Yeterlilik Kodu

TR0030024427

Yeterlilik Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tarih ve arkeoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarihe ve diğer sosyal bilimlere ilişkin temel kuramsal ve metodolojik bilgi birikimine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Sahip olduğu bu kuramsal ve metodolojik formasyonu Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında kullanır.
  • Sosyal bilimlerin temel kaynaklarına ve söz konusu anabilim dalının materyallerine ulaşma yöntem ve tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında çalışmalar yapar.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında edindiği temel formasyonu, akademik ve entelektüel etkinliklerde kullanır.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında elde etmiş olduğu amprik bilgileri diğer disiplinlerin imkanlarından da yararlanarak yeni bilgiler üretir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanına ilişkin temel sorunlara eleştirel bir bakış açısıyla çözüm önerileri getirir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle aktarır.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim dalına ilişkin belge ve kaynakları kendi başına ve analitik bir şekilde kullanabilme yeteneğini elde eder.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanındaki bilimsel çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, birikimlerini ve çözüm önerilerini paylaşır.
  • Birey olarak mesleğiyle ilgili görev hak ve sorumluluklarını tanımlayan mevzuata uygun davranır.
  • En az bir yabancı dil ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili akademik ve entelektüel etkinliklerde çeşitli sorumluluklar alır.
  • Küresel, bölgesel ve ulusal bağlamda karşılaşılan çeşitli sorunlarda, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi çerçevesinde duyarlılık gösterir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama konularını yorumlar.
  • Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Anabilim Dalı’na ilişkin belge ve kaynakları kendi başına, analitik bir şekilde kullanabilme yeteneğini elde ederek, güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle aktarır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.

Başarma ŞartlarıTezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, alanlarıyla ilgili kamu kuruluşları, araştırma enstitüleri ve merkezlerde uzman ve araştırmacı olarak görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024427


Yeterlilik Adı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Tarihe ve diğer sosyal bilimlere ilişkin temel kuramsal ve metodolojik bilgi birikimine sahip olur.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
  • İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
  • Sahip olduğu bu kuramsal ve metodolojik formasyonu Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında kullanır.
  • Sosyal bilimlerin temel kaynaklarına ve söz konusu anabilim dalının materyallerine ulaşma yöntem ve tekniklerini hakkında bilgi sahibi olur.
  • Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
  • Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
  • Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma.
  • Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma.
  • Sosyal bilimlerin temel etik kurallarına bağlı kalarak Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında çalışmalar yapar.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi anabilim dalında edindiği temel formasyonu, akademik ve entelektüel etkinliklerde kullanır.
  • Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma.
  • Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma.
  • Etik kurallara uyma.
  • İletişim becerilerini etkili kullanma.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanında elde etmiş olduğu amprik bilgileri diğer disiplinlerin imkanlarından da yararlanarak yeni bilgiler üretir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanına ilişkin temel sorunlara eleştirel bir bakış açısıyla çözüm önerileri getirir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle aktarır.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Anabilim dalına ilişkin belge ve kaynakları kendi başına ve analitik bir şekilde kullanabilme yeteneğini elde eder.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanındaki bilimsel çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak aktarır.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini, birikimlerini ve çözüm önerilerini paylaşır.
  • Birey olarak mesleğiyle ilgili görev hak ve sorumluluklarını tanımlayan mevzuata uygun davranır.
  • En az bir yabancı dil ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili akademik ve entelektüel etkinliklerde çeşitli sorumluluklar alır.
  • Küresel, bölgesel ve ulusal bağlamda karşılaşılan çeşitli sorunlarda, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi çerçevesinde duyarlılık gösterir.
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama konularını yorumlar.
  • Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Anabilim Dalı’na ilişkin belge ve kaynakları kendi başına, analitik bir şekilde kullanabilme yeteneğini elde ederek, güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle aktarır.
  • Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans derecesi kazanırlar.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Bir lisans diplomasına sahip olmaları, yabancı ülkelerdeki lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan alacakları denklik belgesine de sahip olmaları gerekir ve lisans not ortalamasının, ikinci öğretimde yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için de geçerli olmak üzere, 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

b) ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 tam puan almış olmaları gerekir. Uluslararası geçerliği olan lisansüstü giriş sınavı sonuçları bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre değerlendirilebilir. En az 55 ALES puanı sağlayarak lisansüstü eğitime başlamış ancak, herhangi bir anabilim dalı lisansüstü programından ilişiği kesilerek veya bir lisansüstü programı tamamlayarak yeniden başka bir programa başlamak isteyen öğrencilerden en fazla bir yarıyıl ara vererek başvuranlar için ALES koşulu aranmaz.

c) YDS’den en az 50 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen ve bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre ulusal veya uluslararası bir sınavdan eşdeğeri puan almak zorundadırlar. Tezsiz yüksek lisans programlarında yabancı dil sınav puanı zorunlu değildir; ancak tezsiz yüksek lisans programına öğrenci kabulünde ilgili anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile yabancı dil koşulu da aranabilir.

ç) Adaylar mülakatta 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Mülakatta, talep edilmişse, adayın sunduğu referans mektubu ve neden yüksek lisans yapmak istediğini, hedeflerini belirten kompozisyonu dikkate alınarak sözlü değerlendirme yapılır.

d) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; ALES puanı, lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede ALES puanının % 50'si, lisans not ortalamasının % 20'si  ve mülakat sonucunun % 30'u dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

e) ALES puanı koşulu aranmayan tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; lisans not ortalaması ve mülakat sonucu değerlendirilir. Değerlendirmede lisans not ortalamasının % 50'si  ve mülakat sonucunun % 50'si dikkate alınarak anabilim dalı akademik kurulu önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla en az toplam 65 puan alanlar arasında sıralama yapılır.

f) Güzel Sanatlar Fakültesi ile Devlet Konservatuvarı  anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puan koşulu aranmaz. Öğrenci kabulünde bu maddenin birinci fıkrasının (e) bendi hükümleri uygulanır.


Başarma Şartları
Tezli yüksek lisans programları 21 ulusal krediden ve 120 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, bir seminer, diğer öğrenim etkinlikleri ve tez çalışmasından oluşur. 120 AKTS kredisinin 60 AKTS kredisi dersler ve seminerden, 60 AKTS kredisi de tez çalışmasını içeren uzmanlık alan derslerinden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programları 30 ulusal kredi ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem projesinden oluşur. Başarı puanı 4.00 üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarında başarılı sayılmak için yüksek lisans öğrencilerinin 4.00 üzerinden en az 2.75 almaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız, alanlarıyla ilgili kamu kuruluşları, araştırma enstitüleri ve merkezlerde uzman ve araştırmacı olarak görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024427

Qualification Title
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasHistory and archaeology
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030024427


Qualification Title

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address