Yeterlilik Kodu | TR0030219215 | |
Yeterlilik Adı | Arkeoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Karabük Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. Arkeoloji bölümünde okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir:
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz | |
Başarma Şartları | Arkeoloji bölümünde okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir: Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek 4.00 üzerinden 2.5 Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak Bitirme projesi hazırlamak, göndermek ve başarılı bir şekilde savunmak zorundadırlar. Bu lisans programından mezun olabilmek için, öğrencilerin: Minimum 240 ECTS alarak programın müfredatında belirtilen derslerin tümünü başarılı olması. 4.00 üzerinden 2.5 bir Genel Not Ortalamasına (GNO) sahip olması. Bir bitirme projesi hazırlamak ve başarılı bir şekilde savunması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Arkeoloji Bölümü mezunları lisans diplomalarıyla kamu kurum ve kuruluşlarında, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığında, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğüne bağlı müzeler, koruma kurulları, Arkeoloji ve Etnografya Müzelerinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde, Bayındırlık projelerinde, özel müzelerde, çeşitli yerel yönetim birimlerinde ve serbest olarak özel sektöre bağlı bir çok kurumda çalışma imkanı bulabilmektedir. Bölümümüz mezunları Lisans-üstü diplomaları ile birinci kademede ifade edilen tüm sektörlerde uzman olarak veya daha fazla sorumluluk veren mesleklerde iş bulabilme şanslarını arttırabilmenin yanı sıra akademisyen olarak üniversitelerimizde bilimsel kariyer yapma olanağına sahip olurlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219215
- Kültür ve Turizm Bakanlığı ve diğer bakanlıklar bünyesindeki resmi birimlerde en iyi şekilde mesleğini yapacak uzman arkeologlar yetiştirmek.
- Gelecekte mesleki anlamda önemli başarılara ulaşabilecek genç bilim adamlarının yetişmesi için, mesleki ve bilimsel etiği kazandırmak, başta bölge arkeolojisi olmak üzere Türkiye arkeolojisinin gelişimine etkin katkılarda bulunmaktır.
- Mezun ettiği uzmanlarıyla kazı, araştırma ve restorasyon alanında kendini ülke ve dünya çapında kabul ettiren, yabancı uzmanların çalışmak için tercih edeceği ve üniversitenin vitrini olacak bölüm haline getirmek.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Arkeolojik verilerin ve materyalin dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve yorumlayabilme.
- Arkeolojinin ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde sınırlı düzeyde kullanabilme.
- Arkeolojik materyalin korunmasını ve toplum nezdinde tanıtımını, turizm ve çevre ile ilişkisi içinde çözebilme.
- Arkeolojik terimleri kullanabilme
- Tarih, coğrafya, ekonomi, antropoloji, mimari vb. farklı bilimsel disiplinlerin verilerini Arkeoloji bilimi sorunlarını çözmede kullanabilme
- Arkeolojik kazı ve yüzey araştırmalarında mesleki bilgi ve becerisini kullanabilme.
- Arkeolojideki çalışma alanı ile ilgili verileri yorumlayabilme
- Arkeolojik uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanabilme.
- Arkeoloji ile ilgili konularda alan hakkında bilgisi olmayan kişileri bilgilendirmek ve toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunmak
- Kendi alanında disiplinler arası ekip çalışması yapabilme
- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek
- Uygun bilişim teknolojilerini kullanarak, alanında ki bilimsel kaynaklara ulaşabilecektir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Karabük Üniversitesi Lisans Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. Arkeoloji bölümünde okuyan öğrenciler lisans derecesini almak için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmesi gerekmektedir:
- Öğrencilerin en az C harf notu ile tüm kredili dersleri, kredisiz dersleri ise en az G harf notu ile geçmek
- 4.00 üzerinden 2.5 Genel Not Ortalaması’na (GNO) sahip olmak
- Bitirme projesi hazırlamak, göndermek ve başarılı bir şekilde savunmak zorundadırlar.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu lisans programı için öğrenci kabulü Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılmış düzenlemelere göre ÖSYS adlı ulusal Üniversite Öğrenci Yerleştirme Sınavı ile gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler bu lisans programına (4 yıllık, birinci öğretim) kabul alabilmek için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavına girmek zorundadırlar. Sınav iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşama Yüksek Öğretim Giriş Sınavı (YGS) dir. Öğrenciler Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) olarak adlandırılan ikinci sınava girmek için 500 üzerinden en az 180 puan almaları gerekmektedir. İkinci aşama sınavı olan LYS, 5 ayrı seans olarak uygulanır. Öğrenciler, sosyal bilimler, dil gibi kendi çalışma alanına göre ilgili sınava katılırlar. 500 üzerinden en az 180 puan alan öğrenciler istediği üniversite ve lisans programını seçebilir. Bu derece programına yerleştirme sınav puanı ve ortaöğretim (Türk Eğitim Sisteminde lise) genel not ortalamasından (GNO) alınan puanlara göre ÖSYM tarafından yapılır. Öğrencilerin akademik program tercihlerini yaptıktan sonra, Öğrenci Değerlendirme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) öğrencilerin YGS puanlarına göre bu programlara öğrencileri yerleştirir. Program aynı zamanda lisans için yabancı öğrenci de alır. Son zamanlarda, üniversitelere akademik programlarına yabancı öğrencilerin seçimi için hakkı verilmiştir, fakat kabul kriterleri Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından onaylanması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi her yıl Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YOGS) düzenler. Sınav sadece lisans (ilk kademe) programlarına başvuru içindir. YOGS’ye girmek isteyen öğrenciler için ilk şart, Türkiye (Türk uyruklu sahip ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurt dışında ortaöğretimin son üç yılda katıldığı bu öğrencilerin de uygulayabilirsiniz) den başka bir milliyetten olmasıdır. İkinci olarak, orta öğretimin son bir yılı içinde olmanız veya başarılıyla orta öğrenimini tamamlamış olması gerekmektedir. Karabük Üniversitesi tarafından her yıl düzenlenen YOGS puanına ek olarak, öğrencilerin uluslararası alanda tanınan SAT1, ABITUR gibi sınavları birinin puanlara göre bu lisans programına kabul edilir. Değişim öğrencileri Karabük Üniversitesi değişim öğrencisi olarak Karabük Üniversitesi nde eğitim almak için başvuran öğrencilerin üniversite arasındaki mevcut anlaşmalar çerçevesinde Karabük Üniversitesi ne kabul edilir. Değişim öğrencileri, eğitim programındaki sunulan adresleri almaları ve bir veya iki dönem öğrenim görebilirler. Değişim öğrencileri için başvuru prosedürü Karabük Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi aracılığıyla yönetilir. Yılın son güncelleme haberleri, iletişim ve detaylı bilgiyi http://uluslararasi.karabuk.edu.tr/en/default.html bulabilirsiniz
Arkeoloji Bölümü mezunları lisans diplomalarıyla kamu kurum ve kuruluşlarında, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığında, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğüne bağlı müzeler, koruma kurulları, Arkeoloji ve Etnografya Müzelerinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde, Bayındırlık projelerinde, özel müzelerde, çeşitli yerel yönetim birimlerinde ve serbest olarak özel sektöre bağlı bir çok kurumda çalışma imkanı bulabilmektedir. Bölümümüz mezunları Lisans-üstü diplomaları ile birinci kademede ifade edilen tüm sektörlerde uzman olarak veya daha fazla sorumluluk veren mesleklerde iş bulabilme şanslarını arttırabilmenin yanı sıra akademisyen olarak üniversitelerimizde bilimsel kariyer yapma olanağına sahip olurlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219215 | |
Qualification Title | Arkeoloji Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | History and archaeology | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Distinguish the period of archaeological materials and interpret the problems of style and Chronology. Apply theoretical and practical knowledge in the field of study. Protect archaeological material and recognize its importance in terms of society, tourism and environment. Explain archaeological terms Use various data of histoy, geography, sociology, economics, anthropology and architecture in order to solve the problems concerning archaeology. Utilize their professional knowledge and skills in excavation and field survey experience. Interpret data related to studing field of arkeology Utilize up to date techniques and equipments for archaeological applications Inform people of the issues relead to the field of archeology and contribute to awareness of public about this issues. Execute individually or in group interdisciplinary study in the field of archeology. Demonstrate awareness of the professional and etical responsibilities. Interpret scientific sources in the field of archeology as using relevant information technologies. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examinations is carried out according to exam regulations of Karabuk University. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf In order to qualify for the award of Bachelor’s Degree, the student must complete -all courses in the curriculum, -a minimum CGPA of 2.00/4.00 (50/100) and 240 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the programme of Archaeology may be employed in the following fields. * The Ministry of Culture and Tourism * Museums * Universities * Other public institutions * Private sectors | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219215
Distinguish the period of archaeological materials and interpret the problems of style and Chronology. Apply theoretical and practical knowledge in the field of study. Protect archaeological material and recognize its importance in terms of society, tourism and environment. Explain archaeological terms Use various data of histoy, geography, sociology, economics, anthropology and architecture in order to solve the problems concerning archaeology. Utilize their professional knowledge and skills in excavation and field survey experience. Interpret data related to studing field of arkeology Utilize up to date techniques and equipments for archaeological applications Inform people of the issues relead to the field of archeology and contribute to awareness of public about this issues. Execute individually or in group interdisciplinary study in the field of archeology. Demonstrate awareness of the professional and etical responsibilities. Interpret scientific sources in the field of archeology as using relevant information technologies.
Examinations is carried out according to exam regulations of Karabuk University. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. For detailed information, please see the following related regulations: 1. Regulation for Undergraduate Study, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/egitimogretim.pdf 2. Regulation for Transfer students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yonet/Yatayg3.pdf 3. Regulation for Foreign Language Education, Examination and Assessment: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/yabanc%C4%B115.pdf 4. Regulation for Admission and Registration of Foreign Students: http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf http://oidb.karabuk.edu.tr/en/yoner/ybu_yonerge.pdf
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Students who graduate from the programme of Archaeology may be employed in the following fields. * The Ministry of Culture and Tourism * Museums * Universities * Other public institutions * Private sectors
Qualification is continuous