Yeterlilik Kodu

TR0030219226

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumKarabük Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKarabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karabuk.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenman ve antrenörlük alanında her yaş grubuna ve cinsiyete ait gerekli güncel bilgilere sahiptir.
  • Araştırma yapar, mevcut bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi alana katkı sağlamak amacıyla kullanır.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde teknik ekipmanlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
  • Antrenman ve müsabakaları analiz etmek amacıyla kullanılan yöntemlere hakimdir.
  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
  • Antrenörlük alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle harmanlar ve yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar.
  • Antrenman programları hazırlar ve uygular.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde, alanla ilgili teknik ve teknolojik ekipmanları belirli bir düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
  • Yetenek Seçimi yaparak sporcuların ilgili branşlara yönlendirmesini sağlar ve gelişimlerini takip eder.
  • Alanla ilgili uzmanlaştığı branşın müsabaka kurallarını, kullanılan tüm materyalleri ve özelliklerini bilir, teknik ve taktiksel uygulamalarını yaptırır, sporcuları müsabakalara hazırlar.
  • Spor Bilimleri ve Antrenörlük alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir, daha iyi sonuçlar için yeni yöntemler kurgular.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda karşılaşılan problemlere çözüm önerileri sunar ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili ekip çalışmaları yürütür.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Spor Bilimleri alanında ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme bilincindedir. Mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında örnek oluşturacak araştırmalar yapar.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemler ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlar.
  • Uzmanlık alanı (branşı) ile ilgili konularda strateji geliştirme ve uygulama planlarını yorumlar , elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, güncel gelişmeleri takip eder.
  • Antrenörlüğün etik ilkelerini ve etik kurullarını bilir, önemser, etik davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir. Programda öğrenim gören öğrencilerin Lisans Derecesi alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir:

  • Öğrenciler, kredili derslerin tümünü en az C notu ile, kredisiz derslerden en az G notu ile geçmek zorundadır.
  • Toplam 240 AKTS Kredisi almaları gerekmektedir.
  • 100 üzerinden en az 60 Genel Not Ortalaması (CGPA) elde etmelidirler.
  • Bitirme projesi hazırlamalı, teslim etmeli ve başarıyla savunmalıdır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Karabük Üniversitesi Hasan DOĞAN Besyo Antrenörlük Eğitimi Bölümü Ön Kayıt ve Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci almaktadır. Özel Yetenek Sınavına başvurmak için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavına (YKS) girmek ve bu sınavdan ÖSYM tarafından Özel Yetenek Sınavlarına başvurmak için taban puan olarak belirlenen puanı almak gerekmektedir. Özel Yetenek Sınavında başarılı olan öğrenciler programa kayıt olabilmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramda öğrenim gören öğrencilerin Lisans Derecesi alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir: Öğrenciler, kredili derslerin tümünü en az C notu ile, kredisiz derslerden en az G notu ile geçmek zorundadır. Toplam 240 AKTS Kredisi almaları gerekmektedir. 100 üzerinden en az 60 Genel Not Ortalaması (CGPA) elde etmelidirler. Bitirme projesi hazırlamalı, teslim etmeli ve başarıyla savunmalıdır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve altı notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü temel istihdam alanı Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğüne bağlı spor federasyonlarıdır. Bunlara ek olarak, özerk spor federasyonları, spor kulüpleri ve spor merkezleri temel çalışma alanlarını oluşturmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030219226


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karabük Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenman ve antrenörlük alanında her yaş grubuna ve cinsiyete ait gerekli güncel bilgilere sahiptir.
  • Araştırma yapar, mevcut bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi alana katkı sağlamak amacıyla kullanır.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde teknik ekipmanlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
  • Antrenman ve müsabakaları analiz etmek amacıyla kullanılan yöntemlere hakimdir.
  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
  • Antrenörlük alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle harmanlar ve yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar.
  • Antrenman programları hazırlar ve uygular.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde, alanla ilgili teknik ve teknolojik ekipmanları belirli bir düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
  • Yetenek Seçimi yaparak sporcuların ilgili branşlara yönlendirmesini sağlar ve gelişimlerini takip eder.
  • Alanla ilgili uzmanlaştığı branşın müsabaka kurallarını, kullanılan tüm materyalleri ve özelliklerini bilir, teknik ve taktiksel uygulamalarını yaptırır, sporcuları müsabakalara hazırlar.
  • Spor Bilimleri ve Antrenörlük alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir, daha iyi sonuçlar için yeni yöntemler kurgular.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda karşılaşılan problemlere çözüm önerileri sunar ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili ekip çalışmaları yürütür.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Spor Bilimleri alanında ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme bilincindedir. Mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında örnek oluşturacak araştırmalar yapar.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemler ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlar.
  • Uzmanlık alanı (branşı) ile ilgili konularda strateji geliştirme ve uygulama planlarını yorumlar , elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, güncel gelişmeleri takip eder.
  • Antrenörlüğün etik ilkelerini ve etik kurullarını bilir, önemser, etik davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)'ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir. Programda öğrenim gören öğrencilerin Lisans Derecesi alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir:

  • Öğrenciler, kredili derslerin tümünü en az C notu ile, kredisiz derslerden en az G notu ile geçmek zorundadır.
  • Toplam 240 AKTS Kredisi almaları gerekmektedir.
  • 100 üzerinden en az 60 Genel Not Ortalaması (CGPA) elde etmelidirler.
  • Bitirme projesi hazırlamalı, teslim etmeli ve başarıyla savunmalıdır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Karabük Üniversitesi Hasan DOĞAN Besyo Antrenörlük Eğitimi Bölümü Ön Kayıt ve Özel Yetenek Sınavı ile öğrenci almaktadır. Özel Yetenek Sınavına başvurmak için, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavına (YKS) girmek ve bu sınavdan ÖSYM tarafından Özel Yetenek Sınavlarına başvurmak için taban puan olarak belirlenen puanı almak gerekmektedir. Özel Yetenek Sınavında başarılı olan öğrenciler programa kayıt olabilmektedir.


Başarma Şartları
Programda öğrenim gören öğrencilerin Lisans Derecesi alabilmeleri için aşağıdaki mezuniyet koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir: Öğrenciler, kredili derslerin tümünü en az C notu ile, kredisiz derslerden en az G notu ile geçmek zorundadır. Toplam 240 AKTS Kredisi almaları gerekmektedir. 100 üzerinden en az 60 Genel Not Ortalaması (CGPA) elde etmelidirler. Bitirme projesi hazırlamalı, teslim etmeli ve başarıyla savunmalıdır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve altı notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü temel istihdam alanı Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğüne bağlı spor federasyonlarıdır. Bunlara ek olarak, özerk spor federasyonları, spor kulüpleri ve spor merkezleri temel çalışma alanlarını oluşturmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030219226

Qualification Title
Antrenörlük Eğitimi Undergraduate
Awarding BodyKarabük University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.karabuk.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

It has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching. Conducts research, develops and deepens existing knowledge. Has knowledge about different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. Gains knowledge of technical equipment at the level required by the field of coaching and devices and tools specific to the field. Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. It blends the information he has in the field of coaching with the information from different disciplines and interprets them by creating new information. Prepares and implements training programs. At the level required by the coaching field, using the technical and technological equipment related to the field at a certain level, makes the necessary examination, solves the problems and problems. By making Talent Selection, it enables the athletes to direct them to the relevant branches and follows their development. It knows the competition rules of the branch he specializes in, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. It proposes solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. It offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. Conducts teamwork related to the field of coaching. Evaluates and directs the information about the field of coaching with a critical approach. It is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. Conducts research on professional practices that will set an example in its field. Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Interprets strategy development and implementation plans on issues related to its field of specialization, evaluates the results obtained in a scientific and ethical framework. Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching and follows current developments. Knows the ethical principles and ethical committees of coaching, cares and behaves ethically.

Key Competencies-
Further Info

(1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the appraisal of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in studies during the semester and attendance to courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general situation of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully.

Quality Assurance-
Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.

Conditions for SuccessThe students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. The student must have passed all the courses in the program and must not have a grade of FF or below. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The main field of employment of the Coaching Education Department is the sports federations affiliated to the Ministry of Youth and Sports, General Directorate of Sports. In addition to these, autonomous sports federations, sports clubs and sports centers constitute their main working areas.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030219226


Qualification Title
Antrenörlük Eğitimi Undergraduate

Awarding Body
Karabük University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

It has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching. Conducts research, develops and deepens existing knowledge. Has knowledge about different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. Gains knowledge of technical equipment at the level required by the field of coaching and devices and tools specific to the field. Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. It blends the information he has in the field of coaching with the information from different disciplines and interprets them by creating new information. Prepares and implements training programs. At the level required by the coaching field, using the technical and technological equipment related to the field at a certain level, makes the necessary examination, solves the problems and problems. By making Talent Selection, it enables the athletes to direct them to the relevant branches and follows their development. It knows the competition rules of the branch he specializes in, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. It proposes solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. It offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. Conducts teamwork related to the field of coaching. Evaluates and directs the information about the field of coaching with a critical approach. It is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. Conducts research on professional practices that will set an example in its field. Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Interprets strategy development and implementation plans on issues related to its field of specialization, evaluates the results obtained in a scientific and ethical framework. Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching and follows current developments. Knows the ethical principles and ethical committees of coaching, cares and behaves ethically.


Key Competencies
-

Further Info

(1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the appraisal of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in studies during the semester and attendance to courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general situation of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully.


Quality Assurance
-

Access Requirements

For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.


Conditions for Success
The students who study in the programme are required to fulfil the following graduation requirements in order to get the Bachelor’s Degree: • The students must pass all the credited courses with at least a letter grade C, together with non-credited courses with at least the letter grade G • They must obtain a total of 240 ECTS Credits. • They must achieve a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 60 out of 100. • They must prepare a graduation project, submit and defend it successfully. The student must have passed all the courses in the program and must not have a grade of FF or below. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The main field of employment of the Coaching Education Department is the sports federations affiliated to the Ministry of Youth and Sports, General Directorate of Sports. In addition to these, autonomous sports federations, sports clubs and sports centers constitute their main working areas.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address