Yeterlilik Kodu

TR0030021979

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Fener Mah. 53100 Merkez/Rize
Sorumlu Kurum URLhttp://www.erdogan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve davranışları (planlama, öğretimi yürütme, sınıf kontrolü ve değerlendirme, vb.) kavrar.
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanmayı bilir.
  • Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisini kazanır.
  • Beden Eğitimi dersinde öğrencilere alana özgü temel ve özelleşmiş hareket uygulama ve yaratıcılık becerisini kazandırmayı bilir.
  • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Beden eğitimi ve spor öğretimini bilir.
  • Spor branşları ile ilgili temel becerileri sergiler.
  • Sözlü, yazılı ve uygulamalı olarak sunum yapabilme becerileri sergiler.
  • Beden Eğitimi ve sporunun öğretim amaçlarının gerçekleştirilmesinde teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanabilme becerisi sergiler.
  • Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilir.
  • Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikleri organize eder ve uygulatır. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili olarak toplumda mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisini kazanmak.
  • Bireysel farklılıkların, içsel ve dışsal motivasyonun, çalışma ve öğrenme alışkanlıklarının, kalıcı ve anlamlı öğrenmede önemli olduğunu kavrayabilme.
  • Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminde öğrencilerin farklı konulara yönelik, çağa uygun (ilk yardım, sağlıklı beslenme, sağlıklı yaşam, doğa, spor organizasyonu, çevre bilinci, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler) esnek planlamalar yapabilme becerisini kazanmak.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi ile birlikte iletişim kurabilmek.
  • Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik etkinlikleri duyarlıkla yönetebilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili olarak toplumla işbirliği ve destekleyici etkileşimi kurma becerisini kazanmak.
  • Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili düşüncelerini, önerilerini paylaşma becerisini kazanmak.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Beden eğitimi ve spor bilimleri, kendi çalışma alanları ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları öğrenme ve öğretme becerisini kazanmak.
  • Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme.
  • Öğrencilerin bedensel ve sportif gelişimlerini belirleyebilmeye yönelik yapılan ölçme sürecini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlayabilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili problem alanlarını tespit edebilmek ve sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilmek.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Yarıyıl dönem ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notlu dersten başarılı sayılırlar. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli dersin öğretim elemanı tarafından “Ders Tanıtım Formu”nda ayrıntılı şekilde tanımlanmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümümüze YKS Puanı (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) ve Sporculuk Geçmişinin etkili olduğu Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci kabul edilmektedir. Adayların, Bölümümüz için Yüksekokulumuzca o yıl ilan edilen YKS taban puanının üstünde puan almaları, sporculuk geçmişlerini resmi onaylı belgelerle ibraz etmenin yanında özel yetenek sınavı parkurunu en iyi dereceyle bitirmeleri beklenir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programda mevcut olan derslerin tümünü Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, 240 AKTS kredisini sağlaması 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 07.07.2009 tarih ve 80 sayılı kararı doğrultusunda mezunlarımız ilk ve orta öğretim kurumlarında “aylık karşılığı” beden eğitimi öğretmeni olarak görev almaktadırlar. Bunun yanında Spor becerileri, kültürü ve performansını ilgilendiren tüm alanlarda yetkili olarak iş alabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021979


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fener Mah. 53100 Merkez/Rize

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanır.
  • Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve davranışları (planlama, öğretimi yürütme, sınıf kontrolü ve değerlendirme, vb.) kavrar.
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanmayı bilir.
  • Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisini kazanır.
  • Beden Eğitimi dersinde öğrencilere alana özgü temel ve özelleşmiş hareket uygulama ve yaratıcılık becerisini kazandırmayı bilir.
  • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Beden eğitimi ve spor öğretimini bilir.
  • Spor branşları ile ilgili temel becerileri sergiler.
  • Sözlü, yazılı ve uygulamalı olarak sunum yapabilme becerileri sergiler.
  • Beden Eğitimi ve sporunun öğretim amaçlarının gerçekleştirilmesinde teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanabilme becerisi sergiler.
  • Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilir.
  • Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikleri organize eder ve uygulatır. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  • Karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir.
  • Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir.
  • Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili olarak toplumda mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olmak.
  • Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisini kazanmak.
  • Bireysel farklılıkların, içsel ve dışsal motivasyonun, çalışma ve öğrenme alışkanlıklarının, kalıcı ve anlamlı öğrenmede önemli olduğunu kavrayabilme.
  • Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme.
  • Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminde öğrencilerin farklı konulara yönelik, çağa uygun (ilk yardım, sağlıklı beslenme, sağlıklı yaşam, doğa, spor organizasyonu, çevre bilinci, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler) esnek planlamalar yapabilme becerisini kazanmak.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi ile birlikte iletişim kurabilmek.
  • Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik etkinlikleri duyarlıkla yönetebilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili olarak toplumla işbirliği ve destekleyici etkileşimi kurma becerisini kazanmak.
  • Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili düşüncelerini, önerilerini paylaşma becerisini kazanmak.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Beden eğitimi ve spor bilimleri, kendi çalışma alanları ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları öğrenme ve öğretme becerisini kazanmak.
  • Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme.
  • Öğrencilerin bedensel ve sportif gelişimlerini belirleyebilmeye yönelik yapılan ölçme sürecini değerlendirme, sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlayabilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili problem alanlarını tespit edebilmek ve sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirebilmek.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıl içi çalışma (proje, ödev, laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı % 40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Yarıyıl dönem ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler (DC) harf notlu dersten başarılı sayılırlar. Ayrıca her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli dersin öğretim elemanı tarafından “Ders Tanıtım Formu”nda ayrıntılı şekilde tanımlanmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümümüze YKS Puanı (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) ve Sporculuk Geçmişinin etkili olduğu Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci kabul edilmektedir. Adayların, Bölümümüz için Yüksekokulumuzca o yıl ilan edilen YKS taban puanının üstünde puan almaları, sporculuk geçmişlerini resmi onaylı belgelerle ibraz etmenin yanında özel yetenek sınavı parkurunu en iyi dereceyle bitirmeleri beklenir.


Başarma Şartları
Öğrencinin programda mevcut olan derslerin tümünü Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre başarıyla tamamlaması, 240 AKTS kredisini sağlaması 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

MEB Talim Terbiye Kurulu Başkanlığının 07.07.2009 tarih ve 80 sayılı kararı doğrultusunda mezunlarımız ilk ve orta öğretim kurumlarında “aylık karşılığı” beden eğitimi öğretmeni olarak görev almaktadırlar. Bunun yanında Spor becerileri, kültürü ve performansını ilgilendiren tüm alanlarda yetkili olarak iş alabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021979

Qualification Title
Awarding BodyRecep Tayyip Erdogan University
Awarding Body ContactFener Mah. 53100 Merkez/Rize
Awarding Body Urlwww.erdogan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030021979


Qualification Title

Awarding Body
Recep Tayyip Erdogan University

Awarding Body Contact
Fener Mah. 53100 Merkez/Rize

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address