Yeterlilik Kodu

TR0030218983

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Doktora Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
  • Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
  • Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
  • İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
  • Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
  • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
  • Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
  • Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Alınan her ders için her dönem için ara sınav ve genel sınavdan yeterli puan almak. Bir seminer hazırlayarak sunmak. Hazırlanan tezi jüri önünde savunmak şartıyla başarılı olmak. TÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.

Başarma ŞartlarıTÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, uzmanlık alan dersi, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doktor ünvanı

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218983


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Lisans yeterliliklerine dayalı on yarıyıl, tezli yüksek lisans yeterliklerine dayalı sekiz yarıyıllık programı kapsayan, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlayan bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
  • Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
  • Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
  • Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
  • İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
  • Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
  • Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
  • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
  • Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
  • Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
  • Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere en ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Alınan her ders için her dönem için ara sınav ve genel sınavdan yeterli puan almak. Bir seminer hazırlayarak sunmak. Hazırlanan tezi jüri önünde savunmak şartıyla başarılı olmak. TÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesini yapar.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde doktora programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir doktora programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Doktora programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; doktora diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Bu programa öğrenciler Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde ALES, Lisans mezuniyet not ortalaması ve mülakat sınavının birlikte değerlendirilmesi sonucunda kendi alanında veya ilgili alanlarda lisansüstü programlarda eğitimlerine devam edebilirler.


Başarma Şartları
TÜRKİYE CUMHURİYETİ YÜKSEK ÖĞRETİM KURULU LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, , MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ, MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ ndeki şartları taşıyanlar programa başvuru yapabilirler. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, uzmanlık alan dersi, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Doktor ünvanı


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Eczacılıkta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

4. Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği

5. Veteriner Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218983

Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor (DR) DOCTORATE
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Have the basic theoretical and practical knowledge in the field of physical education and sports.
  • Identify, analyze and solve problems in physical education and sports management.
  • Demonstrate the ability to conduct research in the field of Physical Education and Sports.
  • Gaining high level skills in using research methods in the field.
  • Has the ability to investigate and make independent decisions and research skills.
  • It adopts the principle of lifelong learning and therefore has a structure that constantly monitors new developments and improves itself.
  • To be responsible for acting ethically in all areas of life.
  • To be able to establish functional interaction by using strategic decision making processes in solving problems encountered in the field.
  • To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field, or to apply a known idea, method, design and / or application to a different field, to be able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject.
  • Participates in physical education and sports activities effectively, can use initiative and leadership skills.
  • Uses information and communication technologies effectively in transferring knowledge and skills.
  • To be able to develop new ideas and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • To communicate easily with all internal and external stakeholders in the field of physical education and sports, and express their knowledge and thoughts in Turkish and at least one foreign language fluently and comprehensively in written and oral form.
Key Competencies-
Further Info

To get enough points from midterm and general exam for each semester. Prepare and present a seminar. To defend the thesis in front of the jury. REPUBLIC OF HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, bearing conditions at MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program.

Quality Assurance-
Access Requirements

In this program students can continue their education in graduate programs in their own field or related fields as a result of the evaluation of ALES, undergraduate graduation grade point average and interview exam together in the framework of Regulations for Graduate Education and Training .

Conditions for SuccessREPUBLIC OF HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, bearing conditions at MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program. Ph.D. program includes at least seven courses, specialization courses, seminars, proficiency exam, thesis proposal and thesis study for students admitted with masters degree with thesis. consists of at least 240 ECTS credits.
Progression Paths (Relationship Type)

Doctorate

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218983


Qualification Title
Beden Eğitimi ve Spor (DR) DOCTORATE

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Have the basic theoretical and practical knowledge in the field of physical education and sports.
  • Identify, analyze and solve problems in physical education and sports management.
  • Demonstrate the ability to conduct research in the field of Physical Education and Sports.
  • Gaining high level skills in using research methods in the field.
  • Has the ability to investigate and make independent decisions and research skills.
  • It adopts the principle of lifelong learning and therefore has a structure that constantly monitors new developments and improves itself.
  • To be responsible for acting ethically in all areas of life.
  • To be able to establish functional interaction by using strategic decision making processes in solving problems encountered in the field.
  • To be able to develop a new idea, method, design and / or application that brings innovation to the field, or to apply a known idea, method, design and / or application to a different field, to be able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject.
  • Participates in physical education and sports activities effectively, can use initiative and leadership skills.
  • Uses information and communication technologies effectively in transferring knowledge and skills.
  • To be able to develop new ideas and methods related to the field by using high level mental processes such as creative and critical thinking, problem solving and decision making.
  • To communicate easily with all internal and external stakeholders in the field of physical education and sports, and express their knowledge and thoughts in Turkish and at least one foreign language fluently and comprehensively in written and oral form.

Key Competencies
-

Further Info

To get enough points from midterm and general exam for each semester. Prepare and present a seminar. To defend the thesis in front of the jury. REPUBLIC OF HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, bearing conditions at MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In this program students can continue their education in graduate programs in their own field or related fields as a result of the evaluation of ALES, undergraduate graduation grade point average and interview exam together in the framework of Regulations for Graduate Education and Training .


Conditions for Success
REPUBLIC OF HIGHER EDUCATION BOARD OF GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS,, MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND TRAINING REGULATIONS, bearing conditions at MUS ALPARSLAN UNIVERSITY GRADUATE EDUCATION AND EXAMINATION REGULATION can apply to the program. Ph.D. program includes at least seven courses, specialization courses, seminars, proficiency exam, thesis proposal and thesis study for students admitted with masters degree with thesis. consists of at least 240 ECTS credits.

Progression Paths (Relationship Type)

Doctorate


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address