Yeterlilik Kodu

TR0030004676

Yeterlilik Adı
Beslenme ve Diyetetik Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumHaliç Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiHaliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttp://www.halic.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, güncel literatür bilgilerini izler, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir.Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar.
  • Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri yeni bulgular doğrultusunda günceller, bilimsel makaleleri değerlendirir, yorumlar.
  • Ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur.İlgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını öğrenir ve uygular.
  • Beslenme ve diyetetik alanında AR-GE faaliyetlerinde bulunur, proje kapsamında etkinlik planlar, yönetir, bilimsel rapor hazırlar.
  • Toplum beslenmesine yönelik belirlenen sorunlar için çözüm önerileri getirir.
  • Toplumun değişik kesimlerinde yaygın eğitim çalışmalarına katılır ve toplumun bilinçlenmesine ileri teknoloji ve araçlarını kullanarak katkı sağlar.
  • Sağlık alanında ve diğer alanlarda çalışan meslek grupları ile multidispliner bir yaklaşımla ekip ruhu çerçevesinde iş birliği yapar.
  • Alanıyla ilgili akademisyen olabilme yeterliliği kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmaları dışında, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınırlar. Yarıyıl sonu sınavları ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır.
  • Öğrencinin ders başarı notu; ara sınavlar, dönem içi çalışmalar ve devam durumu ile yarıyıl sonu sınavları ve/veya yarıyıl sonu proje değerlendirmesi göz önünde tutularak ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
  • Ayrıca, final sınavına girme hakkı olduğu halde herhangi bir nedenle sınava girememiş veya girip de başarısız olmuş öğrenciler ile final sınav notunu yükseltmek isteyen öğrenciler için ilgili yarıyılın sonunda anabilim/anasanat başkanlıklarının önerisi ve ilgili kurullarca belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı yapılır.
  • Not yükseltme amacıyla bütünleme sınavına giren öğrencilerin, bu sınavdan alacakları notları geçerli sayılır.
  • Seminer çalışması ile bir dönemde yapılan proje derslerine bütünleme sınavı uygulanmaz.
  • Yeterlilik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kağıt ortamında ve eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir.
  • Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme.
  • Bölüm programında edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
  • Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme.
  • Çalıştığı örgüt için amaç ve hedef belirleyebilme.
  • Alanının gerektirdiği bilgi teknolojisini kullanma yeteneğine sahip olabilme.
  • Program içerisindeki yabancı dil desteği sayesinde alanındaki bilgileri izleyebilme ve o dildeki bilgilere erişebilme.
  • Etik değerlere ilişkin sorumluluk duygusuna sahip olabilme.
  • Çalışma yaşamında paydaşları ile ilişkilerini gözden geçirebilme ve uyumlu biçimde yürütebilme.
  • Alanındaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilme ve destek verebilme becerisine sahip olabilme.
  • Çalışma yaşamında eleştirel düşünme alışkanlığı edinebilme.
  • Sosyal ve kültürel değerlerle ilgili bilinç sahibi olabilme.
  • Belirli bir alanında çalışabilme ve uzmanlaşabilme.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; beslenme ve diyetetik bölümü lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanının yanı sıra, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin diğer hususlar ile başvuru için adayların sağlaması gereken diğer belgeler (referans mektubu, uluslararası standart sınavlar ve benzeri) ve hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği ilgili enstitünün önerisi ile Senato tarafından belirlenir. Değerlendirmede ALES puanı en az % 50 ağırlıkla göz önünde tutulur. Başvurular, enstitü bünyesinde, program düzeyinde, ilgili anabilim başkanı ve en az iki öğretim üyesinden oluşan komisyonlar tarafından değerlendirilir. Değerlendirme sonucunda başarılı bulunanlar lisansüstü programlara kabul edilir. Değerlendirme sonuçları ilgili enstitü tarafından Rektörlüğe bildirilir ve onay sonrası duyurulur.

Başarma Şartları1.Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.2.Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme.3.Bölüm programında edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme.4.Alanı ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.5.Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme.6.Çalıştığı örgüt için amaç ve hedef belirleyebilme.11.Alanının gerektirdiği bilgi teknolojisini kullanma yeteneğine sahip olabilme.12.Program içerisindeki yabancı dil desteği sayesinde alanındaki bilgileri izleyebilme ve o dildeki bilgilere erişebilme.13.Etik değerlere ilişkin sorumluluk duygusuna sahip olabilme.14.Çalışma yaşamında paydaşları ile ilişkilerini gözden geçirebilme ve uyumlu biçimde yürütebilme.15.Alanındaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilme ve destek verebilme becerisine sahip olabilme.16.Çalışma yaşamında eleştirel düşünme alışkanlığı edinebilme.17.Sosyal ve kültürel değerlerle ilgili bilinç sahibi olabilme.18.Belirli bir alanında çalışabilme ve uzmanlaşabilme. Tezli yüksek lisans programı; toplam 21 krediden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrencinin en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, başarısız dersinin bulunmaması, 60 kredilik tezi alarak başarılı olmuş olması ve toplamda 120 AKTS’yi tamamlaması gerekmektedir. Tez sınavında başarılı olan ve diğer koşulları da sağlayan öğrenci, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş enstitü tarafından belirlenen sayıdaki kopyasını ve diğer evrakı, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eder. Tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tüm sağlık birimleri (hastane, ana-çocuk sağlık merkezleri, diyaliz merkezleri, poliklinikler vb),çeşitli kamu ve özel kuruluşlar, yiyecek içecek işletmeleri, oteller, huzurevleri, yaşlı bakım evleri, kreşler, gıda sanayisi, üniversitelerin beslenme ve diyetetik bölümlerinde akademisyen

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030004676


Yeterlilik Adı
Beslenme ve Diyetetik Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Haliç Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, güncel literatür bilgilerini izler, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir.Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar.
  • Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri yeni bulgular doğrultusunda günceller, bilimsel makaleleri değerlendirir, yorumlar.
  • Ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur.İlgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarını öğrenir ve uygular.
  • Beslenme ve diyetetik alanında AR-GE faaliyetlerinde bulunur, proje kapsamında etkinlik planlar, yönetir, bilimsel rapor hazırlar.
  • Toplum beslenmesine yönelik belirlenen sorunlar için çözüm önerileri getirir.
  • Toplumun değişik kesimlerinde yaygın eğitim çalışmalarına katılır ve toplumun bilinçlenmesine ileri teknoloji ve araçlarını kullanarak katkı sağlar.
  • Sağlık alanında ve diğer alanlarda çalışan meslek grupları ile multidispliner bir yaklaşımla ekip ruhu çerçevesinde iş birliği yapar.
  • Alanıyla ilgili akademisyen olabilme yeterliliği kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrenciler ara sınav ve/veya yarıyıl içi çalışmaları dışında, yarıyıl sonu sınavı ve/veya yarıyıl sonu proje çalışması değerlendirmesine alınırlar. Yarıyıl sonu sınavları ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen ve duyurulan yer ve zamanlarda yapılır.
  • Öğrencinin ders başarı notu; ara sınavlar, dönem içi çalışmalar ve devam durumu ile yarıyıl sonu sınavları ve/veya yarıyıl sonu proje değerlendirmesi göz önünde tutularak ilgili öğretim elemanı tarafından takdir edilir.
  • Ayrıca, final sınavına girme hakkı olduğu halde herhangi bir nedenle sınava girememiş veya girip de başarısız olmuş öğrenciler ile final sınav notunu yükseltmek isteyen öğrenciler için ilgili yarıyılın sonunda anabilim/anasanat başkanlıklarının önerisi ve ilgili kurullarca belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı yapılır.
  • Not yükseltme amacıyla bütünleme sınavına giren öğrencilerin, bu sınavdan alacakları notları geçerli sayılır.
  • Seminer çalışması ile bir dönemde yapılan proje derslerine bütünleme sınavı uygulanmaz.
  • Yeterlilik, seviye tespit veya ders başarılarını ölçen tüm sınavlar, kağıt ortamında ve eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi, alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da yapılabilir.
  • Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme.
  • Bölüm programında edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
  • Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme.
  • Çalıştığı örgüt için amaç ve hedef belirleyebilme.
  • Alanının gerektirdiği bilgi teknolojisini kullanma yeteneğine sahip olabilme.
  • Program içerisindeki yabancı dil desteği sayesinde alanındaki bilgileri izleyebilme ve o dildeki bilgilere erişebilme.
  • Etik değerlere ilişkin sorumluluk duygusuna sahip olabilme.
  • Çalışma yaşamında paydaşları ile ilişkilerini gözden geçirebilme ve uyumlu biçimde yürütebilme.
  • Alanındaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilme ve destek verebilme becerisine sahip olabilme.
  • Çalışma yaşamında eleştirel düşünme alışkanlığı edinebilme.
  • Sosyal ve kültürel değerlerle ilgili bilinç sahibi olabilme.
  • Belirli bir alanında çalışabilme ve uzmanlaşabilme.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; beslenme ve diyetetik bölümü lisans diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavından (ALES) başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları gerekir. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanının yanı sıra, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin diğer hususlar ile başvuru için adayların sağlaması gereken diğer belgeler (referans mektubu, uluslararası standart sınavlar ve benzeri) ve hangi düzeyde yabancı dil bilgisi gerektiği ilgili enstitünün önerisi ile Senato tarafından belirlenir. Değerlendirmede ALES puanı en az % 50 ağırlıkla göz önünde tutulur. Başvurular, enstitü bünyesinde, program düzeyinde, ilgili anabilim başkanı ve en az iki öğretim üyesinden oluşan komisyonlar tarafından değerlendirilir. Değerlendirme sonucunda başarılı bulunanlar lisansüstü programlara kabul edilir. Değerlendirme sonuçları ilgili enstitü tarafından Rektörlüğe bildirilir ve onay sonrası duyurulur.


Başarma Şartları
1.Program sayesinde iş hayatında karşılaştığı sorunları algılayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme.2.Kamu ve özel kurumların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme bilgisine sahip olabilme.3.Bölüm programında edindiği bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarıyla paylaşma becerisine sahip olabilme.4.Alanı ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.5.Disiplinler arası takımlarda çalışma becerilerine sahip olabilme.6.Çalıştığı örgüt için amaç ve hedef belirleyebilme.11.Alanının gerektirdiği bilgi teknolojisini kullanma yeteneğine sahip olabilme.12.Program içerisindeki yabancı dil desteği sayesinde alanındaki bilgileri izleyebilme ve o dildeki bilgilere erişebilme.13.Etik değerlere ilişkin sorumluluk duygusuna sahip olabilme.14.Çalışma yaşamında paydaşları ile ilişkilerini gözden geçirebilme ve uyumlu biçimde yürütebilme.15.Alanındaki yenilik ve gelişmeleri izleyebilme ve destek verebilme becerisine sahip olabilme.16.Çalışma yaşamında eleştirel düşünme alışkanlığı edinebilme.17.Sosyal ve kültürel değerlerle ilgili bilinç sahibi olabilme.18.Belirli bir alanında çalışabilme ve uzmanlaşabilme. Tezli yüksek lisans programı; toplam 21 krediden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrencinin en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, başarısız dersinin bulunmaması, 60 kredilik tezi alarak başarılı olmuş olması ve toplamda 120 AKTS’yi tamamlaması gerekmektedir. Tez sınavında başarılı olan ve diğer koşulları da sağlayan öğrenci, yüksek lisans tezinin ciltlenmiş enstitü tarafından belirlenen sayıdaki kopyasını ve diğer evrakı, tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eder. Tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tüm sağlık birimleri (hastane, ana-çocuk sağlık merkezleri, diyaliz merkezleri, poliklinikler vb),çeşitli kamu ve özel kuruluşlar, yiyecek içecek işletmeleri, oteller, huzurevleri, yaşlı bakım evleri, kreşler, gıda sanayisi, üniversitelerin beslenme ve diyetetik bölümlerinde akademisyen


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030004676

Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Nutrition and Dietetics
Awarding BodyHalic University
Awarding Body ContactHaliç University
Awarding Body Urlhttp://www.halic.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments

1. To be able to perceive, analyze and develop solution proposals through the program.2. To be able to have business knowledge that should be in qualified employees who are needed by private and private institutions.3. Having the ability to share the information given in the 3 rd part program with employees and team mates.4. To be able to research and work on the issues related to the family.5. Be able to have working skills in interdisciplinary teams.6.To determine the purpose and goal for organization.11.The ability to use the information technology required by the family.12.The foreign language support in the program allows you to view and access the information in the field.13. Have the sense of responsibility for ethical values.14. To be able to observe relations with stakeholders in working life and to be able to work in harmony.Having the ability to monitor and support innovations and developments.16. Being able to think critically in working life.17. Being conscious about social and cultural values.18.Working in a specific field and specializing.The masters program; at least seven courses with the condition of not less than 21 credits, seminar and consists of a thesis. It is necessary that the student has a GPA of at least 2.00, that there is no failed course, that has succeeded in taking a 60 credits thesis and that must complete 120 ECTS in total.Students who are successful in providing the thesis examination and other conditions, the bound state of the masters thesis on the number of copies and other documents as determined by the institute and submit to the institute within one month from the date of entry into the exam. The thesis to graduate students who are suitable in terms of the shaping of the masters degree thesis.

Description

Synthesis and analysis of information related to the field of expertise, follow current literature information, develop comments, reports and solution proposals. Publish and / or present scientific articles at the national level by conducting studies on the field of expertise independently or as a team.Takes responsibilities when it comes to problems related to the field, brings solution suggestions, uses information and communication technologies.Information about the field can be updated in the direction of new findings, scientific articles can be evaluated.It contributes to efforts to guide national and international nutrition plans and policies. They learn and apply the relevant laws, regulations, legislation and codes of professional ethics. They are involved in R & D activities in the field of nutrition and dietetics, and prepare activity plans, directors and scientific reports within the scope of the project. It brings solution proposals for identified problems for community nutrition. It participates in non-formal education activities in different sections of society and contributes to social awareness by using advanced technology and tools. They work together in a multi-disciplinary approach with occupational groups working in health and other fields.Acquires the ability to become academicians related to the field.

Key Competencies-
Further Info

Students midterm and / or final interior work outside, final exam and / or semester are taken at the end of project evaluation. Exams be done at the t,me and place which determined and announced by the board of directors. The course grades determmined by midterms, term studiesi attendance and final exam and / or final assessment of the project. In addition, the final, although it is right to take the exam has not entered into any reason exam or enter fails been students a final exam at the end of the semester concerned for students who want to improve the science / the main arts presidency of the proposal and on the dates specified by the relevant authorities is made up exams. Make up exam grades are valid fort he students who attend the make up exams for upgrade their grades. Seminar studies in the course of a semester project does not apply to supplementary exam. Competence, all tests that measure proficiency or course success, as can be done and simultaneously paper media, space and are classified according to the level of difficulty of a question bank that is stored in a secure manner, at different times each candidate so as to allow different questions being asked can be done electronically. To be able to perceive, analyze and develop solution proposals through the program. To be able to have business knowledge that should be in qualified employees who are needed by private and private institutions. Having the ability to share the information given in the 3 rd part program with employees and team mates. To be able to research and work on the issues related to the family.  Be able to have working skills in interdisciplinary teams. To determine the purpose and goal for organization. The ability to use the information technology required by the family. The foreign language support in the program allows you to view and access the information in the field. To be able to observe relations with stakeholders in working life and to be able to work in harmony. Having the ability to monitor and support innovations and developments.  Being able to think critically in working life.  Being conscious about social and cultural values. Working in a specific field and specializing.

Quality Assurance-
Access Requirements

Candidates to apply for the Masters program; possess a bachelors degree and Assessment, Selection and Placement Center (SSPC) conducted by central Academic Staff and the Graduate Education Entrance Examination (ALES) score in the type of applicant that the program must have at least 55 standard points.In admitting students to graduate programs; ALES Besides, undergraduate grade point average and interview results can also be considered. Other documents required to ensure that candidates with other matters related to this assessment (reference letters, international standard examinations etc.) and on which level is determined by the Senate with the recommendation of the relevant foreign language institute where necessary. ALES Evaluate kept in mind at least 50% by weight.Applications evaluate by the institute, program, relevant departments / division heads and a committee consisting of at least two faculty members. Located on the successful results of the evaluation will be admitted to the graduate program. Evaluation results are reported to the Rector of the institute and will be announced after approval by Rector.

Conditions for Success1. To be able to perceive, analyze and develop solution proposals through the program.2. To be able to have business knowledge that should be in qualified employees who are needed by private and private institutions.3. Having the ability to share the information given in the 3 rd part program with employees and team mates.4. To be able to research and work on the issues related to the family.5. Be able to have working skills in interdisciplinary teams.6.To determine the purpose and goal for organization.11.The ability to use the information technology required by the family.12.The foreign language support in the program allows you to view and access the information in the field.13. Have the sense of responsibility for ethical values.14. To be able to observe relations with stakeholders in working life and to be able to work in harmony.Having the ability to monitor and support innovations and developments.16. Being able to think critically in working life.17. Being conscious about social and cultural values.18.Working in a specific field and specializing.The masters program; at least seven courses with the condition of not less than 21 credits, seminar and consists of a thesis. It is necessary that the student has a GPA of at least 2.00, that there is no failed course, that has succeeded in taking a 60 credits thesis and that must complete 120 ECTS in total.Students who are successful in providing the thesis examination and other conditions, the bound state of the masters thesis on the number of copies and other documents as determined by the institute and submit to the institute within one month from the date of entry into the exam. The thesis to graduate students who are suitable in terms of the shaping of the masters degree thesis.
Progression Paths (Relationship Type)

1 All health units (hospitals, maternal and child health centers, dialysis centers, clinics, etc.)2 Several public and private organizations3 Food and beverage companies4 Hotels5 Retirement homes, nursing homes, nurseries,6 Food Industry7 The academics at the University of nutrition and dietetics department

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030004676


Qualification Title
Master Diploma with Thesis in Nutrition and Dietetics

Awarding Body
Halic University

Awarding Body Contact
Haliç University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments

1. To be able to perceive, analyze and develop solution proposals through the program.2. To be able to have business knowledge that should be in qualified employees who are needed by private and private institutions.3. Having the ability to share the information given in the 3 rd part program with employees and team mates.4. To be able to research and work on the issues related to the family.5. Be able to have working skills in interdisciplinary teams.6.To determine the purpose and goal for organization.11.The ability to use the information technology required by the family.12.The foreign language support in the program allows you to view and access the information in the field.13. Have the sense of responsibility for ethical values.14. To be able to observe relations with stakeholders in working life and to be able to work in harmony.Having the ability to monitor and support innovations and developments.16. Being able to think critically in working life.17. Being conscious about social and cultural values.18.Working in a specific field and specializing.The masters program; at least seven courses with the condition of not less than 21 credits, seminar and consists of a thesis. It is necessary that the student has a GPA of at least 2.00, that there is no failed course, that has succeeded in taking a 60 credits thesis and that must complete 120 ECTS in total.Students who are successful in providing the thesis examination and other conditions, the bound state of the masters thesis on the number of copies and other documents as determined by the institute and submit to the institute within one month from the date of entry into the exam. The thesis to graduate students who are suitable in terms of the shaping of the masters degree thesis.


Description

Synthesis and analysis of information related to the field of expertise, follow current literature information, develop comments, reports and solution proposals. Publish and / or present scientific articles at the national level by conducting studies on the field of expertise independently or as a team.Takes responsibilities when it comes to problems related to the field, brings solution suggestions, uses information and communication technologies.Information about the field can be updated in the direction of new findings, scientific articles can be evaluated.It contributes to efforts to guide national and international nutrition plans and policies. They learn and apply the relevant laws, regulations, legislation and codes of professional ethics. They are involved in R & D activities in the field of nutrition and dietetics, and prepare activity plans, directors and scientific reports within the scope of the project. It brings solution proposals for identified problems for community nutrition. It participates in non-formal education activities in different sections of society and contributes to social awareness by using advanced technology and tools. They work together in a multi-disciplinary approach with occupational groups working in health and other fields.Acquires the ability to become academicians related to the field.


Key Competencies
-

Further Info

Students midterm and / or final interior work outside, final exam and / or semester are taken at the end of project evaluation. Exams be done at the t,me and place which determined and announced by the board of directors. The course grades determmined by midterms, term studiesi attendance and final exam and / or final assessment of the project. In addition, the final, although it is right to take the exam has not entered into any reason exam or enter fails been students a final exam at the end of the semester concerned for students who want to improve the science / the main arts presidency of the proposal and on the dates specified by the relevant authorities is made up exams. Make up exam grades are valid fort he students who attend the make up exams for upgrade their grades. Seminar studies in the course of a semester project does not apply to supplementary exam. Competence, all tests that measure proficiency or course success, as can be done and simultaneously paper media, space and are classified according to the level of difficulty of a question bank that is stored in a secure manner, at different times each candidate so as to allow different questions being asked can be done electronically. To be able to perceive, analyze and develop solution proposals through the program. To be able to have business knowledge that should be in qualified employees who are needed by private and private institutions. Having the ability to share the information given in the 3 rd part program with employees and team mates. To be able to research and work on the issues related to the family.  Be able to have working skills in interdisciplinary teams. To determine the purpose and goal for organization. The ability to use the information technology required by the family. The foreign language support in the program allows you to view and access the information in the field. To be able to observe relations with stakeholders in working life and to be able to work in harmony. Having the ability to monitor and support innovations and developments.  Being able to think critically in working life.  Being conscious about social and cultural values. Working in a specific field and specializing.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Candidates to apply for the Masters program; possess a bachelors degree and Assessment, Selection and Placement Center (SSPC) conducted by central Academic Staff and the Graduate Education Entrance Examination (ALES) score in the type of applicant that the program must have at least 55 standard points.In admitting students to graduate programs; ALES Besides, undergraduate grade point average and interview results can also be considered. Other documents required to ensure that candidates with other matters related to this assessment (reference letters, international standard examinations etc.) and on which level is determined by the Senate with the recommendation of the relevant foreign language institute where necessary. ALES Evaluate kept in mind at least 50% by weight.Applications evaluate by the institute, program, relevant departments / division heads and a committee consisting of at least two faculty members. Located on the successful results of the evaluation will be admitted to the graduate program. Evaluation results are reported to the Rector of the institute and will be announced after approval by Rector.


Conditions for Success
1. To be able to perceive, analyze and develop solution proposals through the program.2. To be able to have business knowledge that should be in qualified employees who are needed by private and private institutions.3. Having the ability to share the information given in the 3 rd part program with employees and team mates.4. To be able to research and work on the issues related to the family.5. Be able to have working skills in interdisciplinary teams.6.To determine the purpose and goal for organization.11.The ability to use the information technology required by the family.12.The foreign language support in the program allows you to view and access the information in the field.13. Have the sense of responsibility for ethical values.14. To be able to observe relations with stakeholders in working life and to be able to work in harmony.Having the ability to monitor and support innovations and developments.16. Being able to think critically in working life.17. Being conscious about social and cultural values.18.Working in a specific field and specializing.The masters program; at least seven courses with the condition of not less than 21 credits, seminar and consists of a thesis. It is necessary that the student has a GPA of at least 2.00, that there is no failed course, that has succeeded in taking a 60 credits thesis and that must complete 120 ECTS in total.Students who are successful in providing the thesis examination and other conditions, the bound state of the masters thesis on the number of copies and other documents as determined by the institute and submit to the institute within one month from the date of entry into the exam. The thesis to graduate students who are suitable in terms of the shaping of the masters degree thesis.

Progression Paths (Relationship Type)

1 All health units (hospitals, maternal and child health centers, dialysis centers, clinics, etc.)2 Several public and private organizations3 Food and beverage companies4 Hotels5 Retirement homes, nursing homes, nurseries,6 Food Industry7 The academics at the University of nutrition and dietetics department


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address