Yeterlilik Kodu

TR0030220398

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiUygulamalı Bilimler Üniversitesi, Kemalpaşa, Kemalpaşa, 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.subu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 10

ISCED (2013): 1014

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Antrenörlük alanında;  

  • Antrenörlük mesleğinin ihtiyaç duyduğu formasyonu kazandıran,
  • Dünyadaki ve ülkemizdeki gelişmeleri takip edecek entelektüel bilgi birikimine sahip,
  • Antrenörlük eğitimi ile ilişkili saha bilgisi sahip,
  • Mesleki beceriler yanında doğru meslek alışkanlığı ve tutumu kazanan,
  • Saha uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme ve mesleği geliştirme becerisi kazanan,
  • Toplumda hareketli ve sağlıklı yaşamın geliştirilmesi sorumluluğunu kazanan,
  • En az bir sportif branşta uzmanlaşan, branşına yönelik araştırma konularını takip eden, sahaya yansıtan, uygulayabilen ve geribildirimleri analiz edebilen,
  • Takım çalışmasına uyum sağlayabilen aynı zamanda takımın yönetsel süreçlerinde etkili bir biçimde yer alabilen,
  • Mesleğine ilişkin etik davranışlar sergileyebilen ve evrensel ahlak kurallarını uygulayabilen,
  • Farklı disiplinlerden almış olduğu bilgileri alanı ile sentezleyebilen,
  • Türk dilini doğru kullanarak etkili iletişim becerileri sergileyebilen, milli ve manevi değerlere duyarlı olan
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kamu kurumları bünyesinde, spor kulüpleri ile özel işletmelerde iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir.
  • Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşırken alan dışı aldığı derslerle de genel kültür seviyesini arttırır.
  • Girişimci ve yenilikçi özelliklerini kullanarak sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
  • Sportif ölçme ve değerlendirmeyi teknolojiyi kullanarak yapar.
  • Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir, yasalara uygun davranır.
  • Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine uygun antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak tasarlar, uygular, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlandırır.
  • Sporun multidisipliner etkilerini bilir ve karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır.
  • Farklı popülasyonlara yönelik sportif faaliyetleri iş birliği içinde planlar, uygular ve geliştirir.
  • Liderlik özelliklerini Türkçe'yi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanarak yapar.
  • Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Bilim ve teknoloji yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Alana özgü temel bilgi ve becerileri sunup uygulayabilme yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SABİS) Bilgi Sistemi'nde bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  •  Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  •  Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Bölüme kabul özel yetenek sınavı ile olmaktadır. Başvuran adaylar özgeçmiş ve özel yetenek sınavından aldıkları puan ortalamaları ile kabul alır. Bölüm 17 temel spor branşına sahiptir: Atletizm, Atıcılık, Badminton, Basketbol, Bilardo, Bisiklet, Boks, Futbol, Güreş, Karate, Kano, Kürek, Tenis, Voleybol, Spor Tırmanışı, Taekwondo, Yüzme, Okçuluk. Öğrenciler okula giriş yaptıkları geçmişine sahip oldukları bu branşlarda uzmanlaşmaktadır.  Bölüme kabul için bu branşlardan birinde en az 1 yıl lisansa sahip olmak gerekmektedir.  Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Mezunlarımız,  ülkemiz ve yabancı ülkelerde bulunan çeşitli üniversitelerde, milli eğitime bağlı ve/veya özel eğitim kurumlarında, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışabilirler.
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220398


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Kemalpaşa, Kemalpaşa, 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 10

ISCED (2013): 1014


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 10

ISCED (2013): 1014


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Antrenörlük alanında;  

  • Antrenörlük mesleğinin ihtiyaç duyduğu formasyonu kazandıran,
  • Dünyadaki ve ülkemizdeki gelişmeleri takip edecek entelektüel bilgi birikimine sahip,
  • Antrenörlük eğitimi ile ilişkili saha bilgisi sahip,
  • Mesleki beceriler yanında doğru meslek alışkanlığı ve tutumu kazanan,
  • Saha uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme ve mesleği geliştirme becerisi kazanan,
  • Toplumda hareketli ve sağlıklı yaşamın geliştirilmesi sorumluluğunu kazanan,
  • En az bir sportif branşta uzmanlaşan, branşına yönelik araştırma konularını takip eden, sahaya yansıtan, uygulayabilen ve geribildirimleri analiz edebilen,
  • Takım çalışmasına uyum sağlayabilen aynı zamanda takımın yönetsel süreçlerinde etkili bir biçimde yer alabilen,
  • Mesleğine ilişkin etik davranışlar sergileyebilen ve evrensel ahlak kurallarını uygulayabilen,
  • Farklı disiplinlerden almış olduğu bilgileri alanı ile sentezleyebilen,
  • Türk dilini doğru kullanarak etkili iletişim becerileri sergileyebilen, milli ve manevi değerlere duyarlı olan

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kamu kurumları bünyesinde, spor kulüpleri ile özel işletmelerde iş yerlerinde staj veya işletmede mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük alanında uygulamaya yönelik problemler üzerinde kullanılabilecek ilkeleri bilir, çözüm önerileri geliştirir.
  • Antrenörlük mesleği ile ilişkili belirli çalışma alanlarında uzmanlaşırken alan dışı aldığı derslerle de genel kültür seviyesini arttırır.
  • Girişimci ve yenilikçi özelliklerini kullanarak sporun altyapısının gelişimine ve uluslararası düzeyde sporcu gelişimine katkı sağlar.
  • Sportif ölçme ve değerlendirmeyi teknolojiyi kullanarak yapar.
  • Antrenörlük mesleği ile ilişkili yasal düzenlemeleri bilir, yasalara uygun davranır.
  • Spor branşının ve hedef kitlenin (yaş grubu, antrenman durumu) özelliklerine uygun antrenmanları bilimsel yaklaşımlardan faydalanarak tasarlar, uygular, veri toplar, analiz eder, yorumlar ve raporlandırır.
  • Sporun multidisipliner etkilerini bilir ve karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır.
  • Farklı popülasyonlara yönelik sportif faaliyetleri iş birliği içinde planlar, uygular ve geliştirir.
  • Liderlik özelliklerini Türkçe'yi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanarak yapar.
  • Alandaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, kişisel ve mesleki olarak kendini geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Bilim ve teknoloji yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Alana özgü temel bilgi ve becerileri sunup uygulayabilme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SABİS) Bilgi Sistemi'nde bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  •  Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  •  Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Bölüme kabul özel yetenek sınavı ile olmaktadır. Başvuran adaylar özgeçmiş ve özel yetenek sınavından aldıkları puan ortalamaları ile kabul alır. Bölüm 17 temel spor branşına sahiptir: Atletizm, Atıcılık, Badminton, Basketbol, Bilardo, Bisiklet, Boks, Futbol, Güreş, Karate, Kano, Kürek, Tenis, Voleybol, Spor Tırmanışı, Taekwondo, Yüzme, Okçuluk. Öğrenciler okula giriş yaptıkları geçmişine sahip oldukları bu branşlarda uzmanlaşmaktadır.  Bölüme kabul için bu branşlardan birinde en az 1 yıl lisansa sahip olmak gerekmektedir.  Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı`nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.


Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Mezunlarımız,  ülkemiz ve yabancı ülkelerde bulunan çeşitli üniversitelerde, milli eğitime bağlı ve/veya özel eğitim kurumlarında, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, ilgili spor branşlarının federasyonlarında, kulüplerde, özel ilköğrenim, orta öğrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışabilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220398

Qualification Title
Awarding BodySakarya University of Applied Sciences
Awarding Body Contactthe University that Integrates Skills with Knowledge
Awarding Body Urlhttps://www.subu.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030220398


Qualification Title

Awarding Body
Sakarya University of Applied Sciences

Awarding Body Contact
the University that Integrates Skills with Knowledge

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address