Yeterlilik Kodu

TR0030218989

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
  • Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme
  • Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme
  • Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme
  • Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme
  • Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme
  • Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
  • Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme
  • Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme
  • Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme
  • Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme
  • Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme
  • Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme
  • Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar/Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız ortaokul ve lise kademelerinde beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak çalışmaktadır. Ayrıca spor federasyonları, spor kulüpleri ve, fitness merkezlerinde spor öğretmeni, antrenör olarak da çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218989


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenme ve öğretebilme
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme
  • Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilme
  • Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilme, program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilme
  • Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilme
  • Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilme
  • Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilme
  • Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilme
  • Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda ve yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilme
  • Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilme
  • Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilme
  • Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilme
  • Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilme
  • Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilme; diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilme
  • Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer verme
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar/Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız ortaokul ve lise kademelerinde beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak çalışmaktadır. Ayrıca spor federasyonları, spor kulüpleri ve, fitness merkezlerinde spor öğretmeni, antrenör olarak da çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218989

Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bachelor
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

To be able to learn and teach the concepts related to the field and the relations between concepts To conceptualize the events and facts related to the field, to evaluate the data with scientific methods To be able to recognize students according to their development and learning characteristics To be able to design the education-teaching process in line with national and universal values based on the knowledge on physical education and sports teaching, to plan the physical education and sports lesson with the knowledge and skills acquired in the program. To be able to use relevant teaching programs, teaching strategies, methods and techniques appropriately and effectively. To be able to use instructional technologies and materials and communication technologies suitable for the teaching process To be able to analyze the assessment and evaluation results of students cognitive, affective and psychomotor development and to provide the necessary feedback to the students. To be able to define the problems experienced in school and classroom teaching processes based on scientific research methods, to analyze and to develop solution proposals. To be able to direct students to sports branches in line with their abilities and to do regular physical activity and have a healthy body. Caring for professional development and sustaining it based on scientific resources Being a role model for students and society with their appearance, behavior and attitudes Ability to communicate effectively, both orally and in writing, in mother tongue and at least one foreign language Being able to share their thoughts and opinions about the problems with the relevant people by supporting them with qualitative and quantitative data. Taking responsibility in individual and group studies related to the field and being able to fulfill the assigned task effectively; Collaboration with colleagues from other branches in teaching, evaluating the student and the program Valuing the Turkish National Education system, teaching profession and field Being able to act in accordance with the laws, regulations and legislation regarding their duties, rights and responsibilities as an individual

Key Competencies-
Further Info

(1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the evaluation of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in the semester studies and attendance to the courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients/Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates work as physical education and sports teachers at secondary and high school levels. They also work as sports teachers and trainers in sports federations, sports clubs and fitness centers.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218989


Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bachelor

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

To be able to learn and teach the concepts related to the field and the relations between concepts To conceptualize the events and facts related to the field, to evaluate the data with scientific methods To be able to recognize students according to their development and learning characteristics To be able to design the education-teaching process in line with national and universal values based on the knowledge on physical education and sports teaching, to plan the physical education and sports lesson with the knowledge and skills acquired in the program. To be able to use relevant teaching programs, teaching strategies, methods and techniques appropriately and effectively. To be able to use instructional technologies and materials and communication technologies suitable for the teaching process To be able to analyze the assessment and evaluation results of students cognitive, affective and psychomotor development and to provide the necessary feedback to the students. To be able to define the problems experienced in school and classroom teaching processes based on scientific research methods, to analyze and to develop solution proposals. To be able to direct students to sports branches in line with their abilities and to do regular physical activity and have a healthy body. Caring for professional development and sustaining it based on scientific resources Being a role model for students and society with their appearance, behavior and attitudes Ability to communicate effectively, both orally and in writing, in mother tongue and at least one foreign language Being able to share their thoughts and opinions about the problems with the relevant people by supporting them with qualitative and quantitative data. Taking responsibility in individual and group studies related to the field and being able to fulfill the assigned task effectively; Collaboration with colleagues from other branches in teaching, evaluating the student and the program Valuing the Turkish National Education system, teaching profession and field Being able to act in accordance with the laws, regulations and legislation regarding their duties, rights and responsibilities as an individual


Key Competencies
-

Further Info

(1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the evaluation of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in the semester studies and attendance to the courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients/Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Conditions for Success
In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00. In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all the courses in the program (equivalent to 240 ECTS) and to obtain a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Our graduates work as physical education and sports teachers at secondary and high school levels. They also work as sports teachers and trainers in sports federations, sports clubs and fitness centers.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address