Yeterlilik Kodu

TR0030219263

Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Seyahat, turizm ve boş zaman
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm sektörü hakkındaki temel bilgi ve kavramları bilir.
  • Turizmin Dünya ve Türkiye ekonomisi açısından önemini bilmekle beraber bu bilgileri toplumsal değerler ışığında insanlığın barışı ve geleceği için uygular.
  • Turizm işletmelerinin yasal düzenlemelerini ve politikalarını bilerek, ilgili düzenlemeler hakkında oluşabilecek değişiklikleri yorumlar.
  • Turizm işletmelerinin bölümlerini tanıyarak, işletmenin stratejilerini, yönetim tarzını, amaç ve politikalarını açıklar.
  • Turizm işletmelerinin hizmet üretim yöntemlerini, süreçlerini, plan ve uygulamalarını bilip, gerekli denetimleri yapar.
  • Turizm işletmelerinden faydalanan konukların kişisel güvenliği, sağlığı, bilgilerinin gizliliği ve özel hayatları gibi konularda hassas davranışlar sergileyerek, bu bilgilerin korunmasına özen gösterir.
  • Turizm işletmelerinin hizmet alanları (önbüro, kat hizmetleri, mutfak, servis vb.) hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olarak, bu birimlerin yönetim ve işleyişini açıklar.
  • Turizm işletmelerinde kullanılan mesleki ve teknolojik yenilikleri takip ederek, gelişmeleri çalıştığı işletmeye uyarlama yeteneğine sahip olur.
  • Turizm işletmelerinden hizmet alan konukların ihtiyaçlarına, kültürel değerlere saygı duyarak standartlara uygun en iyi hizmeti vermeyi ve konuk memnuniyetini sağlamayı bilir.
  • İşletmecilik (finans, muhasebe, pazarlama, araştırma ve geliştirme vb.) ve yönetim (planlama, organizasyon, eşgüdümleme, yürütme ve denetim) alanındaki bilgileri turizm işletmelerine uyarlar.
  • Çalıştığı işletmede takım çalışmasına uygun bir anlayışla işletmenin tüm paydaşları ile işbirliğini güçlendirir.
  • En az iki farklı yabancı dil bilgisiyle yazılı ve sözlü iletişim gerçekleştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Programda, mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalaması elde edilmelidir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı
  • Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir.
  • Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar.
  • Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir.
  • Öğrencilerin Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir.
  • İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır.
  • Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar.
  • 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir.
  • Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır.
  • Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir.
  • Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır.
  • Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hak verilmiştir, fakat kabul kriterlerinin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir.
  • Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler.
  • Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrenciler uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavlardan birinin puanlarına göre bu lisans programına kabul edilir.
  • Değişim öğrencileri üniversiteler arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir.
  • Değişim öğrencileri, Karabük Üniversitesi nde bir veya iki dönem öğrenim görebilirler.
  • Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir.
  • Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/ linkinden bulabilirsiniz
Başarma ŞartlarıProgramda, mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalaması elde edilmelidir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; İngilizce hazırlık sınıfında başarılı olmaları yada İngilizce hazırlık eğitiminden muaf olmaları .Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az C/G notu alarak minimum 186 yerel/240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Fakültemiz mezunları, konaklama işletmelerinin ön büro, kat hizmetleri, mutfak, servis, bar, satın alma, pazarlama-satış ve insan kaynakları departmanlarında, seyahat acentalarının rezervasyon, operasyon, biletleme ve muhasebe departmanlarında, havayolu şirketlerinin yer hizmetlerinde, yiyecek içecek işletmelerinde ve rekreasyon işletmelerinde yönetici olarak çalışabilirler.
  • Kamu sektöründe Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında çalışma olanakları da vardır.
  • Akademik kariyer yapmayı düşünen öğrencilerimiz ise yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilmektedirler.
  • Ayrıca Fakültemiz bölümleri İşletme Fakültesi ile çift ana dal yapma imkanı sunmakta ve öğrencilerimiz iki üniversite diploması alma şansına sahip bulunmaktadır.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219263


Yeterlilik Adı
Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Turizm sektörü hakkındaki temel bilgi ve kavramları bilir.
  • Turizmin Dünya ve Türkiye ekonomisi açısından önemini bilmekle beraber bu bilgileri toplumsal değerler ışığında insanlığın barışı ve geleceği için uygular.
  • Turizm işletmelerinin yasal düzenlemelerini ve politikalarını bilerek, ilgili düzenlemeler hakkında oluşabilecek değişiklikleri yorumlar.
  • Turizm işletmelerinin bölümlerini tanıyarak, işletmenin stratejilerini, yönetim tarzını, amaç ve politikalarını açıklar.
  • Turizm işletmelerinin hizmet üretim yöntemlerini, süreçlerini, plan ve uygulamalarını bilip, gerekli denetimleri yapar.
  • Turizm işletmelerinden faydalanan konukların kişisel güvenliği, sağlığı, bilgilerinin gizliliği ve özel hayatları gibi konularda hassas davranışlar sergileyerek, bu bilgilerin korunmasına özen gösterir.
  • Turizm işletmelerinin hizmet alanları (önbüro, kat hizmetleri, mutfak, servis vb.) hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olarak, bu birimlerin yönetim ve işleyişini açıklar.
  • Turizm işletmelerinde kullanılan mesleki ve teknolojik yenilikleri takip ederek, gelişmeleri çalıştığı işletmeye uyarlama yeteneğine sahip olur.
  • Turizm işletmelerinden hizmet alan konukların ihtiyaçlarına, kültürel değerlere saygı duyarak standartlara uygun en iyi hizmeti vermeyi ve konuk memnuniyetini sağlamayı bilir.
  • İşletmecilik (finans, muhasebe, pazarlama, araştırma ve geliştirme vb.) ve yönetim (planlama, organizasyon, eşgüdümleme, yürütme ve denetim) alanındaki bilgileri turizm işletmelerine uyarlar.
  • Çalıştığı işletmede takım çalışmasına uygun bir anlayışla işletmenin tüm paydaşları ile işbirliğini güçlendirir.
  • En az iki farklı yabancı dil bilgisiyle yazılı ve sözlü iletişim gerçekleştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Programda, mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalaması elde edilmelidir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı
  • Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir.
  • Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar.
  • Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir.
  • Öğrencilerin Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir.
  • İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır.
  • Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar.
  • 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir.
  • Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır.
  • Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir.
  • Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır.
  • Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hak verilmiştir, fakat kabul kriterlerinin Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir.
  • Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler.
  • Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrenciler uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavlardan birinin puanlarına göre bu lisans programına kabul edilir.
  • Değişim öğrencileri üniversiteler arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir.
  • Değişim öğrencileri, Karabük Üniversitesi nde bir veya iki dönem öğrenim görebilirler.
  • Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir.
  • Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/ linkinden bulabilirsiniz

Başarma Şartları
Programda, mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalaması elde edilmelidir. Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; İngilizce hazırlık sınıfında başarılı olmaları yada İngilizce hazırlık eğitiminden muaf olmaları .Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az C/G notu alarak minimum 186 yerel/240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Fakültemiz mezunları, konaklama işletmelerinin ön büro, kat hizmetleri, mutfak, servis, bar, satın alma, pazarlama-satış ve insan kaynakları departmanlarında, seyahat acentalarının rezervasyon, operasyon, biletleme ve muhasebe departmanlarında, havayolu şirketlerinin yer hizmetlerinde, yiyecek içecek işletmelerinde ve rekreasyon işletmelerinde yönetici olarak çalışabilirler.
  • Kamu sektöründe Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında çalışma olanakları da vardır.
  • Akademik kariyer yapmayı düşünen öğrencilerimiz ise yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebilmektedirler.
  • Ayrıca Fakültemiz bölümleri İşletme Fakültesi ile çift ana dal yapma imkanı sunmakta ve öğrencilerimiz iki üniversite diploması alma şansına sahip bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219263

Qualification Title
Turizm İşletmeciliği Undergraduate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTravel, tourism and leisure
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

The student is familiar with the basic concepts and issues related to the tourism sector. Being aware of the importance of tourism for the Turkish and the global economy, the student applies his/her knowledge for the peace and the future of humanity in the light of social values. The student is aware of the legal regulations and policies on tourism enterprises and interprets the amendment of the related regulations. The student is acquainted with the departments of tourism enterprises; the student explains the strategies, management styles, aims, and policies of the tourism enterprises. The student is acquainted with the service production processes, methods, plans, and applications and conducts the necessary regulations. Being aware of the importance of the customers’ personal security and information, health and private life, the student acts responsible on these issues. The student has detailed knowledge of the service departments of the tourism enterprises (front office, housekeeping, cuisine, service) and explains the operation and management of these departments. The student follows the professional and technological innovations and has the ability to adapt these changes into the enterprise that s/he works. The student is aware of the demands and the cultural values of the customers and aims to maintain high quality service and customer satisfaction. The student applies the knowledge of business management (finance, accounting, marketing, research, and development) and administration (planning, organization, coordination, execution, and regulation) on the tourism enterprises The student empowers the cooperation with the stakeholders in line with the team spirit The student can communicate in at least two foreign language.

Key Competencies-
Further Info

This part was explained in the application form and course catalogue. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment:http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf ________________________________________

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessThe students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment:http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf ________________________________________ In order to qualify for the award of Bachelor’s Degree, the student must complete -all courses in the curriculum, -an 8-week industrial training period, -a minimum CGPA of 2.00/4.00 (50/100) and 240 ECTS and no failing grades.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of our department may be employed as managers in the front bureau, housekeeping, service, kitchen, bar, purchasing, marketing, and human resources departments of the accommodations; reservation, operations, ticketing, and accounting departments of travel agents; ground services of the airlines; refreshment facilities, and recreation enterprises. They may also be employed in various public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism. If they wish, graduate students can also continue to study Master of Arts and Doctor of Philosophy in the field. Besides, the faculty also offers its students double major and minor programmes and receive dual degree.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219263


Qualification Title
Turizm İşletmeciliği Undergraduate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

The student is familiar with the basic concepts and issues related to the tourism sector. Being aware of the importance of tourism for the Turkish and the global economy, the student applies his/her knowledge for the peace and the future of humanity in the light of social values. The student is aware of the legal regulations and policies on tourism enterprises and interprets the amendment of the related regulations. The student is acquainted with the departments of tourism enterprises; the student explains the strategies, management styles, aims, and policies of the tourism enterprises. The student is acquainted with the service production processes, methods, plans, and applications and conducts the necessary regulations. Being aware of the importance of the customers’ personal security and information, health and private life, the student acts responsible on these issues. The student has detailed knowledge of the service departments of the tourism enterprises (front office, housekeeping, cuisine, service) and explains the operation and management of these departments. The student follows the professional and technological innovations and has the ability to adapt these changes into the enterprise that s/he works. The student is aware of the demands and the cultural values of the customers and aims to maintain high quality service and customer satisfaction. The student applies the knowledge of business management (finance, accounting, marketing, research, and development) and administration (planning, organization, coordination, execution, and regulation) on the tourism enterprises The student empowers the cooperation with the stakeholders in line with the team spirit The student can communicate in at least two foreign language.


Key Competencies
-

Further Info

This part was explained in the application form and course catalogue. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment:http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf ________________________________________


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment:http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf ________________________________________ In order to qualify for the award of Bachelor’s Degree, the student must complete -all courses in the curriculum, -an 8-week industrial training period, -a minimum CGPA of 2.00/4.00 (50/100) and 240 ECTS and no failing grades.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of our department may be employed as managers in the front bureau, housekeeping, service, kitchen, bar, purchasing, marketing, and human resources departments of the accommodations; reservation, operations, ticketing, and accounting departments of travel agents; ground services of the airlines; refreshment facilities, and recreation enterprises. They may also be employed in various public institutions such as the Ministry of Culture and Tourism. If they wish, graduate students can also continue to study Master of Arts and Doctor of Philosophy in the field. Besides, the faculty also offers its students double major and minor programmes and receive dual degree.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address