Yeterlilik Kodu

TR0030015812

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumOrdu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu
Sorumlu Kurum URLhttp://www.odu.edu.tr/
Yönelim-
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel ve uygulamalı bilimler ile sosyal bilimlerin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilmek.
  • Olay ve olgu karşısında durumu felsefi, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme ve açıklayabilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilmek.
  • Bir bilgiye ait kavramsal çercevenin öğrencinin öğrenmesini nasıl etkilediğini anlayabilmek.
  • Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilmek.
  • Alana ait bilgilerin karmaşık, sürekli ve değişen bir yapıda olduğunu kavrayabilmek.
  • Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilmek.
  • Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilmek.
  • Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetelere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilmek.
  • Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilmek.
  • Bireysel farklılıkların, içsel ve dışsal motivasyonun, çalışma ve öğrenme alışkanlıklarının, kalıcı ve anlamlı öğrenmede önemli olduğunu kavrayabilmek.
  • Öğreteceği alanın temel kavramlarını, araştırma ve inceleme araçlarını ve yapılarını anlayarak alanın bu özelliklerini öğrenciye anlamlı gelecek biçimde öğrenme deneyimlerini yaratabilmek.
  • Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulabilmek.
  • Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönentimi ilke vs stratejilerini uygulayabilmek.
  • Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fisiksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerledirme stratejilerini kullanabilmek.
  • Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilmek.
  • Öğrencilerin temel okuma, yazma, matematik, iletişim ve diğer yaşamsal becerilerini geliştirmelerine yardım ederek öğrencilerin mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimini destekleyecek öğrenme fırsatları yaratabilmek.
  • Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilmek.
  • Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilmek.
  • Öğrencilerin öğrenmesini ve bireysel gelişimlerini desteklemek için öğrenci velileri, okuldaki meslektaşları ve sivil toplum örgütleri ile ilişkiler kurabilmek.
  • Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilmk.
  • Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilmek.
  • Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilmek.
  • Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Derslerde pratik veya teorik sınavlar uygulanmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü “Ordu Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.

Başarma ŞartlarıBölümden mezun olabilmek için, ‘Ordu Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ndeki koşulları yerine getirmek ve Ek-1’de verilen bütün zorunlu dersleri ve belirtilen sayıdaki seçmeli dersleri toplam 158 kredi olacak şekilde başarı ile tamamlamak gerekir. Normal öğretim süresi 4 yıldır. Öğrenciler mezun olmadan önce gerekli olan bütün zorunlu ve seçmeli dersleri almak, geçmek ve en az 2.00 genel ortalamaya ulaşmak zorundadır. Derslere %70 devamlılık gerekmektedir. Resmi öğretim dili Türkçe’dir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde lisansını tamamlayanlar, Üniversiteler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullar, halk eğitim merkezleri, Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatları, spor federasyonları, spor kulüpleri, fiziksel uygunluk (fitness) merkezleri ve sporcu eğitim merkezlerinde çalışabileceklerdir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta öğretim okullarındaki iş tanımları; her yaş düzeyinde ve uzmanlaşma koşuluyla engellilerde, oyun-hareket eğitimine, temel spor eğitimine, halk oyunlarına ve dans eğitimine ilişkin beden eğitimi ve spor programlarının hazırlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi şeklinde yapılabilir.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015812


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ordu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi, 52200 Altınordu/Ordu

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Temel ve uygulamalı bilimler ile sosyal bilimlerin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilmek.
  • Olay ve olgu karşısında durumu felsefi, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme ve açıklayabilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilmek.
  • Bir bilgiye ait kavramsal çercevenin öğrencinin öğrenmesini nasıl etkilediğini anlayabilmek.
  • Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilmek.
  • Alana ait bilgilerin karmaşık, sürekli ve değişen bir yapıda olduğunu kavrayabilmek.
  • Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilmek.
  • Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilmek.
  • Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetelere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilmek.
  • Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilmek.
  • Bireysel farklılıkların, içsel ve dışsal motivasyonun, çalışma ve öğrenme alışkanlıklarının, kalıcı ve anlamlı öğrenmede önemli olduğunu kavrayabilmek.
  • Öğreteceği alanın temel kavramlarını, araştırma ve inceleme araçlarını ve yapılarını anlayarak alanın bu özelliklerini öğrenciye anlamlı gelecek biçimde öğrenme deneyimlerini yaratabilmek.
  • Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulabilmek.
  • Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönentimi ilke vs stratejilerini uygulayabilmek.
  • Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fisiksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerledirme stratejilerini kullanabilmek.
  • Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilmek.
  • Öğrencilerin temel okuma, yazma, matematik, iletişim ve diğer yaşamsal becerilerini geliştirmelerine yardım ederek öğrencilerin mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimini destekleyecek öğrenme fırsatları yaratabilmek.
  • Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilmek.
  • Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilmek.
  • Öğrencilerin öğrenmesini ve bireysel gelişimlerini desteklemek için öğrenci velileri, okuldaki meslektaşları ve sivil toplum örgütleri ile ilişkiler kurabilmek.
  • Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilmk.
  • Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilmek.
  • Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilmek.
  • Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Derslerde pratik veya teorik sınavlar uygulanmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Programa öğrenci kabulü “Ordu Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.


Başarma Şartları
Bölümden mezun olabilmek için, ‘Ordu Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ndeki koşulları yerine getirmek ve Ek-1’de verilen bütün zorunlu dersleri ve belirtilen sayıdaki seçmeli dersleri toplam 158 kredi olacak şekilde başarı ile tamamlamak gerekir. Normal öğretim süresi 4 yıldır. Öğrenciler mezun olmadan önce gerekli olan bütün zorunlu ve seçmeli dersleri almak, geçmek ve en az 2.00 genel ortalamaya ulaşmak zorundadır. Derslere %70 devamlılık gerekmektedir. Resmi öğretim dili Türkçe’dir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde lisansını tamamlayanlar, Üniversiteler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullar, halk eğitim merkezleri, Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatları, spor federasyonları, spor kulüpleri, fiziksel uygunluk (fitness) merkezleri ve sporcu eğitim merkezlerinde çalışabileceklerdir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta öğretim okullarındaki iş tanımları; her yaş düzeyinde ve uzmanlaşma koşuluyla engellilerde, oyun-hareket eğitimine, temel spor eğitimine, halk oyunlarına ve dans eğitimine ilişkin beden eğitimi ve spor programlarının hazırlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi şeklinde yapılabilir.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015812

Qualification Title
Physical Education and Sports Teaching Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyOrdu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.odu.edu.tr/
Orientation-
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Physical Education and Sports Teaching Department Law No. 2547 has been decided to accept and accept students on 2014 in accordance with Article 7 / d-2 amended by 2880 law.
  • The department's education language is Turkish and the duration of education is 4 years. In the program, theoretical and practical subjects such as 'Field Information', 'Teaching Vocational Knowledge' and 'General Culture' courses are given.
  • Ability to define and describe the even from its philosophical, historical, sociological and economic aspects.
  • Ability to use the major concepts, assumptions, debates and research methods of physical education and sports.
  • Ability to understand a conceptual framework of knowledge and its effects to students learning.
  • Ability to understand the locus of knowledge inside the curriculum implemented, by associating with other subject areas.
  • Ability to understand structural nature of the specific knowledge is complex, constantly changing and continuous.
  • Ability to transfer, how the knowledge which is changing from different point of views.
  • Ability to establish relationships between daily life and developments up to data.
  • Ability to participate professional activities of the field and teaching in the field.
  • Ability to recognize various characteristics of students (physical, social, mental, emotional, and psychomotor).
  • Ability to perceptualize the importance of individual differences, intrinsic and extrinsic motivation, and studying habits in permanent and significant learning.
  • Ability to create significant learning experiences by understanding basic concepts, research and analysis tools, and structure of the field.
  • Ability to apply various teaching strategies to encourage developments of critical thinking, problem solving and performance skills.
  • Ability to apply the principles and strategies of individual and group management required to create a learning environment which involves student s active participation, significant and permanent learning, and safety.
  • Ability to use of formal and informal assessment strategies in order to assess student s cognitive, emotional, social and physical development continuously.
  • Ability to apply career guidance in self identification, school adaptation, physical development, extracurricular activities, performance levels, learning and studying habits, interests and skills.
  • Ability to create learning opportunities to support the students’ professional, social and personal development by helping basic reading, writing, mathematics, communication and other vital skills.
  • Ability to create facilities and opportunities fitting the characteristics of students in need of special education, physically, mentally and psychologically.
  • Ability to create learning opportunities to support adolescents to develop intellectually, professionally, socially and personally by knowing how they learn and develop.
  • Ability to communicate with parents, colleagues and non-governmental organizations to support learning and individual development of students.
  • Ability to show sensitivity to basic principles, goals, problems, and future of the education system.
  • Ability to act ethically in teaching profession.
  • Ability to develop strategies in creating a culture of sport in the society , introducing various sports and promoting participation in sports.
  • Ability to reveal talented athletes in different sports branches, using the criteria for screening and talent selection in sports.
Key Competencies-
Further Info

Midterm and final exams are done. Practical or theoretical tests are applied

Quality Assurance-
Access Requirements

The general requirements explained in “General Admission Requirements” of Information on the Institution part are applied for admission of students.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the department, it is necessary to successfully complete the requirements of 'Ordu University Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations' and to successfully complete all the required courses and the elective courses mentioned in Annex-1 as 158 credits. The duration of normal education is 4 years. Students are required to take all required and elective courses before graduation and to pass and reach a general average of at least 2.00. Courses require 70% attendance. The official teaching language is Turkish.
Progression Paths (Relationship Type)

Physical Education and Sport Teacher

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015812


Qualification Title
Physical Education and Sports Teaching Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Ordu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Physical Education and Sports Teaching Department Law No. 2547 has been decided to accept and accept students on 2014 in accordance with Article 7 / d-2 amended by 2880 law.
  • The department's education language is Turkish and the duration of education is 4 years. In the program, theoretical and practical subjects such as 'Field Information', 'Teaching Vocational Knowledge' and 'General Culture' courses are given.
  • Ability to define and describe the even from its philosophical, historical, sociological and economic aspects.
  • Ability to use the major concepts, assumptions, debates and research methods of physical education and sports.
  • Ability to understand a conceptual framework of knowledge and its effects to students learning.
  • Ability to understand the locus of knowledge inside the curriculum implemented, by associating with other subject areas.
  • Ability to understand structural nature of the specific knowledge is complex, constantly changing and continuous.
  • Ability to transfer, how the knowledge which is changing from different point of views.
  • Ability to establish relationships between daily life and developments up to data.
  • Ability to participate professional activities of the field and teaching in the field.
  • Ability to recognize various characteristics of students (physical, social, mental, emotional, and psychomotor).
  • Ability to perceptualize the importance of individual differences, intrinsic and extrinsic motivation, and studying habits in permanent and significant learning.
  • Ability to create significant learning experiences by understanding basic concepts, research and analysis tools, and structure of the field.
  • Ability to apply various teaching strategies to encourage developments of critical thinking, problem solving and performance skills.
  • Ability to apply the principles and strategies of individual and group management required to create a learning environment which involves student s active participation, significant and permanent learning, and safety.
  • Ability to use of formal and informal assessment strategies in order to assess student s cognitive, emotional, social and physical development continuously.
  • Ability to apply career guidance in self identification, school adaptation, physical development, extracurricular activities, performance levels, learning and studying habits, interests and skills.
  • Ability to create learning opportunities to support the students’ professional, social and personal development by helping basic reading, writing, mathematics, communication and other vital skills.
  • Ability to create facilities and opportunities fitting the characteristics of students in need of special education, physically, mentally and psychologically.
  • Ability to create learning opportunities to support adolescents to develop intellectually, professionally, socially and personally by knowing how they learn and develop.
  • Ability to communicate with parents, colleagues and non-governmental organizations to support learning and individual development of students.
  • Ability to show sensitivity to basic principles, goals, problems, and future of the education system.
  • Ability to act ethically in teaching profession.
  • Ability to develop strategies in creating a culture of sport in the society , introducing various sports and promoting participation in sports.
  • Ability to reveal talented athletes in different sports branches, using the criteria for screening and talent selection in sports.

Key Competencies
-

Further Info

Midterm and final exams are done. Practical or theoretical tests are applied


Quality Assurance
-

Access Requirements

The general requirements explained in “General Admission Requirements” of Information on the Institution part are applied for admission of students.


Conditions for Success
In order to graduate from the department, it is necessary to successfully complete the requirements of 'Ordu University Undergraduate Education-Examination and Examination Regulations' and to successfully complete all the required courses and the elective courses mentioned in Annex-1 as 158 credits. The duration of normal education is 4 years. Students are required to take all required and elective courses before graduation and to pass and reach a general average of at least 2.00. Courses require 70% attendance. The official teaching language is Turkish.

Progression Paths (Relationship Type)

Physical Education and Sport Teacher


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address