Yeterlilik Kodu

TR0030009379

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumFırat Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.firat.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Spor organizasyonlarının yönetiminde stratejik yaklaşıma odaklanabilmek,
  • Geniş ve entegre işletme fonksiyonları bilgilerini etkin olarak kullanabilmek,
  • Özel ve kamusal alandaki sorunlu konuların çözümünde sosyal sorumluluğa sahip olmak,
  • Spor endüstrisinin etik ve yasal unsurlarını kavramak,
  • Problem çözme ve kritik düşünme becerilerine sahip olmak,
  • Spor organizasyonlarında ve gruplara liderlik edebilmeleri için gerekli olan iletişim becerilerine sahip olmak,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişim sürecini kavrayabilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor eğitiminde ve öğretiminde kullanılan program modellerini ve sistemlerini kavrayabilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Araştırma planlama, yürütme ve sonuçlandırma yeteneğini geliştirme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor öğretiminde etik unsurları kavrama,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan farklı öğretim süreçlerini inceleyebilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve sporun hayatımızdaki önemini anlama ve bunu geniş kitlelere ulaştırma becerisine sahip olma,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Antrenörlük lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin bilincine varmak,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak anrenörlük mesleğinde karşılaşabileceği bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; sporda uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, etrafında öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Spor bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Spor kuruluşları ve diğer sosyal gruplarla ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek,
  • Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı-Antrenörlük lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin bilincine varmak,
  • Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak anrenörlük mesleğinde karşılaşabileceği bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme yetisi kazanır.
  •  
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü Derslerde Ölçme ve Değerlendirme Madde 26- Lisansüstü derslerin dönem sonu ölçme ve değerlendirme esasları aşağıda belirtilmiştir. Kredili bir dersin dönem sonu başarı notu, ara sınav notu ile genel sınav notunun aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır ve aşağıdaki çizelgeye göre harf notlarından biri başarı notu olarak verilir:Katalog Değeri (puan) Harf Notu Katsayı90-100 AA 4.0085-89 BA 3.5080-84 BB 3.0075-79 CB 2.5070-74 CC 2.0065-69 DC 1.500-64 FF 0.00Yukarıdaki çizelgede verilen harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için de aşağıdaki harfler kullanılır:B : BaşarılıK : Başarısız/KaldıD : DevamsızG : Girmedi. Bir dersten başarılı sayılmak için yüksek lisansta en az DC, doktorada en az CB notu almak gerekir. Seminer, dönem projesi, uzmanlık alanı dersi ve tez değerlendirmeleri, Başarılı/Başarısız (B/K) şeklinde yapılır. B ve K notları, genel not ortalamasına katılmaz. Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenci genel sınava girme hakkı elde edemez, Devamsız (D) sayılır ve bu durumdaki öğrencilerin harf notu FF olarak işlem görür. Sınavlara katılmayan öğrencilere Girmedi (G) notu verilir ve FF olarak işlem görür.ç) Öğrencinin bir dersten aldığı ağırlıklı not, o dersin kredi değeri ile öğrencinin aldığı başarı notu katsayısı çarpılarak bulunur. Genel Not Ortalaması (GNO), alınan derslerin ağırlıklı notları toplamının ders kredileri toplamına bölünmesi ile elde edilir. GNO, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren ilgili programdaki en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü (hazırlık programı dersleri hariç) dikkate alınarak 6 hesaplanır. Öğrenci, GNO’sunu yükseltmek amacıyla başarılı olduğu dersleri tekrarlayabilir. Tekrar edilen derslerden alınan son not geçerlidir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Başvuru ve DeğerlendirmeMadde 6- Tezli yüksek lisans programlarına başvuru ve değerlendirme aşağıdaki esaslara göre yapılır. Başvuruda; başvurulan programın puan türünde standart ALES puanının en az 55 olma şartı aranır. Yabancı dil ve mezuniyet not ortalaması şartı aranmaz. (Değişik: 01.07.2014 tarih ve 10.10 Senato Kararı) Değerlendirmede; ALES puanının %60ı, lisans mezuniyet notunun %30u, varsa YDS veya eş değer sınav puanının %10u toplanarak başarı puanı hesaplanır. Yabancı dil notunun değerlendirmeye alınabilmesi için puanın en az 40 olması gerekir. Başarı puanı 60 ve üzerinde olan adaylar başarı puanına göre sıralamaya tabi tutulur. Glan edilen kontenjan kadar asıl ve yedek adaylar belirlenir. Eşitlik halinde lisans mezuniyet notu yüksek olan adaya öncelik verilir. Lisans derecesini başvurduğu tezli yüksek lisans programından farklı alanda almış olan aday, öncelikle başvurduğu alanla ilgili yazılı olarak yapılacak Farklı Alan Sınavı (FAS)’na alınır. Bu sınavdan 50/100 ve üzerinde puan alan aday, tezli yüksek lisans için bu maddenin bendindeki değerlendirme ölçütlerine tabi tutulur. Bağıl değerlendirme sistemine ilişkin dönüşümlerde YÖK’ün not dönüşüm tablosu esas alınır. Ancak, not transkriptinde dörtlük sistem ile birlikte 100’lük sistemle genel not ortalaması varsa YÖK dönüşüm tablosu esas alınmaz.

Başarma ŞartlarıBu program toplam 21 ulusal ve 42 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders ile bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur.Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi azami altı yarıyıldır. Öğrenci, dördüncü yarıyıldan önce tez sınavına giremez.Derslerden ve/veya seminerden başarısız olan öğrenciler, başarılı oluncaya kadar aynı derslere ve seminere kayıt yaptırırlar. Tekrar edilmesi gereken dersler, müteakip iki yarıyılda açılmaması halinde, danışman ve program yürütme kurulu/anabilim dalı kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile öğrencinin programından çıkarılarak yerine başka dersler verilebilir.Derslerini, seminerini ve tez çalışmasını azami sürede tamamlayamayan öğrenci, daha sonraki yarıyıllarda ilgili döneme ait öngörülen öğrenci katkı payını ödemek koşuluyla öğrenimine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, ders ve sınavlara katılma ile tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder.Öğrencinin kayıt yenilemediği dönem normal öğrenim süresinden sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yurt içi ve yurt dışı amatör ve profesyonel spor kulüplerinde antrenör, kondisyoner, beslenme uzmanı vs., olarak, milli takımlarda , üniversitelerde araştırmacı olarak, fitness merkezlerinde, tıp ve fizyoterapi programlarına yardımcı eleman olarak istihdam etme olanaklarına sahiptirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030009379


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Fırat Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fırat Üniversitesi, Üniversite Mahallesi, Fırat Ünv., 23119 Elâzığ Merkez/Elazığ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Spor organizasyonlarının yönetiminde stratejik yaklaşıma odaklanabilmek,
  • Geniş ve entegre işletme fonksiyonları bilgilerini etkin olarak kullanabilmek,
  • Özel ve kamusal alandaki sorunlu konuların çözümünde sosyal sorumluluğa sahip olmak,
  • Spor endüstrisinin etik ve yasal unsurlarını kavramak,
  • Problem çözme ve kritik düşünme becerilerine sahip olmak,
  • Spor organizasyonlarında ve gruplara liderlik edebilmeleri için gerekli olan iletişim becerilerine sahip olmak,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişim sürecini kavrayabilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor eğitiminde ve öğretiminde kullanılan program modellerini ve sistemlerini kavrayabilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Araştırma planlama, yürütme ve sonuçlandırma yeteneğini geliştirme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor öğretiminde etik unsurları kavrama,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan farklı öğretim süreçlerini inceleyebilme,
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı-Beden eğitimi ve sporun hayatımızdaki önemini anlama ve bunu geniş kitlelere ulaştırma becerisine sahip olma,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Antrenörlük lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin bilincine varmak,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak anrenörlük mesleğinde karşılaşabileceği bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilmek; sporda uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek, etrafında öğrenmeyi yönlendirebilmek ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Spor bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek,
  • Spor Sağlık Bilimleri Anabilim Dalı-Spor kuruluşları ve diğer sosyal gruplarla ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilmek, alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek,
  • Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı-Antrenörlük lisans düzeyi yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin bilincine varmak,
  • Hareket ve Antrenman Bilimleri Anabilim Dalı-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak anrenörlük mesleğinde karşılaşabileceği bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme yetisi kazanır.
  •  

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü Derslerde Ölçme ve Değerlendirme Madde 26- Lisansüstü derslerin dönem sonu ölçme ve değerlendirme esasları aşağıda belirtilmiştir. Kredili bir dersin dönem sonu başarı notu, ara sınav notu ile genel sınav notunun aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır ve aşağıdaki çizelgeye göre harf notlarından biri başarı notu olarak verilir:Katalog Değeri (puan) Harf Notu Katsayı90-100 AA 4.0085-89 BA 3.5080-84 BB 3.0075-79 CB 2.5070-74 CC 2.0065-69 DC 1.500-64 FF 0.00Yukarıdaki çizelgede verilen harf notlarının dışında kalan değerlendirmeler için de aşağıdaki harfler kullanılır:B : BaşarılıK : Başarısız/KaldıD : DevamsızG : Girmedi. Bir dersten başarılı sayılmak için yüksek lisansta en az DC, doktorada en az CB notu almak gerekir. Seminer, dönem projesi, uzmanlık alanı dersi ve tez değerlendirmeleri, Başarılı/Başarısız (B/K) şeklinde yapılır. B ve K notları, genel not ortalamasına katılmaz. Devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenci genel sınava girme hakkı elde edemez, Devamsız (D) sayılır ve bu durumdaki öğrencilerin harf notu FF olarak işlem görür. Sınavlara katılmayan öğrencilere Girmedi (G) notu verilir ve FF olarak işlem görür.ç) Öğrencinin bir dersten aldığı ağırlıklı not, o dersin kredi değeri ile öğrencinin aldığı başarı notu katsayısı çarpılarak bulunur. Genel Not Ortalaması (GNO), alınan derslerin ağırlıklı notları toplamının ders kredileri toplamına bölünmesi ile elde edilir. GNO, öğrencinin lisansüstü programa kabul edilişinden itibaren ilgili programdaki en az ders yükünü tamamlamak amacıyla almış olduğu derslerin tümü (hazırlık programı dersleri hariç) dikkate alınarak 6 hesaplanır. Öğrenci, GNO’sunu yükseltmek amacıyla başarılı olduğu dersleri tekrarlayabilir. Tekrar edilen derslerden alınan son not geçerlidir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Başvuru ve DeğerlendirmeMadde 6- Tezli yüksek lisans programlarına başvuru ve değerlendirme aşağıdaki esaslara göre yapılır. Başvuruda; başvurulan programın puan türünde standart ALES puanının en az 55 olma şartı aranır. Yabancı dil ve mezuniyet not ortalaması şartı aranmaz. (Değişik: 01.07.2014 tarih ve 10.10 Senato Kararı) Değerlendirmede; ALES puanının %60ı, lisans mezuniyet notunun %30u, varsa YDS veya eş değer sınav puanının %10u toplanarak başarı puanı hesaplanır. Yabancı dil notunun değerlendirmeye alınabilmesi için puanın en az 40 olması gerekir. Başarı puanı 60 ve üzerinde olan adaylar başarı puanına göre sıralamaya tabi tutulur. Glan edilen kontenjan kadar asıl ve yedek adaylar belirlenir. Eşitlik halinde lisans mezuniyet notu yüksek olan adaya öncelik verilir. Lisans derecesini başvurduğu tezli yüksek lisans programından farklı alanda almış olan aday, öncelikle başvurduğu alanla ilgili yazılı olarak yapılacak Farklı Alan Sınavı (FAS)’na alınır. Bu sınavdan 50/100 ve üzerinde puan alan aday, tezli yüksek lisans için bu maddenin bendindeki değerlendirme ölçütlerine tabi tutulur. Bağıl değerlendirme sistemine ilişkin dönüşümlerde YÖK’ün not dönüşüm tablosu esas alınır. Ancak, not transkriptinde dörtlük sistem ile birlikte 100’lük sistemle genel not ortalaması varsa YÖK dönüşüm tablosu esas alınmaz.


Başarma Şartları
Bu program toplam 21 ulusal ve 42 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders ile bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur.Tezli yüksek lisans programını tamamlama süresi azami altı yarıyıldır. Öğrenci, dördüncü yarıyıldan önce tez sınavına giremez.Derslerden ve/veya seminerden başarısız olan öğrenciler, başarılı oluncaya kadar aynı derslere ve seminere kayıt yaptırırlar. Tekrar edilmesi gereken dersler, müteakip iki yarıyılda açılmaması halinde, danışman ve program yürütme kurulu/anabilim dalı kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile öğrencinin programından çıkarılarak yerine başka dersler verilebilir.Derslerini, seminerini ve tez çalışmasını azami sürede tamamlayamayan öğrenci, daha sonraki yarıyıllarda ilgili döneme ait öngörülen öğrenci katkı payını ödemek koşuluyla öğrenimine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, ders ve sınavlara katılma ile tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik statüleri devam eder.Öğrencinin kayıt yenilemediği dönem normal öğrenim süresinden sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Yurt içi ve yurt dışı amatör ve profesyonel spor kulüplerinde antrenör, kondisyoner, beslenme uzmanı vs., olarak, milli takımlarda , üniversitelerde araştırmacı olarak, fitness merkezlerinde, tıp ve fizyoterapi programlarına yardımcı eleman olarak istihdam etme olanaklarına sahiptirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030009379

Qualification Title
Physical Education and Sports Masters Degree
Awarding BodyFirat University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

In amateur and professional sports clubs, coaches, conditioner, nutritionist, etc. As, a lecturer at the university, has the advantage of not employing.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030009379


Qualification Title
Physical Education and Sports Masters Degree

Awarding Body
Firat University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

In amateur and professional sports clubs, coaches, conditioner, nutritionist, etc. As, a lecturer at the university, has the advantage of not employing.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address