Yeterlilik Kodu | TR0030218969 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her yarıyılda Arasınav, Mazaret Sınavı, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin Başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir.Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı notunun % 60’ı alınarak belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için minimum 120 ECTS kredisini alması ve ayrıca en az 4.00/2.00 not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve/veya LYS (Lisans yerleştirme Sınavı) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için minimum 120 ECTS kredisini alması ve ayrıca en az 4.00/2.00 not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. Öğrencinin mezun olabilmesi için 4 yarıyıl sürecinde verilen tüm derslerde başarılı olması ve Akademik Genel Not Ortalamasının (AGNO) 2nin üzerinde olması gereklidir. Ayrıca öğrencinin 30 iş günü Mesleki Stajını yapmış ve kabul olmuş olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Eğitimlerini tamamlayan Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Programı öğrencilerimiz; özellikle bankacılık sektöründe çalışma imkanı bulabilmektedirler. Ayrıca bankacılık sektörünün türev piyasaları olan sigortacılık sektöründe de istihdam imkanı mevcuttur. Yine bankacılık benzeri çalışma sistemleri olan özel finans kurumları da mezunlarımızın istihdam edilebildiği alanlardır | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218969
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Bireysel veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme.
- Mevzuat takibini genel ve mesleği ile ilgili takip etmenin önemini kavrayabilme.
- Bankacılığın ekonomideki yerinin ve önemini kavramış olması.
- Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili çalışmalar yapabilme, bilgi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilme.
- Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme.
- Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve doğru karar verme yeteneğini kazanma.
- Finans ve bankacılık sektöründe sorumluluk üstlenebilme ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştrimenin hedeflenmesi.
- Bir işletmenin bilançosunu ve gelir tablosunun incelenmesi ve yorumlanması.
- Banka ve sigorta muhasebesini yapabilme.
- Müşteri ilişkileri ve insan kaynakları yönünden donanımlı bireyler yetiştirme.
- Bankacılık ve sigortacılık genel bilgilerini almış ve banka ve sigorta hukuku hakkında bilgi sahibi olabilmesi.
- Banka işleyişi hakkında temel bilgi alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her yarıyılda Arasınav, Mazaret Sınavı, Yarıyılsonu Sınavı ve Bütünleme Sınavı olmak üzere 4 sınav hakkı verilir. Öğrencinin Başarısı Bağıl Değerlendirme Sistemine göre değerlendirilir.Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin başarı notu; ara sınav notunun % 40’ı ile yarıyıl sonu sınavı notunun % 60’ı alınarak belirlenir. Öğrencinin mezun olabilmesi için minimum 120 ECTS kredisini alması ve ayrıca en az 4.00/2.00 not ortalamasına sahip olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
T.C. vatandaşları, ÖSYM (Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi) tarafından üniversitelere giriş için yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve/veya LYS (Lisans yerleştirme Sınavı) sınav sonuçları dikkate alınarak yerleştirilirler. Yabancı uyruklu öğrenciler ise üniversitemiz ‘Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Başvuru, Kabul ve Kayıt Yönergesine’e göre kabul edilirler. http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf
Eğitimlerini tamamlayan Finans-Bankacılık ve Sigortacılık Programı öğrencilerimiz; özellikle bankacılık sektöründe çalışma imkanı bulabilmektedirler. Ayrıca bankacılık sektörünün türev piyasaları olan sigortacılık sektöründe de istihdam imkanı mevcuttur. Yine bankacılık benzeri çalışma sistemleri olan özel finans kurumları da mezunlarımızın istihdam edilebildiği alanlardır
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030218969 | |
Qualification Title | Bankacılık ve Sigortacılık Associate | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | Each semester exam, Make-up exam, final exam and Final exam are given the right to be four exams. According to Relative Assessment System of Student Achievement değerlendirilir.Sınavlar out of 100 evaluated. A course grade, mid-term exam and final exam 40% of grade determined by 60% A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of YGS (Higher Education Enterence Exam) and/or LYS (Undergraduate Placement Exam) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf) | |
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00. All of the courses in order to graduate the student to be successful in the process of 4 semesters and academic GPA (AGNO) must be above 2. In addition, Career Internship 30 working days the student must have been made and accepted. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Finance-Banking and Insurance Program students who have finished their studies; can find the opportunity to work in the banking sector in particular. In addition, employment opportunities in the banking sector, the insurance sector is the derivative markets. However, the private financial institutions, the banking systems of other work areas where our graduates can be employed in | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030218969
- As an individual or group research, development and execution issues to explain the importance of
- Legislation relevant to the profession to follow and understand the importance of monitoring the overall
- Have understood the importance of banking in the economy and the location.
- Using a computer doing research related to the field, to store information, using information stored on
- Levels of management to take responsibility
- Day of finding practical solutions to problems in business decision-making ability and the right to gain
- Finance and banking sector to assume responsibility and legal terms and conditions on behalf of his own business providing open and operable to create qualified human resources are targeted
- An entitys balance sheet and income statement analysis and interpretation
- To make the banking and insurance accounting
- Equipped in terms of human resources, customer relations and training individuals
- Banking and insurance have received general information and knowledge about banking and insurance law, be
Each semester exam, Make-up exam, final exam and Final exam are given the right to be four exams. According to Relative Assessment System of Student Achievement değerlendirilir.Sınavlar out of 100 evaluated. A course grade, mid-term exam and final exam 40% of grade determined by 60% A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 120 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.
Citizens of Turkish Republic are placed according to exams of YGS (Higher Education Enterence Exam) and/or LYS (Undergraduate Placement Exam) held by OSYM (Measurement, Selection and Placement Centre). Foreign Students are accepted according to MSU Regulations. (http://www.alparslan.edu.tr/_mevzuat/yonetmelikler/Yabanci_uyruklu_ogrenci_yonergesi.pdf)
Finance-Banking and Insurance Program students who have finished their studies; can find the opportunity to work in the banking sector in particular. In addition, employment opportunities in the banking sector, the insurance sector is the derivative markets. However, the private financial institutions, the banking systems of other work areas where our graduates can be employed in
Qualification is continuous