Yeterlilik Kodu | TR0030014532 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | OndokuzMayıs Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.omu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Vize, final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Derslerde pratik veya teorik sınavlar uygulanmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. http://oidb.omu.edu.tr/uluslararasi-ogrenci | |
Başarma Şartları | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programı özel yetenek sınavı ile öğrenci almaktadır. Lise veya dengi bir okuldan mezun olan öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınav sonuçları belli olduktan sonra öğrenci seçme sınavı kılavuzunda belirlenen şartlar çerçevesinde başvuruda bulunabilirler. Sınav tarihleri Üniversite tarafından tespit edilir. Seçme sınavları Fakülte bünyesinde yer alan dört bölümün programlarının özelliğine göre yapılır. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiler içeren kılavuzlar Fakülte tarafından hazırlanarak başvuru esnasında adaylara verilir. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Eğitmenliği | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Belge sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030014532
- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilmek.
- Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilmek.
- Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilmek.
- Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilmek.
- Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilmek.
- Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilmek.
- Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilmek.
- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilmek.
- Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilmek.
- Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilmek.
- Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilmek.
- Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilmek.
- Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilmek.
- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilmek.
- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilmek.
- Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilmek.
Vize, final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Derslerde pratik veya teorik sınavlar uygulanmaktadır.
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. http://oidb.omu.edu.tr/uluslararasi-ogrenci
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Spor Eğitmenliği
Belge sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030014532 | |
Qualification Title | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Awarding Body | Ondokuz Mayıs University | |
Awarding Body Contact | Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun | |
Awarding Body Url | https://www.omu.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Midterm, final and completion exams are done. Practical or theoretical tests are applied | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme. | |
Conditions for Success | Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Physical education and sport teacher, sport coach.. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
Url | Open Address |
TR0030014532
- Ability to use the major concepts, assumptions, debates and research methods of physical education and sports.
- Ability to understand the locus of knowledge inside the curriculum implemented, by associating with other subject areas.
- Ability to transfer to students, how the knowledge is changing by accepting different point of views.
- Ability to establish relationships between daily life and developments by keeping up to date.
- Ability to participate professional activities of the field and teaching the field by making habit of it.
- Ability to recognize various characteristics of students (physical, social, mental, emotional, and psychomotor).
- Ability to apply various teaching strategies to encourage developments of critical thinking, problem solving and performance skills.
- Ability to apply the principles and strategies of individual and group management required to create a learning environment which involves student s active participation, significant and permanent learning, and safety.
- Ability to use of formal and informal assessment strategies in order to assess student s cognitive, emotional, social and physical development continuously.
- Ability to apply career guidence in self identity, school adaptation, physical development, intra and/or extracurricular activities, performance levels, learning and studying habits, interests and skills.
- Ability to create facilities and opportunities fitting the characteristics of students in need of special education, physically, mentally and psychologically.
- Ability to create learning opportunities to support adolescents to develop intellectually, professionally, socially and personally by knowing how they learn and develop.
- Ability to show sensitivity to basic principles, goals, problems, and future of the education system.
- Ability to act ethically in teaching profession.
- Ability to develop strategies in creating a culture of sport in the society, introducing various spors and promoting participation in sports.
- Ability to reveal talented athletes in different sports branches, using the criteria for screening and talent selection in sports.
Midterm, final and completion exams are done. Practical or theoretical tests are applied
General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.
Physical education and sport teacher, sport coach..
The document is valid continuously.