Yeterlilik Kodu

TR0030006741

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde; Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini artırmak; spor bilimlerine yönelik eğitim, araştırma ve projeler aracılığıyla evrensel bilgi sağlamak ve yaymak; sportif ve sosyal amaçlı uygulamalar ile sağlıklı insanların yetişmesine katkıda bulunmak; toplumun, sporu bir yaşam biçimi haline getirmesine destek sağlamak; sportif yeteneklerin geliştirilmesine aracılık etmek bölümün temel amaçları arasında yer almaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Uygulamalı ve teorik derslerin yanı sıra, teoride edinilen bilgilerin alanda deneyimlenmesi için Milli Eğitim bünyesindeki orta okullarda ve liselerde uygulamalı eğitimler yapılarak mesleki olarak gelişime katkı sağlanır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi.
  • Beden Eğitimi öğretim sürecine uygun araç-gereç ve kaynakları kullanabilmek.
  • Okul takım çalışmalarını planlayabilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminin amaçlarının gerçekleştirilmesi sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi dersine katılan öğrencilerin temel ve özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerini geliştirebilmek.
  • Beden Eğitimi dersini alan öğrencilerde düzenli fiziksel etkinlik ve sağlıklı yaşam bilinci oluşturabilmek.
  • Öğrencilerin müsabakalara katılımını ve çalışmalarının yürütülmesini sağlayabilme becerisi.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendirebilmek.
  • Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilme becerisi.
  • Doğayı tanıma ve çevreyi koruma bilinci oluşturabilmek.
  • Öğrencilere spor ve spor organizasyonları bilinci ve sevgisi kazandırabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi dersi öğretiminde eğitsel oyunları etkili kullanabilmek.
  • Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik etkinlikler düzenleyebilmek.
  • Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikler yapabilmek.
  • Beden Eğitimi dersine yönelik yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilmek.
  • Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi.
  • Öğrencilerin bedensel gelişimlerini belirleyebilmeye yönelik yapılan ölçme sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlayabilmek.
  • Ulusal bayram ve törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi dersi öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilmek.
  • Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
Anahtar Yetkinlikler
  • Beden eğitimi öğretim programına uygun plan yapar.
  • Ölçme değerlendirme araçlarını amaca uygun şekilde kullanır.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme ve sporcu beslenmesi konusunda bilinçlendirir.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim programına uygun olarak hazırladığı planı uygular.
  • Spor sakatlıklarında ilk yardım uygular.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde eğitsel oyunları etkili olarak uygular.
  • Konunun özelliğine göre öğretim yöntemlerini uygular.
  • Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili yeni yaklaşımları takip edip uygulayacak yeterliliğe sahiptir.
  • Beden eğitimi öğretim sürecinde konuya uygun materyal tasarlar / araç-gereç kullanır.
  • Ulusal bayram ve törenlerin organizasyonlarını gerçekleştirir.
  • Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel çalışmaları takip edecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Teknolojik kaynakları beden eğitimi öğretiminde etkili bir şekilde kullanır.
  • Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik etkinlik hazırlar.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programının eğitim amaçlarına ulaşıldığını belirlemek ve belgelemek için kullanılan; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ödev, süreç değerlendirme vb. ölçüm yöntemleri kullanılmaktadır. Programdan mezun olabilmek için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenerek ve harf olarak verildiği bir ölçme ve değerlendirme süreci kurulmuş ve işletilmektedir. Bu ölçme ve değerlendirme süreci yardımıyla program eğitim amaçlarına ulaşmaktadır.

Kalite Güvencesi

Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:

Program, SPORAK tarafından 02.08.2023 tarihinde, Spor Bilimleri Derneği (SBD) nin 26.07.2023 tarih ve  29 sayılı kararıyla 26.07.2023- 26.07.2025 tarihleri arasında 2 yıl süreyle akredite edilmiştir.

Değerlendirme süreci,

  • Kurum tarafından hazırlanan özdeğerlendirme raporlarının incelenmesi,
  • Kurum ziyareti (Sporak tarafından istenen belgelerin incelenmesinin yanı sıra, kurum ziyareti yapılarak yerinde inceleme yapılır.) ayrıca, kurumun güçlü ve gelişmeye açık yanlarının belirlenmesine yardımcı olmak ve SBD değerlendirme ölçütlerinin sağlandığının kanıtı olarak, kurum tarafından hazırlanan belge ve bilgileri incelemek, fiziksel olanakları yerinde görmek.

    Bir programın akredite olmasına ya da akredite olmuş bir programın genel veya ara akreditasyon değerlendirmesini yapabilmek için ayrıntılı incelemeye gerek duyulur. Bu tür inceleme, SPORAK tarafından hazırlanan SBD Değerlendirme Kılavuzunda verilen esaslara göre değerlendirme takımları tarafından yürütülür.

Giriş Şartı

Öğrencilerin kabul süreçlerinde “Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Özel Yetenek Sınavı Kılavuzu kapsamında hareket edilmektedir. Her sene kılavuz güncellenmektedir. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü için başvuru yapan adayların Y-TYT başarı sıralamasında ilk 800.000’e girmesi şartı aranır. Bununla birlikte her yıl güncellenen kılavuzda yer alan sportif özgeçmiş kriterleri göz önünde bulundurularak adayın özel yetenek sınav puanı belirlenir. Özel yetenek sınav puanının belirlenmesinde sportif özgeçmiş puan ağırlığı %70 ve koordinasyon sınavı ağırlığı ise %30’dur. Sınava başvuru koşulları şunlardır:

  • Engelli kontenjanına başvuracak adaylar hariç olmak üzere, adayın sağlık, fiziksel ve konuşma açısından herhangi bir engeli bulunmamak,
  • Daha önce bir yüksek öğretim kurumundan disiplin cezası nedeniyle çıkarılmış olmamak,
  • 2023 YKS’ye girmiş ve Madde 10’da belirtilmiş olan asgari puanları almış olmak.
  • Ayrıca bir önceki yıl sınavsız olarak 2 yıllık ön lisans programlarına yerleşen adaylar bu durumu yerleştirildikleri yıla ait sınav sonuç belgesi ile belgelendirmek zorundadırlar. Aksi takdirde herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilen tüm adaylar gibi Orta Öğretim Başarı Puanının oranı düşürülerek hesaplama yapılacaktır.
  • 31 Mart 2012 tarihinden önce spor lisesine kayıt yaptıran adayların ek puan alabilmeleri için lise kayıt tarihini gösterir resmi belge getirmeleri zorunludur.
Başarma ŞartlarıBelirlenen Y-TYT başarı sıralamasına giren adayların başvuru yaparak girdiği özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir. Y-TYT puan türlerinde herhangi bir puan türü şartı bulunmamaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, DC-, DD, FD ya da FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu resmi ve özel okullarda beden eğitimi öğretmenliği yapmaktadır. Diğerleri ise çeşitli fakültelerde akademisyen olarak çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

TÜRKİYE CUMHURİYETİ MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE EĞİTİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006741


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde; Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini artırmak; spor bilimlerine yönelik eğitim, araştırma ve projeler aracılığıyla evrensel bilgi sağlamak ve yaymak; sportif ve sosyal amaçlı uygulamalar ile sağlıklı insanların yetişmesine katkıda bulunmak; toplumun, sporu bir yaşam biçimi haline getirmesine destek sağlamak; sportif yeteneklerin geliştirilmesine aracılık etmek bölümün temel amaçları arasında yer almaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Uygulamalı ve teorik derslerin yanı sıra, teoride edinilen bilgilerin alanda deneyimlenmesi için Milli Eğitim bünyesindeki orta okullarda ve liselerde uygulamalı eğitimler yapılarak mesleki olarak gelişime katkı sağlanır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi.
  • Beden Eğitimi öğretim sürecine uygun araç-gereç ve kaynakları kullanabilmek.
  • Okul takım çalışmalarını planlayabilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminin amaçlarının gerçekleştirilmesi sürecinde teknolojik kaynakları kullanabilmek.
  • Beden Eğitimi öğretiminde özel eğitime gereksinim duyan ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi dersine katılan öğrencilerin temel ve özelleşmiş hareket bilgi ve becerilerini geliştirebilmek.
  • Beden Eğitimi dersini alan öğrencilerde düzenli fiziksel etkinlik ve sağlıklı yaşam bilinci oluşturabilmek.
  • Öğrencilerin müsabakalara katılımını ve çalışmalarının yürütülmesini sağlayabilme becerisi.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendirebilmek.
  • Spor sakatlanmalarında ilk yardım kurallarını uygulayabilme becerisi.
  • Doğayı tanıma ve çevreyi koruma bilinci oluşturabilmek.
  • Öğrencilere spor ve spor organizasyonları bilinci ve sevgisi kazandırabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi dersi öğretiminde eğitsel oyunları etkili kullanabilmek.
  • Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik etkinlikler düzenleyebilmek.
  • Ulusal bayramlarda ve özel günlerde sportif etkinlikler yapabilmek.
  • Beden Eğitimi dersine yönelik yapacağı ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilmek.
  • Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi.
  • Öğrencilerin bedensel gelişimlerini belirleyebilmeye yönelik yapılan ölçme sonuçlarını yorumlama ve geri bildirim sağlayabilmek.
  • Ulusal bayram ve törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme becerisi.
  • Beden Eğitimi dersi öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilmek.
  • Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilmek.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
  • Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
  • Beden eğitimi öğretim programına uygun plan yapar.
  • Ölçme değerlendirme araçlarını amaca uygun şekilde kullanır.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme ve sporcu beslenmesi konusunda bilinçlendirir.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim programına uygun olarak hazırladığı planı uygular.
  • Spor sakatlıklarında ilk yardım uygular.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde eğitsel oyunları etkili olarak uygular.
  • Konunun özelliğine göre öğretim yöntemlerini uygular.
  • Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili yeni yaklaşımları takip edip uygulayacak yeterliliğe sahiptir.
  • Beden eğitimi öğretim sürecinde konuya uygun materyal tasarlar / araç-gereç kullanır.
  • Ulusal bayram ve törenlerin organizasyonlarını gerçekleştirir.
  • Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel çalışmaları takip edecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Teknolojik kaynakları beden eğitimi öğretiminde etkili bir şekilde kullanır.
  • Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik etkinlik hazırlar.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği programının eğitim amaçlarına ulaşıldığını belirlemek ve belgelemek için kullanılan; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ödev, süreç değerlendirme vb. ölçüm yöntemleri kullanılmaktadır. Programdan mezun olabilmek için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenerek ve harf olarak verildiği bir ölçme ve değerlendirme süreci kurulmuş ve işletilmektedir. Bu ölçme ve değerlendirme süreci yardımıyla program eğitim amaçlarına ulaşmaktadır.


Kalite Güvencesi

Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:

Program, SPORAK tarafından 02.08.2023 tarihinde, Spor Bilimleri Derneği (SBD) nin 26.07.2023 tarih ve  29 sayılı kararıyla 26.07.2023- 26.07.2025 tarihleri arasında 2 yıl süreyle akredite edilmiştir.

Değerlendirme süreci,

  • Kurum tarafından hazırlanan özdeğerlendirme raporlarının incelenmesi,
  • Kurum ziyareti (Sporak tarafından istenen belgelerin incelenmesinin yanı sıra, kurum ziyareti yapılarak yerinde inceleme yapılır.) ayrıca, kurumun güçlü ve gelişmeye açık yanlarının belirlenmesine yardımcı olmak ve SBD değerlendirme ölçütlerinin sağlandığının kanıtı olarak, kurum tarafından hazırlanan belge ve bilgileri incelemek, fiziksel olanakları yerinde görmek.

    Bir programın akredite olmasına ya da akredite olmuş bir programın genel veya ara akreditasyon değerlendirmesini yapabilmek için ayrıntılı incelemeye gerek duyulur. Bu tür inceleme, SPORAK tarafından hazırlanan SBD Değerlendirme Kılavuzunda verilen esaslara göre değerlendirme takımları tarafından yürütülür.


Giriş Şartı

Öğrencilerin kabul süreçlerinde “Kastamonu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Özel Yetenek Sınavı Kılavuzu kapsamında hareket edilmektedir. Her sene kılavuz güncellenmektedir. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü için başvuru yapan adayların Y-TYT başarı sıralamasında ilk 800.000’e girmesi şartı aranır. Bununla birlikte her yıl güncellenen kılavuzda yer alan sportif özgeçmiş kriterleri göz önünde bulundurularak adayın özel yetenek sınav puanı belirlenir. Özel yetenek sınav puanının belirlenmesinde sportif özgeçmiş puan ağırlığı %70 ve koordinasyon sınavı ağırlığı ise %30’dur. Sınava başvuru koşulları şunlardır:

  • Engelli kontenjanına başvuracak adaylar hariç olmak üzere, adayın sağlık, fiziksel ve konuşma açısından herhangi bir engeli bulunmamak,
  • Daha önce bir yüksek öğretim kurumundan disiplin cezası nedeniyle çıkarılmış olmamak,
  • 2023 YKS’ye girmiş ve Madde 10’da belirtilmiş olan asgari puanları almış olmak.
  • Ayrıca bir önceki yıl sınavsız olarak 2 yıllık ön lisans programlarına yerleşen adaylar bu durumu yerleştirildikleri yıla ait sınav sonuç belgesi ile belgelendirmek zorundadırlar. Aksi takdirde herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilen tüm adaylar gibi Orta Öğretim Başarı Puanının oranı düşürülerek hesaplama yapılacaktır.
  • 31 Mart 2012 tarihinden önce spor lisesine kayıt yaptıran adayların ek puan alabilmeleri için lise kayıt tarihini gösterir resmi belge getirmeleri zorunludur.

Başarma Şartları
Belirlenen Y-TYT başarı sıralamasına giren adayların başvuru yaparak girdiği özel yetenek sınavında başarılı olması gerekmektedir. Y-TYT puan türlerinde herhangi bir puan türü şartı bulunmamaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, DC-, DD, FD ya da FF notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunlarının çoğu resmi ve özel okullarda beden eğitimi öğretmenliği yapmaktadır. Diğerleri ise çeşitli fakültelerde akademisyen olarak çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

TÜRKİYE CUMHURİYETİ MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE EĞİTİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006741

Qualification Title
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • plan conveniently physical education teachingarrange appropriatelearning setting for physical education teachinguse equipment and resources for physical education teaching processesplan school team trainingsuse technological sources in the actualization of physical education teachingplan physical education teaching for students with special needsimprove the basic and specialized movement knowledge and abilities of the students who participateinphysical education coursesform a regular physical activity and habitualhealthy life style for the students of physical education courseencouragestudents to take part in competitionsandsustain their activitiesinform students about habitual healthynutritionpractice first aid in sports injuriesform an understanding about environment and protecting natureincrease students love and consciousness of sports and sports eventsuse educational games in physical education teachingeffectivelyorganize activities for the students who need special educationorganize sport events on special days and national festivalsestablish the aims ofassessment and evaluation for physical education coursesuse the equipment and the methods ofassessment and evaluationjudge the assessment results for the physical improvement of students and give feedbackorganize and manage national festivals and ceremoniescontinuepersonal improvementin the physical education fieldbe familiar with the scientific method and techniques related to the improvement of the physical education field applicationsuse a foreign language and follow new approaches in the field and communicate with colleagues from other countriesuse computer technologies whichare necessary in the field of physical education and sports
Key Competencies-
Further Info
  • POINT GRADE FACTOR99-100 AA 485-89 BA 3,570-84 BB 365-69 CB 2,560-64 CC 255-59 DC 1,550-54 DD 140-49 FD 0,50-39 FF 0
Quality Assurance-
Access Requirements

This program accepts students through the scores obtained from aptitude tests administered by each program and determined by the relevant Executive Boards and endorsed by Anadolu University Executive Board. Students applying to these programs need to present a the Higher Education Entrance Exam (YGS) score of 140 or above in order to be eligible to take the aptitude tests

Conditions for SuccessA student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no DC-, DD, FD or FF grades.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department can work in the state and private schools as physical education teachers. They can also be employed as academicians in various faculties or private institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006741


Qualification Title

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • plan conveniently physical education teachingarrange appropriatelearning setting for physical education teachinguse equipment and resources for physical education teaching processesplan school team trainingsuse technological sources in the actualization of physical education teachingplan physical education teaching for students with special needsimprove the basic and specialized movement knowledge and abilities of the students who participateinphysical education coursesform a regular physical activity and habitualhealthy life style for the students of physical education courseencouragestudents to take part in competitionsandsustain their activitiesinform students about habitual healthynutritionpractice first aid in sports injuriesform an understanding about environment and protecting natureincrease students love and consciousness of sports and sports eventsuse educational games in physical education teachingeffectivelyorganize activities for the students who need special educationorganize sport events on special days and national festivalsestablish the aims ofassessment and evaluation for physical education coursesuse the equipment and the methods ofassessment and evaluationjudge the assessment results for the physical improvement of students and give feedbackorganize and manage national festivals and ceremoniescontinuepersonal improvementin the physical education fieldbe familiar with the scientific method and techniques related to the improvement of the physical education field applicationsuse a foreign language and follow new approaches in the field and communicate with colleagues from other countriesuse computer technologies whichare necessary in the field of physical education and sports

Key Competencies
-

Further Info
  • POINT GRADE FACTOR99-100 AA 485-89 BA 3,570-84 BB 365-69 CB 2,560-64 CC 255-59 DC 1,550-54 DD 140-49 FD 0,50-39 FF 0

Quality Assurance
-

Access Requirements

This program accepts students through the scores obtained from aptitude tests administered by each program and determined by the relevant Executive Boards and endorsed by Anadolu University Executive Board. Students applying to these programs need to present a the Higher Education Entrance Exam (YGS) score of 140 or above in order to be eligible to take the aptitude tests


Conditions for Success
A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no DC-, DD, FD or FF grades.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department can work in the state and private schools as physical education teachers. They can also be employed as academicians in various faculties or private institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address