Yeterlilik Kodu

TR0030032561

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumManisa Celâl Bayar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.mcbu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü programı spor bilimleri ve öğretmenlik formasyonu derslerinden oluşur. Bölümün eğitim programı Öğretmenlik Mesleği, Alan Bilgisi ve Genel Kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersleri içerir. Dersler uygulamalı ve kuramsal olarak uygulanır. Öğrenciler mesleki deneyim kazanmak amacıyla bir yıl süreyle okullarda staj yaparlar.

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının ne olduğunu, nasıl etkili kullanabileceğini ve geliştirebileceğini bilip etkinleştirebilme.
  • Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik ve taktikleri temel eğitim düzeyinde uygulatabilme,
  • Beden eğitimi ve spor bilimleriyle ilgili temel kavramları, araştırma ve inceleme yöntemlerini kavrayabilme ve temel düzeyde kullanabilme
  • Halk dansları, modern danslar ve tüm uygulamalı bireysel ve takım sporlarına zemin olabilecek temel ritm ve koordinasyonun geliştirebilme; su yüzeyinde batmadan kalabilme ve hareket edebilmeye yönelik temel beceriler geliştirebilme,
  • Gerektiği durumlarda ilk yardıma yönelik uygun teknik ve becerileri uygulayabilme ve kazalardan korunabilmek için gerekli önlemleri alabilme,
  • Bir aktivitenin günlük yaşam ve sporla ilgili olarak yüklenme ve dinlenme ilişkilerini, yorgunluğun nedenlerini ve bitkinlik düzeyine vardırmadan vücudunu ne kadar ve nasıl hareket ettirebileceğini kavrayabilme,
  • Temel hareket becerileri [yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü (yürüme-koşma, değişik dengeler, atma-tutma-fırlatma-çarptırma-çevirme-yerleştirme vb.)] ve becerilerinden oluşan hareket örüntüleri uygulayabilme, analiz ve sentezler yapabilme,.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme,
  • Okullarda karşılaştığı öğrencilerden özel durumu olanlar (değişik engel grupları, farklı öğrenme düzeyleri, farklı hazır bulunuşluk düzeyleri) ile herhangi bir engeli olmadığı halde eğilimli olanları fark edebilme ve bunlar için önleyici, iyileştirici, koruyucu önlemler alabilme,
  • Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları, ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilme.
  • Bedensel egzersizler yapma ile kilo kontrolü, obeziteyi önleme, yorgunluk, stres, yaşlanma, dejeneratif bozukluklar, mikroplar, vücut direnci, zihinsel gelişim, psikosomatik bozukluklar ve koruyucu hekimlik arasındaki ilişkiyi bilerek gerekli önlemler alabilme,
  • Bedensel ve psikolojik zindeliğin fiziksel aktivitelerle ilişkisini fark edebilme, fiziksel ve psikolojik ölçütler (testler) kullanarak aktivite programlarını öğrenciye göre güncelleyebilme,
  • Sınıfta, salonda, sahalarda bir sınıf veya grubu organize edebilme ve yönetebilme becerisi geliştirebilme,
  • Türkçeyi iyi düzeyde dil bilgisi kurallarına uygun olarak yazma, konuşma ve bilimsel bir raporda kullanabilme,
  • Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuna temel olan çağdaş, demokratik, sosyal ve laik bir hukuk devletinin yapısını kavrayabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, Anaokullarında, İlköğretim'de, Orta Dereceli okullarda, Özel Eğitim merkezlerinde, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği yapmaktadırlar. Akademisyen olarak üniversitelerde öğretim elemanı, spor kulüplerinde antrenörlük, turizm sektörünün farklı alanlarında görev alabilmektedirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030032561


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü programı spor bilimleri ve öğretmenlik formasyonu derslerinden oluşur. Bölümün eğitim programı Öğretmenlik Mesleği, Alan Bilgisi ve Genel Kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersleri içerir. Dersler uygulamalı ve kuramsal olarak uygulanır. Öğrenciler mesleki deneyim kazanmak amacıyla bir yıl süreyle okullarda staj yaparlar.


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hareket ve aktiviteyi sağlayan organ ve sistem fonksiyonlarının ne olduğunu, nasıl etkili kullanabileceğini ve geliştirebileceğini bilip etkinleştirebilme.
  • Bir veya daha fazla bireysel ve takım sporuyla ilgili temel bilgi, beceri, kurallar, teknik ve taktikleri temel eğitim düzeyinde uygulatabilme,
  • Beden eğitimi ve spor bilimleriyle ilgili temel kavramları, araştırma ve inceleme yöntemlerini kavrayabilme ve temel düzeyde kullanabilme
  • Halk dansları, modern danslar ve tüm uygulamalı bireysel ve takım sporlarına zemin olabilecek temel ritm ve koordinasyonun geliştirebilme; su yüzeyinde batmadan kalabilme ve hareket edebilmeye yönelik temel beceriler geliştirebilme,
  • Gerektiği durumlarda ilk yardıma yönelik uygun teknik ve becerileri uygulayabilme ve kazalardan korunabilmek için gerekli önlemleri alabilme,
  • Bir aktivitenin günlük yaşam ve sporla ilgili olarak yüklenme ve dinlenme ilişkilerini, yorgunluğun nedenlerini ve bitkinlik düzeyine vardırmadan vücudunu ne kadar ve nasıl hareket ettirebileceğini kavrayabilme,
  • Temel hareket becerileri [yer değiştirme, dengeleme ve nesne kontrolü (yürüme-koşma, değişik dengeler, atma-tutma-fırlatma-çarptırma-çevirme-yerleştirme vb.)] ve becerilerinden oluşan hareket örüntüleri uygulayabilme, analiz ve sentezler yapabilme,.
  • Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme,
  • Okullarda karşılaştığı öğrencilerden özel durumu olanlar (değişik engel grupları, farklı öğrenme düzeyleri, farklı hazır bulunuşluk düzeyleri) ile herhangi bir engeli olmadığı halde eğilimli olanları fark edebilme ve bunlar için önleyici, iyileştirici, koruyucu önlemler alabilme,
  • Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları, ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilme.
  • Bedensel egzersizler yapma ile kilo kontrolü, obeziteyi önleme, yorgunluk, stres, yaşlanma, dejeneratif bozukluklar, mikroplar, vücut direnci, zihinsel gelişim, psikosomatik bozukluklar ve koruyucu hekimlik arasındaki ilişkiyi bilerek gerekli önlemler alabilme,
  • Bedensel ve psikolojik zindeliğin fiziksel aktivitelerle ilişkisini fark edebilme, fiziksel ve psikolojik ölçütler (testler) kullanarak aktivite programlarını öğrenciye göre güncelleyebilme,
  • Sınıfta, salonda, sahalarda bir sınıf veya grubu organize edebilme ve yönetebilme becerisi geliştirebilme,
  • Türkçeyi iyi düzeyde dil bilgisi kurallarına uygun olarak yazma, konuşma ve bilimsel bir raporda kullanabilme,
  • Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuna temel olan çağdaş, demokratik, sosyal ve laik bir hukuk devletinin yapısını kavrayabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümümüzden mezun olan öğrenciler, Anaokullarında, İlköğretim'de, Orta Dereceli okullarda, Özel Eğitim merkezlerinde, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği yapmaktadırlar. Akademisyen olarak üniversitelerde öğretim elemanı, spor kulüplerinde antrenörlük, turizm sektörünün farklı alanlarında görev alabilmektedirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030032561

Qualification Title
Awarding BodyManisa Celal Bayar University
Awarding Body ContactYükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965
Awarding Body Urlhttps://en.mcbu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030032561


Qualification Title

Awarding Body
Manisa Celal Bayar University

Awarding Body Contact
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address