Yeterlilik Kodu | TR0030220857 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Kırıkkale Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.kku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Beden Eğitimi ve Spor ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Genel olarak değerlendirme Ara Sınav % 40 Yarıyıl Sonu Sınavı % 60 oranında ağırlıklandırılarak yapılmaktadır. İlgili dersin özel durumuna ve öğretim üyesinin tercihine göre derslerde ek olarak Kısa Sınav, Ödev, Devam, Uygulama ve Proje dikkate alınarak ölçme değerlendirme yapılabilmektedir. Not ortalaması 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTSyi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir. | |
Başarma Şartları | Not ortalaması 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTSyi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanır. Anabilimdalında 1i zorunlu 7 ders (49 AKTS), 1 seminer (2 AKTS) ve Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği (9 AKTS) toplam 60 AKTS alınır. İki yarıyıl Özel Uzmanlık Konuları dersi alınarak(30+30=60 AKTS). 120 AKTS alınması gereklidir. Not ortalaması 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTSyi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektöre bağlı okullarda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni olarak çalışabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030220857
ISCO:08
ISCO:08
Beden Eğitimi ve Spor ABD'nın öncelikli amacı öğretime yönelik pozitif tutumlar geliştiren ve kendi alanında profesyonel becerilere sahip olan öğretmenleri yetiştirmektir. Bu programdan mezun olan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşam açısından kendi öğrencilerine doğru bir modeli sergilemesi, kendi profesyonel gelişimi için alanıyla ilgili yenilikleri takip etmesi ve etkili iletişim becerilerine sahip olması beklenmektedir. Ayrıca bu program, öğrencilerin nasıl öğreneceğini tam olarak anlayan, teknoloji kullanımı konusunda kendine güvenen, problem çözme yeteneğine sahip olan, insan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren, öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Beden eğitimi ve spor öğretimi ve ilgili disiplinlerdeki bilimsel yayınlara ulaşır
- Beden eğitimi ve spor öğretimi sürecinin gerektirdiği araç gereç, teknoloji ve bilgi kaynaklarını kullanır
- Beden eğitimi ve spor öğretimini planlama, öğrenme ortamlarını düzenleme ve yönetme becerilerine uzmanlık seviyesinde hakimdir
- Farklı disiplinlerdeki bilgi ve uygulamaları beden eğitimi ve spor öğretimiyle bütünleştirir
- Liderlik, sorumluluk, yaratıcılık, paylaşım ve işbirliği yeterliklerini kullanır
- Engelli bireylerin çeşitli yasal haklarını, özel eğitim gereksinim ve yöntemlerini bilir
- Beden eğitimi ve spor öğretimi alanında temel ve özelleşmiş bilgi ve becerileri uzmanlık seviyesinde bilir
- Eğitim kalitesinin yükseltilmesinde ölçme ve değerlendirme bilgi ve tekniklerini uzmanlık seviyesinde kullanır
- Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki bilgileri eleştirel gözle değerlendirir
- Bilimsel araştırmanın farklı yöntem ve tekniklerini bilir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Genel olarak değerlendirme Ara Sınav % 40 Yarıyıl Sonu Sınavı % 60 oranında ağırlıklandırılarak yapılmaktadır. İlgili dersin özel durumuna ve öğretim üyesinin tercihine göre derslerde ek olarak Kısa Sınav, Ödev, Devam, Uygulama ve Proje dikkate alınarak ölçme değerlendirme yapılabilmektedir. Not ortalaması 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTSyi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yüksek lisans programına, mülakat yapılarak öğrenci alınır. Yüksek lisans programlarına alınacak öğrenci sayıları ve aday öğrencilerde aranacak nitelikler, her yarıyıl başından önce ilan edilir. Bu ilanda başvuru koşulları ve son başvuru tarihi, adayların mülakata alınacakları yer ve tarih belirtilir. Adayların lisans diplomasına sahip olması ve Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan ALES’den ilgili puan türünde en az 55 standart puan. Mülakat notu 100 tam not üzerinden verilir. Bir adayın bilimsel başarı düzeyi notu; ALES puanının %50’si, lisans kademesi not ortalamasının %25’i ve mülakat notunun %25’inin toplamıdır. Adayların mülakat notunun en az 50, bilimsel başarı düzey notunun da en az 60 olması gerekir.
Mezun olan öğrenciler kamu ve özel sektöre bağlı okullarda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030220857 | |
Qualification Title | Beden Eğitimi ve Spor (YL/Tezli) Masters Degree | |
Awarding Body | Kirikkale University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.kku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Attains scientific publications on physical education and sports, and on related disciplines. Utilizes the instruments, technology, and information resources; required in the teaching process. Has expertise level skills on physical education planning, organization, and administration. Integrates knowledge base and applications of other disciplines into physical education and sports education. Applies responsibility, leadership, creativity, sharing, and collaboration proficiencies. Knows the legal rights and special education needs of individuals with disabilities along with special education techniques required for physical education. Has proficiency in fundamental skills and knowledge of physical education and sport. Applies the measurement and evaluation methods proficiently to improve quality of education. Critically evaluates the physical education and sports knowledge. Knows the different research methods and techniques. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Students are subjected to midterm and final exam for each course; depending on the preferences of the tutor academic achievement grades, intermediate exams, projects, seminars, quizzes, homework, midterm exams will differently contribute to the final achievement. All exams are evaluated on a scale of 100 points. The students are required are required to obtain at least 70 points in the mid-term exam and final exam.. Students whose grade point average is not less than 3.00 out of 4.00, who have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a Masters degree with Thesis. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | The applicants who hold a Bachelors Degree and willing to enroll in the Masters programme may apply to the Directorate of the Graduate School with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM). The assessment for admission to masters programs is based on : 50% of ALES, 25% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA) ) and 25% of interview grade. The required minimum interview grade is 50 out of 100. The candidates having an assessed score of 60 at least are accepted into the Masters programme. The results of the evaluation are announced by the Directorate of Graduate School. | |
Conditions for Success | Students whose grade point average is not less than 3.00 out of 4.00, who have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a Masters degree with Thesis. Students whose grade point average is not less than 3.00 out of 4.00, who have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a Masters degree with Thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can work as Physical Education and Sports Teachers in public and private schools. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030220857
Attains scientific publications on physical education and sports, and on related disciplines. Utilizes the instruments, technology, and information resources; required in the teaching process. Has expertise level skills on physical education planning, organization, and administration. Integrates knowledge base and applications of other disciplines into physical education and sports education. Applies responsibility, leadership, creativity, sharing, and collaboration proficiencies. Knows the legal rights and special education needs of individuals with disabilities along with special education techniques required for physical education. Has proficiency in fundamental skills and knowledge of physical education and sport. Applies the measurement and evaluation methods proficiently to improve quality of education. Critically evaluates the physical education and sports knowledge. Knows the different research methods and techniques.
Students are subjected to midterm and final exam for each course; depending on the preferences of the tutor academic achievement grades, intermediate exams, projects, seminars, quizzes, homework, midterm exams will differently contribute to the final achievement. All exams are evaluated on a scale of 100 points. The students are required are required to obtain at least 70 points in the mid-term exam and final exam.. Students whose grade point average is not less than 3.00 out of 4.00, who have completed 120 ECTS and successfully defended their thesis, are entitled to receive a Masters degree with Thesis.
The applicants who hold a Bachelors Degree and willing to enroll in the Masters programme may apply to the Directorate of the Graduate School with the documents: 1-Sufficient score (at least 55 out of 100) from the Academic Staff and Graduate Study Education Exam (ALES) conducted by Student Selection and Placement Center (OSYM). The assessment for admission to masters programs is based on : 50% of ALES, 25% of academic success in the undergraduate programme (cumulative grade point average (CGPA) ) and 25% of interview grade. The required minimum interview grade is 50 out of 100. The candidates having an assessed score of 60 at least are accepted into the Masters programme. The results of the evaluation are announced by the Directorate of Graduate School.
Graduates can work as Physical Education and Sports Teachers in public and private schools.
Qualification is continuous