Yeterlilik Kodu

TR0030220400

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiUygulamalı Bilimler Üniversitesi, Kemalpaşa, Kemalpaşa, 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.subu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumla yeterlilikleri ile araştıran, sorgulayan ve öğrenen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli yenileyen, öğrencileri ve toplum için rol modeli olan, hareketi ve sağlıklı yaşamı davranış biçimi olarak benimsemiş nitelikli bireylerin yetiştirilmesine katkıda bulunabilen beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir.

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında;

  • Beden eğitimi alanıyla ilgili kavram, ilke ve kuramsal bilgiye sahip,
  • Eğitim alanında dünyadaki ve ülkemizdeki gelişmeleri takip ederek, mesleği ile ilgili kendini sürekli geliştiren,
  • Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahip olan,
  • Farklı kademedeki eğitim kurumlarında yürütülen beden eğitimi ve spor dersi öğretim programları okuryazarı olan,
  •  Alanın öğretiminde kullanılan farklı model, strateji, yöntem ve öğretim süreçlerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip,
  • Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan,
  • Öğretmenlik meslek etiği ve evrensel ahlak kurallarına uygun, örnek davranışlar sergileyen,
  •  Alan uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için uygun araştırmalar planlayarak gerçekleştiren ve raporlandıran,
  • Toplumda hareketli ve sağlıklı yaşamın geliştirilmesi sorumluluğunu üstlenen,
  • Bireylerin öğrenmesini ve gelişimlerini desteklemek için iç ve dış paydaşlarla olumlu ilişkiler kurabilen,
  • Türk dilini doğru ve etkili kullanabilen, milli ve manevi değerlere duyarlı olan,
  • En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilen öğretmen adayları olmaları beklenmektedir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Üniversite bünyesindeki spor solanlarında uygulamalı eğitimler ve milli eğitim bakanlığına bağlı  eğitim kurumlarında staj uygulamaları yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik alanıyla ilgili öğretimi planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme yapar.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili alan ve mevzuat bilgisine sahiptir.
  • Farklı eğitim kademelerine ve farklı yaş gruplarına göre eğitim ve öğretim süreçlerini planlar.
  • Alanı ile ilgili ülke ve dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirir.
  • Bir spor dalının öğretimi ve teknik taktik gelişimini planlayarak, uygulamaya koyar.
  • Ulusal ve evrensel duyarlılıklara saygı gösterir.
  • Alanı ile ilişkili problemlere yönelik araştırmalar planlayıp gerçekleştirir.
  • Ülkemizin eğitim sistemleri ve okul yönetim süreçlerinin farkında olur.
  • Türk dilini etkili kullanır.
  • Mesleki ilke ve değerlere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Öğretimi planlama yetkinliği
  • Öğrenme içeriklerine ve öğrenci ihtiyaçlarına yönelik öğretim yapma yetkinliği
  • Öğrenmeyi ölçme ve değerlendirme yetkinliği
  • Beden eğitimi ve spor ile ilgili alan bilgisi yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak senato tarafından belirlenir.
  • Bölüm programında uygulamalı ve teorik dersler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi dersin teorik veya uygulama ağırlıklı olmasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri Bologna süreci ile uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Derslerimize ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri kapsamında dönem içi en az 4, dönem sonu da 1 adet başarı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde ara sınav, kısa sınav, ödev, performans görevi, sunum çalışması vb. yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  •  Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  •  Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmanın yanı sıra bölümün temel yeterlilikler gerekliliklerini karşılamak üzere belirlenmiş olan özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Bölüme giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

 

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Bölüm mezunları, ülkemiz öğretim kurumlarında beden eğitimi öğretmeni olarak görev alabilirler.
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220400


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Kemalpaşa, Kemalpaşa, 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumla yeterlilikleri ile araştıran, sorgulayan ve öğrenen, ülkemizdeki ve dünyadaki gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli yenileyen, öğrencileri ve toplum için rol modeli olan, hareketi ve sağlıklı yaşamı davranış biçimi olarak benimsemiş nitelikli bireylerin yetiştirilmesine katkıda bulunabilen beden eğitimi öğretmenleri yetiştirmektir.

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında;

  • Beden eğitimi alanıyla ilgili kavram, ilke ve kuramsal bilgiye sahip,
  • Eğitim alanında dünyadaki ve ülkemizdeki gelişmeleri takip ederek, mesleği ile ilgili kendini sürekli geliştiren,
  • Okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim, öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahip olan,
  • Farklı kademedeki eğitim kurumlarında yürütülen beden eğitimi ve spor dersi öğretim programları okuryazarı olan,
  •  Alanın öğretiminde kullanılan farklı model, strateji, yöntem ve öğretim süreçlerinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip,
  • Temel hareket becerileri, özelleşmiş hareket becerileri, spor becerileri, etkin katılım ve sağlıklı yaşamla ilgili bilgi, beceri ve tutumlara sahip olan,
  • Öğretmenlik meslek etiği ve evrensel ahlak kurallarına uygun, örnek davranışlar sergileyen,
  •  Alan uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için uygun araştırmalar planlayarak gerçekleştiren ve raporlandıran,
  • Toplumda hareketli ve sağlıklı yaşamın geliştirilmesi sorumluluğunu üstlenen,
  • Bireylerin öğrenmesini ve gelişimlerini desteklemek için iç ve dış paydaşlarla olumlu ilişkiler kurabilen,
  • Türk dilini doğru ve etkili kullanabilen, milli ve manevi değerlere duyarlı olan,
  • En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilen öğretmen adayları olmaları beklenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Üniversite bünyesindeki spor solanlarında uygulamalı eğitimler ve milli eğitim bakanlığına bağlı  eğitim kurumlarında staj uygulamaları yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik alanıyla ilgili öğretimi planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme yapar.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili alan ve mevzuat bilgisine sahiptir.
  • Farklı eğitim kademelerine ve farklı yaş gruplarına göre eğitim ve öğretim süreçlerini planlar.
  • Alanı ile ilgili ülke ve dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirir.
  • Bir spor dalının öğretimi ve teknik taktik gelişimini planlayarak, uygulamaya koyar.
  • Ulusal ve evrensel duyarlılıklara saygı gösterir.
  • Alanı ile ilişkili problemlere yönelik araştırmalar planlayıp gerçekleştirir.
  • Ülkemizin eğitim sistemleri ve okul yönetim süreçlerinin farkında olur.
  • Türk dilini etkili kullanır.
  • Mesleki ilke ve değerlere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Öğretimi planlama yetkinliği
  • Öğrenme içeriklerine ve öğrenci ihtiyaçlarına yönelik öğretim yapma yetkinliği
  • Öğrenmeyi ölçme ve değerlendirme yetkinliği
  • Beden eğitimi ve spor ile ilgili alan bilgisi yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak senato tarafından belirlenir.
  • Bölüm programında uygulamalı ve teorik dersler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi dersin teorik veya uygulama ağırlıklı olmasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri Bologna süreci ile uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Derslerimize ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri kapsamında dönem içi en az 4, dönem sonu da 1 adet başarı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde ara sınav, kısa sınav, ödev, performans görevi, sunum çalışması vb. yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  •  Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  •  Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmanın yanı sıra bölümün temel yeterlilikler gerekliliklerini karşılamak üzere belirlenmiş olan özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Bölüme giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

 


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Bölüm mezunları, ülkemiz öğretim kurumlarında beden eğitimi öğretmeni olarak görev alabilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220400

Qualification Title
Awarding BodySakarya University of Applied Sciences
Awarding Body Contactthe University that Integrates Skills with Knowledge
Awarding Body Urlhttps://www.subu.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030220400


Qualification Title

Awarding Body
Sakarya University of Applied Sciences

Awarding Body Contact
the University that Integrates Skills with Knowledge

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address