Yeterlilik Kodu

TR0030003580

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAksaray Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray
Sorumlu Kurum URLhttp://www.aksaray.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendiren düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
  • Alanında edindiği ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilme ve analiz edebilmek.
  • Uygulamada karşılaşılan ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Öğrencilerin Yaşamlarında kullanabilecekleri, temel, özelleşmiş spora özgü hareket becerilerini geliştirmek.
  • Duygusal ve toplumsal özellikleri kazanmaları ve sağlığı geliştirici fiziksel etkinliklere yaşam boyu etkin katılımları sağlamak.
  • Çeşitli fiziksel etkinliklere katılabilmek için hareket örüntüleri ve devinişsel becerilerde yeterlilik göstermek.
  • Öğrenenleri kendilerine özgün bilgi yapıları, kendilerinin oluşturacakları yaşantılar şeklinde düzenlemek ve bu yaşantılar yolu ile öğrenme sorumluluğu öğrenenlere bırakabilmek.
  • Fiziksel etkinliklere özgü bilgileri geliştirilmeli.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslek taşları ile iletişim kurabilmek.
  • Alanının gerektirdiğin bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Beden eğitimi öğretmen adaylarının spor alanındaki bilgi teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yakından takip etmek ve bu gelişmeler ışığında bu bilgileri eğitim öğretim alanında uygulayabilmek.
  • Öğrenenlerin kendilerine özgü bilgi yapıları, kendilerinin oluşturacakları yaşantılar şeklinde düzenlemek ve bu yaşantılar yoluyla öğrenme sorumluluğunu öğrenenlere bırakabilmek.
  • Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek üzere özgün öğrenme görevleri tasarımlamak ve gerçek yaşamın karmaşıklığını yansıtacak öğrenme ortamı oluşturmak.
  • Programın temel felsefesi doğrultusundaki kazanımlar dersin işlenişi ve değerlendirme öğeleri arasındaki ilişki dikkatlice kurabilme ve standartla ulaşmada basamak olan kazanımların gerçekleştirilmesini sağlamak.
  • Beden eğitimi dersi programının kazanımları ile diğer derslerin kazanımları arasında bağ kurabilmek.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetmelikte belirlenen kurallar çerçevesinde; ara sınavların %40ı, dönem sonu sınavlarının ise %60ı öğrenci başarı notunu belirlemektedir.Beden Eğitimi ve spor Öğretmenliği bölümünde eğitim-öğretim planındaki çalışmaların tümünde başarı sağlayan öğrencilere “Beden Eğitimi Öğretmeni” unvanı ile Lisans Diploması ve ayrıca Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda Özel Eğitim ve Öğretimini hangi bölümde yaptığını belirten bir belge verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Milli sporcuların ve engelli adayların 2012 – YGS puan türlerinden birinden en az 140 ve daha fazla puan almış olmak.

Yukarıda ki maddesinde sözü edilen Alan-Kol Bölümler dışındaki bir Alan-Kol- Bölümünden başvuracak adayların 2012-YGS puan türlerinin en az birinden 200 ve daha fazla puan almış olmak.

Başarma ŞartlarıBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği eğitim-öğretim planındaki 240 AKTS’ ye karşılık gelen çalışmaların tümünde başarı sağlayan öğrencilere “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” unvanı ile Lisans Diploması verilir. Lisans diplomasını almak için beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programında yer alan Okul deneyimi-1 (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 4 saat, 14 hafta) ve Öğretmenlik uygulaması (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 6 saat, 14 hafta) dersleri kapsamında staj çalışmalarını başarı ile tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi Öğretmeni, Spor Eğitimi Uzmanı, 1.Kademe antrenör vb. yerlerde istihdam edilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030003580


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Aksaray Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bahçe Saray Mahallesi, Aksaray-Adana Yolu, 68100 Sağlık Belediyesi/Aksaray Merkez/Aksaray

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendiren düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
  • Alanında edindiği ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek.
  • Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek, sorunları tanımlayabilme ve analiz edebilmek.
  • Uygulamada karşılaşılan ve ön görülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
  • Öğrencilerin Yaşamlarında kullanabilecekleri, temel, özelleşmiş spora özgü hareket becerilerini geliştirmek.
  • Duygusal ve toplumsal özellikleri kazanmaları ve sağlığı geliştirici fiziksel etkinliklere yaşam boyu etkin katılımları sağlamak.
  • Çeşitli fiziksel etkinliklere katılabilmek için hareket örüntüleri ve devinişsel becerilerde yeterlilik göstermek.
  • Öğrenenleri kendilerine özgün bilgi yapıları, kendilerinin oluşturacakları yaşantılar şeklinde düzenlemek ve bu yaşantılar yolu ile öğrenme sorumluluğu öğrenenlere bırakabilmek.
  • Fiziksel etkinliklere özgü bilgileri geliştirilmeli.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslek taşları ile iletişim kurabilmek.
  • Alanının gerektirdiğin bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
  • Beden eğitimi öğretmen adaylarının spor alanındaki bilgi teknolojileri ile ilgili gelişmeleri, yakından takip etmek ve bu gelişmeler ışığında bu bilgileri eğitim öğretim alanında uygulayabilmek.
  • Öğrenenlerin kendilerine özgü bilgi yapıları, kendilerinin oluşturacakları yaşantılar şeklinde düzenlemek ve bu yaşantılar yoluyla öğrenme sorumluluğunu öğrenenlere bırakabilmek.
  • Anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmek üzere özgün öğrenme görevleri tasarımlamak ve gerçek yaşamın karmaşıklığını yansıtacak öğrenme ortamı oluşturmak.
  • Programın temel felsefesi doğrultusundaki kazanımlar dersin işlenişi ve değerlendirme öğeleri arasındaki ilişki dikkatlice kurabilme ve standartla ulaşmada basamak olan kazanımların gerçekleştirilmesini sağlamak.
  • Beden eğitimi dersi programının kazanımları ile diğer derslerin kazanımları arasında bağ kurabilmek.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Yönetmelikte belirlenen kurallar çerçevesinde; ara sınavların %40ı, dönem sonu sınavlarının ise %60ı öğrenci başarı notunu belirlemektedir.Beden Eğitimi ve spor Öğretmenliği bölümünde eğitim-öğretim planındaki çalışmaların tümünde başarı sağlayan öğrencilere “Beden Eğitimi Öğretmeni” unvanı ile Lisans Diploması ve ayrıca Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulunda Özel Eğitim ve Öğretimini hangi bölümde yaptığını belirten bir belge verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Milli sporcuların ve engelli adayların 2012 – YGS puan türlerinden birinden en az 140 ve daha fazla puan almış olmak.

Yukarıda ki maddesinde sözü edilen Alan-Kol Bölümler dışındaki bir Alan-Kol- Bölümünden başvuracak adayların 2012-YGS puan türlerinin en az birinden 200 ve daha fazla puan almış olmak.


Başarma Şartları
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği eğitim-öğretim planındaki 240 AKTS’ ye karşılık gelen çalışmaların tümünde başarı sağlayan öğrencilere “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni” unvanı ile Lisans Diploması verilir. Lisans diplomasını almak için beden eğitimi ve spor öğretmenliği lisans programında yer alan Okul deneyimi-1 (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 4 saat, 14 hafta) ve Öğretmenlik uygulaması (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında haftada 6 saat, 14 hafta) dersleri kapsamında staj çalışmalarını başarı ile tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Beden Eğitimi Öğretmeni, Spor Eğitimi Uzmanı, 1.Kademe antrenör vb. yerlerde istihdam edilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030003580

Qualification Title
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ License
Awarding BodyAksaray University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.aksaray.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Inform the person concerned and Institutions on issues related to the field of ideas for solutions to problems in written and oral forms andsuggestions
  • Use of institutional and practical knowledge gained in the field of advancedExamine the concepts and ideas in the field of scientific methods, data, interpret, evaluate, define and analyze problems
  • To solve complex problems encountered in practice and the front can be seen not as a member of the individual and team accountability
  • Students can use in their lives, basic, specialized sport specific movement skillsGain emotional and social characteristics and health promoting life-long physical activities to ensure the effective participation of
  • Psychomotor skills in order to participate in physical activities for a variety of movement patterns, and demonstrate proficiency
  • Their unique knowledge structures of learners, be established by their own experiences as learners leave the responsibility of organizing and learning through these experiences
  • Physical activity-specific information should be developedStones to follow in using a foreign language and communicate with professionsArea with computer software required to use information and communication technologies
  • Physical education teachers information technology developments related to the sports field, in the light of these developments closely follow and apply this information in the field of education and training
  • Learners knowledge structures of their own, be established by their own experiences as learners leave the responsibility of organizing and learning through these experiences
  • Designing authentic learning tasks to accomplish meaningful learning and create a learning environment that reflects the complexity of real life
  • The teaching methods in line with the basic philosophy of the program benefits carefully to establish the relationship between the elements and standards step in achieving that ensure the realization of gains
  • Teaching physical education program, establish a link between the gains and achievements of other courses
Key Competencies-
Further Info

Accordance with the rules prescribed in the Regulations; 40% of midterm exams, final exams determines 60% of the final grade of the student.Physical Education and sport that will successfully promote the educational plan for students in all studies, Physical Education Teacher, with the title and also the Graduate Diploma in Special Education and Teaching of Physical Education and Sports High School section specifies that a document which is given.

Quality Assurance-
Access Requirements

a)National athletes 2012 - YGS points from one species to be received at least 140 and more points. b)Above, (a) of the sections mentioned in a non-field-Arm Applicants to the Department of Field-arm-2012-YGS 200 and the more points you score at least one species must be taken.

Conditions for SuccessPhysical Education and sport that will successfully promote the educational plan for students in all studies, Physical Education Teacher, with the title and also the Graduate Diploma in Special Education and Teaching of Physical Education and Sports High School section specifies that a document which is given.Physical Education and Sports Teacher education plan 240 ECTS credits corresponding to the students that success in all studies, Physical Education and Sports Teacher program will be awarded with the title of Master. Bachelor’s degree in physical education and sports teacher education program for school experience in-1 (primary and secondary education institutions under the Ministry of National Education, 4 hours per week, 14 weeks) and teaching practice (primary and secondary education institutions under the Ministry of National Education, 6 hours per week , 14 weeks) under the courses required to complete an internship to work successfully.
Progression Paths (Relationship Type)

Physical Education TeacherSports Training Specialist 1. Stage coach

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030003580


Qualification Title
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ License

Awarding Body
Aksaray University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Inform the person concerned and Institutions on issues related to the field of ideas for solutions to problems in written and oral forms andsuggestions
  • Use of institutional and practical knowledge gained in the field of advancedExamine the concepts and ideas in the field of scientific methods, data, interpret, evaluate, define and analyze problems
  • To solve complex problems encountered in practice and the front can be seen not as a member of the individual and team accountability
  • Students can use in their lives, basic, specialized sport specific movement skillsGain emotional and social characteristics and health promoting life-long physical activities to ensure the effective participation of
  • Psychomotor skills in order to participate in physical activities for a variety of movement patterns, and demonstrate proficiency
  • Their unique knowledge structures of learners, be established by their own experiences as learners leave the responsibility of organizing and learning through these experiences
  • Physical activity-specific information should be developedStones to follow in using a foreign language and communicate with professionsArea with computer software required to use information and communication technologies
  • Physical education teachers information technology developments related to the sports field, in the light of these developments closely follow and apply this information in the field of education and training
  • Learners knowledge structures of their own, be established by their own experiences as learners leave the responsibility of organizing and learning through these experiences
  • Designing authentic learning tasks to accomplish meaningful learning and create a learning environment that reflects the complexity of real life
  • The teaching methods in line with the basic philosophy of the program benefits carefully to establish the relationship between the elements and standards step in achieving that ensure the realization of gains
  • Teaching physical education program, establish a link between the gains and achievements of other courses

Key Competencies
-

Further Info

Accordance with the rules prescribed in the Regulations; 40% of midterm exams, final exams determines 60% of the final grade of the student.Physical Education and sport that will successfully promote the educational plan for students in all studies, Physical Education Teacher, with the title and also the Graduate Diploma in Special Education and Teaching of Physical Education and Sports High School section specifies that a document which is given.


Quality Assurance
-

Access Requirements

a)National athletes 2012 - YGS points from one species to be received at least 140 and more points. b)Above, (a) of the sections mentioned in a non-field-Arm Applicants to the Department of Field-arm-2012-YGS 200 and the more points you score at least one species must be taken.


Conditions for Success
Physical Education and sport that will successfully promote the educational plan for students in all studies, Physical Education Teacher, with the title and also the Graduate Diploma in Special Education and Teaching of Physical Education and Sports High School section specifies that a document which is given.Physical Education and Sports Teacher education plan 240 ECTS credits corresponding to the students that success in all studies, Physical Education and Sports Teacher program will be awarded with the title of Master. Bachelor’s degree in physical education and sports teacher education program for school experience in-1 (primary and secondary education institutions under the Ministry of National Education, 4 hours per week, 14 weeks) and teaching practice (primary and secondary education institutions under the Ministry of National Education, 6 hours per week , 14 weeks) under the courses required to complete an internship to work successfully.

Progression Paths (Relationship Type)

Physical Education TeacherSports Training Specialist 1. Stage coach


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address