Yeterlilik Kodu

TR0030032617

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumManisa Celâl Bayar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.mcbu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Spor Eğitimi yüksek lisans programı, spor bilimcisi ve beden eğitimi öğretmenine yönelik bir uzmanlaşma vermektedir. Beden Eğitimi ve Spor ile genel kültür ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Zorunlu derslere ek olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler, programa çok yönlü bir özellik katmıştır. Böylece Spor Eğitimi yüksek lisans programı pedagojik yaklaşıma öncelik vererek okulda beden eğitimi süreçleri yanı sıra sağlık için spor yapan gruplara uygulanabilecek araştırma modellerini de kapsamaktadır. 

Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bu Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerden beklenen nitelikler; Beden eğitimi ve sporun tarihsel ve felsefi gelişim sürecini kavrayabilme
  • Beden eğitimi ve spor eğitiminde ve öğretiminde kullanılan program modellerini, sistemlerini ve stratejilerini kavrayabilme
  • Araştırma planlama, işbirliği yapabilme, yürütme ve sonuçlandırma yeteneğini geliştirebilme
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini sözlü- yazılı kullanabilme
  • Beden eğitimi ve spor öğretiminde etik unsurları kavrayabilme
  • Problem çözme ve kritik düşünme becerilerine sahip olabilme
  • Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan farklı öğretim süreçlerini, teknolojiyi ve materyallerini inceleyebilme
  • Beden eğitimi ve sporun hayatımızdaki önemini anlama ve bunu geniş kitlelere, ulusal-uluslararası, ulaştırma becerisine sahip olabilme
  • İnsanların çeşitli gelişim dönemlerinin özelliklerini (bilişsel, duyuşsal, devinişsel) kavrayabilme ve uygun Hareket eğitimi yaklaşımlarını tanıyabilme
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri -
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı-
Başarma ŞartlarıYüksek Lisans programı, toplam yirmi dört (24) krediden az olmamak koşulu ile en az sekiz ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından başarılı olmak; bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, seminer dersi ve tez çalışması dâhil olmak üzere, en az 120 AKTS kredisini en çok altı yarıyılda tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Spor Eğitimi yüksek lisans programı mezunları sınavda başarılı oldukları takdirde öncelikli olarak beden eğitimi ve spor bölümü veya yüksekokullarında, spor teknolojisi alanında eğitim veren üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev alabilirler. Ayrıca çeşitli eğitim kurum ve kuruluşlarında spor eğitim uzmanı olarak görev alabililirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030032617


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Spor Eğitimi yüksek lisans programı, spor bilimcisi ve beden eğitimi öğretmenine yönelik bir uzmanlaşma vermektedir. Beden Eğitimi ve Spor ile genel kültür ile ilgili zorunlu dersleri içermektedir. Zorunlu derslere ek olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler, programa çok yönlü bir özellik katmıştır. Böylece Spor Eğitimi yüksek lisans programı pedagojik yaklaşıma öncelik vererek okulda beden eğitimi süreçleri yanı sıra sağlık için spor yapan gruplara uygulanabilecek araştırma modellerini de kapsamaktadır. 


Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bu Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerden beklenen nitelikler; Beden eğitimi ve sporun tarihsel ve felsefi gelişim sürecini kavrayabilme
  • Beden eğitimi ve spor eğitiminde ve öğretiminde kullanılan program modellerini, sistemlerini ve stratejilerini kavrayabilme
  • Araştırma planlama, işbirliği yapabilme, yürütme ve sonuçlandırma yeteneğini geliştirebilme
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini sözlü- yazılı kullanabilme
  • Beden eğitimi ve spor öğretiminde etik unsurları kavrayabilme
  • Problem çözme ve kritik düşünme becerilerine sahip olabilme
  • Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan farklı öğretim süreçlerini, teknolojiyi ve materyallerini inceleyebilme
  • Beden eğitimi ve sporun hayatımızdaki önemini anlama ve bunu geniş kitlelere, ulusal-uluslararası, ulaştırma becerisine sahip olabilme
  • İnsanların çeşitli gelişim dönemlerinin özelliklerini (bilişsel, duyuşsal, devinişsel) kavrayabilme ve uygun Hareket eğitimi yaklaşımlarını tanıyabilme

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
-

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
-

Başarma Şartları
Yüksek Lisans programı, toplam yirmi dört (24) krediden az olmamak koşulu ile en az sekiz ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından başarılı olmak; bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, seminer dersi ve tez çalışması dâhil olmak üzere, en az 120 AKTS kredisini en çok altı yarıyılda tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Spor Eğitimi yüksek lisans programı mezunları sınavda başarılı oldukları takdirde öncelikli olarak beden eğitimi ve spor bölümü veya yüksekokullarında, spor teknolojisi alanında eğitim veren üniversitelerde öğretim elemanı olarak görev alabilirler. Ayrıca çeşitli eğitim kurum ve kuruluşlarında spor eğitim uzmanı olarak görev alabililirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030032617

Qualification Title
Awarding BodyManisa Celal Bayar University
Awarding Body ContactYükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965
Awarding Body Urlhttps://en.mcbu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value24
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030032617


Qualification Title

Awarding Body
Manisa Celal Bayar University

Awarding Body Contact
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
24

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address