Yeterlilik Kodu

TR0030021312

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ohu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi kazanır.
  • Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi kazanır.
  • Beden Eğitimi öğretim sürecine uygun araç-gereç ve kaynakları kullanabilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminin amaçlarının gerçekleştirilmesi sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilmek.
  • Beden Eğitimi dersine katılan öğrencilerin temel ve özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerini geliştirebilmek.
  • Sporda kazanma ve kaybetmenin anlamını kavratarak fair play ruhunu benimsetmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik planlamalar yapabilme becerisi kazanır.
  • Beden Eğitimi dersini alan öğrencilerde düzenli fiziksel etkinlik ve sağlıklı yaşam bilinci oluşturabilmek.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendirebilmek.
  • Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilme becerisi kazanır.
  • Sportif organizasyonlara katılma, düzenleme ve yürütme becerilerini kazandırabilmek.
  • Öğrencilere spor ve spor organizasyonları bilinci ve sevgisi kazandırabilme becerisi kazanır.
  • Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikler düzenler.
  • Beden Eğitimi dersi öğretiminde eğitsel oyunları etkili kullanabilmek.
  • Genel Yetkinlikler Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneği kazanır.
  • Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi ve ilgi kurmak.
  • Bilgiyi uygulama alanlarında kullanabilme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Gelişen durumlara karşı tutum geliştirebilme yeteneği kazanır.
  • Öğrenim alanları ile ilgili temel bilgileri yorumlama yeteneği kazanır.
  • Uygulamalı ve teorik temel mesleki bilgileri aktarabilme becerisi kazanır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
  • Temel bilgisayar kullanım becerileri kazanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme

Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030021312


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Rektörlüğü, Merkez Yerleşke, Bor Yolu Üzeri, 51240 Merkez/Niğde

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alana Özgü Beceri ve Yetkinlikler Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi kazanır.
  • Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi kazanır.
  • Beden Eğitimi öğretim sürecine uygun araç-gereç ve kaynakları kullanabilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminin amaçlarının gerçekleştirilmesi sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilmek.
  • Beden Eğitimi dersine katılan öğrencilerin temel ve özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerini geliştirebilmek.
  • Sporda kazanma ve kaybetmenin anlamını kavratarak fair play ruhunu benimsetmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik planlamalar yapabilme becerisi kazanır.
  • Beden Eğitimi dersini alan öğrencilerde düzenli fiziksel etkinlik ve sağlıklı yaşam bilinci oluşturabilmek.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendirebilmek.
  • Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilme becerisi kazanır.
  • Sportif organizasyonlara katılma, düzenleme ve yürütme becerilerini kazandırabilmek.
  • Öğrencilere spor ve spor organizasyonları bilinci ve sevgisi kazandırabilme becerisi kazanır.
  • Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikler düzenler.
  • Beden Eğitimi dersi öğretiminde eğitsel oyunları etkili kullanabilmek.
  • Genel Yetkinlikler Eleştiri ve özeleştiri yapabilme becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı sunum yapma yeteneği kazanır.
  • Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi ve ilgi kurmak.
  • Bilgiyi uygulama alanlarında kullanabilme ve yorumlama becerisi kazanır.
  • Gelişen durumlara karşı tutum geliştirebilme yeteneği kazanır.
  • Öğrenim alanları ile ilgili temel bilgileri yorumlama yeteneği kazanır.
  • Uygulamalı ve teorik temel mesleki bilgileri aktarabilme becerisi kazanır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
  • Temel bilgisayar kullanım becerileri kazanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı Notu: Sınavlardan alınan puanlar 100 üzerinden değerlendirilerek başarı puanı belirlenir.Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir.Başarı notu o derse ait yarıyıl içinde yapılan çalışmalarda sağlanan yarıyıl içi başarı notu ile yarıyıl sonunda yapılan genel sınavlarda sağlanan başarı notunun birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.Yarıyıl içinde yapılan çalışmalar; ders ve uygulamalarda devam durumu, arazi çalışmaları, uygulama, ödev, proje, staj, atölye, seminer, laboratuvar ve benzeri çalışmalardır.Öğrencinin yarıyıl içi başarı notunun belirlenmesinde, bu çalışmalar akademik takvimde belirlenen yarıyılın son haftasında belirli oranda ara sınav ile birlikte değerlendirilebilir.Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az % 40 en çok % 60 olabilir.Yarıyıl içi başarı notunun ve genel sınavın başarı notuna etki oranları ve öğrencinin başarılı sayılması için yarıyıl içi çalışmaların uygulama şekli, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyılın ilk iki haftası içinde öğrencilere duyurulur. Başarı notunun hesaplanmasında bağıl değerlendirme sistemi kullanılır.Bağıl değerlendirmede o dersi alan tüm öğrencilerin aldıkları ders başarı puanlarının aritmetik ortalaması ve istatistiksel dağılımı dikkate alınır. Bağıl değerlendirme sisteminin uygulama esasları Senato tarafından belirlenir. Ders başarı notları ve katsayıları aşağıdaki şekilde belirlenir: Başarı Notları (harf ile) Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Başarı Notlarından; a) S: Kredisiz derslerde başarılı, b) U: Kredisiz derslerde başarısız, c) P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, d) EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, e) NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, f) NA: Derse devam ve/veya uygulama şartını yerine getirmediğinden, genel sınavlara girme hakkı olmadığı için başarısız, g) T: Transfer edilen dersin notu olarak tanımlanır. Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, S ve EX notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.Bir veya birkaç dersten DC veya DD notu alan öğrenci, dersin alındığı yarıyılda ders kayıt formuna yazarak kayıt yaptırdığı tüm derslerin akademik ortalaması 2,00 ve üzerinde ise o dersi/dersleri başarmış sayılır. T notu; Üniversitenin diğer bölümlerinden veya başka bir üniversiteden geçiş yapan öğrencilere, daha önce almış oldukları ve eşdeğerliği bölüm başkanlığının önerisi üzerine fakülte/yüksekokul kurulunca kabul edilen dersler için verilir.Akademik not ortalaması hesaplarına katılmaz. Akademik ortalama Öğrencilerin başarı durumu; yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak belirlenir.Bir dersin kredisi ile o dersten alınan başarı notunun katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik ortalaması, ders planında o yarıyılda bulunan derslerden alınması gerekenlerin ağırlıklı puanları toplamının, derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Yıllık dersler bahar yarıyılı akademik ortalamasına dahil edilir. Genel akademik ortalama, öğrencinin öğrenim süresi içinde almak zorunda olduğu bütün derslerden aldığı başarı notları esas alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlar toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Akademik ortalama hesaplanırken virgülden sonra iki basamak alınır. Virgülden sonraki üçüncü basamaktaki sayı 5 veya daha büyük olduğunda ikinci basamaktaki sayı bir arttırılır. Yan dal, çift ana dal dersleri ile eğitim-öğretim planında yer almasına rağmen S ve T notları alınan dersler akademik ortalama hesaplamalarında dikkate alınmaz. Öğrencinin tekrar ettiği dersler varsa, o derslerden aldığı en son not akademik ortalamaya dahil edilir. Öğrenciler, eğer isterlerse, akademik ortalamalarını yükseltmek için DD, DC ve CC notlarını aldıkları dersleri tekrar alabilirler. Bu derslerden aldıkları en son not akademik ortalamaya dahil edilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Lise Diploması, Ülke çapında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme


Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030021312

Qualification Title
Physical and Sports Education Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyNiğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Awarding Body ContactNiğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde
Awarding Body Urlhttp://www.ohu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The ability to teach appropriate planning for physical education.
  • The ability to organize appropriate learning environment for physical education teaching.
  • The ability to use appropriate tools and resources in the process of physical education teaching.
  • The use of technological resources in the process of achieving the objectives of the physical education teaching.
  • The ability to develop basic and specialized action knowledge and skills of the students participating in physical education classes.
  • The ability to grasp the meaning of winning and losing by adopting the spirit of fair play in sports.
  • The ability to make plans for students who need special education in Physical Education Teaching.
  • The ability to create awareness of healthy living and regular physical activity of students in physical education classes.
  • The ability to raise awareness of healthy eating in students.
  • The ability to enforce first aid rules in sports injury.
  • Ability to organize, perform and participate in sporting events.
  • The ability to enable students to love sports and know sports organizations.
  • Sporting events in national holidays and special occasions.
  • Effective use of educational games in physical education course teaching.
  • Ability to criticize and self-criticize.
  • Oral and written presentation skills.
  • Studying skills and interrelation in interdisciplinary fields.
  • Ability to use knowledge in the areas of application and interpretation.
  • The ability to develop attitudes to the rising situations.
  • The ability to interpret basic learning knowledge.
  • The ability to transfer basic practical and theoretical professional knowledge.
  • The ability to use a foreign language and monitor knowledge in the field.
  • The ability to use basic computer skills.
Key Competencies-
Further Info

Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful.Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate.Letter Grade and Grade Points are determined as below : Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes; a) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester,b) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, c) NI: Course grades apart from weighted average, d) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam,, e) TB: The single course successful with average academic grade average. (TB grades are not included in the academic grade average accounts). The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above.Minor and double major courses are not taken into account in the calculation of academic averages. If there are lessons the student repeats, the most recent grade he / she gets is included in the academic average. Students can take classes in which they take DD, DC and CC grades to raise their academic average if they wish. The latest grade they receive from these courses is included in the academic average.

Quality Assurance-
Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination

Conditions for SuccessThe First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have- Successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a teaching practice at a sports club.
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030021312


Qualification Title
Physical and Sports Education Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi

Awarding Body Contact
Niğde Ömer Halisdemir University Rectorate, Central Campus, Bor Yolu, 51240 Center/Niğde

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The ability to teach appropriate planning for physical education.
  • The ability to organize appropriate learning environment for physical education teaching.
  • The ability to use appropriate tools and resources in the process of physical education teaching.
  • The use of technological resources in the process of achieving the objectives of the physical education teaching.
  • The ability to develop basic and specialized action knowledge and skills of the students participating in physical education classes.
  • The ability to grasp the meaning of winning and losing by adopting the spirit of fair play in sports.
  • The ability to make plans for students who need special education in Physical Education Teaching.
  • The ability to create awareness of healthy living and regular physical activity of students in physical education classes.
  • The ability to raise awareness of healthy eating in students.
  • The ability to enforce first aid rules in sports injury.
  • Ability to organize, perform and participate in sporting events.
  • The ability to enable students to love sports and know sports organizations.
  • Sporting events in national holidays and special occasions.
  • Effective use of educational games in physical education course teaching.
  • Ability to criticize and self-criticize.
  • Oral and written presentation skills.
  • Studying skills and interrelation in interdisciplinary fields.
  • Ability to use knowledge in the areas of application and interpretation.
  • The ability to develop attitudes to the rising situations.
  • The ability to interpret basic learning knowledge.
  • The ability to transfer basic practical and theoretical professional knowledge.
  • The ability to use a foreign language and monitor knowledge in the field.
  • The ability to use basic computer skills.

Key Competencies
-

Further Info

Success Grade Success grade is determined by evaluating the tests scores out of 100. Status in a lesson is determined by success grade. Success grade is determined by the joint evaluation of semester success grade obtained from studies carried out during semester and success grade obtained from general exams held at the end of the semester. Studies carried out during semester are attendance to course and application, field work, practice, assignment, project, internship, workshop, seminar, laboratory and similar studies. Determining the student semester success grade, these studies can be evaluated in certain rate with mid-term exam in the last week stated in the academic calendar. The impact of general exam to course success score can be minimum 40 % and maximum 60 %. Within the first two weeks of the semester, the instructor in charge of course announces the impact rates of semester success grade and general exams to success grade in addition to the application type of studies carried out during semester by students in order to be regarded as successful.Relative evaluation system is used in calculation of success grade. In relative evaluation, arithmetic average of course success score of all students taking course and statistical distribution are taken into account. Implementation principles of relative evaluation system are determined by the Senate.Letter Grade and Grade Points are determined as below : Course Grade Grade Points AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,50 FF 0,00 Codes; a) P: Successful in the annual courses at the end of the first semester,b) EX: Successful in the exemption exam fulfilled by the university, c) NI: Course grades apart from weighted average, d) NA: Unsuccessful because the students have failed to regularly attend courses or have not fulfilled the requirements of the course practices in order to take the general exam,, e) TB: The single course successful with average academic grade average. (TB grades are not included in the academic grade average accounts). The students who get one of the following grades AA, BA, BB, CB, CC, S and EX are considered to be successful. The ones who have obtained the grade DC or DD from one or several courses are considered as successful on condition that they complete the courses in the semester for which they registered with the academic average of 2,00 and above. Academic Avarage Success of a student is determined by calculating Semester Point Average and Grade Point Average. Weighted grade point is calculated by multiplying the course credit with the coefficient. Semester point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken in the semester by the total amount of credit hours attempted. Annual courses are included in the spring term point average. General point average is calculated by dividing the total amount of weighted grade points of courses that should be taken throughout the whole university education by the total amount of credit hours attempted. When calculating academic average, two digits after the decimal point are taken. The number in the second digit is enhanced one on condition that the number in the third digit after decimal point is five and above.Minor and double major courses are not taken into account in the calculation of academic averages. If there are lessons the student repeats, the most recent grade he / she gets is included in the academic average. Students can take classes in which they take DD, DC and CC grades to raise their academic average if they wish. The latest grade they receive from these courses is included in the academic average.


Quality Assurance
-

Access Requirements

High school diploma, Placement through a nation-wide Student Selection and Placement Examination


Conditions for Success
The First Cycle (Bachelor’s Degree) is awarded to students who have- Successfully completed all the courses in the curriculum, 240 ECTS credits,- a minimum Cumulative Grade Point Average (CGPA) of 2.00 out of 4.00,- successfully completed a teaching practice at a sports club.

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address