Yeterlilik Kodu

TR0030216819

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumArdahan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArdahan Üniversitesi
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ardahan.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme,
  • Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme,
  • Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme,
  • Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme,
  • Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme,
  • Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme,
  • Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme,
  • Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme,
  • Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme,
  • Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler.
  • Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.
Başarma Şartları-
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)-
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030216819


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ardahan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ardahan Üniversitesi

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme,
  • Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme,
  • Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme,
  • Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme,
  • Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme,
  • Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme,
  • Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme,
  • Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme,
  • Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme,
  • Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler.
  • Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.

Başarma Şartları
-

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)
-

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030216819

Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü/Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği
Awarding BodyArdahan University
Awarding Body ContactArdahan University
Awarding Body Urlhttp://www.ardahan.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme, Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme, Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme, Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme, Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme, Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme, Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme, Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme, Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme, Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme

Key Competencies-
Further Info

Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.

Quality Assurance-
Access Requirements

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler. Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Tam zamanlı

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

-

Url Open Address
Qualification Code

TR0030216819


Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü/Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Awarding Body
Ardahan University

Awarding Body Contact
Ardahan University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme, Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme, Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme, Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme, Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme, Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme, Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme, Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme, Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme, Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme


Key Competencies
-

Further Info

Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler. Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Tam zamanlı


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

-


Url
Open Address