Yeterlilik Kodu

TR0030014649

Yeterlilik Adı
Bahçe Bitkileri Doktora Diploması
Sorumlu KurumOndokuzMayıs Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKörfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun
Sorumlu Kurum URLhttps://www.omu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bahçe Bitkileri Bölümü Doktora programının eğitim amacı; yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar eğitmektir.
  • Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder.
  • Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
  • Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
  • En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
  • Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
  • Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
  • Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
  • Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
  • Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 70.0 olması gerekir.

2. Örgün lisansüstü öğretimde teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik ve uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına alınmaz ve öğrenciye F1 notu verilir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1. Doktora programlarına başvuranların YDS/ÜDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekir. Bilim alanı yabancı dille ilgili olan adayların öğrenim görecekleri yabancı dil dışında başka bir yabancı dilden gerekli dil puanı alması gerekir.

2. Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve mülakat sonucunun %20’si alınarak toplanır. Mülakata girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.

Başarma Şartları1. Doktora yeterlik programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. 2. Doktora programına yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler, yedi dersten az olmamak koşuluyla en az 24 kredi ve 60 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az bir semineri; lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise 15 dersten az olmamak koşuluyla en az 44 kredi ve 120 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az iki semineri öngörülen süreler içerisinde başarıyla tamamlamak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)-
Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030014649


Yeterlilik Adı
Bahçe Bitkileri Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
OndokuzMayıs Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Körfez, 19 Mayıs Ünv., 55270 Atakum/Samsun

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bahçe Bitkileri Bölümü Doktora programının eğitim amacı; yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar eğitmektir.
  • Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder.
  • Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
  • Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
  • En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
  • Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  • Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
  • Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
  • Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
  • Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
  • Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
  • Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
  • Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
  • Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
  • Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, uygulamalı çalışmalar, ödevler gibi çalışmalarda gösterdiği başarı ve yarıyıl sınavının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. Ara sınavın veya bu sınav yerine sayılan ödevlerin %40’ı ve yarıyıl sınav puanının da %60'ı toplanmak suretiyle öğrencinin başarı notu hesaplanır. Bu notun 100.0 üzerinden en az 70.0 olması gerekir.

2. Örgün lisansüstü öğretimde teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik ve uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına alınmaz ve öğrenciye F1 notu verilir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1. Doktora programlarına başvuranların YDS/ÜDS’den en az 55 veya Üniversitelerarası Kurulca eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekir. Bilim alanı yabancı dille ilgili olan adayların öğrenim görecekleri yabancı dil dışında başka bir yabancı dilden gerekli dil puanı alması gerekir.

2. Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %30’u ve mülakat sonucunun %20’si alınarak toplanır. Mülakata girmeyen adaylar başarısız kabul edilir. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir.


Başarma Şartları
1. Doktora yeterlik programı; ders, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur. 2. Doktora programına yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler, yedi dersten az olmamak koşuluyla en az 24 kredi ve 60 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az bir semineri; lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler ise 15 dersten az olmamak koşuluyla en az 44 kredi ve 120 AKTS ders yükünü, en az 120 AKTS tez/sanat çalışmasını ve en az iki semineri öngörülen süreler içerisinde başarıyla tamamlamak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
-

Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030014649

Qualification Title
Bahçe Bitkileri Doktora Diploması
Awarding BodyOndokuz Mayıs University
Awarding Body ContactOndokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun
Awarding Body Urlhttps://www.omu.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • The educational purpose of the Philosophy of Doctorate (PhD) Programme of Horticultural Department as based on the competences of Master of Science (MSc) is to graduate students who are capable of delevoping and going in details of the field-relevant original and advanced knowledge by means of original opinions and high level of research and specialization gains and have the power of reaching the original definitions that are of promising notions as well as having capability of interpreting and managing advanced knowledge and deducing usable results which complete original stage of improvements in engineering area.
  • Approaches to the problems in the field of study and leads developments and research that affect society.
  • Preservation and maintaining of the production material and genetic resources.
  • At the life and in the field encountered by social, scientific and ethical issues of find solutions and supports the development of these values.
  • Communicates orally and in a written manner using at least foreign language.
  • In the academic and professional context, technological, social and cultural progress introduced by the contributes to the development of the information society.
  • Built communicates effectively by showing competence in defense original ideas in a group of experts.
  • Improves the methods which brings innovation to the science or applies a known method to different area, explores a specific topic, understand, design and implement.
  • Makes the analysis, synthesis and evaluation of new ideas.
  • Solving of original and interdisciplinary problems makes leadership at necessary situations.
  • In the national and / or international refereed journals expands scientific articles in the their relevant field of the boundaries of knowledge in the field.
  • Understand the interaction between the various disciplines related to the their relevant field; new and complex ideas, analysis, synthesis and at the evaluation using expert knowledge reaches the original results.
  • Social relations and the direction of norms on these relations critically analyzes, develops and manages actions to change them in necessary situations.
  • Creative and critical thinking, such as problem-solving and decision-making develop new ideas and methods related to the their field of using high-level mental processes.
  • New scientific methods can develop and applies known method to an area, publications and exposes the original study.
  • Approaching systematically new knowledge in their field and acquiring high level of skills in the related research methods.
  • Improving their current and advanced knowledge with original thinking and reaches innovative definitions with bring innovation to science.
Key Competencies-
Further Info

Students have to take midterm exam and a final exam for each lesson.The mark is determined by evaluation of midterm exam, homeworks, training issues and final exam .The work is counted to take 40% of midterm exam , homework and other tarining issues and 60% of final exam. It is necessary to take 70 out of 100 to pass a course.

Quality Assurance-
Access Requirements

There is no limit to the pior learning or special request.

Conditions for SuccessThe program is totally 4 years and each year is divided into 2 semesters.Throughout this period students have to comlete successfully 24 credits, seminar and thesis training (Total 120 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department, can work on government agencies under the Republic of Turkey Ministry of Food, Agriculture and Livestock, the Ziraat Bank, Turkish State Meteorological Service, Agricultural Credit Cooperatives, Soil-Water Laboratories, cadres at all public institutions and organizations. In addition, municipalities or other public agencies and universities can work on the Park-Garden Managements. Graduates can also work on in the private sector, farms, production gardens, seedlings and nursery enterprises, private seed companies, canning and juice and so on. plants, fruits, vegetables, big supermarkets and wine factories.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030014649


Qualification Title
Bahçe Bitkileri Doktora Diploması

Awarding Body
Ondokuz Mayıs University

Awarding Body Contact
Ondokuz Mayıs University Kurupelit Campus, 55139 Atakum/Samsun

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • The educational purpose of the Philosophy of Doctorate (PhD) Programme of Horticultural Department as based on the competences of Master of Science (MSc) is to graduate students who are capable of delevoping and going in details of the field-relevant original and advanced knowledge by means of original opinions and high level of research and specialization gains and have the power of reaching the original definitions that are of promising notions as well as having capability of interpreting and managing advanced knowledge and deducing usable results which complete original stage of improvements in engineering area.
  • Approaches to the problems in the field of study and leads developments and research that affect society.
  • Preservation and maintaining of the production material and genetic resources.
  • At the life and in the field encountered by social, scientific and ethical issues of find solutions and supports the development of these values.
  • Communicates orally and in a written manner using at least foreign language.
  • In the academic and professional context, technological, social and cultural progress introduced by the contributes to the development of the information society.
  • Built communicates effectively by showing competence in defense original ideas in a group of experts.
  • Improves the methods which brings innovation to the science or applies a known method to different area, explores a specific topic, understand, design and implement.
  • Makes the analysis, synthesis and evaluation of new ideas.
  • Solving of original and interdisciplinary problems makes leadership at necessary situations.
  • In the national and / or international refereed journals expands scientific articles in the their relevant field of the boundaries of knowledge in the field.
  • Understand the interaction between the various disciplines related to the their relevant field; new and complex ideas, analysis, synthesis and at the evaluation using expert knowledge reaches the original results.
  • Social relations and the direction of norms on these relations critically analyzes, develops and manages actions to change them in necessary situations.
  • Creative and critical thinking, such as problem-solving and decision-making develop new ideas and methods related to the their field of using high-level mental processes.
  • New scientific methods can develop and applies known method to an area, publications and exposes the original study.
  • Approaching systematically new knowledge in their field and acquiring high level of skills in the related research methods.
  • Improving their current and advanced knowledge with original thinking and reaches innovative definitions with bring innovation to science.

Key Competencies
-

Further Info

Students have to take midterm exam and a final exam for each lesson.The mark is determined by evaluation of midterm exam, homeworks, training issues and final exam .The work is counted to take 40% of midterm exam , homework and other tarining issues and 60% of final exam. It is necessary to take 70 out of 100 to pass a course.


Quality Assurance
-

Access Requirements

There is no limit to the pior learning or special request.


Conditions for Success
The program is totally 4 years and each year is divided into 2 semesters.Throughout this period students have to comlete successfully 24 credits, seminar and thesis training (Total 120 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the department, can work on government agencies under the Republic of Turkey Ministry of Food, Agriculture and Livestock, the Ziraat Bank, Turkish State Meteorological Service, Agricultural Credit Cooperatives, Soil-Water Laboratories, cadres at all public institutions and organizations. In addition, municipalities or other public agencies and universities can work on the Park-Garden Managements. Graduates can also work on in the private sector, farms, production gardens, seedlings and nursery enterprises, private seed companies, canning and juice and so on. plants, fruits, vegetables, big supermarkets and wine factories.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

The document is valid continuously.


Url
Open Address