Yeterlilik Kodu

TR0030032916

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNamık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.nku.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Bu bölümün öncelikli amacı Türk Millî Eğitim sistemindeki mevzuata uygun olarak; ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapabilecek nitelikte temel, bilgi, beceri ve tutumlara sahip; Atatürkçü, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na bağlı, laik, çağdaş ve demokratik özelliklerle donatılmış, araştırma sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmiş, etraflarındaki dünya hakkındaki merak duygusunu sürdürmeleri için gerekli olan beceri, tutum, değer ve anlayışları kazanmış ülkemizin zamanın gereklerine uyum sağlayarak sportif alanlarda önder bir ülke olabilmesi için gereksinim duyduğu Beden Eğitimi Öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1-Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilme
2-Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme
3-Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme
4-Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme
5-Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme
6-Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme
7-Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme
8-Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilme
9-Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme
10-Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme
11-Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme
12-Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilme
13-Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme
14-Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilme
15-Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilme
16-Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme

Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

*Lise veya dengi bir ortaöğretim kurumundan mezun olmak veya kayıtların başlama tarihine kadar mezun olabilecek durumda olmak, *Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği özel yetenek sınavının yapıldığı yılın kriterlerine göre Öğrenci Seçme Yerleştirme Sistemininden yeterli puanı almış olmak, *Milli adaylar için istenilen kriterlerde olmak (Milli sporcular için ayrılmış kontenjanlara müracaat edecek adayların, milli takımlardan herhangi birinde sporcu olarak görev almış olmaları ve bunu Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünden veya ilgili federasyondan alacakları, “Milli Sporcu Belgesi” ile kanıtlama şartı aranacaktır. K.K.T.C. ve yabancı uyruklu adayların milli sporcu belgeleri geçerli değildir). *Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü için 657 Sayılı Devlet Memurları Yasasının değişik 48‟nci maddesindeki koşulları taşımak, öğretmen olmaya engel özrü bulunmamak,
 

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları, T.C. Devlet sektörleri; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Yülseköğretim Kurumu (YÖK), Gençlik Hizmetleri ve Spor Bakanlığı (GSM), Büyükşehir Belediyeleri, vb. kurumlarda, özel sektördeki her kurumda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Spor uzmanı, Antrenör olarak istihdam edilebilmektedir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030032916


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Namık Kemal, Kampüs Cad No:1, 59030 Süleymanpaşa/Tekirdağ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Bu bölümün öncelikli amacı Türk Millî Eğitim sistemindeki mevzuata uygun olarak; ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapabilecek nitelikte temel, bilgi, beceri ve tutumlara sahip; Atatürkçü, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na bağlı, laik, çağdaş ve demokratik özelliklerle donatılmış, araştırma sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmiş, etraflarındaki dünya hakkındaki merak duygusunu sürdürmeleri için gerekli olan beceri, tutum, değer ve anlayışları kazanmış ülkemizin zamanın gereklerine uyum sağlayarak sportif alanlarda önder bir ülke olabilmesi için gereksinim duyduğu Beden Eğitimi Öğretmenleri yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

1-Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilme
2-Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme
3-Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme
4-Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme
5-Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme
6-Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme
7-Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme
8-Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilme
9-Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme
10-Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme
11-Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme
12-Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilme
13-Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme
14-Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilme
15-Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilme
16-Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme


Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

*Lise veya dengi bir ortaöğretim kurumundan mezun olmak veya kayıtların başlama tarihine kadar mezun olabilecek durumda olmak, *Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği özel yetenek sınavının yapıldığı yılın kriterlerine göre Öğrenci Seçme Yerleştirme Sistemininden yeterli puanı almış olmak, *Milli adaylar için istenilen kriterlerde olmak (Milli sporcular için ayrılmış kontenjanlara müracaat edecek adayların, milli takımlardan herhangi birinde sporcu olarak görev almış olmaları ve bunu Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünden veya ilgili federasyondan alacakları, “Milli Sporcu Belgesi” ile kanıtlama şartı aranacaktır. K.K.T.C. ve yabancı uyruklu adayların milli sporcu belgeleri geçerli değildir). *Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü için 657 Sayılı Devlet Memurları Yasasının değişik 48‟nci maddesindeki koşulları taşımak, öğretmen olmaya engel özrü bulunmamak,
 


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD/S notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölüm mezunları, T.C. Devlet sektörleri; Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Yülseköğretim Kurumu (YÖK), Gençlik Hizmetleri ve Spor Bakanlığı (GSM), Büyükşehir Belediyeleri, vb. kurumlarda, özel sektördeki her kurumda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, Spor uzmanı, Antrenör olarak istihdam edilebilmektedir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030032916

Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030032916


Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address