Yeterlilik Kodu | TR0030032560 | |
Yeterlilik Adı | Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Spor | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
(ISCO 08) | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Antrenörlük Eğitimi Bölümü mezunları amatör ve profesyonel spor kulüplerinde antrenör ,spor uzmanı, kondisyoner, maç analizcisi olarak, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü İl ve İlçe Teşkilatlarında, özerk federasyonlarda, Üniversitelerin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarında, Spor Bilimleri Fakültelerinde ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokullarında öğretim elamanı olarak ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda antrenör veya yardımcı antrenör olarak çalışabilirler. Ayrıca özel spor salonlarında ve turizm sektöründe sportif aktivitelerin öğretilmesi ve organizasyonlarında görev alabilirler. Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar. | |
Öğrenme Ortamları | Derslikler, Seminer odası, Kütüphane, Bilgisayar Laboratuvarı, Performans Laboratuvarı, Psiko-Sosyal Alanlar Laboratuvarı, Çok Amaçlı Spor Salonları, Fitness Salonu, Yüzme Havuzu, Futbol Sahası ve Tırmanış Duvarı | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | -Spor, yönetim, rekreasyon, antrenman ve engelliler ile ilgili Antrenörlük Eğitimine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi kazanır -Antrenörlük Eğitimi alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi kazanır, -Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi kazanır, -Antrenörlük Eğitimi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır, -Antrenörlük Eğitimine özgü araştırma konularının incelenmesi için uygulama tasarlama, uygulama yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır, -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır, -Öğretim programlarındaki Antrenörlük Eğitimi Lisans alanı dışında Spor Bilimleri ile ilişkili bir ders alma , -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır, -Etik ilkelere uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Antrenörlük Eğitimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkında olma becerisi kazanır, -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır | |
Anahtar Yetkinlikler | 1.Spor Bilimleri terminolojisi yetkinliği 2.Antrenörlük mesleği yetkinliği 3.Kişisel ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 4.Dijital ve teknolojik yetkinlik 5.Girişimcilik yetkinliği 6.Kültürel farkındalık ve mesleki uyum yetkinliği 7.Kariyer planlama yetkinliği 8.Etkili iletişim ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda sınavlar, ölçme ve değerlendirme için Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır. MADDE 27 – (1) Sınavlar; ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavından oluşur. (2) Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir. (3) Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir. (4) İlgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir mazereti olmadan herhangi bir ara sınava ya da faaliyete katılmamış olan öğrenci, o ara sınavdan veya faaliyetten sıfır (0) not almış sayılır. (5) İlgili birim yönetim kurulunun kabul edeceği haklı ve geçerli mazeretleri olan öğrencilere, giremediği ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı verilir. Mazeretleri kabul edilen öğrencilerin mazeret süreleri içerisinde girdikleri sınavları iptal edilir. (6) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren bir hafta içinde ilan edilir. (7) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Dersin veya uygulanan eğitim-öğretimin özellikleri nedeniyle ara sınav ve/veya final ve bütünleme sınavı yapılmayacak dersler, ilgili bölüm kurulu teklifi üzerine, birimin yönetim kurulunca ilgili dönemin başlamasından itibaren en geç iki hafta içerisinde kararlaştırılır. Ders başarı notu, öğrencinin dönem içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir. (8) Her türlü sınav evrakı, öğretim elemanı tarafından ilgili dönem sonunda tutanak ile ilgili birime teslim edilir ve beş yıl süre ile saklanır. (9) Final sınavına girme şartını yerine getiren ancak final sınavına girmeyen öğrenciler ile final sınavı sonucunda başarılı ya da koşullu başarılı olduğu halde not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girecek ögrencilerin bütünleme notları esas alınarak geçme notları hesaplanır. (10) Final, bütünleme, mazeret, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez. (11) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Sınav esnasında ya da sınav kâğıdının incelenmesi sırasında, kopya çektiği, kopya çektirdiği, kopya çekilmesine yardım ettiği veya kopyaya teşebbüs ettiği tespit edilen öğrenci hakkında tutanak düzenlenir ve sınav notu 0 (sıfır) olarak sisteme girilir. Hakkında tutanak düzenlenen öğrenciye Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır. Yapılan soruşturma sonucunda ceza almayan öğrencinin sınav notu işlenir. (12) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Aynı gün ve saatte sınavları çakışan derslerle ilgili sınav programında değişiklik yapılmasının mümkün olmadığı durumlarda öğrencilerin giremedikleri ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınır. Bu haktan yararlanmak isteyen öğrencilerin ilgili birime en geç beş iş günü içinde dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir. (13) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Proje/tasarım ve benzeri derslerin devam koşulları, sınav uygulamaları, ders geçme koşulları ve yaz okulu şartları ilgili birim kurullarınca düzenlenecek usul ve esaslarla belirlenebilir. Başarı notu değerlendirmeleri MADDE 28 – (1) Lisans ve Önlisans eğitim-öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve final veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sisteminin esasları Senato tarafından ayrıca belirlenir. (2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır: (2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır: a) Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır: Başarı değerlendirmesi Harfli başarı notu Başarı katsayısı Pekiyi AA 4,00 İyi-Pekiyi BA 3,50 İyi BB 3,00 Orta-İyi CB 2,50 Orta CC 2,00 Orta-Geçer DC 1,50 Geçer DD 1,00 Başarısız FD 0,50 Başarısız FF 0,00 b) Ayrıca; Devam ediyor: DE, Eksik: E, Geçti: G, Kaldı: K, Muaf: M, Devamsız: DZ, Dersten çekilme: I, harf notu ile ifade edilir. c) Kayıt yenileme surecinde, öğrencilerin kaydolduğu dersler ilk değer olarak doğrudan DE notu ile ifade edilir. Dersin öğretim elemanı tarafından harfli başarı notu verilinceye kadar yarıyıl/yıl içerisinde DE notu geçerli olur. DE notu, bu aşamada toplam kredi ve GANO hesabına katılmaz. c) E notu; proje, bitirme çalışması, yönlendirilmiş çalışma ve benzeri çalışmalarda, hastalık veya geçerli başka bir nedenle yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci herhangi bir dersten E notu aldığı takdirde; bu öğrenci on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not alır. Aksi halde E notu re’sen FF veya K notuna dönüştürülür. d) G notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. e) M notu, öğrencilerin daha önce muaf oldukları ve ortalamaya katılmayan dersleri ile ilgili birim yönetim kurulu tarafından programdan kaldırılan derslerden muaf edilen öğrenciler ve engellilik durumu ve derecesi sağlık raporu ile belgelendirilmiş olan ve bu engelinin ilgili dersin başarı ile yürütülmesinde sorun oluşturacağı ilgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için verilir. f) K notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. g) DE, E, G, M ve K notları not ortalaması hesaplarında dikkate alınmaz. DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DZ, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır. h) DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır. ı) FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır. i) I notu not ortalaması hesabına katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | MCBÜ akredite olmamış programlar için yol gösterici olup, program akreditasyonlarına hazırlık sürecine katkı sunan dokümante edilmiş bilgi ve ilgili kanıtlar için TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi (KYS) işletilmektedir. Bu noktada MCBU dahil olduğu YOKAK Kurumsal Akreditasyon Programı kapsamında, Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Ölçütlerine uyumlu KYS standart maddeleri ile PUKO surecini işleterek, iç ve dış paydaşların memnuniyetini esas alan süreç odaklı ve sürekli iyileştirme faaliyetlerine odaklanan kalite politikasını oluşturmuştur. Antrenörlük Eğitimi Programı, Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından 29.04.2025-29.04.2030 tarihleri arasında 5 (Beş) yıl akredite olmuştur. | |
Giriş Şartı | Antrenörlük Eğitimi Programı Merkezi Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) ile öğrenci kabulü yapmaktadır. 2025-2026 Eğitim Öğretim yılından itibaren program YKS ile merkezi yerleştirme kapsamında öğrenci kabulü yapmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır. “MADDE 36 – (1) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Kayıtlı olduğu programdaki almakla yükümlü olduğu bütün ders ve çalışmalardan başarılı olan ve lisans düzeyinde en az 240 AKTS, ön lisans düzeyinde en az 120 AKTS kredisini tamamlayan ve AGNO'su en az 2,00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.” | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olan öğrenciler, Yüksek lisansa geçiş için lisans derecesi, ALES, dil sınavı, bilim sınavı ve mülakatta yeterli puanı almaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, mezunlarını kabul eden alanlarda yüksek lisans, doktora veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü maddeleri) 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030032560
(ISCO 08)
(ISCO 08)
Antrenörlük Eğitimi Bölümü mezunları amatör ve profesyonel spor kulüplerinde antrenör ,spor uzmanı, kondisyoner, maç analizcisi olarak, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü İl ve İlçe Teşkilatlarında, özerk federasyonlarda, Üniversitelerin Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokullarında, Spor Bilimleri Fakültelerinde ve Beden Eğitimi Spor Yüksekokullarında öğretim elamanı olarak ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda antrenör veya yardımcı antrenör olarak çalışabilirler. Ayrıca özel spor salonlarında ve turizm sektöründe sportif aktivitelerin öğretilmesi ve organizasyonlarında görev alabilirler. Antrenörlük Eğitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoğun bir müfredat uygularken, öğrencilerinin kendi seçtikleri spor branşlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Bölümün eğitim programı antrenörlük mesleği ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. Öğrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branşlarında iki yarıyıl içinde Staj eğitimlerini de tamamlamaktadırlar.
Derslikler, Seminer odası, Kütüphane, Bilgisayar Laboratuvarı, Performans Laboratuvarı, Psiko-Sosyal Alanlar Laboratuvarı, Çok Amaçlı Spor Salonları, Fitness Salonu, Yüzme Havuzu, Futbol Sahası ve Tırmanış Duvarı
-Spor, yönetim, rekreasyon, antrenman ve engelliler ile ilgili Antrenörlük Eğitimine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi kazanır
-Antrenörlük Eğitimi alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulama becerisi kazanır,
-Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisi kazanır,
-Antrenörlük Eğitimi alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır,
-Antrenörlük Eğitimine özgü araştırma konularının incelenmesi için uygulama tasarlama, uygulama yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
-Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır,
-Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır,
-Öğretim programlarındaki Antrenörlük Eğitimi Lisans alanı dışında Spor Bilimleri ile ilişkili bir ders alma ,
-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır,
-Etik ilkelere uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Antrenörlük Eğitimi uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkında olma becerisi kazanır,
-Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır
1.Spor Bilimleri terminolojisi yetkinliği
2.Antrenörlük mesleği yetkinliği
3.Kişisel ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
4.Dijital ve teknolojik yetkinlik
5.Girişimcilik yetkinliği
6.Kültürel farkındalık ve mesleki uyum yetkinliği
7.Kariyer planlama yetkinliği
8.Etkili iletişim ve ifade yetkinliği
Bu programda sınavlar, ölçme ve değerlendirme için Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır.
MADDE 27 –
(1) Sınavlar; ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavından oluşur.
(2) Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
(3) Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir.
(4) İlgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir mazereti olmadan herhangi bir ara sınava ya da faaliyete katılmamış olan öğrenci, o ara sınavdan veya faaliyetten sıfır (0) not almış sayılır.
(5) İlgili birim yönetim kurulunun kabul edeceği haklı ve geçerli mazeretleri olan öğrencilere, giremediği ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı verilir. Mazeretleri kabul edilen öğrencilerin mazeret süreleri içerisinde girdikleri sınavları iptal edilir.
(6) Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren bir hafta içinde ilan edilir.
(7) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Dersin veya uygulanan eğitim-öğretimin özellikleri nedeniyle ara sınav ve/veya final ve bütünleme sınavı yapılmayacak dersler, ilgili bölüm kurulu teklifi üzerine, birimin yönetim kurulunca ilgili dönemin başlamasından itibaren en geç iki hafta içerisinde kararlaştırılır. Ders başarı notu, öğrencinin dönem içi çalışmaları göz önünde tutularak verilir.
(8) Her türlü sınav evrakı, öğretim elemanı tarafından ilgili dönem sonunda tutanak ile ilgili birime teslim edilir ve beş yıl süre ile saklanır.
(9) Final sınavına girme şartını yerine getiren ancak final sınavına girmeyen öğrenciler ile final sınavı sonucunda başarılı ya da koşullu başarılı olduğu halde not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına girecek ögrencilerin bütünleme notları esas alınarak geçme notları hesaplanır.
(10) Final, bütünleme, mazeret, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(11) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Sınav esnasında ya da sınav kâğıdının incelenmesi sırasında, kopya çektiği, kopya çektirdiği, kopya çekilmesine yardım ettiği veya kopyaya teşebbüs ettiği tespit edilen öğrenci hakkında tutanak düzenlenir ve sınav notu 0 (sıfır) olarak sisteme girilir. Hakkında tutanak düzenlenen öğrenciye Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır. Yapılan soruşturma sonucunda ceza almayan öğrencinin sınav notu işlenir.
(12) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Aynı gün ve saatte sınavları çakışan derslerle ilgili sınav programında değişiklik yapılmasının mümkün olmadığı durumlarda öğrencilerin giremedikleri ara sınavlar için mazeret sınavı hakkı tanınır. Bu haktan yararlanmak isteyen öğrencilerin ilgili birime en geç beş iş günü içinde dilekçe ile başvurmaları gerekmektedir.
(13) (Ek:RG-31/7/2022-31909) Proje/tasarım ve benzeri derslerin devam koşulları, sınav uygulamaları, ders geçme koşulları ve yaz okulu şartları ilgili birim kurullarınca düzenlenecek usul ve esaslarla belirlenebilir.
Başarı notu değerlendirmeleri
MADDE 28 – (1) Lisans ve Önlisans eğitim-öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve final veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sisteminin esasları Senato tarafından ayrıca belirlenir.
(2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır:
(2) Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri, katsayıları, tanımları ile bu notlara ilişkin esaslar şunlardır:
a) Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır:
Başarı değerlendirmesi Harfli başarı notu Başarı katsayısı
Pekiyi AA 4,00
İyi-Pekiyi BA 3,50
İyi BB 3,00
Orta-İyi CB 2,50
Orta CC 2,00
Orta-Geçer DC 1,50
Geçer DD 1,00
Başarısız FD 0,50
Başarısız FF 0,00
b) Ayrıca;
Devam ediyor: DE, Eksik: E, Geçti: G, Kaldı: K, Muaf: M, Devamsız: DZ, Dersten çekilme: I, harf notu ile ifade edilir.
c) Kayıt yenileme surecinde, öğrencilerin kaydolduğu dersler ilk değer olarak doğrudan DE notu ile ifade edilir. Dersin öğretim elemanı tarafından harfli başarı notu verilinceye kadar yarıyıl/yıl içerisinde DE notu geçerli olur. DE notu, bu aşamada toplam kredi ve GANO hesabına katılmaz.
c) E notu; proje, bitirme çalışması, yönlendirilmiş çalışma ve benzeri çalışmalarda, hastalık veya geçerli başka bir nedenle yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci herhangi bir dersten E notu aldığı takdirde; bu öğrenci on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not alır. Aksi halde E notu re’sen FF veya K notuna dönüştürülür.
d) G notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
e) M notu, öğrencilerin daha önce muaf oldukları ve ortalamaya katılmayan dersleri ile ilgili birim yönetim kurulu tarafından programdan kaldırılan derslerden muaf edilen öğrenciler ve engellilik durumu ve derecesi sağlık raporu ile belgelendirilmiş olan ve bu engelinin ilgili dersin başarı ile yürütülmesinde sorun oluşturacağı ilgili birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler için verilir.
f) K notu, ortalamaya katılmayan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
g) DE, E, G, M ve K notları not ortalaması hesaplarında dikkate alınmaz. DZ notu, derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. DZ, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır.
h) DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.
ı) FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır.
i) I notu not ortalaması hesabına katılmaz.
MCBÜ akredite olmamış programlar için yol gösterici olup, program akreditasyonlarına hazırlık sürecine katkı sunan dokümante edilmiş bilgi ve ilgili kanıtlar için TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi (KYS) işletilmektedir. Bu noktada MCBU dahil olduğu YOKAK Kurumsal Akreditasyon Programı kapsamında, Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Ölçütlerine uyumlu KYS standart maddeleri ile PUKO surecini işleterek, iç ve dış paydaşların memnuniyetini esas alan süreç odaklı ve sürekli iyileştirme faaliyetlerine odaklanan kalite politikasını oluşturmuştur.
Antrenörlük Eğitimi Programı, Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından 29.04.2025-29.04.2030 tarihleri arasında 5 (Beş) yıl akredite olmuştur.
Antrenörlük Eğitimi Programı Merkezi Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) ile öğrenci kabulü yapmaktadır. 2025-2026 Eğitim Öğretim yılından itibaren program YKS ile merkezi yerleştirme kapsamında öğrenci kabulü yapmaktadır.
Programdan mezun olan öğrenciler, Yüksek lisansa geçiş için lisans derecesi, ALES, dil sınavı, bilim sınavı ve mülakatta yeterli puanı almaları gerekmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, mezunlarını kabul eden alanlarda yüksek lisans, doktora veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü maddeleri)
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032560 | |
Qualification Title | Coaching Education Bachelors’ Degree | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sports | |
National Occupation Classification |
(ISCO 08) | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Graduates of the Coaching Education Department are qualified to work as coaches, sports specialists, strength and conditioning coaches, and match analysts in both amateur and professional sports clubs. They are also eligible for positions within the provincial and district branches of the General Directorate of Youth and Sports, autonomous sports federations, and in higher education institutions such as Faculties of Sports Sciences, Schools of Sports Sciences and Technology, and Schools of Physical Education and Sports. Additionally, graduates may serve as coaches or assistant coaches in schools affiliated with the Ministry of National Education, and participate in the delivery and organization of sports activities in private fitness centers and the tourism sector. The department offers an intensive curriculum in the field of sport sciences, designed to train students as competent coaches, specialists, and fitness professionals in their selected sports disciplines. The program includes compulsory and elective courses that cover both professional and general education. To ensure practical experience, students are required to complete a two-semester internship in relevant sports clubs before graduation. | |
Learning Environments | Classrooms, Seminar Room, Library, Computer Laboratory, Performance Laboratory, Psycho-Social Areas Laboratory, Multi-Purpose Sports Halls, Fitness Center, Swimming Pool, Football Field and Climbing Wall | |
Description | Graduates of the Coaching Education Program will be able to:
-Demonstrate sufficient theoretical and practical knowledge in topics specific to coaching education, including sport, management, recreation, training, and disability sports, and apply this knowledge effectively within their field.
-Identify, define, interpret, formulate, and solve problems related to coaching education by selecting and implementing appropriate analytical and intervention strategies.
-Comprehend, interpret, and analyze a process, event, case, tool, or product, and resolve related issues using a holistic perspective and contemporary methods.
-Develop, select, and effectively use current and functional tools required for field-specific practices in coaching education, including the proficient use of information technologies.
-Design and conduct practical research specific to coaching education, including data collection, analysis, and interpretation.
-Work effectively in both disciplinary and interdisciplinary teams, as well as demonstrate the ability to work independently.
-Communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; demonstrate proficiency in at least one foreign language; write effective reports, comprehend written reports, deliver clear presentations, and give and follow clear instructions.
-Take courses from disciplines related to Sports Sciences beyond the core Coaching Education curriculum.
-Recognize the necessity of lifelong learning, access information efficiently, follow advancements in science and technology, and continuously develop themselves.
-Act in accordance with ethical principles, maintain a sense of professional and ethical responsibility, and be aware of the universal and societal impacts of coaching practices.
-Possess knowledge of workplace practices such as project management, risk management, and change management; demonstrate awareness of entrepreneurship and innovation. | |
Key Competencies | 1-Proficiency in Sports Sciences Terminology Demonstrates a comprehensive understanding and appropriate use of terminology specific to the field of sports sciences. 2-Professional Competence in Coaching Possesses the necessary knowledge, skills, and ethical standards required for effective and responsible coaching practice. 3-Personal Development and Learning-to-Learn Competence Shows self-awareness and commitment to continuous personal and professional development, including the ability to learn independently. 4-Digital and Technological Competence Effectively uses digital tools and technological resources relevant to the field of sports and coaching. 5-Entrepreneurship Competence Demonstrates initiative, innovation, and the ability to develop and implement new ideas within the field. 6-Cultural Awareness and Professional Adaptability Displays sensitivity to cultural diversity and the ability to adapt professionally in diverse and interdisciplinary environments. 7-Career Planning Competence Understands and applies strategies for setting career goals and navigating professional development opportunities. 8-Effective Communication and Expression Competence Communicates ideas clearly and effectively in both oral and written forms, and adapts expression to different audiences and contexts. | |
Further Info | For exams, measurement and evaluation in this program, the provisions of the relevant article of Manisa Celal Bayar University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations given below are applied. Items 27 - (1) Exams consist of midterm exam, final exam, make-up exam, make-up exam, supplementary exam and additional exam at the end of the maximum period. (2) Exams can be written, oral, both written and oral or practical. (3) At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the lesson plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as maximum 80%. (4) A student who does not attend any midterm exam or activity without a justified and valid excuse accepted by the relevant unit board of directors is considered to have received zero (0) grade from that midterm exam or activity. (5) Students with justified and valid excuses accepted by the board of directors of the relevant unit are given the right to make-up exams for the midterm exams they could not take. The exams taken by the students whose excuses are accepted during the excuse periods are canceled. (6) Exam results are announced within one week from the date of the exam. (7) (Change: RG-31/7/2022-31909) Courses for which midterm exams and/or final and make-up exams will not be held due to the characteristics of the course or the education and training applied are decided by the board of directors of the unit upon the proposal of the relevant department board, within two weeks at the latest from the beginning of the relevant semester. The course success grade is given by taking into account the student's work during the semester. (8) All kinds of exam documents are delivered to the relevant department by the instructor at the end of the relevant semester and kept for five years. (9) Passing grades of students who fulfill the requirement to take the final exam but do not take the final exam, and students who are successful or conditionally successful as a result of the final exam but will take the make-up exam to raise their grades are calculated based on their make-up grades. (10) No make-up exam right is given for the final, make-up, excuse, additional exam and additional exam at the end of the maximum period. (11) (Change: RG-31/7/2022-31909) During the exam or during the examination of the exam paper, a report is prepared about the student who is found to have cheated, cheated, helped to cheat or attempted to cheat, and the exam grade is entered into the system as 0 (zero). The student about whom a report is issued is treated according to the provisions of the Student Discipline Regulation of Higher Education Institutions. The exam grade of the student who is not penalized as a result of the investigation is processed. (12) ( Appendix:RG-31/7/2022-31909) In cases where it is not possible to make changes in the exam schedule for the courses with overlapping exams on the same day and time, students are given the right to make-up exams for the midterm exams they could not take. Students who want to take advantage of this right must apply to the relevant unit with a petition within five working days at the latest. (13) (Addition: RG-31/7/2022-31909) Attendance conditions, exam practices, passing conditions and summer school conditions of project/design and similar courses can be determined by the procedures and principles to be regulated by the relevant unit boards. Success grade evaluations Items 28 - (1) In undergraduate and associate degree education, a student's success in a course is determined by the relative evaluation method. This evaluation is made by evaluating the student's success in the semester studies and the grade obtained in the final or make-up exam together and taking into account the general success level of the class. Relative evaluation is made by the instructor who teaches the course, taking into account the distribution of grades and the class average. The principles of the relative evaluation system are determined separately by the Senate. (2) The success grades, coefficients, definitions and the principles regarding these grades are as follows: (2) The success grades, coefficients, definitions and the principles related to these grades are as follows: a) Success evaluation is done according to the table below: Success evaluation Letter grade Success coefficient Very good AA 4.00 Good-Good BA 3.50 Good BB 3.00 Fair-Good CB 2,50 Medium CC 2,00 Mid-Pass DC 1.50 Pass DD 1,00 Fail FD 0,50 Failed FF 0,00 b) Also; Ongoing DE, Incomplete: E, Passed: G, Failed: K, Exempt: M, Absent: DZ, Withdrawal from the course: I, expressed with a letter grade. c) During the registration renewal process, the courses that students enroll in are expressed directly with DE grade as the first value. The DE grade is valid for the semester/year until a letter grade is given by the instructor of the course. At this stage, DE grade is not included in the total credit and GPA calculation. c) Grade E is given to students who have been successful in projects, graduation studies, directed studies and similar studies during the semester due to illness or another valid reason, but cannot complete the necessary conditions for the course. If a student receives a grade of E in any course; this student completes the deficiencies within fifteen days and receives a grade. Otherwise, E grade is converted to FF or K grade ex officio. d) Grade G is given to students who are successful in courses that are not included in the average. e) The grade of M is given to students who are exempted from the courses that the students were previously exempted from and did not participate in the average, and students who are exempted from the courses removed from the program by the board of directors of the relevant unit, and students whose disability status and degree have been documented with a medical report and who are accepted by the board of directors of the relevant unit that this disability will pose a problem in the successful execution of the relevant course. Less. f) K grade is given to students who fail the courses that are not included in the average. g) DE, E, G, M and K grades are not taken into account in grade point average calculations. DZ grade is given to students who do not fulfill their attendance obligations. DZ is treated like FF grade in grade point average calculation. ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G and M are successful letter grades. h) DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate. ı) FD, FF, DZ and K are failed letter grades. i) I grade is not included in the grade point average calculation. | |
Quality Assurance | MCBU operates TS EN ISO 9001:2015 Quality Management System (QMS) for documented information and relevant evidence that is a guide for unaccredited programs and contributes to the preparation process for program accreditation. At this point, within the scope of the YOKAK Institutional Accreditation Program, MCBU has established a quality policy that focuses on process-oriented and continuous improvement activities based on the satisfaction of internal and external stakeholders by operating the PDCA process with QMS standard items that are compatible with Institutional External Evaluation and Accreditation Criteria. The Coaching Education Program has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) for 5 (Five) years between 29.04.2025-29.04.2030. | |
Access Requirements | Coaching Education Program accepts students with Central Special Talent Examination (ÖZYES). Starting from the 2025-2026 academic year, the program accepts students within the scope of central placement with YKS. | |
Conditions for Success | At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. These activities and their impact on the overall grade are outlined by the instructor in the course plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as a maximum of 80%. The total ECTS of the courses taken by the students is 240. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students graduating from the program must have a bachelor's degree, ALES, language exam, science exam and sufficient score in the interview for the transition to graduate school. Students graduating from this program can apply to master's, doctorate or proficiency in art programs in fields that accept graduates. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education (Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981) 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030032560
(ISCO 08)
(ISCO 08)
Graduates of the Coaching Education Department are qualified to work as coaches, sports specialists, strength and conditioning coaches, and match analysts in both amateur and professional sports clubs. They are also eligible for positions within the provincial and district branches of the General Directorate of Youth and Sports, autonomous sports federations, and in higher education institutions such as Faculties of Sports Sciences, Schools of Sports Sciences and Technology, and Schools of Physical Education and Sports. Additionally, graduates may serve as coaches or assistant coaches in schools affiliated with the Ministry of National Education, and participate in the delivery and organization of sports activities in private fitness centers and the tourism sector.
The department offers an intensive curriculum in the field of sport sciences, designed to train students as competent coaches, specialists, and fitness professionals in their selected sports disciplines. The program includes compulsory and elective courses that cover both professional and general education. To ensure practical experience, students are required to complete a two-semester internship in relevant sports clubs before graduation.
Classrooms, Seminar Room, Library, Computer Laboratory, Performance Laboratory, Psycho-Social Areas Laboratory, Multi-Purpose Sports Halls, Fitness Center, Swimming Pool, Football Field and Climbing Wall
Graduates of the Coaching Education Program will be able to:
-Demonstrate sufficient theoretical and practical knowledge in topics specific to coaching education, including sport, management, recreation, training, and disability sports, and apply this knowledge effectively within their field.
-Identify, define, interpret, formulate, and solve problems related to coaching education by selecting and implementing appropriate analytical and intervention strategies.
-Comprehend, interpret, and analyze a process, event, case, tool, or product, and resolve related issues using a holistic perspective and contemporary methods.
-Develop, select, and effectively use current and functional tools required for field-specific practices in coaching education, including the proficient use of information technologies.
-Design and conduct practical research specific to coaching education, including data collection, analysis, and interpretation.
-Work effectively in both disciplinary and interdisciplinary teams, as well as demonstrate the ability to work independently.
-Communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; demonstrate proficiency in at least one foreign language; write effective reports, comprehend written reports, deliver clear presentations, and give and follow clear instructions.
-Take courses from disciplines related to Sports Sciences beyond the core Coaching Education curriculum.
-Recognize the necessity of lifelong learning, access information efficiently, follow advancements in science and technology, and continuously develop themselves.
-Act in accordance with ethical principles, maintain a sense of professional and ethical responsibility, and be aware of the universal and societal impacts of coaching practices.
-Possess knowledge of workplace practices such as project management, risk management, and change management; demonstrate awareness of entrepreneurship and innovation.
1-Proficiency in Sports Sciences Terminology
Demonstrates a comprehensive understanding and appropriate use of terminology specific to the field of sports sciences.
2-Professional Competence in Coaching
Possesses the necessary knowledge, skills, and ethical standards required for effective and responsible coaching practice.
3-Personal Development and Learning-to-Learn Competence
Shows self-awareness and commitment to continuous personal and professional development, including the ability to learn independently.
4-Digital and Technological Competence
Effectively uses digital tools and technological resources relevant to the field of sports and coaching.
5-Entrepreneurship Competence
Demonstrates initiative, innovation, and the ability to develop and implement new ideas within the field.
6-Cultural Awareness and Professional Adaptability
Displays sensitivity to cultural diversity and the ability to adapt professionally in diverse and interdisciplinary environments.
7-Career Planning Competence
Understands and applies strategies for setting career goals and navigating professional development opportunities.
8-Effective Communication and Expression Competence
Communicates ideas clearly and effectively in both oral and written forms, and adapts expression to different audiences and contexts.
For exams, measurement and evaluation in this program, the provisions of the relevant article of Manisa Celal Bayar University Associate and Undergraduate Education and Training Regulations given below are applied.
Items 27 -
(1) Exams consist of midterm exam, final exam, make-up exam, make-up exam, supplementary exam and additional exam at the end of the maximum period.
(2) Exams can be written, oral, both written and oral or practical.
(3) At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the lesson plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programs, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as maximum 80%.
(4) A student who does not attend any midterm exam or activity without a justified and valid excuse accepted by the relevant unit board of directors is considered to have received zero (0) grade from that midterm exam or activity.
(5) Students with justified and valid excuses accepted by the board of directors of the relevant unit are given the right to make-up exams for the midterm exams they could not take. The exams taken by the students whose excuses are accepted during the excuse periods are canceled.
(6) Exam results are announced within one week from the date of the exam.
(7) (Change: RG-31/7/2022-31909) Courses for which midterm exams and/or final and make-up exams will not be held due to the characteristics of the course or the education and training applied are decided by the board of directors of the unit upon the proposal of the relevant department board, within two weeks at the latest from the beginning of the relevant semester. The course success grade is given by taking into account the student's work during the semester.
(8) All kinds of exam documents are delivered to the relevant department by the instructor at the end of the relevant semester and kept for five years.
(9) Passing grades of students who fulfill the requirement to take the final exam but do not take the final exam, and students who are successful or conditionally successful as a result of the final exam but will take the make-up exam to raise their grades are calculated based on their make-up grades.
(10) No make-up exam right is given for the final, make-up, excuse, additional exam and additional exam at the end of the maximum period.
(11) (Change: RG-31/7/2022-31909) During the exam or during the examination of the exam paper, a report is prepared about the student who is found to have cheated, cheated, helped to cheat or attempted to cheat, and the exam grade is entered into the system as 0 (zero). The student about whom a report is issued is treated according to the provisions of the Student Discipline Regulation of Higher Education Institutions. The exam grade of the student who is not penalized as a result of the investigation is processed.
(12) ( Appendix:RG-31/7/2022-31909) In cases where it is not possible to make changes in the exam schedule for the courses with overlapping exams on the same day and time, students are given the right to make-up exams for the midterm exams they could not take. Students who want to take advantage of this right must apply to the relevant unit with a petition within five working days at the latest.
(13) (Addition: RG-31/7/2022-31909) Attendance conditions, exam practices, passing conditions and summer school conditions of project/design and similar courses can be determined by the procedures and principles to be regulated by the relevant unit boards.
Success grade evaluations
Items 28 - (1) In undergraduate and associate degree education, a student's success in a course is determined by the relative evaluation method. This evaluation is made by evaluating the student's success in the semester studies and the grade obtained in the final or make-up exam together and taking into account the general success level of the class. Relative evaluation is made by the instructor who teaches the course, taking into account the distribution of grades and the class average. The principles of the relative evaluation system are determined separately by the Senate.
(2) The success grades, coefficients, definitions and the principles regarding these grades are as follows:
(2) The success grades, coefficients, definitions and the principles related to these grades are as follows:
a) Success evaluation is done according to the table below:
Success evaluation Letter grade Success coefficient
Very good AA 4.00
Good-Good BA 3.50
Good BB 3.00
Fair-Good CB 2,50
Medium CC 2,00
Mid-Pass DC 1.50
Pass DD 1,00
Fail FD 0,50
Failed FF 0,00
b) Also;
Ongoing DE, Incomplete: E, Passed: G, Failed: K, Exempt: M, Absent: DZ, Withdrawal from the course: I, expressed with a letter grade.
c) During the registration renewal process, the courses that students enroll in are expressed directly with DE grade as the first value. The DE grade is valid for the semester/year until a letter grade is given by the instructor of the course. At this stage, DE grade is not included in the total credit and GPA calculation.
c) Grade E is given to students who have been successful in projects, graduation studies, directed studies and similar studies during the semester due to illness or another valid reason, but cannot complete the necessary conditions for the course. If a student receives a grade of E in any course; this student completes the deficiencies within fifteen days and receives a grade. Otherwise, E grade is converted to FF or K grade ex officio.
d) Grade G is given to students who are successful in courses that are not included in the average.
e) The grade of M is given to students who are exempted from the courses that the students were previously exempted from and did not participate in the average, and students who are exempted from the courses removed from the program by the board of directors of the relevant unit, and students whose disability status and degree have been documented with a medical report and who are accepted by the board of directors of the relevant unit that this disability will pose a problem in the successful execution of the relevant course.
Less.
f) K grade is given to students who fail the courses that are not included in the average.
g) DE, E, G, M and K grades are not taken into account in grade point average calculations. DZ grade is given to students who do not fulfill their attendance obligations. DZ is treated like FF grade in grade point average calculation.
ğ) AA, BA, BB, CB, CC, G and M are successful letter grades.
h) DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate.
ı) FD, FF, DZ and K are failed letter grades.
i) I grade is not included in the grade point average calculation.
MCBU operates TS EN ISO 9001:2015 Quality Management System (QMS) for documented information and relevant evidence that is a guide for unaccredited programs and contributes to the preparation process for program accreditation. At this point, within the scope of the YOKAK Institutional Accreditation Program, MCBU has established a quality policy that focuses on process-oriented and continuous improvement activities based on the satisfaction of internal and external stakeholders by operating the PDCA process with QMS standard items that are compatible with Institutional External Evaluation and Accreditation Criteria.
The Coaching Education Program has been accredited by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) for 5 (Five) years between 29.04.2025-29.04.2030.
Coaching Education Program accepts students with Central Special Talent Examination (ÖZYES). Starting from the 2025-2026 academic year, the program accepts students within the scope of central placement with YKS.
Students graduating from the program must have a bachelor's degree, ALES, language exam, science exam and sufficient score in the interview for the transition to graduate school. Students graduating from this program can apply to master's, doctorate or proficiency in art programs in fields that accept graduates.
1. Law No. 2547 on Higher Education (Articles 14 and 44 of the Higher Education Law No. 2547 dated 4/11/1981)
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid indefinitely.