Yeterlilik Kodu

TR0030219469

Yeterlilik Adı
Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumMardin Artuklu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin
Sorumlu Kurum URLhttp://www.artuklu.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Finans, bankacılık ve sigorta
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilmek.
  • Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
  • Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
  • Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
  • Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
  • Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazanmak.
  • Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
  • Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
  • İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
  • Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde, Türk dilini etkin kullanabilmek.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, “Meslek Elemanı” niteliğine sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği 
  • Kültürel farkındalık ve ifade
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mardin Artuklu Üniversitesinin bağıl değerlendirme yönergesinde bulunan kurallar.
  • Bankacılık ve Sigortacılık Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Banka ve Sigortacılık Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı), TYT (Temel Yeterlilik Testi) puan türü ile seçilmektedir. Adayların TYT puanının 150 ve üzeri olması gerekir. Programa her yıl yaklaşık, 31 öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

Başarma ŞartlarıBankacılık ve Sigortacılık Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak ve ara sınav (vize) ile final veya bütünleme sınavlarının ağırlıklı ortalamalarının 100 üzerinden en az 60 puan almak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımızın çalıştıkları iş alanları;

  • Bankaların genel müdürlükleri, bölge müdürlükleri ve şubeleri,
  • Sigorta şirketlerinin genel müdürlükleri ve bölge müdürlükleri,
  • Sigorta şirketlerinin pazarlama kanalları olan, sigorta acenteliği ve sigorta broker ofisleri,
  • Bireysel emeklilik şirketlerinin genel müdürlükleri ve bölge müdürlükleri,
  • Sigorta eksper ofisleri,
  • Para ve sermaye piyasalarında faaliyet gösteren aracı kurum, leasing ve factoring firmalarıdır. Ayrıca yasal mevzuatın koşullarını yerine getirerek sigorta acenteliği ve sigorta eksperliği yapabilirler/ yapmaktadırlar.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219469


Yeterlilik Adı
Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Mardin Artuklu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilmek.
  • Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
  • Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
  • Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
  • Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
  • Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazanmak.
  • Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
  • Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
  • İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
  • Mesleki etik ilkelere uygun davranma bilincine sahip olmak.
  • Yazılı ve sözlü iletişimde, Türk dilini etkin kullanabilmek.
  • Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, “Meslek Elemanı” niteliğine sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği 
  • Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Mardin Artuklu Üniversitesinin bağıl değerlendirme yönergesinde bulunan kurallar.
  • Bankacılık ve Sigortacılık Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Banka ve Sigortacılık Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yapılan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı), TYT (Temel Yeterlilik Testi) puan türü ile seçilmektedir. Adayların TYT puanının 150 ve üzeri olması gerekir. Programa her yıl yaklaşık, 31 öğrenci alınmaktadır. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak, 30 iş günü zorunlu stajını yaparak, 100 üzerinden en az 60 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.


Başarma Şartları
Bankacılık ve Sigortacılık Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencinin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünden (120 AKTS karşılığı) başarılı olmak ve ara sınav (vize) ile final veya bütünleme sınavlarının ağırlıklı ortalamalarının 100 üzerinden en az 60 puan almak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımızın çalıştıkları iş alanları;

  • Bankaların genel müdürlükleri, bölge müdürlükleri ve şubeleri,
  • Sigorta şirketlerinin genel müdürlükleri ve bölge müdürlükleri,
  • Sigorta şirketlerinin pazarlama kanalları olan, sigorta acenteliği ve sigorta broker ofisleri,
  • Bireysel emeklilik şirketlerinin genel müdürlükleri ve bölge müdürlükleri,
  • Sigorta eksper ofisleri,
  • Para ve sermaye piyasalarında faaliyet gösteren aracı kurum, leasing ve factoring firmalarıdır. Ayrıca yasal mevzuatın koşullarını yerine getirerek sigorta acenteliği ve sigorta eksperliği yapabilirler/ yapmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219469

Qualification Title
Bankacılık ve Sigortacılık Associate
Awarding BodyMardin Artuklu University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlwww.artuklu.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasFinance, banking and insurance
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Having the ability to understand the basic concepts of banking and insurance professions and use them in working life. Having the capacity of working individually and in cooperation and follow up and implemet professional innovations. Equipped with legal information about the profession and follow up and implement the legal and professional responsibilities. In terms of country’s economy and bussinesses, understanding the importance of the banking and ınsurance sector and expressing it Having the ability of using computers to implement the profession and storing information and using it in place. Develop the skill of having information about sector problems and the abiltiy to give decisions correctly. Developing the skill of assuming responsibility for the banking and insurance sector and financial sector in general, and having the necessary related qualifications after providing the legal conditions for opening a business on his own behalf. Having the qualifications for doing the accounting for banking and insurance profession. Having effective communication and persuasion skills and sufficient communication skills for customer relations. Having a sense of behaving according to the professional ethics. Having the skill of using Turkish language effectively in written and oral communication, and the skill of using a foreign language. Having the capacity of evaluating information derived from education acording to the cause-effect realationship, and knowing how, where and how to use the related information.

Key Competencies-
Further Info

The rules written in instruction of relative evaluation of Mardin Artuklu Universty. In order to obtain associate’s degree, students have to successfully complete the compulsory and elective courses of 120 ACTS.

Quality Assurance-
Access Requirements

Bank and Insurance Program a two-year training after high school education. Students from vocational high school graduates without examination on, as well as the Student Selection and Placement Center (SSPC) to the Basic Proficiency Exam (BPE) and selected. Candidates must have a BPE score of 150 and above. The program each year, 31 students are accepted. Students must take and pass all compulsory courses. At the same time, which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses, required internship by 30 working days, to have a GPA of at least 60 out of 100 required for graduation condition for qualification.

Conditions for SuccessIn order to obtain associate’s degree, students have to successfully complete the compulsory and elective courses of 120 ACTS. In order to successfully complete the programme, a student has to pass all the courses in the programme and also weighted average of the midterm and final exams must be at least 60
Progression Paths (Relationship Type)

Areas where our gaduates are employed are: -Banks´ general offices, regional offices and branches, -General offices and regional offices of insurance companies, - Insurance agents and insurance brokers, - General offices and regional offices of the Individual pension companies, -Working with insurance adjusters, -In case necessary provisions are met, they can work as insurance adjusters and agents, -In case necessary conditions are met by the Capital Markets Board, they can work as money and capital markets brokerage and work at leasing and factoring companies.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219469


Qualification Title
Bankacılık ve Sigortacılık Associate

Awarding Body
Mardin Artuklu University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Having the ability to understand the basic concepts of banking and insurance professions and use them in working life. Having the capacity of working individually and in cooperation and follow up and implemet professional innovations. Equipped with legal information about the profession and follow up and implement the legal and professional responsibilities. In terms of country’s economy and bussinesses, understanding the importance of the banking and ınsurance sector and expressing it Having the ability of using computers to implement the profession and storing information and using it in place. Develop the skill of having information about sector problems and the abiltiy to give decisions correctly. Developing the skill of assuming responsibility for the banking and insurance sector and financial sector in general, and having the necessary related qualifications after providing the legal conditions for opening a business on his own behalf. Having the qualifications for doing the accounting for banking and insurance profession. Having effective communication and persuasion skills and sufficient communication skills for customer relations. Having a sense of behaving according to the professional ethics. Having the skill of using Turkish language effectively in written and oral communication, and the skill of using a foreign language. Having the capacity of evaluating information derived from education acording to the cause-effect realationship, and knowing how, where and how to use the related information.


Key Competencies
-

Further Info

The rules written in instruction of relative evaluation of Mardin Artuklu Universty. In order to obtain associate’s degree, students have to successfully complete the compulsory and elective courses of 120 ACTS.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Bank and Insurance Program a two-year training after high school education. Students from vocational high school graduates without examination on, as well as the Student Selection and Placement Center (SSPC) to the Basic Proficiency Exam (BPE) and selected. Candidates must have a BPE score of 150 and above. The program each year, 31 students are accepted. Students must take and pass all compulsory courses. At the same time, which is available in the program (a total of 120 ECTS credits): Successfully complete all the courses, required internship by 30 working days, to have a GPA of at least 60 out of 100 required for graduation condition for qualification.


Conditions for Success
In order to obtain associate’s degree, students have to successfully complete the compulsory and elective courses of 120 ACTS. In order to successfully complete the programme, a student has to pass all the courses in the programme and also weighted average of the midterm and final exams must be at least 60

Progression Paths (Relationship Type)

Areas where our gaduates are employed are: -Banks´ general offices, regional offices and branches, -General offices and regional offices of insurance companies, - Insurance agents and insurance brokers, - General offices and regional offices of the Individual pension companies, -Working with insurance adjusters, -In case necessary provisions are met, they can work as insurance adjusters and agents, -In case necessary conditions are met by the Capital Markets Board, they can work as money and capital markets brokerage and work at leasing and factoring companies.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address