, web tasarımcısı vb. gibi unvanlar alabilmektedirler. Ayrıca alanla ilgili bazı kurumlarda yönetici olarak da çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024874

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasLibrary, information and archival studies
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024874


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address