Yeterlilik Kodu | TR0030221234 | |
Yeterlilik Adı | Bahçe Bitkileri Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bingöl Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bingöl Üniversitesi Selahaddin-i Eyyubi Mah, Üniversite Caddesi No:1, 12000 Merkez/Bingöl | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bitki ve hayvancılık ürünleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Program, Sebze Yetiştirme ve Islahı, Meyve Yetiştirme ve Islahı, Bağ Yetiştirme ve Islahı ve Süs Bitkileri Yetiştirme ve Islahı olmak üzere 4 anabilim dalından oluşmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır. Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 50’nin altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (S) ve (P) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Mustafa Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır; a) O derse kaydını yaptırmış olmak, b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak, c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak, d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur. Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mustafa Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde bildirilmiştir. Bingöl Üniversitesi Yüksek Lisans Programlarında 100’lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır. Puan Harf Notu Katsayı Açıklama 90-100 AA 4,00 Başarılı 85-89 BA 3,50 Başarılı 80-84 BB 3,00 Başarılı 75-79 CB 2,50 Başarılı 70-74 CC 2,00 Başarılı 65-69 DC 1,50 Başarısız 60-64 DD 1,00 Başarısız 55-59 FD 0,50 Başarısız 0-49 FF 0,00 Başarısız - NA 0,00 Devamsız/Uygulama şartı yerine getirilmedi . S: Kredisiz derslerde başarılı, U: Kredisiz derslerde başarısız, P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı, EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı, NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi elde etmek için gerekli şartlar yönetmelik ve senato kararları ile belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi elde etmek için gerekli şartlar yönetmelik ve senato kararları ile belirlenir. Programı tamamlamak için 120 AKTS kredisinin alınmış olması ve bu programlarda derslerin başarıyla tamamlanmış olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, özel sektör, bakanlıklar (Gıda, Tarım ve Hayvancılık, başta olmak üzere), bakanlığa bağlı enstitüler, TÜBİTAK, DPT, TMO, TUİK ve Belediyelerdir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030221234
ISCO 08
ISCO 08
Program, Sebze Yetiştirme ve Islahı, Meyve Yetiştirme ve Islahı, Bağ Yetiştirme ve Islahı ve Süs Bitkileri Yetiştirme ve Islahı olmak üzere 4 anabilim dalından oluşmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bahçe bitkilerini içerisindeki çalışma alanlarından (meyve, sebze, bağ, süs bitkileri yetiştirme ve ıslahı veya derim sonrası fizyolojileri) bir tanesinde uzmanlaşır.
- Çalıştığı alanda mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir.
- Çalıştığı alanda yetiştiricilik, pazarlama ve depolama sırasında karşılaşılabilecek problemlerin çözümüne yönelik, gerekli verileri tanımlar ve toplar. Oluşan sorunları gidermek için mevcut bilgi teknolojilerinden yararlanarak en uygun yöntemi veya yöntemleri belirler ve kullanır.
- Gerek meslek alanında ve gerekse diğer alanlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
- Mesleki anlamda kendisini geliştirebilmek için gerekli yöntemleri araştırma, öğrenme ve uygulama becerisine sahiptir.
- Çalıştığı alan ile ilgili yeni bilgiler edinme, verimlilik ve kalitenin yükseltilmesine yönelik yöntem ve teknolojiler geliştirme, benzer amaçlı ıslah ve yeni çeşitler elde etmek üzere temel bilgilere sahip olup, bu amaçlara yönelik temel ve uygulamalı araştırmalar yapabilir.
- Bahçe bitkileri ile ilgili faaliyet gösteren herhangi bir kuruluşta veya tarım işletmesinde tesis, üretim, derim, sınıflandırma, ambalajlama, muhafaza, depolama, değerlendirme ve pazarlama faaliyetleriyle ilgili etüd, planlama ve projelendirme işleriyle, bunların uygulama ve kontrolü işlemlerini yapabilir.
- Bahçe bitkileri uygulamalarının sağlık, çevre, ekonomik ve sosyal konular üzerindeki etkilerini dikkate alarak analiz ve dizayn yapabilme becerisine sahiptir.
- Kişisel ve mesleki alanda bağımsız davranma, insiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisini geliştirme özelliğine sahiptir.
- Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma yönünde eğitimlidir.
- Horticulture students have language skill that they can review the international publications and follow the developments in the area of expertise.
- Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisiyle, bunların mesleki alanda kullanım kapasitesine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Programda ara sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), uygulama(lar) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemi yazılı sınav(lar), doğru-yanlış test(ler), kısa cevaplı test(ler), eşleştirmeli test(ler), sözlü sınav(lar), ödev(ler), proje(ler), tasarım(lar), portfolyo, performans görevi (Uygulama / Laboratuvar / Atölye / Arazi Çalışması / Seminer / Sunum / Bitirme Çalışması / Tez) içerebilir. Bu bölüm, her bir ders için bireysel ders tanıtım sayfasında detaylı olarak açıklanmıştır. Tüm sınavlar ve diğer etkinlikler 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında yarıyıl içi çalışmalarının %40’ı, yarıyıl sonu sınavının %60’ı alınır. Ancak, final sınavı notunun 50’nin altında olması durumunda başarı notu FF olarak verilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (S) ve (P) notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. Öğrenciler, bir dersin sınav haklarından yararlanmak için Mustafa Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde tanımlanan aşağıdaki şartları yerine getirmek zorundadır;
a) O derse kaydını yaptırmış olmak,
b) Teorik derslerin % 70’ine katılmak,
c) Uygulamalı derslerde uygulamaların % 80’ine katılmak,
d) Uygulamalarda başarılı olmak, verilen projeleri tamamlamış olmak zorunludur.
Öğretim ve sınavla ilgili diğer konular Mustafa Kemal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nde bildirilmiştir. Bingöl Üniversitesi Yüksek Lisans Programlarında 100’lük not sisteminden harfli not sistemine not dönüşümü aşağıdaki tablo esas alınarak yapılır.
Puan Harf Notu Katsayı Açıklama
90-100 AA 4,00 Başarılı
85-89 BA 3,50 Başarılı
80-84 BB 3,00 Başarılı
75-79 CB 2,50 Başarılı
70-74 CC 2,00 Başarılı
65-69 DC 1,50 Başarısız
60-64 DD 1,00 Başarısız
55-59 FD 0,50 Başarısız
0-49 FF 0,00 Başarısız - NA 0,00 Devamsız/Uygulama şartı yerine getirilmedi .
S: Kredisiz derslerde başarılı,
U: Kredisiz derslerde başarısız,
P: Yıllık derslerde birinci yarıyıl sonunda başarılı,
EX: Üniversitenin yaptığı muafiyet sınavında başarılı,
NI: Ağırlıklı ortalamaya katılmayan derslerin notu, Anabilim Dalında yüksek lisans derecesi elde etmek için gerekli şartlar yönetmelik ve senato kararları ile belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Başvuru ve kayıt için istenen belgelerin aslı veya Enstitü tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır. Kesin kayıt hakkını kazanan adaylardan başvuru sırasında teslim ettiği belgeler tekrar istenmez.
- Anabilim dalına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversite ve YÖK tarafından belirlenen akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ilgili süreçleri tamamlamış ve öngörülen sınavlardan yeterlilik sağlamış olmalıdır. Yurtiçi veya yurtdışı diğer üniversiteler eşdeğer programlarda öğrenimine başlamış ya da üniversitemiz başkaca programlarında öğrenimine başlamış öğrenciler anabilim dalı ve üniversitemiz enstitümüzce belirlenen şartlar altında Anabilim dalına yatay geçiş için başvuru yapabilir.
- Öğrencilerin kabulü, dönem başlamadan önce her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı alan dikkate alınarak incelenir ve usulünce değerlendirilir. Programa öğrenci kabul ve kayıt koşulları her yıl güz ve bahar dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur.
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, özel sektör, bakanlıklar (Gıda, Tarım ve Hayvancılık, başta olmak üzere), bakanlığa bağlı enstitüler, TÜBİTAK, DPT, TMO, TUİK ve Belediyelerdir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030221234 | |
Qualification Title | Bahçe Bitkileri Masters Degree | |
Awarding Body | BİNGÖL UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.bingol.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Crop and livestock production | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Horticulture graduate students have a gain expertise on breeding and growing of fruit, vegetable, viticulture, ornamental plants or postharvest physiology, Horticulture students have skill to identifying, modeling and solving problems in agricultural area they chose, Horticulture students have skills to identifying parameters, gathering data about problems in growing, marketing and postharvest handling process of the area of expertise within horticultural crops and develop and use the best problem solving strategies via current information and technology, Horticulture students have oral and written communication skills in professional and other areas, Horticulture students have ability to improve their professional skills by searching, learning and practicing necessary methods, Horticulture students have basic knowledge and skills to conduct research for developing methods and technology, breeding new cultivars to increase yield and quality, Horticulture students have knowledge and skills for investigation, planning, projecting, managing and controlling of establishment, production and postharvest handling process of horticultural company or institution, Horticulture students have to analyzing and designing skills by taking consideration effects of horticultural industry on health, environment and social life, Horticulture students have ability to improve their skills to be independent, creative, and initiative in professional and personal area, 10 Horticulture students are trained in lifelong learning skills, Horticulture students are trained in lifelong learning skills, Horticulture students have language skill that they can review the international publications and follow the developments in the area of expertise, Horticulture students have skills to use and improve themselves about computer and information technology and have capacity to use these technologies in horticultural area. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | The students are subjected to various evaluation methods such as exam(s), homework, project(s), practice(s) and final exam. The evaluation methods include: written exam(s), true-false test(s), short-answered test(s), multiple-choice test(s), oral exam(s), homework, project(s), designs(s), portfolio, and performance duties (application/laboratory/workshop/field work/seminar/presentation/term paper/dissertation). This part is explained in detail on the individual course information page for each course. All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 50 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (S), and (P) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “Mustafa Kemal University Regulation for Graduate Teaching and Education”: a) Enrolment for the course in question, b) At least 70% attendance of the course, c) At least 80% attendance of the practices in the course, d) Successfully completing practical projects. Other matters related to learning and exams are given in “Mustafa Kemal University Regulation for Graduate Teaching and Education”. Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Master’s Degree Programs at Bingol University. Grade in Points Grade in Letters Grade in Points Status 90-100 AA 4,00 Successful 85-89 BA 3,50 Successful 80-84 BB 3,00 Successful 75-79 CB 2,50 Successful 70-74 CC 2,00 Successful 65-69 DC 1,50 Fail 60-64 DD 1,00 Fail 55-59 FD 0,50 Fail 0-49 FF 0,00 Fail - NA 0,00 Not Attended/Not fulfilled practice requirement S: Successful in non-credited courses, U: Unsuccessful in non-credited courses, P: Successful in yearly courses at the end of first semester, EX: Exempted as a result of examination carried out by Mustafa Kemal University, NI: Not included in the calculation of Grade Point Average (GPA). Courses necessary for a program must be taken and completed successfully totaling to 120 ECTS (MSc) | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Original documents or their copies approved by the Institute necessary for registration are accepted. Registration process is based upon the applicant’s declarations on the status of the compulsory military service and the judicial records. The documents presented for the application shall not be asked again from the applicants who are entitled for the registration. Applicants must fulfill the conditions and succeed the prerequisite exam(s) necessary set by university and the HEC, in order to register to a certain program. Students who are already enrolled to programs in other universities in Turkey or programs abroad can apply to be transferred to the corresponding program as long as fulfilling the conditions set by the program, Institute and the University. Evaluation procedure is carried out at the beginning of the semester according to the circumstance of the student and the program applied for. Conditions of acceptance and registration are pronounced in the web page before the beginning of each fall and spring semester of the year. | |
Conditions for Success | Courses necessary for a program must be taken and completed successfully totaling to 120 ECTS (MSc) Courses necessary for a program must be taken and completed successfully totaling to 120 ECTS (MSc) | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the department has many opportunities of employment in a variety of state and private companies. Mainly they may find jobs at Universities, Private, Ministries (Agriculture ect.), Institutions, TUBITAK, DPT, DSI, TMO, TUIK and Municipalities. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030221234
Horticulture graduate students have a gain expertise on breeding and growing of fruit, vegetable, viticulture, ornamental plants or postharvest physiology, Horticulture students have skill to identifying, modeling and solving problems in agricultural area they chose, Horticulture students have skills to identifying parameters, gathering data about problems in growing, marketing and postharvest handling process of the area of expertise within horticultural crops and develop and use the best problem solving strategies via current information and technology, Horticulture students have oral and written communication skills in professional and other areas, Horticulture students have ability to improve their professional skills by searching, learning and practicing necessary methods, Horticulture students have basic knowledge and skills to conduct research for developing methods and technology, breeding new cultivars to increase yield and quality, Horticulture students have knowledge and skills for investigation, planning, projecting, managing and controlling of establishment, production and postharvest handling process of horticultural company or institution, Horticulture students have to analyzing and designing skills by taking consideration effects of horticultural industry on health, environment and social life, Horticulture students have ability to improve their skills to be independent, creative, and initiative in professional and personal area, 10 Horticulture students are trained in lifelong learning skills, Horticulture students are trained in lifelong learning skills, Horticulture students have language skill that they can review the international publications and follow the developments in the area of expertise, Horticulture students have skills to use and improve themselves about computer and information technology and have capacity to use these technologies in horticultural area.
The students are subjected to various evaluation methods such as exam(s), homework, project(s), practice(s) and final exam. The evaluation methods include: written exam(s), true-false test(s), short-answered test(s), multiple-choice test(s), oral exam(s), homework, project(s), designs(s), portfolio, and performance duties (application/laboratory/workshop/field work/seminar/presentation/term paper/dissertation). This part is explained in detail on the individual course information page for each course. All exams and other activities are graded based on 100 points. The midterm and final exams represent 40% and 60% of the final grade, respectively. However, a student who gets a grade below 50 out of 100 is graded as FF. A student obtaining one of the grades of (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (S), and (P) is considered successful in that course. To enter exams, students must meet following requirements that are specifically outlined in “Mustafa Kemal University Regulation for Graduate Teaching and Education”: a) Enrolment for the course in question, b) At least 70% attendance of the course, c) At least 80% attendance of the practices in the course, d) Successfully completing practical projects. Other matters related to learning and exams are given in “Mustafa Kemal University Regulation for Graduate Teaching and Education”. Grade conversion is carried out from the 100 grade scale into the Letter grade scale and 4 point grade scale using the table given below for Master’s Degree Programs at Bingol University. Grade in Points Grade in Letters Grade in Points Status 90-100 AA 4,00 Successful 85-89 BA 3,50 Successful 80-84 BB 3,00 Successful 75-79 CB 2,50 Successful 70-74 CC 2,00 Successful 65-69 DC 1,50 Fail 60-64 DD 1,00 Fail 55-59 FD 0,50 Fail 0-49 FF 0,00 Fail - NA 0,00 Not Attended/Not fulfilled practice requirement S: Successful in non-credited courses, U: Unsuccessful in non-credited courses, P: Successful in yearly courses at the end of first semester, EX: Exempted as a result of examination carried out by Mustafa Kemal University, NI: Not included in the calculation of Grade Point Average (GPA). Courses necessary for a program must be taken and completed successfully totaling to 120 ECTS (MSc)
Original documents or their copies approved by the Institute necessary for registration are accepted. Registration process is based upon the applicant’s declarations on the status of the compulsory military service and the judicial records. The documents presented for the application shall not be asked again from the applicants who are entitled for the registration. Applicants must fulfill the conditions and succeed the prerequisite exam(s) necessary set by university and the HEC, in order to register to a certain program. Students who are already enrolled to programs in other universities in Turkey or programs abroad can apply to be transferred to the corresponding program as long as fulfilling the conditions set by the program, Institute and the University. Evaluation procedure is carried out at the beginning of the semester according to the circumstance of the student and the program applied for. Conditions of acceptance and registration are pronounced in the web page before the beginning of each fall and spring semester of the year.
The graduates of the department has many opportunities of employment in a variety of state and private companies. Mainly they may find jobs at Universities, Private, Ministries (Agriculture ect.), Institutions, TUBITAK, DPT, DSI, TMO, TUIK and Municipalities.
Qualification is continuous