Yeterlilik Kodu | TR0030004606 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Haliç Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Haliç Üniversitesi, 5. Levent Mahallesi, 15 Temmuz Şehitler Caddesi, No: 14/12 34060 Eyüpsultan/İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.halic.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030004606
- PÇ1. Beden eğitimi ve spor öğretimini planlama, öğrenme ortamlarını düzenleme ve yönetme becerisini kazandırmak.
- PÇ2. Öğretim sürecinin gerektirdiği araç – gereç ve teknolojik kaynakları kullanabilme becerisini kazandırmak.
- PÇ3. Öğrencilerin beden eğitimi ve spor alanındaki temel ve özelleşmiş bilgi ve becerilere sahip olmalarını sağlamak.
- PÇ4. Öğrencilerin okul takım müsabakalarına katılımını ve çalışmalarını planlayabilme ve yürütebilme becerisini kazandırmak.
- PÇ5. Öğrencilerin liderlik, sorumluluk alma, paylaşma ve birlikte iş yapma becerilerini geliştirmek.
- PÇ6. Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere yönelik planlamalar yapabilme ve yürütebilme becerisini kazandırmak.
- PÇ7. Ulusal bayram ve özel günleri anlam ve önemine yaraşır şekilde kutlama programlarını planlama ve yöneteme becerisini kazandırmak.
- PÇ8. Öğrencilerin çok yönlü ölçülmesi ve değerlendirilmesini programlarını planlama, yürütme ve yönetim becerilerini kazandırmak.
- PÇ9. Öğrencilerin, fiziksel, zihinsel ve ruhsal gelişimlerin için okulun bir kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde ailelerle ve toplumla işbirliği yapabilme becerisini kazandırmak.
- Beden Eğitimi dersi öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişimini sağlayabilme becerisini kazandırmak.
- Öğrencilerin mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilme yazılı ve sözlü iletişim becerileri kazandırmaktır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030004606 | |
Qualification Title | Master Diploma with Thesis in Physical Education and Sports | |
Awarding Body | Halic University | |
Awarding Body Contact | Haliç University | |
Awarding Body Url | http://www.halic.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | PO1. To gain the ability of planning physical education and sports education, to organize and manage learning environments. PC2. Tools for teaching tools - use and skills. PO3. To provide students with basic and specialized knowledge and skills in physical education and sports. PC4. To provide students with the ability to plan and carry out their work and participation in school team competitions. PO5. To develop students leadership, responsibility, sharing and business skills. PO6. To be able to make and implement plans for students who need special education. PO7. To give the ability to plan and manage celebration programs in accordance with the meaning and importance of national holidays and special days. PO8. To provide the students with the skills of planning, executing and managing multi-faceted measurement and evaluation programs. PÇ9. To provide students with the ability to cooperate with families and society in making the school a center of culture and learning for physical, mental and spiritual development. gain the ability to provide personal and professional development related to physical education. To be able to use scientific research methods and techniques in the applications for professional development of students. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | - | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030004606
PO1. To gain the ability of planning physical education and sports education, to organize and manage learning environments. PC2. Tools for teaching tools - use and skills. PO3. To provide students with basic and specialized knowledge and skills in physical education and sports. PC4. To provide students with the ability to plan and carry out their work and participation in school team competitions. PO5. To develop students leadership, responsibility, sharing and business skills. PO6. To be able to make and implement plans for students who need special education. PO7. To give the ability to plan and manage celebration programs in accordance with the meaning and importance of national holidays and special days. PO8. To provide the students with the skills of planning, executing and managing multi-faceted measurement and evaluation programs. PÇ9. To provide students with the ability to cooperate with families and society in making the school a center of culture and learning for physical, mental and spiritual development. gain the ability to provide personal and professional development related to physical education. To be able to use scientific research methods and techniques in the applications for professional development of students.
Qualification is continuous