Yeterlilik Kodu

TR0030218979

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumMuş Alparslan Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMuş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.alparslan.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük Eğitimiyle ilgili kişisel ve mesleki bilgi, beceri yetkinliğini sürekli olarak geliştirir.
  • Farklı spor branşlarında bilimsel yöntemlere göre yetenek seçimi kriterlerini uygulayabilecek yeterliliği kazanır.
  • Güncel olayları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Antrenörlük Eğitimi alanındaki kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları tanımlar, hizmet verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Antrenörlük Eğitimi alanıyla ilgili sahaları, malzemeleri, teknolojileri tanır ve verimli bir şekilde kullanır.
  • Antrenörlük Eğitimi ile ilgili beklenilmeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır, kendini ve zamanı yönetir, öz eleştiri yapar.
  • Sporla ilgili yeni eğilim ve yaklaşımları takip eder, uygulayabilecek yeterliliğe sahip olur.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanı ile ilgili araştırma yöntemlerini bilir, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirmesini yapar.
  • Alanı ile ilgili sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmelerini yapar ve sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk unsurlarını geliştirir.
  • Disiplinler arası ilişkileri kavrar ve mesleki gelişim için uyarlar.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanıyla ilgili uluslararası etkinlik ve yayınları takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Her yaş, cinsiyet ve düzeydeki sporcular için uzun süreli performans hedefleri oluşturarak, antrenman plan ve programı yapar.
  • Antrenörlük Eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası federasyonların, kurumların, derneklerin gelişmelerini takip eder ve işbirliği oluşturur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir.

BİLGİ Kuramsal, Olgusal

  • Antrenman ve antrenörlük alanında her yaş grubuna ve cinsiyete ait gerekli güncel bilgilere sahiptir, Araştırma yapar, mevcut bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi alana katkı sağlamak amacıyla kullanır.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde teknik ekipmanlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
  • Antrenman ve müsabakaları analiz etmek amacıyla kullanılan yöntemlere hakimdir.

BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı

  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
  • Antrenörlük alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle harmanlar ve yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar.
  • Antrenman programları hazırlar ve uygular.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde, alanla ilgili teknik ve teknolojik ekipmanları belirli bir düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
  • Yetenek Seçimi yaparak sporcuların ilgili branşlara yönlendirmesini sağlar ve gelişimlerini takip eder.
  • Alanla ilgili uzmanlaştığı branşın müsabaka kurallarını, kullanılan tüm materyalleri ve özelliklerini bilir, teknik ve taktiksel uygulamalarını yaptırır, sporcuları müsabakalara hazırlar.

YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Spor Bilimleri ve Antrenörlük alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir, daha iyi sonuçlar için yeni yöntemler kurgular.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda karşılaşılan problemlere çözüm önerileri sunar ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili ekip çalışmaları yürütür.

Öğrenme Yetkinliği

  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Spor Bilimleri alanında ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme bilincindedir.
  • Mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında örnek oluşturacak araştırmalar yapar.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanabilir, antrenörlük alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak tartışır ve paylaşır.
  • - Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemler ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlar.

Alana Özgü Yetkinlik

  • Uzmanlık alanı (branşı) ile ilgili konularda strateji geliştirme ve uygulama planlarını yorumlar , elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, güncel gelişmeleri takip eder.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBİLGİ Kuramsal, Olgusal Antrenman ve antrenörlük alanında her yaş grubuna ve cinsiyete ait gerekli güncel bilgilere sahiptir, Araştırma yapar, mevcut bilgiyi geliştirir ve derinleştirir. Spor Bilimleri ve antrenörlük alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi alana katkı sağlamak amacıyla kullanır. Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde teknik ekipmanlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. Antrenman ve müsabakaları analiz etmek amacıyla kullanılan yöntemlere hakimdir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Spor Bilimleri ve antrenörlük alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. Antrenörlük alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle harmanlar ve yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar. Antrenman programları hazırlar ve uygular. Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde, alanla ilgili teknik ve teknolojik ekipmanları belirli bir düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. Yetenek Seçimi yaparak sporcuların ilgili branşlara yönlendirmesini sağlar ve gelişimlerini takip eder. Alanla ilgili uzmanlaştığı branşın müsabaka kurallarını, kullanılan tüm materyalleri ve özelliklerini bilir, teknik ve taktiksel uygulamalarını yaptırır, sporcuları müsabakalara hazırlar. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor Bilimleri ve Antrenörlük alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir, daha iyi sonuçlar için yeni yöntemler kurgular. Antrenörlük alanı ile ilgili konularda karşılaşılan problemlere çözüm önerileri sunar ve sorumluluk alarak çözüm üretir. Antrenörlük alanı ile ilgili ekip çalışmaları yürütür. Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Spor Bilimleri alanında ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme bilincindedir. Mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında örnek oluşturacak araştırmalar yapar. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanabilir, antrenörlük alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak tartışır ve paylaşır. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemler ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlar. Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı (branşı) ile ilgili konularda strateji geliştirme ve uygulama planlarını yorumlar , elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. Antrenörlük alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, güncel gelişmeleri takip eder. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve altı notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü temel istihdam alanı Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğüne bağlı spor federasyonlarıdır. Bunlara ek olarak, özerk spor federasyonları, spor kulüpleri ve spor merkezleri temel çalışma alanlarını oluşturmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030218979


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Muş Alparslan Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Antrenörlük Eğitimiyle ilgili kişisel ve mesleki bilgi, beceri yetkinliğini sürekli olarak geliştirir.
  • Farklı spor branşlarında bilimsel yöntemlere göre yetenek seçimi kriterlerini uygulayabilecek yeterliliği kazanır.
  • Güncel olayları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
  • Antrenörlük Eğitimi alanındaki kavramları, kuramları, ilkeleri ve olguları tanımlar, hizmet verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  • Antrenörlük Eğitimi alanıyla ilgili sahaları, malzemeleri, teknolojileri tanır ve verimli bir şekilde kullanır.
  • Antrenörlük Eğitimi ile ilgili beklenilmeyen sorunları çözmek için sorumluluk alır, kendini ve zamanı yönetir, öz eleştiri yapar.
  • Sporla ilgili yeni eğilim ve yaklaşımları takip eder, uygulayabilecek yeterliliğe sahip olur.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanı ile ilgili araştırma yöntemlerini bilir, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirmesini yapar.
  • Alanı ile ilgili sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmelerini yapar ve sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk unsurlarını geliştirir.
  • Disiplinler arası ilişkileri kavrar ve mesleki gelişim için uyarlar.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanıyla ilgili uluslararası etkinlik ve yayınları takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
  • Antrenörlük Eğitimi Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Her yaş, cinsiyet ve düzeydeki sporcular için uzun süreli performans hedefleri oluşturarak, antrenman plan ve programı yapar.
  • Antrenörlük Eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası federasyonların, kurumların, derneklerin gelişmelerini takip eder ve işbirliği oluşturur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO'sunun en az 2,00 olması gerekir.

BİLGİ Kuramsal, Olgusal

  • Antrenman ve antrenörlük alanında her yaş grubuna ve cinsiyete ait gerekli güncel bilgilere sahiptir, Araştırma yapar, mevcut bilgiyi geliştirir ve derinleştirir.
  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi alana katkı sağlamak amacıyla kullanır.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde teknik ekipmanlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
  • Antrenman ve müsabakaları analiz etmek amacıyla kullanılan yöntemlere hakimdir.

BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı

  • Spor Bilimleri ve antrenörlük alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
  • Antrenörlük alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle harmanlar ve yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar.
  • Antrenman programları hazırlar ve uygular.
  • Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde, alanla ilgili teknik ve teknolojik ekipmanları belirli bir düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
  • Yetenek Seçimi yaparak sporcuların ilgili branşlara yönlendirmesini sağlar ve gelişimlerini takip eder.
  • Alanla ilgili uzmanlaştığı branşın müsabaka kurallarını, kullanılan tüm materyalleri ve özelliklerini bilir, teknik ve taktiksel uygulamalarını yaptırır, sporcuları müsabakalara hazırlar.

YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • Spor Bilimleri ve Antrenörlük alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir, daha iyi sonuçlar için yeni yöntemler kurgular.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda karşılaşılan problemlere çözüm önerileri sunar ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili ekip çalışmaları yürütür.

Öğrenme Yetkinliği

  • Antrenörlük alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Spor Bilimleri alanında ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme bilincindedir.
  • Mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında örnek oluşturacak araştırmalar yapar.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanabilir, antrenörlük alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak tartışır ve paylaşır.
  • - Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemler ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlar.

Alana Özgü Yetkinlik

  • Uzmanlık alanı (branşı) ile ilgili konularda strateji geliştirme ve uygulama planlarını yorumlar , elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir.
  • Antrenörlük alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, güncel gelişmeleri takip eder.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
BİLGİ Kuramsal, Olgusal Antrenman ve antrenörlük alanında her yaş grubuna ve cinsiyete ait gerekli güncel bilgilere sahiptir, Araştırma yapar, mevcut bilgiyi geliştirir ve derinleştirir. Spor Bilimleri ve antrenörlük alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgiyi alana katkı sağlamak amacıyla kullanır. Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde teknik ekipmanlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. Antrenman ve müsabakaları analiz etmek amacıyla kullanılan yöntemlere hakimdir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Spor Bilimleri ve antrenörlük alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. Antrenörlük alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle harmanlar ve yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar. Antrenman programları hazırlar ve uygular. Antrenörlük alanının gerektirdiği düzeyde, alanla ilgili teknik ve teknolojik ekipmanları belirli bir düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler. Yetenek Seçimi yaparak sporcuların ilgili branşlara yönlendirmesini sağlar ve gelişimlerini takip eder. Alanla ilgili uzmanlaştığı branşın müsabaka kurallarını, kullanılan tüm materyalleri ve özelliklerini bilir, teknik ve taktiksel uygulamalarını yaptırır, sporcuları müsabakalara hazırlar. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Spor Bilimleri ve Antrenörlük alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir, daha iyi sonuçlar için yeni yöntemler kurgular. Antrenörlük alanı ile ilgili konularda karşılaşılan problemlere çözüm önerileri sunar ve sorumluluk alarak çözüm üretir. Antrenörlük alanı ile ilgili ekip çalışmaları yürütür. Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Spor Bilimleri alanında ilgili kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme bilincindedir. Mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında örnek oluşturacak araştırmalar yapar. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanabilir, antrenörlük alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak tartışır ve paylaşır. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri gözlemler ve bu ilişkileri yönlendiren normları inceleyerek eksiklerini tamamlar. Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlık alanı (branşı) ile ilgili konularda strateji geliştirme ve uygulama planlarını yorumlar , elde edilen sonuçları bilimsel ve etik çerçevede değerlendirir. Antrenörlük alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, güncel gelişmeleri takip eder. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ve altı notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü temel istihdam alanı Gençlik ve Spor Bakanlığı, Spor Genel Müdürlüğüne bağlı spor federasyonlarıdır. Bunlara ek olarak, özerk spor federasyonları, spor kulüpleri ve spor merkezleri temel çalışma alanlarını oluşturmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030218979

Qualification Title
Antrenörlük Eğitimi Bachelor
Awarding BodyMUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.alparslan.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching, Conducts research, develops and deepens existing knowledge. Has knowledge about different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. He has knowledge of technical equipment at the level required by the field of coaching and equipment and tools specific to the field. Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. He blends the knowledge he has in the field of coaching with the knowledge from different disciplines and interprets them to create new knowledge. Prepares and implements training programs, makes necessary examinations, solves problems and problems by using technical and technological equipment related to the field at the level required by the field of coaching. By making Talent Selection, it ensures that the athletes are directed to the relevant branches and follows their development. He knows the competition rules of the branch he specializes in, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. He proposes solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. He offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. Conducts teamwork related to the field of coaching. Evaluates the information about the field of coaching with a critical approach and directs his learning. It is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. Conducts research on professional practices that will set an example in his field. Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Interprets strategy development and implementation plans on issues related to his field of specialization, evaluates the results obtained in a scientific and ethical framework. Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching and follows current developments.

Key Competencies-
Further Info

(1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the evaluation of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in the semester studies and attendance to the courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. INFORMATION Theoretical, Factual - Has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching, Conducts research, develops and deepens existing knowledge. - Has knowledge of different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. - Has knowledge of the technical equipment required by the coaching field and the devices and tools specific to the field. - Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. SKILLS Cognitive, Applied - Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. - He blends the knowledge he has in the field of coaching with the knowledge from different disciplines and interprets them to create new knowledge. - Prepares and implements training programs. - At the level required by the coaching field, using the technical and technological equipment related to the field at a certain level, makes the necessary examination, solves the problems and problems. - By making Talent Selection, it enables the athletes to direct them to the relevant branches and follows their development. - Knows the competition rules of the branch in which he specializes in the field, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Suggests solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. - Offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. - Carries out teamwork related to the field of coaching. Learning Competence - Evaluates the information about the field of coaching with a critical approach and directs his learning. - Is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. - Conducts research on professional practices that will set an example in his field. Communication and Social Competence - Can use a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, discusses and shares his/her knowledge in the field of coaching, current developments and his/her work with groups in the same field or outside in written, oral and visual formats. - Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Domain-Specific Competence - Interprets strategy development and implementation plans on issues related to his field of expertise, evaluates the results in a scientific and ethical framework. - Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching, follows current developments.

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.

Conditions for SuccessINFORMATION Theoretical, Factual - Has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching, Conducts research, develops and deepens existing knowledge. - Has knowledge of different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. - Has knowledge of the technical equipment required by the coaching field and the devices and tools specific to the field. - Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. SKILLS Cognitive, Applied - Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. - He blends the knowledge he has in the field of coaching with the knowledge from different disciplines and interprets them to create new knowledge. - Prepares and implements training programs. - At the level required by the coaching field, using the technical and technological equipment related to the field at a certain level, makes the necessary examination, solves the problems and problems. - By making Talent Selection, it enables the athletes to direct them to the relevant branches and follows their development. - Knows the competition rules of the branch in which he specializes in the field, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Suggests solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. - Offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. - Carries out teamwork related to the field of coaching. Learning Competence - Evaluates the information about the field of coaching with a critical approach and directs his learning. - Is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. - Conducts research on professional practices that will set an example in his field. Communication and Social Competence - Can use a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, discusses and shares his/her knowledge in the field of coaching, current developments and his/her work with groups in the same field or outside in written, oral and visual formats. - Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Domain-Specific Competence - Interprets strategy development and implementation plans on issues related to his field of expertise, evaluates the results in a scientific and ethical framework. - Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching, follows current developments. The student must have passed all the courses in the program and must not have a grade of FF or below. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The main field of employment of the Coaching Education Department is the sports federations affiliated to the Ministry of Youth and Sports, General Directorate of Sports. In addition to these, autonomous sports federations, sports clubs and sports centers constitute their main working areas.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030218979


Qualification Title
Antrenörlük Eğitimi Bachelor

Awarding Body
MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching, Conducts research, develops and deepens existing knowledge. Has knowledge about different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. He has knowledge of technical equipment at the level required by the field of coaching and equipment and tools specific to the field. Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. He blends the knowledge he has in the field of coaching with the knowledge from different disciplines and interprets them to create new knowledge. Prepares and implements training programs, makes necessary examinations, solves problems and problems by using technical and technological equipment related to the field at the level required by the field of coaching. By making Talent Selection, it ensures that the athletes are directed to the relevant branches and follows their development. He knows the competition rules of the branch he specializes in, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. He proposes solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. He offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. Conducts teamwork related to the field of coaching. Evaluates the information about the field of coaching with a critical approach and directs his learning. It is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. Conducts research on professional practices that will set an example in his field. Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Interprets strategy development and implementation plans on issues related to his field of specialization, evaluates the results obtained in a scientific and ethical framework. Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching and follows current developments.


Key Competencies
-

Further Info

(1) Students are given a letter grade for each course at the end of the semester/year they are registered. (2) This letter grade is appreciated by the instructor giving the course. (3) In the evaluation of the success letter grade, the students midterm exam, semester/end exam, success in the semester studies and attendance to the courses and applications are taken into consideration. The calculation of this letter grade is determined by the recommendation of the relevant academic unit board, the decision of the relevant board of the academic unit and the approval of the Senate. (4) The success grade of the student is determined out of 100 full points. This score is called the raw achievement score. (5) A student with a raw success score below 25.00 fails the course by getting a direct (FF) grade. The success grade of the student whose raw success score is 25.00 and above; The general condition of the class is evaluated with one of the letter grades whose coefficients and expansion are stated below, using one of the methods prepared with the decision of the University Education Commission and the approval of the Senate, taking into account the arithmetic averages and statistical distribution. After this evaluation, it is possible to have letter grade equivalents (FF) of raw achievement scores of 25.00 and above. (6) Coefficients and success letter grades are evaluated as follows: a) Coefficients Notes 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF b) 1) D: Absent, 2) G: Did not enter, 3) E: Incomplete, (The (E) grade that is not corrected within three weeks following the finalization of the final exam success letter grades is converted to (FF).) 4) VZ: Withdrawal from the course. (7) A student who receives one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) and (DD) in a course is considered successful in that course. However, in order to graduate, the students CGPA must be at least 2.00. INFORMATION Theoretical, Factual - Has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching, Conducts research, develops and deepens existing knowledge. - Has knowledge of different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. - Has knowledge of the technical equipment required by the coaching field and the devices and tools specific to the field. - Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. SKILLS Cognitive, Applied - Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. - He blends the knowledge he has in the field of coaching with the knowledge from different disciplines and interprets them to create new knowledge. - Prepares and implements training programs. - At the level required by the coaching field, using the technical and technological equipment related to the field at a certain level, makes the necessary examination, solves the problems and problems. - By making Talent Selection, it enables the athletes to direct them to the relevant branches and follows their development. - Knows the competition rules of the branch in which he specializes in the field, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Suggests solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. - Offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. - Carries out teamwork related to the field of coaching. Learning Competence - Evaluates the information about the field of coaching with a critical approach and directs his learning. - Is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. - Conducts research on professional practices that will set an example in his field. Communication and Social Competence - Can use a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, discusses and shares his/her knowledge in the field of coaching, current developments and his/her work with groups in the same field or outside in written, oral and visual formats. - Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Domain-Specific Competence - Interprets strategy development and implementation plans on issues related to his field of expertise, evaluates the results in a scientific and ethical framework. - Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching, follows current developments.


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.


Conditions for Success
INFORMATION Theoretical, Factual - Has the necessary up-to-date information for all age groups and genders in the field of training and coaching, Conducts research, develops and deepens existing knowledge. - Has knowledge of different disciplines related to Sports Sciences and coaching and uses this knowledge to contribute to the field. - Has knowledge of the technical equipment required by the coaching field and the devices and tools specific to the field. - Has knowledge of the methods used to analyze training and competitions. SKILLS Cognitive, Applied - Uses the theoretical and applied knowledge gained in the field of Sport Sciences and coaching. - He blends the knowledge he has in the field of coaching with the knowledge from different disciplines and interprets them to create new knowledge. - Prepares and implements training programs. - At the level required by the coaching field, using the technical and technological equipment related to the field at a certain level, makes the necessary examination, solves the problems and problems. - By making Talent Selection, it enables the athletes to direct them to the relevant branches and follows their development. - Knows the competition rules of the branch in which he specializes in the field, all the materials used and their features, makes technical and tactical applications and prepares the athletes for the competitions. COMPETENCIES Ability to Work Independently and Take Responsibility - Suggests solutions, solves problems, evaluates the results obtained, and constructs new methods for better results. - Offers solutions to the problems encountered in the field of coaching and produces solutions by taking responsibility. - Carries out teamwork related to the field of coaching. Learning Competence - Evaluates the information about the field of coaching with a critical approach and directs his learning. - Is conscious of constantly improving its professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by relevant institutions and organizations in the field of Sports Sciences. - Conducts research on professional practices that will set an example in his field. Communication and Social Competence - Can use a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level, discusses and shares his/her knowledge in the field of coaching, current developments and his/her work with groups in the same field or outside in written, oral and visual formats. - Observes the social relations in the professional and professional environment and completes the deficiencies by examining the norms that guide these relations. Domain-Specific Competence - Interprets strategy development and implementation plans on issues related to his field of expertise, evaluates the results in a scientific and ethical framework. - Develops strategy and implementation plans on issues related to the field of coaching, follows current developments. The student must have passed all the courses in the program and must not have a grade of FF or below. In this program, the student must provide a minimum of 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The main field of employment of the Coaching Education Department is the sports federations affiliated to the Ministry of Youth and Sports, General Directorate of Sports. In addition to these, autonomous sports federations, sports clubs and sports centers constitute their main working areas.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address