Yeterlilik Kodu | TR0030216819 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ardahan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ardahan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.ardahan.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Eğitim bilimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | - | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030216819
ISCO 08
ISCO 08
- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme,
- Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme,
- Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme,
- Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme,
- Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme,
- Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme,
- Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme,
- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme,
- Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme,
- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme.
Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
- Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler.
- Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.
Qualification Code | TR0030216819 | |
Qualification Title | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü/Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği | |
Awarding Body | Ardahan University | |
Awarding Body Contact | Ardahan University | |
Awarding Body Url | http://www.ardahan.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Education science | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme, Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme, Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme, Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme, Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme, Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme, Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme, Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme, Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme, Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler. Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler. | |
Conditions for Success | - | |
Progression Paths (Relationship Type) | Tam zamanlı | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address |
TR0030216819
ISCO 08
ISCO 08
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme, Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme, Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme, Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme, Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetlere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme, Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme, Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulayabilme, Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmek için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme, Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fiziksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme stratejilerini kullanabilme, Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme
Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde 1 Doçent, 3 Yardımcı Doçent ve 4 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünü bitiren öğrenciler almış oldukları lisans diplomasına istinaden ALES ve ÜDS puanlarıyla birlikte Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüne Araştırma Görevlisi kadrolarına müracaat edebilirler. Ayrıca MEB 'nın orta öğretim kurumlarında öğretmen olarak çalışabilirler.
Tam zamanlı
-